eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Książki › Rozbudowa stacji uzdatniania wody w Książkach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-01-27

Książki: Rozbudowa stacji uzdatniania wody w Książkach
Numer ogłoszenia: 18306 - 2015; data zamieszczenia: 27.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Książki , ul. Bankowa 4, 87-222 Książki, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 6888165, faks 0-56 6888138.

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.gminaksiazki.bip.net.pl- link zamówienia

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa stacji uzdatniania wody w Książkach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej pn. Rozbudowa stacji uzdatniania wody w Książkach , zgodnie z wymogami określonymi w niniejszej SIWZ oraz szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w projekcie budowlanym, przedmiarze robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i przepisami ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzeń wykonawczych. II. Zakres rzeczowy robót budowlanych Rozbudowa stacji uzdatniania wody w Książkach, będącej przedmiotem niniejszego postępowania obejmuje 1. Branża sanitarna Zamontowanie dwóch zbiorników o pojemności użytkowej Vu= 100m3 każdy ,typu ZRP3-B jako wyrób gotowy o następującej charakterystyce Pionowe, jednokomorowe do magazynowania wody pitnej z elementów stalowych stal niskowęglowa, atestowana. Zbiornik składa się z płaszcza w kształcie pionowego walca zamkniętego od dołu płaskim dnem, a od góry stożkowym dachem. W dachu znajduję się komin wentylacyjny oraz króciec do montażu sondy poziomu lustra wody w zbiorniku. Zbiornik posiada dwa włazy rewizyjne - na dachu właz prostokątny z izolowaną pokrywą. - w dolnej części płaszcza właz okrągły. Ponadto zbiornik wyposażony jest w drabinę zewnętrzną oraz wewnętrzną, umożliwiającą wejście do wnętrza zbiornika. W skład wyposażenia technologicznego wchodzi również wewnętrzne orurowanie . Wszystkie króćce przyłączeniowe zakończone są kołnierzami na ciśnienie PN10 i znajdują się na dnie zbiornika. Szczelność połączeń spawanych sprawdzana jest u producenta metodą penetracyjną. Fundament pod zbiornik wg projektu branżowego. Izolacja termiczna zbiornika wykonana jest na zewnętrznej stronie płaszcza stalowego z wełny mineralnej o grubości g=100mm. Izolowane jest także zadaszenie oraz właz na dachu styropian o grubości g=100mm. Izolacja na zewnątrz zabezpieczona jest płaszczem z blachy stalowej trapezowej pomalowanej emalią koloru brązowego. Od środka zbiornik malowany jest farbą z atestem PZH .Wszystkie elementy zewnętrzne zbiornika malowane są dwukrotnie uniwersalną farbą podkładową oraz lakierem asfaltowym. Drabina zewnętrzna i wewnętrzna wykonana jest w wersji ocynkowanej. Podstawowe wymiary zaprojektowanych zbiorników wykonanie B pojemność całkowita Vc=114,0m3 pojemność użytkowa Vu=100,0m3 średnica nominalna DN=4800mm średnica zewnętrzna z izolacją DN1=5040mm wysokość całkowita H=7300mm wysokość przelewu h1=6100mm wysokość tłoczenia h2=6200mm ; wysokość płaszcza h3=6300mm Uwaga : Zbiornik jako produkt w całości musi posiadać atest PZH. Sygnalizacja poziomów sterowniczych w zbiornikach wody uzdatnionej. Obecnie zamontowana jest szafa sterownicza pompowni I pompy głębinowe oraz szafa sterownicza pompowni II zestaw pompowy Hydro Vacum . Praca pomp na ujęciu może odbywać się w układzie automatycznego lub ręcznego sterowania. Obecnie jest stosowane