eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › Przebudowa zabytkowego Pałacu Kultury Zagłębia w Dąbrowie Górniczej - dziedzictwa kulturowego Zagłębia DąbrowskiegoEtap I- przebudowa podjazdów , przybudówek i tarasów przy elewacjach bocznych, Etap II-przebudowa i termomodernizacja budynku- wznowienie robót budowlanych - zamówienie dodatkowe

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-29

Dąbrowa Górnicza: Przebudowa zabytkowego Pałacu Kultury Zagłębia w Dąbrowie Górniczej - dziedzictwa kulturowego Zagłębia Dąbrowskiego: Etap I- przebudowa podjazdów , przybudówek i tarasów przy elewacjach bocznych, Etap II-przebudowa i termomodernizacja budynku- wznowienie robót budowlanych - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 185871 - 2014; data zamieszczenia: 29.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700 , strona internetowa bip.dabrowa-gornicza.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa zabytkowego Pałacu Kultury Zagłębia w Dąbrowie Górniczej - dziedzictwa kulturowego Zagłębia Dąbrowskiego: Etap I- przebudowa podjazdów , przybudówek i tarasów przy elewacjach bocznych, Etap II-przebudowa i termomodernizacja budynku- wznowienie robót budowlanych - zamówienie dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z dn. 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), o wartości poniżej 5.186.000,00 eur. 1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zamówienia dodatkowego zgodnie z projektem wykonawczym, przedmiarami robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz obowiązującymi przepisami i normami. 2. Zakres robót obejmuje: - Renowację, rekonstrukcję, wykonanie elementów zabytkowego wyposażenia: lamp, żyrandoli, kinkietów. Roboty elektryczne - Zabezpieczenie ogniowe foteli pomieszczeń widowni i kina - Zmianę lokalizacji konstrukcji wsporczych pod urządzenia wentylacyjne na dachu - Instalację wentylacji - przeróbka tras przewodów, zmiana lokalizacji urządzeń, dodatkowe klapy p. poż. - Dodatkowe roboty elektryczne-układ sterowania klapami p.poż. 3. Szczegółowy zakres robót do realizacji zawiera dokumentacja techniczna, która stanowić będzie załącznik do zaproszenia do udziału w negocjacjach w trybie zamówienia z wolnej ręki. 4. Rozwiązania równoważne Wskazane w dokumentacji znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W związku z powyższym Wykonawca może zaproponować równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawą. W związku z tym : 4.1.Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji - w odniesieniu do materiałów i urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ nazwą producenta. 4.2.Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację robót w zgodzie z dokumentacją techniczną oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. 5. Gwarancja i rękojmia 5.1. Na przedmiot niniejszego zamówienia ustala się okres gwarancji jakości, która wynosi dla robót budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i sprzętu 3 lata od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych. 5.2.Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art. 581 par.1 KC a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego. 5.3 Na wykonane roboty budowlane i instalacyjne oraz urządzenia i sprzęt Wykonawca udziela rękojmi na okres 3 lat od daty protokołu odbioru końcowego robót budowlanych..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów budowlanych 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    W trakcie realizacji zamówienia podstawowego wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, wyszczególnionego poniżej i niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego, przy czym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego . Zaznaczyć należy, że konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. Stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych : 1. Renowacja, rekonstrukcja, wykonanie elementów zabytkowego wyposażenia: lamp, żyrandoli,kinkietów. Roboty elektryczne. 2. Zabezpieczenie ogniowe foteli pomieszczeń widowni i kina. 3. Zmiana lokalizacji konstrukcji wsporczych pod urządzenia wentylacyjne na dachu. 