eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Przedłużenie usług opieki technicznej w zakresie eksploatacji systemu Intradok



Ogłoszenie z dnia 2015-12-15

Gdańsk: Przedłużenie usług opieki technicznej w zakresie eksploatacji systemu Intradok
Numer ogłoszenia: 184699 - 2015; data zamieszczenia: 15.12.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Pomorskie, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3261555, faks 58 3261556.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedłużenie usług opieki technicznej w zakresie eksploatacji systemu Intradok.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem Zamówienia jest określenie zasad współpracy pomiędzy Stronami w zakresie świadczenia przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego Usługi Opieki Technicznej w zakresie eksploatacji systemu INTRADOK, wdrożonego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w Gdańsku.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.26.70.00 - Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Przedłużenie usług opieki technicznej w zakresie eksploatacji systemu Intradok

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14.12.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Wasko S.A., ul. Berbeckiego 6, 44-100 Gliwice, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 420000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 420000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 420000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 420000,00

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W związku z zakończeniem okresu nadzoru świadczenia usług opieki technicznej w zakresie eksploatacji systemu Intradok z dniem 31.12.2015r. konieczne jest przedłużenie wsparcia o kolejny okres. Zamawiający postanowił przedłużyć okres wsparcia o kolejne trzy lata. Zakup usług opieki technicznej jest niezbędny w celu zapewnienia prawidłowego i bezawaryjnego działania systemu elektronicznego obiegu dokumentów Intradok. Zgodnie z art. 66 i 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, a także z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, w tym wypadku będą to przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r., nr 90 poz., 631 z późn. zm.). Tryb z wolnej ręki może być zastosowany ze względu na to, iż na rynku obiektywnie rzecz biorąc istnieje tylko jeden wykonawca zdolny zrealizować przedmiotowe zamówienie. Wykonawca firma Wasko S.A. z siedzibą w Gliwicach 44-100 przy ul. Berbeckiego 6, jest wyłącznym właścicielem praw autorskich do oprogramowania, które ma zostać objęte usługą opieki technicznej. Opieka ta zawiera również w sobie zaktualizowanie do nowej wersji, co jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania tego oprogramowania w świetle czasu trwania umowy oraz wdrażanej w UMWP wymiany systemów operacyjnych. W związku z zakończeniem w 2014 wsparcia producenta dla Windows XP DISI sukcesywnie wprowadza upgrade systemów Windows do nowszych wersji a docelowo planuje ujednolicić je do Windows 10. Ze względu na charakter zamówienia - modyfikacje oprogramowania, które powodować będą ingerencję w jego kod źródłowy, może dokonywać tylko wskazany wykonawca i tylko on może zapewnić bezstratną migrację danych, które są kluczowe dla wielu zadań UMWP, w tym m.in. wieloletnich spraw prowadzonych przez takie Departamenty jak DPR lub DAK. Sprawy prowadzone przez te departamenty są na bieżąco uzupełniane o nowe dokumenty tworząc tym samym jednolitą bazę danych, co nie byłoby możliwe w przypadku zakupienia innego programu. Wskazany podmiot jest więc z przyczyn technicznych jedynym wykonawcą na rynku mogącym świadczyć usługi będące przedmiotem zamówienia. Istnienie tylko jednego wykonawcy zdolnego do wykonania zamówienia jest zaś oczywiste i wynika z obiektywnych nie budzących wątpliwości faktów. Zasadnym jest też odwołanie się do treści art. 74 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, który stanowi między innymi, że programy komputerowe podlegają ochronie jak utwory literackie. W związku z powyższym Każdy inny wykonawca podejmujący się realizacji przedmiotu zamówienia zarówno naruszałby obowiązujące przepisy prawa (w szczególności przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych) jak i jego działanie byłoby obarczone krytycznym ryzykiem braku sprawnej migracji danych. DISI, przy udziale innych Departamentów, badało rynek, w kontekście ewentualnej zmiany Wykonawcy oprogramowania do elektronicznego obiegu dokumentów, jednakże nie ma na rynku innego Wykonawcy, który mógłby dostarczyć oprogramowanie posiadające funkcjonalności niezbędne dla sprawnej i prawidłowej pracy UMWP oraz zapewnić poprawną migrację danych. Wobec braku możliwości zakupu praw autorskich do zamawianego oprogramowania oraz funkcjonalno-organizacyjną niemożnością zmiany obecnego systemu elektronicznego obiegu dokumentów, konieczny jest zakup usług świadczenia opieki technicznej dotychczas stosowanego oprogramowania u obecnego Wykonawcy. Mając na względzie powyższe, w okolicznościach niniejszej sprawy zasadnym jest skorzystanie przez zamawiającego z trybu udzielenia zamówień z wolnej ręki, zgodnie z treścią przepisu art. 67 ust. 1a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2013 r., poz, 907 z późn. zm.).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.