sterowanie poziomami wody w istniejących zbiornikach retencyjnych. Po wykonaniu nowych zbiorników, kable sterownicze i sondy w istniejących zbiornikach należy wyłączyć. Wykonać nowe, zgodnie z projektem elektrycznym. Pompownia I. - sygnałem załączenia do pracy pomp będzie obniżenie się poziomu wody w zbiorniku retencyjnym o 0,80m w stosunku do poziomu maksymalnego. - wyłączenie pomp z pracy następować będzie po osiągnięciu poziomu maksymalnego w zbiornikach. - pompy głębinowe wyposażone są w sondę zabezpieczającą ich przed pracą na sucho. Pompownia II Woda do sieci wodociągowej odbiorczej gminnej wprowadzana jest za pośrednictwem zestawu pompowego II .Ciśnienie w sieci odbiorczej na stałym poziomie tj. około 5,5 --5,8 bar , na drodze współpracy przetwornika i przetwornicy ciśnienia oraz pomp II W zbiorniku Nr1 i 2 zamontować sondy sygnalizacyjne poziomów sterowniczych - poziom załączenia do pracy pompy na ujęciu - 0,80m, poniżej poziomu maksymalnego - poziom wyłączenia pompy na ujęciu - osiągnięcie poziomu napełnienia zbiorników. - poziom wyłączenia pomp II - 0,60m nad poziomem dna zbiornika. - poziom załączenia pomp II - 1,20m nad poziomem dna zbiornika. Dokładne poziomy ustalić podczas rozruchu sterowania zbiornikami retencyjnymi. Przewody instalacji zewnętrznych . Przewody instalacji zewnętrznych zaprojektowano z rur polietylenowych wodociągowych ciśnieniowych do wody pitnej ,klasa ciśnienia PN10, łączonych przez zgrzewania doczołowe oraz za pomocą kształtek,łączników systemowych ciśnieniowych przejściowych żeliwnych i PE .Rury typu PE100SDR17 przewody tłoczne, przewody ssawne , przewody spustowe-przelewowe Również podejścia pionowe pod zbiorniki retencyjne z rur. Uchwyty rur mocowanych do fundamentu ze stali kwasoodpornej. W węzłach przewodów : zasuwy odcinające o średnicy PN , trójniki ciśnieniowe PE PN10 , tuleje kołnierzowe PE z kołnierzami stalowymi PN10. Zasuwy na odgałęzieniach kołnierzowe PN10 w wersji z gumowanym klinem, z przedłużonym wrzecionem i żeliwną skrzynką zasuwy. Śruby połączeniowe ze stali nierdzewnej. Całość korpusu zasuw zawinąć dwukrotnie taśmą wulkanizowaną PE. Skrzynki żeliwne zasuw obetonować w promieniu 0,5m. Zasuwy oznakować normowymi tabliczkami umieszczonymi na słupkach, z zaznaczeniem rodzaju przewodu tłoczny, ssawny, spustowy Bloki oporowe BO i podporowe BP pod zasuwy należy wykonać na twardej , nienaruszonym podłożu wykopu .Bloki jako wylewane lub prefabrykowane betonowe. Bloki oporowe na łukach i trójnikach. Pomiędzy rurę a blok należy umieścić grubą folię PE. Próby ciśnieniowe. Próbę szczelności wykonać w oparciu o normę PN-B10725:1997 . Łuki, trójniki, zamontowana armatura musi być odkryta podczas próby. Próbę przeprowadzić po całkowitym zakończeniu montażu, wzrokowym sprawdzeniu połączeń. Napełnianie musi odbywać się powoli, w najniższym punkcie przewodu. Podwyższone ciśnienie 0,9 MPa tylko przez czas wymagany, nie dłużej niż 24 godziny. Medium do próby na szczelność woda . Nad przewodami , 30cm nad nimi, należy położyć taśmę metalizowaną do oznakowania przewodów wodociągowych . Płukanie. Wszystkie przewody instalacji zewnętrznych należy poddać dwukrotnemu płukaniu w ciągu 30minut. Dezynfekcja. Po płukaniu i próbie ciśnieniowej dokonać dezynfekcji przewodów przez chlorowanie Rury należy napełnić wodą zawierającą 20-30 mg czynnego chloru na 1 litr wody. Woda chlorowana powinna się znajdować w rurach nie krócej niż 24 godziny Przewód drenażu pomocniczego. Z