eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świeradów-Zdrój › Wykonanie zastępcze do zadania pn.Zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz ciągów pieszych będących w zarządzie Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w sezonie 2014/2015 - Zadanie nr 2 i 3 w dniach01.01.2015 do 11.01.2015



Ogłoszenie z dnia 2015-01-07

Świeradów-Zdrój: Wykonanie zastępcze do zadania pn.: Zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz ciągów pieszych będących w zarządzie Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w sezonie 2014/2015 - Zadanie nr 2 i 3 w dniach: 01.01.2015 do 11.01.2015
Numer ogłoszenia: 1841 - 2015; data zamieszczenia: 07.01.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój, ul. 11-go Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 075 7816471, faks 075 7816585.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zastępcze do zadania pn.: Zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz ciągów pieszych będących w zarządzie Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w sezonie 2014/2015 - Zadanie nr 2 i 3 w dniach: 01.01.2015 do 11.01.2015.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zamówienia pn.: Zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz ciągów pieszych będących w zarządzie Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w sezonie 2014/2015 - Zadanie nr 2 w dniu 26.12.2015. Zakres prac i obowiązków oraz zasady świadczenia usługi określa Specyfikacja Techniczna wraz z załącznikiem nr 2 i 3. Zadanie nr 2 obejmuje 11,200 km dróg, Zadanie nr 3 obejmuje 18,209 km dróg.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.21.20.00 - 90.21.20.00 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz ciągów pieszych będących w zarządzie Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w sezonie 2014/2015 - Zadanie nr 2 w dniach: 01.01.2015-11.01.2015

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26.12.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Roboty Ziemne i Budowlane, Paweł Pasierb, ul. Korczaka 6d/9, 59-850 Świeradów-Zdrój, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 9629,62 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 10400,00

  • Oferta z najniższą ceną: 10400,00 / Oferta z najwyższą ceną: 10400,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 2   

Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz ciągów pieszych będących w zarządzie Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w sezonie 2014/2015 - Zadanie nr 3 w dniach: 01.01.2015-11.01.2015

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.01.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SEBI Sebastian Bokisz,, ul. Zielona 1/2, 59-850 Świeradów-Zdrój, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 9629,62 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 10400,00

  • Oferta z najniższą ceną: 10400,00 / Oferta z najwyższą ceną: 10400,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W związku z odstępieniem przez Zamawiajacego od umów: UMOWY NR OR.ZP1.272-27-2/14 z dnia 08.10.2014 r. i UMOWY NR OR.ZP1.272-27-3/14 z dnia 08.10.2014 r. pn.: Zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz ciągów pieszych będących w zarządzie Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w sezonie 2014/2015 - Zadanie nr 2 i 3 z dniem 01.01.2015 roku z powodu nie podpisania przez Wykonawcę aneksów nr 1 do przedmiotowych umów Zamawiajacy zmuszony był zapewnić ciągłość wykonywania usługi zimowego utrzymania (miejscowość górska o charakterze turystyczno-uzdrowiskowym). Przedmiotowy brak aneksów uniemożliwiał Zamawiającemu nałożenie kar na Wykonawcę i egzekwowanie prawidłowości wykonania umów, co powodowało, że wykonanie umów nie leżało w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili ich zawarcia. Przedmiotowe uprawnienie do odstąpienia od umów wynikało z § 11 ww. umów. Termin do złożenia oświadczenia o odstąpieniu wynosił 1 miesiąc, zatem Zamawiający skorzystał z uprawnienia przed upływem tego umownego terminu , liczonego od dnia 31.12.2014 roku godzina 11:01, kiedy to Wykonawca nie wyraził woli podpisania aneksów do łączących strony umów. Działanie Wykonawcy uniemożliwiało Zamawiającemu, działającemu w interesie publicznym, egzekwowanie należytego wykonania usług i zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie miasta, w szczególności podczas wzmożonego ruchu w trakcie okresu świąteczno-noworocznego i nadchodzących ferii szkolnych i narażało Zamawiającego na odpowiedzialność odszkodowawczą. Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy to zawsze sytuacja wyjątkowa, której przewidzieć nie można. Co prawda Zamawiający taką okoliczność w umowie sobie zabezpiecza (z uwagi na konieczność ochrony interesu publicznego) , jednak do jej realizacji muszą zaistnieć nieprzewidywalne w dniu zawarcia umowy przesłanki. Zamawiający nie był w stanie przewidzieć, iż Wykonawca będzie wykonywał umowę w sposób niezapewniający bezpieczeństwo w ruchu drogowym na terenie miasta. Z tego powodu w dniu 26.12.2014r. Zamawiający zmuszony był min. zlecić wykonanie zastępcze na przedmiotowych zadaniach z uwagi na konieczność natychmiastowego wykonywania zamówienia w celu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.