eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › zakup wraz z dostawą materiałów biurowych i materiałów eksploatacyjnyvh do drukarek, kserokopiarek i faksów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-10-08

Katowice: zakup wraz z dostawą materiałów biurowych i materiałów eksploatacyjnyvh do drukarek, kserokopiarek i faksów
Numer ogłoszenia: 186883 - 2007; data zamieszczenia: 08.10.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Izba Celna w Katowicach, Plac Grunwaldzki 8-10, 40-127 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 3587161, fax 032 3587204.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.ic.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: zakup wraz z dostawą materiałów biurowych i materiałów eksploatacyjnyvh do drukarek, kserokopiarek i faksów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie Nr 1 - zakup wraz z dostawą materiałów biurowych zgodnie z poniższym opisem: papier kserograficzny, biały, formatu A-4, o gramaturze 80g/m2, o białości min. 146 wg skali CIE, wyprodukowany z mas celulozowych bielonych bez udziału chloru elementarnego. Każda ryza papieru powinna zawierać 500 arkuszy papieru, oraz winna być opakowana w obwolutę odporną na wilgoć 12 500 ryz papier kserograficzny, biały, formatu A-3, o gramaturze 80g/m2, o białości min. 146 wg skali CIE, wyprodukowany z mas celulozowych bielonych bez udziału chloru elementarnego. Każda ryza papieru powinna zawierać 500 arkuszy papieru, oraz winna być opakowana w obwolutę odporną na wilgoć 100 ryz papier komputerowy (składanka), w kolorze białym, bez nadruku, format 240, ilość warstw: 1 + 0, po 2000 składek w kartonie, 10 kartonów papier termoczuły do faksów (rolka), o wymiarach 210 mm x 30 m, 100 szt. teczka zawieszkowa (oczkowa), tekturowa, formatu A4, z wąsem metalowym, (pełna okładka) z zaznaczonym/oznaczonym polem na opis teczki 3000 szt. teczka wiązana, kartonowa, na dokumenty formatu A4, posiadająca trzy wewnętrzne klapy o szer. min 75 mm, zabezpieczające dokument przed wypadnięciem 2000 szt. Teczka na dokumenty o formacie A4 wykonana z mocnego kartonu min. 400 g barwionego i lakierowanego z mocną gumką i trzema zakładkami chroniącymi dokumenty przed wypadaniem 200 szt. karton archiwizacyjny pełny (nie ścięty), na zawartość segregatora formatu A4, wykonany ze sztywnego kartonu, o szerokości minimum 95 mm, 5000 szt. koperta B-4, z rozszerzanymi bokami i dnem (na dużą ilość akt), samoklejąca, (opakowanie po 250 szt.) 10 opakowań obwoluta A4 koszulka (opakowanie po 100 szt.), z możliwością wpięcia do segregatorów 100 opakowań ofertówka przezroczysta, twarda formatu A4, (typu L) otwierana z boku i u góry, grubość folii min. 150 mic, (opakowanie po 25 szt.) 300 szt. zeszyt A-5, w kratkę, (16 kart.) 20 szt. zszywacz biurowy - część mechaniczna wykonana z metalu, - zszywający min.100 kartek (papieru 80g/m2) 20 szt. zszywki kompatybilne do w/w zszywacza min 1000 szt. w opakowaniu 100 opakowań nożyczki, ostrza wykonane ze stali nierdzewnej, rączka ergonomiczna z odpornego na pęknięcia tworzywa, ostrza o długości min. 7 cm - max. 9 cm 40 szt. taśma klejąca przezroczysta, o wym. min. 20 mm x min. 30 m 300 szt. taśma pakowa, szara o wym. min. 48 mm x min 46 m 200 szt. karteczki samoprzylepne o wymiarach 76 mm x 76 mm 300 bloczków karteczki samoprzylepne o wymiarach 38 mm x 51 mm (+/- 10%) 300 bloczków zakreślacz fluorescencyjny, o grubości zakreślania od 1-5mm (kpl. po 4 różne kolory, w tym: żółty i zielony), 100 opakowań spinacz archiwizacyjny do spinania dokumentów, jednorazowo winien spinać do min. 500 kartek ( 50 szt. w opakowaniu) 5 opakowań Cienkopis w kolorze czerwonym, czarnym, zielonym (po 100 szt. z każdego koloru) 300 szt. wąsy do skoroszytów, wykonane z polipropylenu, w opakowaniu po 25 szt. 1000 opakowań klipsy do papieru, rozmiar min. 40 mm, w opakowaniu min. 10 szt. 10 opakowań marker permanentny, uniwersalny, do zastosowań biurowych, z końcówką okrągłą o grubości od 1,5 do 3,00 mm 100 szt. szybkoschnący korektor na bazie wody, o pojemności min.: 20 ml 50 szt. okładki foliowe, przezroczyste do bindowania dokumentów formatu A4, folia 200 mic., opakowanie po 100 szt. 10 opakowań okładki kartonowe do bindowania dokumentów formatu A-4, opakowanie po 100 szt, (w kolorze ciemno zielonym, czarnym lub granatowym) 10 opakowań naklejki na segregator, o szerokości 7 cm, długości min. 15 cm 5000 szt. długopisy z wymiennym wkładem, z końcówką max. 0,5 mm, wkład w kolorze czarnym lub granatowym , z mechanizmem chowania wkładu, gumowym uchwytem, z częściowo przeźroczystą obudową umożliwiającą kontrolę zużycia tuszu.+ 1 szt. dodatkowy wkład do długopisu 1300 szt. Zamawiający dopuszcza zmianę w zakresie ilości szt. w opakowaniu, pod warunkiem , że Wykonawca złoży ofertę w której łączna ilość zamawianego towaru nie będzie niższa niż wskazana w SIWZ . W tej części Zamawiający dopuszcza zmodyfikowanie przez Wykonawcę formularza ofertowego. Zamawiający nie dopuszcza zmian charakterystyki technicznej materiałów. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Wykonawcy do przedstawienia próbek towaru zaproponowanego w ofercie. Poszczególne asortymenty stanowiące przedmiot zamówienia muszą być jednorodne. Przedmiot zamówienia należy dostarczyć do Magazynu Zamawiającego - Katowice, Pl. Grunwaldzki 8-10 lub Chorzów-Batory, ul. Piekarska 1 Rozładunek papieru winien odbywać się samochodem wyposażonym w windę lub musi być zapewnione przez Wykonawcę, inne urządzenie umożliwiające sprawny rozładunek. Dostawa w określonym zakresie odbywa się na kosz Wykonawcy. Zadanie Nr 2 - zakup wraz z dostawą materiałów eksploatacyjnych. Materiały eksploatacyjne do drukarek, kserokopiarek i faksów wyszczególnione w poz. od 1-10 poniższego zestawienia winne być oryginalne, fabrycznie nowe. Zamawiający do pozycji 11-13 dopuszcza materiały równoważne - refabrykowane (z wymianą zużywalnych elementów na fabrycznie nowe). Lp. Materiał eksploatacyjny Ilość szt. 1 toner HP 51X - oryginał 36 2 toner HP 42 X - oryginał 10 3 toner HP 12 A - oryginał 18 4 Toner OKI B 6300- oryginał 18 5 toner Xerox 440/432/425/340/332 - oryginał 6 6 toner Xerox P8E - oryginał 4 7 toner Kyocera TK50 - oryginał 30 8 toner Kyocera 1620 - oryginał 8 9 tusz HP 56- oryginał 20 10 tusz HP 57- oryginał 10 11 tusz Canon BC-20/BX-20 20 12 toner Toshiba 5560 8 13 toner Panasonic KX-P7105 2 Wykonawca Zadania 2 lub podmiot przez niego wskazany zobowiązany jest do odbioru pustych pojemników po zużytych częściach eksploatacyjny stanowiących przedmiot zamówienia. Odbiór zużytych pojemników będzie następował po pisemnym zgłoszeniu w ciągu 48 godzin. Zużyte pojemniki, zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów, winny być w pierwszej kolejności przywracane do pierwotnych walorów użytkowych. Pojemniki nie nadające się do ponownego użycia i wszelkie elementy ruchome i zużywalne Wykonawca zobowiązany jest poddać utylizacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Z tego tytułu Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów ani odpowiedzialności.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 21.12.54.00 - Papier do drukowania Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.76.30 - Papier do drukowania Oryginalny kod CPV: 21.12.56.92 - Papier kserograficzny Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.76.44 - Papier kserograficzny Oryginalny kod CPV: 21.12.56.91 - Papier fotokopiujący Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.76.43 - Papier fotokopiujący Oryginalny kod CPV: 21.23.23.00 - Koperty Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.92.30 - Koperty Oryginalny kod CPV: 30.19.21.13 - Wkłady drukujące Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.21.13 - Wkłady drukujące Oryginalny kod CPV: 30.12.51.00 - Wkłady barwiące Kod CPV wg słownika 2008: 30.12.51.00 - Wkłady barwiące .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 14.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: wadium nie pobiera się.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do realizacji przedmiotu zamówienia, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. Wymienione warunki udziału w postępowaniu dotyczą każdego z Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego. Przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego należy także rozumieć Wspólników spółek cywilnych
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na spełnienie warunków udziału w postępowaniu wymagane są następujące dokumenty: 1) aktualny wypis / odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniejszą niż 6 m-cy przed upływem terminu składania oferty. 2) podpisane oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy i spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy - wg załącznika nr 2 do SIWZ, 3) podpisane oświadczenie Wykonawcy dotyczące odbioru, przywracania do pierwotnych walorów oraz utylizacji pustych pojemników po częściach eksploatacyjnych stanowiących przedmiot zamówienia (załącznik nr 4) - dot. Wykonawców, którzy złożą ofertę do zadania nr 2 4) dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych, 2. Podmioty występujące wspólnie, oprócz wyżej wymienionych dokumentów winny złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu o którym mowa w pkt. 1.1 składa dokument wystawiony w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 4. Wszystkie dokumenty winne być złożone w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność przez osobę (osoby) podpisującą ofertę. 5. Nie dostarczenie jakiegokolwiek oświadczenia / dokumentu wymienione w pkt. VI SIWZ skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy a tym samym odrzuceniem jego oferty.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice.ic.gov.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiajacego - Izba Celna w Katowicach, 40-127 Katowice, Pl. Grunwaldzki 8 - 10, pok. 250 (II pietro).