uwagi na występujące wody roztopowe ,pośniegowe penetrujące w okolicy budynku SUW, należy wykonać przewód drenarski fi 113mm z rur karbowanych PVC-U o wielkości otworu mm 1,5x5,0 ,rura w otulinie z włókna syntetycznego. Przewód włączyć do projektowanej studzienki technologicznej zrzutu wody ST, 20cm ponad dnem. Przewód obsypać na całej długości i wokół rury 30cm. Żwir o średnicy zastępczej 5-30mm. Obsypka przewodu musi być prowadzona tak, aby rurociąg nie uległ zniszczeniu lub nie został przemieszczony. Uważnie dokonać wypełnienia wzdłuż wykopu. Pierwsza warstwa zasypki aż do osi rury powinna być zagęszczona ostrożnie, ażeby uniknąć uniesienia rury. Zagęszczać warstwami co 15 cm. Mechaniczne zagęszczanie nad rurą można rozpocząć wtedy, gdy nad wierzchem rury jest 30 cm materiału wypełniającego wykop. Pozostałą część wykopu wypełnić gruntem rodzimym bez kamieni, gruzu warstwami co 30 cm zagęszczając w sposób mechaniczny. Przewód drenarski zakończyć studzienka DN200 i włazem żeliwnym T5K osadzonej na stożku betonowym. Studzienka ST na przewodzie spustowym. Studzienki połączeniową wykonać z kręgów żelbetowych o średnicy 1200mm, beton B45. Zamontować gotowy krąg z dnem betonowym B45. Przejścia rur PVC przez ścianę wykonać przy pomocy muf przelotowych ściennych lub z otulin betonowych . Właz do studzienki żeliwny typu ciężkiego T 400,na płycie stropowej. Studzienkę wyposażyć w stopnie włazowe. Roboty ziemne. Roboty w terenie nieuzbrojonym. Wykopy wykonać jako nieobudowane o skarpach nachylonych .Nachylenie skarp wykopów w gruntach spoistych 1,5 :1 w pozostałych gruntach spoistych i wietrze-linach 1:1,25 w gruntach niespoistych 1:1,50 , przy nieobciążaniu naziomu w zasięgu klina odłamu, przy równoczesnym zapewnieniu łatwego i szybkiego odpływu wód opadowych od krawędzi wykopu z pasa terenu szerokości równej trzykrotnej głębokości wykopu oraz zabezpieczenia podnóża pochylonej skarpy na dnie wykopu. Wykopy wykonać w sposób mechaniczny , nie naruszając struktury gruntu podłoża pod projektowane przewody. Wykopy szerokoprzestrzenne należy wykonywać do górnego poziomu strefy obsypki przewodu .Zdjęcie tej warstwy około 25cm powinno być wykonane bezpośrednio przed ułożeniem przewodu, ręcznie łopatą. Wypoziomowana podsypka z piasku o grubości min. 10 cm, zagęszczona Id =0,40 , podsypka musi zapewnić odpowiednie podparcie dla rury i kielicha. Ten sam materiał musi być użyty do wykonania obsypki do poziomu 50 cm powyżej górnej powierzchni rury. Obsypka przewodu musi być prowadzona tak, aby rurociąg nie uległ zniszczeniu lub nie został przemieszczony. Uważnie dokonać wypełnienia wzdłuż wykopu. Pierwsza warstwa zasypki aż do osi rury powinna być zagęszczona ostrożnie, ażeby uniknąć uniesienia rury. Zagęszczać warstwami co 15 cm. Mechaniczne zagęszczanie nad rurą można rozpocząć wtedy, gdy nad wierzchem rury jest 30 cm materiału wypełniającego wykop. Pozostałą część wykopu wypełnić gruntem rodzimym bez kamieni, gruzu warstwami co 30 cm zagęszczając w sposób mechaniczny. W miejscach skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem podziemnym np. kable energetyczne , sterownicze, roboty w tych miejscach wykonać bardzo ostrożnie w sposób ręczny, łopatą. Dokonać przekopy próbne. Roboty ziemne w terenie uzbrojonym. Wykopy przy budowie przewodów wykonać o ścianach pionowych, zabezpieczonych przez obudowę poziomą z bali drewnianych lub wyprasek stalowych. Szerokość wykopów 0,90m .Zgodnie z normami PN-53 