eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › wykonanie robót remontowych kominów, z dopuszczeniem składania ofert częściowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-03-23

POZYCJA 18395

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Gdańsk: wykonanie robót remontowych kominów, z dopuszczeniem składania ofert częściowych Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych - Zakład Budżetowy, do kontaktów: K.Lewoszewski, ul. Partyzantów 74, 80-254 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 5241060-61,63-64, 5241010, fax 058 3458235, e-mail: nz@gznk.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.gznk.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Podmiot prawa publicznego; Inne:Zarządzanie nieruchomościami. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie robót remontowych kominów, z dopuszczeniem składania ofert częściowych. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: roboty budowlane, wykonanie. Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: Gdańsk. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót remontowych na przewodach kominowych wynikających z opinii kominiarskich z rocznego przeglądu w latach 2006 lub 2007 na poszczególne budynki gminne na terenie BOM 1 - 12: a) montaż wkładów kominowych kwasoodpornych do istniejących przewodów kominowych murowanych w celu uszczelnienia przewodu spalinowego, b) montaż wkładów kominowych żaroodpornych do istniejących kominów murowanych, c) montaż wkładów kominowych aluminiowych z blachy ocynkowanej, spiro, Alu-fol itp. do przewodów wentylacyjnych w istniejących przewodach murowanych celem ich uszczelnienia, d) dobudowa wewnątrz budynku przewodów wentylacyjnych (w lokalach, po klatce schodowej, przez strych) z rur stalowych ocynkowanych o śr.150 mm, 200 mm z obudową z płyt gipsowo-kartonowych w wyprowadzeniem ponad dach, e) dobudowa przewodów spalinowych od urządzeń gazowych z rur ze stali kwasoodpornej wewnątrz budynku (przez lokale, klatkę schodową, przez strych) itp., f) dobudowa przewodów wentylacyjnych z rur stalowych ocynk. o śr. 180 mm, 200 mm po ścianie zewnętrznej budynku w wyprowadzeniem ponad dach budynku, ocieplonej wełną mineralną obudowanej rurą stalową kwasoodporną, g) dobudowa przewodów spalinowych jw. po ścianie zewnętrznej budynku, h) dobudowa przewodów żaroodpornych z blachy stalowej po ścianie zewnętrznej, i) roboty budowlane towarzyszące robotom kominowym, tj.: ­- przemurowanie kominów, ­- wykucia z zamurowaniem bruzd, - naprawa dachów po przejściach przewodami kominowymi, - obsadzanie drzwiczek i kratek, - inne niezbędne roboty budowlane konieczne do realizacji zadania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót: - wymagania ogólne - załącznik nr 1A do SIWZ - instalacja wsadów kominowych kwasoodpornych i żaroodpornych - załącznik nr 1B do SIWZ - instalacja wentylacji grawitacyjnej - załącznik nr 1C do SIWZ - roboty murowe - kominy - załącznik nr 1D do SIWZ - Przedmiar robót - załącznik nr 2 do SIWZ 1) Szczegółowy zakres robót do wykonania ustali przedstawiciel zamawiającego w oparciu o opinie kominiarskie z rocznego przeglądu przewodów kominowych, które zostaną przedstawione w zleceniu - ustalenia na wprowadzeniu na budowę. 2) Na zleceniu zostanie ustalona w formie pisemnej szacunkowa wartość, szczegółowy zakres i termin wykonania robót, co wykonawca potwierdzi podpisem. Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania wywozu gruzu, papy, innych odpadów itp. zgodnie z przepisami ustawy o odpadach. 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: nie dotyczy 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Kod CPV wg słownika 2008: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Oryginalny kod CPV: 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji Kod CPV wg słownika 2008: 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji Oryginalny kod CPV: 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań Kod CPV wg słownika 2008: 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań Oryginalny kod CPV: 45.26.25.00 - Roboty murarskie Kod CPV wg słownika 2008: 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: Kwota zabezpieczona przez Zamawiającego w planie remontów na realizację zamówienia - 3 500 000,00 zł z VAT. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Pożądany; data zakończenia: 21.12.2007