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.10.2007 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiajcego - Izba Celna w Katowicach, 40-127 Katowice, Pl.Grunwaldzki 8 - 10, pok. 222 (II piętro).

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: zakup wraz z dostawą materiałów biurowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie Nr 1 - zakup wraz z dostawą materiałów biurowych zgodnie z poniższym opisem: nazwa produktu ilość papier kserograficzny, biały, formatu A-4, o gramaturze 80g/m2, o białości min. 146 wg skali CIE, wyprodukowany z mas celulozowych bielonych bez udziału chloru elementarnego. Każda ryza papieru powinna zawierać 500 arkuszy papieru, oraz winna być opakowana w obwolutę odporną na wilgoć 12 500 ryz papier kserograficzny, biały, formatu A-3, o gramaturze 80g/m2, o białości min. 146 wg skali CIE, wyprodukowany z mas celulozowych bielonych bez udziału chloru elementarnego. Każda ryza papieru powinna zawierać 500 arkuszy papieru, oraz winna być opakowana w obwolutę odporną na wilgoć 100 ryz papier komputerowy (składanka), w kolorze białym, bez nadruku, format 240, ilość warstw: 1 + 0, po 2000 składek w kartonie, 10 kartonów papier termoczuły do faksów (rolka), o wymiarach 210 mm x 30 m, 100 szt. teczka zawieszkowa (oczkowa), tekturowa, formatu A4, z wąsem metalowym, (pełna okładka) z zaznaczonym/oznaczonym polem na opis teczki 3000 szt. teczka wiązana, kartonowa, na dokumenty formatu A4, posiadająca trzy wewnętrzne klapy o szer. min 75 mm, zabezpieczające dokument przed wypadnięciem 2000 szt. Teczka na dokumenty o formacie A4 wykonana z mocnego kartonu min. 400 g barwionego i lakierowanego z mocną gumką i trzema zakładkami chroniącymi dokumenty przed wypadaniem 200 szt. karton archiwizacyjny pełny (nie ścięty), na zawartość segregatora formatu A4, wykonany ze sztywnego kartonu, o szerokości minimum 95 mm, 5000 szt. koperta B-4, z rozszerzanymi bokami i dnem (na dużą ilość akt), samoklejąca, (opakowanie po 250 szt.) 10 opakowań obwoluta A4 - koszulka (opakowanie po 100 szt.), z możliwością wpięcia do segregatorów 100 opakowań ofertówka przezroczysta, twarda formatu A4, (typu L) otwierana z boku i u góry, grubość folii min. 150 mic, (opakowanie po 25 szt.) 300 szt. zeszyt A-5, w kratkę, (16 kart.) 20 szt. zszywacz biurowy - część mechaniczna wykonana z metalu, - zszywający min.100 kartek (papieru 80g/m2) 20 szt. zszywki kompatybilne do w/w zszywacza min 1000 szt. w opakowaniu 100 opakowań nożyczki, ostrza wykonane ze stali nierdzewnej, rączka ergonomiczna z odpornego na pęknięcia tworzywa, ostrza o długości min. 7 cm - max. 9 cm 40 szt. taśma klejąca przezroczysta, o wym. min. 20 mm x min. 30 m 300 szt. taśma pakowa, szara o wym. min. 48 mm x min 46 m 200 szt. karteczki samoprzylepne o wymiarach 76 mm x 76 mm 300 bloczków karteczki samoprzylepne o wymiarach 38 mm x 51 mm (+/- 10%) 300 bloczków zakreślacz fluorescencyjny, o grubości zakreślania od 1-5mm (kpl. po 4 różne kolory, w tym: żółty i zielony), 100 opakowań spinacz archiwizacyjny do spinania dokumentów, jednorazowo winien spinać do min. 500 kartek ( 50 szt. w opakowaniu) 5 opakowań Cienkopis w kolorze czerwonym, czarnym, zielonym (po 100 szt. z każdego koloru) 300 szt. wąsy do skoroszytów, wykonane z polipropylenu, w opakowaniu po 25 szt. 1000 opakowań klipsy do papieru, rozmiar min. 40 mm, w opakowaniu min. 10 szt. 10 opakowań marker permanentny, uniwersalny, do zastosowań biurowych, z końcówką okrągłą o grubości od 1,5 do 3,00 mm 