B-06584 , BN-83 8836-02 należy stosować następujące materiały: Bale boczne przyścienne o grubości 50mm dla głębokości wykopów do 2,0m. Bale boczne przyścienne o grubości 63mm dla wykopów głębszych niż 2,0m. Bale podrozporowe o grubości 63mm. Rozpory sosnowe o średnicy 160mm. Materiał drzewny stosowany do obudowy powinien odpowiadać PN-57 D-96000. Rozstaw bali podrozporowych i rozpór reguluje norma BN-83na8836-02. Maksymalny rozstaw rozpór wynosi 1,50m. Stosować klatki o długości 5,0m. Głębienie wykopu prowadzić do głębokości 0,6-0,8m,w zależności od spoistości gruntu, a następnie po obrobieniu płaszczyzny ściany przystąpić do wykonania obudów. Przy układaniu obudowy należy pamiętać , aby górny bal boczny wystawał 10-15 cm ponad teren. Głębokość pierwszego bicia wynosi 1,5-2,0m. Wypoziomowana podsypka z piasku . Wykopy przy budowie przewodów wykonać o ścianach pionowych, można również zabezpieczyć obudową skrzyniową .Obudowę wykonać zgodnie z DTR producenta. Wykopy należy zabezpieczyć przed zalaniem wodą opadową oraz przed przemarzaniem, gdyż są łatwo rozmakające i wysadzinowe, ewentualne rozmoczone i naruszone partie gruntu należy wybrać narzędziami ręcznymi i zastąpić chudym betonem. Uwaga: Odtworzyć odpowiednie nawierzchnie na terenie SUW , z płyt betonowych typu MON , betonowe otworowe Jumbo .Płyty posadowić na wykorytowanej powierzchni terenu o głębokości 40 cm , i wypełnionej piaskiem średnim. Wskaźnik zagęszczenia gruntu w otworzonym pasie nawierzchni I=0,98. Nadwyżkę urobku z wykopów na wywóz w miejsce wskazane przez Inwestora. Strefy ochronne ujęcia wody i zbiorników retencyjnych. Istniejące studnie głębinowe oraz projektowane zbiorniki retencyjne posiadają wygrodzoną strefę ochrony bezpośredniej, w ramach istniejącego i projektowanego ogrodzenia. Dojazd stanowi istniejąca droga techniczna o nawierzchni z płyt betonowych otworowych Jumbo. Teren po wykonaniu robót, poza opaskami, należy obsiać trawą. 2.Roboty elektryczne: Układ pomiaru poziomu w zbiornikach retencyjnycvh Dla pomiaru poziomu wody w zbiornikach retencyjnych należy zainstalować hydrostatyczne sondy głębokości typy SG-25 o szerokości pasma pomiarowego 4m H2O. Sonda wyposażona w standardowy przewód przyłączeniowy o długości 10m. Wykorzystanie i ustawienie poziomów pomiarowych sond w zakresie sterowania objęte jest projektem branży sanitarnej. Przewód dostarczony wraz z sondą należy wyprowadzić do puszki przyłączeniowej typu PP zainstalowanej na zbiorniku na konstrukcji wsporczej drabiny. Przy puszce PP zainstalować układ zabezpieczenia od przepięć typu UZ-2 N. Do puszki PP wprowadzić przewód dostarczony z sondą oraz kabel typu XzTKMXpw2x2x0.8 łączący sondę z rozdzielnią sterowniczą ,poprzez układ UZ-2 N w istniejącym budynku stacji uzdatniania wody. Kabel w rozdzielni wprowadzić w miejsce odłączonych sond. Kabel wzdłuż drabiny prowadzić w rurze ochronnej typu peszel 25 mocowanej do konstrukcji drabiny przy pomocy uchwytów. Przy wejściu kabla w ziemię na całej długości trasy kabel prowadzić w rurze ochronnej typu OPTO 32. Po wprowadzeniu kabla do budynku stacji uzdatniania wody kabel prowadzić istniejącymi trasami w rurze ochronnej RVS 22 do rozdzielni sterowniczej Kabel na całej długości trasy musi być zabezpieczony od uszkodzeń mechanicznych. Kabel. w ziemi prowadzić trasą podaną na rysunku nr 1. Teren po zakończeniu prac musi zostać doprowadzony do stanu pierwotnego. Wytyczenia trasy kabla w terenie winien dokonać uprawniony