4. Instalacja wentylacji - przeróbka tras przewodów , zmiana lokalizacji urządzeń, dodatkowe klapy p. poż. 5. Dodatkowe roboty elektryczne-układ sterowania klapami p.poż. Uzasadnienie Ad.1 Zabytkowe elementy oświetlenia wewnątrz Pałacu Kultury Zagłębia poddano w ramach wykonywania projektu ocenie wizualnej (z uwagi na fizyczny brak możliwości dokładnego sprawdzenia poprzez ich demontaż). W wyniku tej oceny założono w zakresie renowacji zabytkowych opraw jedynie wymianę przewodów i opraw żarówek. Dopiero, w trakcie wykonywania robót budowlanych, podczas demontażu instalacji elektrycznej lamp ceramicznych i lamp z metaloplastyki ujawniły się liczne spękania, rozwarstwienia powłok dekoracyjnych oraz ubytki miedziowania. W lampach ceramicznych podczas wymiany elementów wyposażenia elektrycznego powstały również uszkodzenia poszczególnych elementów ozdobnych, zabytkowych. Co istotne, nie zostały one w żaden sposób spowodowane na skutek niewłaściwego demontażu. Należy zaznaczyć, że w trakcie dokonywanych prac związanych z projektowaniem obiekt zabytkowy był czynny, co z kolei wymagało dokonywania prób i odkrywek w sposób jak najmniej inwazyjny przy poszanowaniu zabytkowego charakteru obiektu. Celem umożliwienia właściwych odbiorów zadania Konserwator zabytków nakazał bezwzględnie poddać konserwacji i naprawie wskazane elementy zabytkowego wyposażenia. Ad.2 W ofercie Wykonawcy, zgodnie z projektem, przewidziano czyszczenie zdemontowanych foteli zakładając jednocześnie, że wystarczające będzie czyszczenie na sucho. Należy zaznaczyć, iż zgodnie z projektem fotele zostały zdemontowane i zabezpieczone przed wpływem czynników zewnętrznych typu kurz czy woda. Okazało się jednak w czasie czyszczenia , że stopień zabrudzenia części foteli wymagał czyszczenia na mokro, co Wykonawca zgłosił Zamawiającemu i innym służbom (Konserwator, Projektant) i dokonał tych czynności w ramach zadeklarowanej ceny ofertowej. Dla uzyskania właściwego, jednorodnego efektu poddano wszystkie fotele czyszczeniu na mokro. Proces ten spowodował konieczność poprawienia impregnacji przeciwpożarowej foteli. Pranie na mokro zmniejszyło odporność ogniową materiału i w związku z tym Rzeczoznawca ds. pożarowych bezwzględnie nakazał dokonać rzeczonej impregnacji, co zostało zresztą potwierdzone przez Wojewódzką Komendę Straży Pożarnej. Nie można było przewidzieć konieczności wykonania tak dogłębnego czyszczenia, bowiem prace projektowane w tym zakresie dokonywane przy czynnym obiekcie i dobrym stanie wizualnym 700 stosunkowo nowych foteli w odniesieniu do innych elementów wyposażenia obiektu były wykonane właściwie i zgodne ze sztuką projektowania przy zachowaniu należytej staranności. Ad.3 i 4 Po zamontowaniu urządzeń klimatyzacyjnych, zgodnie z projektem na dachu, konserwator zabytków stwierdził, iż urządzenia te są zbyt widoczne z zewnątrz co zaburza zabytkowy charakter obiektu. Ze względów wizualnych konserwator zalecił zmianę lokalizacji urządzeń klimatyzacyjnych oraz ich maksymalne obniżenie. Zmiana lokalizacji central wentylacyjnych wymaga bezwzględnego demontażu oraz ponownego ich montażu wraz z dostosowaniem zdemontowanych kanałów wentylacyjnych (wg pisma konserwatora zabytków K-NR.5142.1313.2013.AK z dnia 10.12.2013r). Ad.5 Projekt stanowiący m.in. podstawę wykonywania robót budowlanych obejmował remont istniejących klap p. pożarowych, co zostało pozytywnie zweryfikowane przez Rzeczoznawcę ds. przeciwpożarowych. Podczas prób przeciwpożarowych możliwych do wykonania po uruchomieniu i uprzednim remoncie klap stwierdzono, że dotychczasowy modernizowany istniejący napęd linowy klap nie gwarantuje bezawaryjnego i skutecznego działania przedmiotowych klap w systemie zabezpieczenia przeciwpożarowego obiektu w zakresie oddymiania. Zaszła więc konieczność zastosowania współczesnych atestowanych siłowników zapewniających właściwy poziom bezpieczeństwa przeciwpożarowego celem oddania zamówienia podstawowego. Co istotne, powyższych prac nie dało się przewidzieć na etapie projektowania, bowiem jak argumentuje Zamawiający dopiero częściowe odbiory zadania w zakresie prawidłowego oddymiania umożliwiły rozpoznanie słabych miejsc systemu p.poż. i ukierunkowanie działania naprawczego. Konieczność wykonania wszystkich wyżej wymienionych przedmiotowych robót dodatkowych jest skutkiem sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektowania. Roboty wyszczególnione powyżej są niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Szacunkowy koszt zamówienia dodatkowego wynosi 435.584,00 zł netto, co stanowi ok.1,33% wartości zamówienia podstawowego i nie przekroczy łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Konsorcjum:Lider: PRB A.Piaskowski i Spółka Sp. z o.o., ul. Chopina 14, 41-300 Dąbrowa Górnicza, kraj/woj. śląskie.

  • Partner: Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjno-Handlowe BUDOWLANI Sp. z o.o., ul. Dworska 2, 41-902 Bytom, kraj/woj. śląskie.

  • Partner: Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego S.A., Plac Piastów 10, 44-100 Gliwice, kraj/woj. śląskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.