100 szt. szybkoschnący korektor na bazie wody, o pojemności min.: 20 ml 50 szt. okładki foliowe, przezroczyste do bindowania dokumentów formatu A4, folia 200 mic., opakowanie po 100 szt. 10 opakowań okładki kartonowe do bindowania dokumentów formatu A-4, opakowanie po 100 szt, (w kolorze ciemno zielonym, czarnym lub granatowym) 10 opakowań naklejki na segregator, o szerokości 7 cm, długości min. 15 cm 5000 szt. długopisy z wymiennym wkładem, z końcówką max. 0,5 mm, wkład w kolorze czarnym lub granatowym , z mechanizmem chowania wkładu, gumowym uchwytem, z częściowo przeźroczystą obudową umożliwiającą kontrolę zużycia tuszu.+ 1 szt. dodatkowy wkład do długopisu 1300 szt. Zamawiający dopuszcza zmianę w zakresie ilości szt. w opakowaniu, pod warunkiem , że Wykonawca złoży ofertę w której łączna ilość zamawianego towaru nie będzie niższa niż wskazana w SIWZ . W tej części Zamawiający dopuszcza zmodyfikowanie przez Wykonawcę formularza ofertowego. Zamawiający nie dopuszcza zmian charakterystyki technicznej materiałów. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Wykonawcy do przedstawienia próbek towaru zaproponowanego w ofercie. Poszczególne asortymenty stanowiące przedmiot zamówienia muszą być jednorodne. Przedmiot zamówienia należy dostarczyć do Magazynu Zamawiającego - Katowice, Pl. Grunwaldzki 8-10 lub Chorzów-Batory, ul. Piekarska 1 Rozładunek papieru winien odbywać się samochodem wyposażonym w windę lub musi być zapewnione przez Wykonawcę, inne urządzenie umożliwiające sprawny rozładunek. Dostawa w określonym zakresie odbywa się na kosz Wykonawcy..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 21.12.54.00-9, 21.12.56.92-2, 21.12.56.91-5, 21.23.23.00-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: zakup wraz z dostawą materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i faksów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie Nr 2 - zakup wraz z dostawą materiałów eksploatacyjnych. Materiały eksploatacyjne do drukarek, kserokopiarek i faksów wyszczególnione w poz. od 1-10 poniższego zestawienia winne być oryginalne, fabrycznie nowe. Zamawiający do pozycji 11-13 dopuszcza materiały równoważne - refabrykowane (z wymianą zużywalnych elementów na fabrycznie nowe). Lp. Materiał eksploatacyjny Ilość szt. 1 toner HP 51X - oryginał 36 2 toner HP 42 X - oryginał 10 3 toner HP 12 A - oryginał 18 4 Toner OKI B 6300- oryginał 18 5 toner Xerox 440/432/425/340/332 - oryginał 6 6 toner Xerox P8E - oryginał 4 7 toner Kyocera TK50 - oryginał 30 8 toner Kyocera 1620 - oryginał 8 9 tusz HP 56- oryginał 20 10 tusz HP 57- oryginał 10 11 tusz Canon BC-20/BX-20 20 12 toner Toshiba 5560 8 13 toner Panasonic KX-P7105 2 Wykonawca Zadania 2 lub podmiot przez niego wskazany zobowiązany jest do odbioru pustych pojemników po zużytych częściach eksploatacyjny stanowiących przedmiot zamówienia. Odbiór zużytych pojemników będzie następował po pisemnym zgłoszeniu w ciągu 48 godzin. Zużyte pojemniki, zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów, winny być w pierwszej kolejności przywracane do pierwotnych walorów użytkowych. Pojemniki nie nadające się do ponownego użycia i wszelkie elementy ruchome i zużywalne Wykonawca zobowiązany jest poddać utylizacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Z tego tytułu Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów ani odpowiedzialności..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.21.13-6, 30.12.51.00-2.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.