geodeta. Kabel układać na głębokości 0.7m od docelowego poziomu terenu. Po nasypaniu na kable warstwy 30 cm piasku i gruntu, kable należy przykryć taśmą z folii koloru niebieskiego. Na kabel założyć opaski kablowe z właściwym opisem kabla a trasę kabla w terenie oznaczyć przy pomocy betonowych oznaczników. Układ sterowania oraz sposób jego wykonania dotyczy obydwu zbiorników retencyjnych. Instalacja uziemiania i ochrony przeciwprzepięciowej w zbiornikach Dla uziemienia zbiornika projektuje się wykorzystać zbrojenie fundamentu pod zbiornik. W tym celu należy połączyć obydwie warstwy zbrojenia fundamentu w kilku miejscach taśmą FeZn 25x4mm. Z zbrojenia należy wyprowadzić ponad poziom terenu taśmę FeZn 25x4mm ,przy drabinie oraz przy króćcach rurociągów. Wszystkie połączenia z zbrojeniem wykonać przez spawanie. Miejsca spawów zabezpieczyć antykorozyjnie Wykonanie wyprowadzeń przewodów uziemiających z zbrojenia fundamentów należy do wykonawcy branży elektrycznej. Należy zwrócić uwagę, ze wykorzystanie zbrojenia jako uziomu wymaga wykonania solidnych połączeń poszczególnych części zbrojenia lub wykonania połączeń spawanych. Zbrojenie fundamentów musi by połączone pomiędzy sobą tak, aby tworzyć ciągłość galwaniczną. Należy dokonać odbioru potwierdzonego protokółem zbrojenia ław fundamentowych po kątem wykorzystania ich jako uziomu instalacji . Rezystancja uziomu winna spełniać warunek R mniejszy równy 10 omów Do obydwu wyprowadzeń przyłączyć pokrycie zbiornika oraz drabinę. Połączenia wykonać przez spawanie. Miejsca spawów zabezpieczyć antykorozyjnie. Na górze zbiornika do drabiny przyłączyć przewódLYżo-6mm2, który wprowadzić jako uziom do układu zabezpieczeń UZ-2 naN. Połączenia do drabiny wykonać przy pomocy zacisku wyposażonego w dwie śruby M10. 3. Branża konstrukcyjno- budowlana Projektuje się wykonanie dwóch pionowych jednokomorowych zbiorników retencyjnych służących do magazynowania wody pitnej o średnicy nominalnej 4800mm, wysokości całkowitej 7300 mm i pojemności 100 m3 każdy, na żelbetowej płycie fundamentowej. Dojścia i opaski wokół zbiorników o szerokości 1,2 m należy wykonać z kostki betonowej o gr. 6 cm na podsypce cementowo piaskowej. Spadki wykonać zgodnie z rys. nr 1 i nr K2. Dodatkowo projektuje się ogrodzenie terenu Stacji Uzdatniania Wody ogrodzeniem panelowym ze stali ocynkowanej o wysokości 225 cm zgodnie z rysunkiem nr 1 i nr K3 przy użyciu prefabrykowanych fundamentów pod słupki oraz prefabrykowanych podmurówce ogrodzeniowych 1.Rozwiązania konstrukcyjne Fundamenty Pod konstrukcję zbiornika retencyjnego projektuje się posadowienie na żelbetowej płycie fundamentowej o grubości 80 cm na podkładzie z betonu o grubości 15cm zgodnie z rys. nr K2. Do wykonania projektowanej płyty należy zastosować beton C20na25 , B25. Zbrojenie płyty fundamentowej zaprojektowano górą i dołem z prętów żebrowanych 12 co 18 cm. Otulina górna i dolna 70 mm, siatki obrócone względem siebie o 45 stopni. Podczas wykonywania wykopów pod fundament ze względu na występowanie gruntów gliniastych ostatnią warstwę o grubości 20 cm należy wybrać ręcznie łopatami oraz niezwłocznie wylać podkład betonowy z betonu B15. Zbiorniki retencyjne Projektuje się zbiorniki stalowe stal niskowęglowa składające się z płaszcza w kształcie pionowego walca zamkniętego od dołu płaskim dnem, a od góry stożkowym dachem. W dachu powinien być zamontowany komin wentylacyjny oraz króciec do montażu sondy pomiaru poziomu lustra cieczy w zbiorniku. Wszystkie króćce przyłączeniowe w dnie zbiornika powinny być zakończone kołnierzami na ciśnienie Po=1,0MPa. Projektuje się wykonanie zbiornika izolowanego termicznie na zewnętrznej stronie płaszcza stalowego z wełny mineralnej o grubości g=100mm oraz na zadaszeniu i włazie dachowym styropianem o grubości g=100mm. Izolacje zewnętrzną należy zabezpieczyć płaszczem z blachy trapezowej malowanej proszkowo w kolorze brązowym. 