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: 68 000,00, w tym: Zadanie 1 - 9 000,00 zł Zadanie 2 - 10 000,00 zł Zadanie 3 - 12 000,00 zł Zadanie 4 - 13 000,00 zł Zadanie 5 - 13 000,00 zł Zadanie 6 - 11 000,00 zł 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi: - posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, - posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, - znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, - nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, - udzielić co najmniej 4-letniej gwarancji i 4-letniej rękojmi, - wskazać części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia stosować wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi (art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane, tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 207 poz. 2016 z późn. zm.). Dokumenty potwierdzające wprowadzenie do obrotu należy przedstawić do wglądu w trakcie realizacji, a komplet przekazać przed odbiorem końcowym Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym, a także osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda: 1) \Doświadczenia zawodowego\ - wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Wykaz musi zawierać: minimum 1 robotę budowlaną polegającą na montażu wkładów kominowych lub remoncie lub budowie kominów popartą dokumentem potwierdzającym, że robota ta została wykonana należycie. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca. 2) \Potencjału kadrowego\ - wykazu osób i podmiotów, które uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Wymagane jest wykazanie: - 1 osoby posiadającej uprawnienia budowlane wykonawcze konstrukcyjno-budowlane i przynależącej do Izby Inżynierów Budownictwa, - 1 osoby posiadającej tytuł mistrza kominiarskiego na każde zadanie (np. w przypadku składania oferty na 3 zadania należy wykazać 3 osoby posiadające dyplom mistrza kominiarskiego). Do oferty należy dołączyć kopie uprawnień i aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa oraz dyplom mistrza kominiarskiego. Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia w/w warunek mogą spełniać łącznie. W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda: 1) Polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości co najmniej 50 000 zł na każde zadanie. (np. w przypadku składania oferty na 3 zadania wartość polisy musi wynosić minimum 150 000 zł). W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez co najmniej jednego wykonawcę. Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne zobowiązany jest: 1) Złożyć Druk \OFERTA\, który należy sporządzić wg wzoru druku określonego przez zamawiającego, 2) Złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych. 3) Złożyć \Kosztorys ofertowy\ (uproszczony), wg przedmiaru robót Zamawiającego. 4) Złożyć Zbiorcze zestawienie materiałów wraz z przyjętymi cenami. Ceny materiałów muszą być przedstawione łącznie z kosztami zakupu i transportu materiałów. Brak zestawienia spowoduje odrzucenie oferty. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zamawiający żąda, aby Wykonawca załączył do oferty następujące dokumenty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia musi być załączone pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną dopuszcza się załączenie umowy spółki cywilnej. 2) aktualną Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi złożony przez każdego wykonawcę. 3) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagana informacja musi być złożona przez każdego wykonawcę. 4) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji Urzędu Skarbowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane zaświadczenie musi być złożone przez każdego wykonawcę. 5) aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji Oddziału ZUS lub KRUS, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane zaświadczenie musi być złożone przez każdego wykonawcę. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt 1, 3, 4 i 5 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 2) pkt 2 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. Dokumenty, o których mowa wyżej pkt 1 lit. a) i c) oraz pkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa wyżej pkt 1 lit. b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Oświadczenie, w przypadku pkt 1 lit. a) i c) oraz pkt 2, powinno być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, natomiast w przypadku pkt 1 lit. b), powinno być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gznk.pl. Opłata: 24,4 Waluta PLN. Warunki i sposób płatności: gotówka, zaliczenie pocztowe. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: nie dotyczy 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.04.2007 godzina 10:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: 22.05.2007 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 23.04.2007, godzina 10:15, W siedzibie zamawiającego w pokoju nr 204 świetlica.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: nie dotyczy 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 21.03.2007. ZAŁĄCZNIK B - INFORMACJE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ Nr: 1 Nazwa: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 1 i 6. 1) Krótki opis: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 1 i 6. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00, 45.33.12.10, 45.26.21.00, 45.26.25.00. 3) Wielkość lub zakres: Kwota zabezpieczona przez Zamawiającego w planie remontów na realizację zamówienia - 476 000,00 zł z VAT. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Pożądany; Zakończenie: 21.12.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: nie dotyczy CZĘŚĆ Nr: 2 Nazwa: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 2 i 3. 1) Krótki opis: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 2 i 3. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00, 45.33.12.10, 45.26.21.00, 45.26.25.00. 3) Wielkość lub zakres: Kwota zabezpieczona przez Zamawiającego w planie remontów na realizację zamówienia - 511 500,00 zł z VAT. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Pożądany; Zakończenie: 21.12.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: nie dotyczy CZĘŚĆ Nr: 3 Nazwa: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 5 i 7. 1) Krótki opis: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 5 i 7. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00, 45.33.12.10, 45.26.21.00, 45.26.25.00. 3) Wielkość lub zakres: Kwota zabezpieczona przez Zamawiającego w planie remontów na realizację zamówienia - 612 500,00 zł z VAT. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Pożądany; Zakończenie: 21.12.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: nie dotyczy CZĘŚĆ Nr: 4 Nazwa: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 4. 1) Krótki opis: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 4. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00, 45.33.12.10, 45.26.21.00, 45.26.25.00. 3) Wielkość lub zakres: Kwota zabezpieczona przez Zamawiającego w planie remontów na realizację zamówienia - 654 000,00 zł z VAT. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Pożądany; Zakończenie: 21.12.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: nie dotyczy CZĘŚĆ Nr: 5 Nazwa: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 8 i 9. 1) Krótki opis: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 8 i 9. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00, 45.33.12.10, 45.26.21.00, 45.26.25.00. 3) Wielkość lub zakres: Kwota zabezpieczona przez Zamawiającego w planie remontów na realizację zamówienia - 658 000,00 zł z VAT. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Pożądany; Zakończenie: 21.12.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: nie dotyczy CZĘŚĆ Nr: 6 Nazwa: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 10, 11 i 12. 1) Krótki opis: Wykonanie robót remontowych kominów - BOM 10, 11 i 12. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00, 45.33.12.10, 45.26.21.00, 45.26.25.00. 3) Wielkość lub zakres: Kwota zabezpieczona przez Zamawiającego w planie remontów na realizację zamówienia - 588 000,00 zł z VAT. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Pożądany; Zakończenie: 21.12.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: nie dotyczy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.