2. Dane informacyjne 1. Teren inwestycji nie jest objęty strefą ochrony konserwatorskiej i archeologicznej 2. Projektowana inwestycja nie będzie stanowiła zagrożenia dla środowiska 3. Wytyczne montażu Do montażu zbiorników retencyjnych zastosować dźwig o udźwigu min 20 ton..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 44.61.15.00 - Zbiorniki na wodę 45.26.22.10 - Fundamentowanie 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.04.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 9.000,00 zł (słownie złotych: dziewięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium można wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego: B.S. Golub-Dobrzyń Oddział Książki Nr 16948900022003000002990007 z dopiskiem wadium - przetarg nieograniczony - Rozbudowa stacji uzdatniania wody w Książkach 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. Kopię przelewu należy załączyć do oferty. 7. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w SIWZ kopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Ponadto do oferty należy dołączyć, w osobnej kopercie opatrzonej napisem WADIUM, oryginał tego dokumentu. Nie bindować i nie zszywać z ofertą 8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie stosownych przepisów. 9. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z postanowieniami art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia oparciu o art.24 ust.1 pkt.2 Ustawy wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać wykonanie, tj. zakończenie (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej) w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 (dwóch) robót budowlanych polegających na wybudowaniu bądź modernizacji hydroforni o wartości robót nie mniejszej niż 410.000,00 zł (brutto) każda, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania na formularzu lub w oparciu o formularz stanowiący Załącznik Nr 2 do SIWZ. Dokument należy złożyć wraz z dowodami dot. najważniejszych robót, określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczenia załączonego do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać na formularzu lub w oparciu o formularz stanowiący Załącznik nr 3 do SIWZ, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami budowlanymi w następujących specjalnościach: a) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - 1 osoba; b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - 1 osoba; c) konstrukcyjno-budowlanej - 1 osoba. Dokument należy złożyć wraz z oświadczeniami potwierdzającymi, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości łącznej minimum 410.000,00 zł; b) Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu; c) opłaconą polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę 410 000,00zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków). Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - ilość dni kalendarzowych, o które Wykonawca zamierza skrócić termin realizacji przedmiotu zamówienia) - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Istotne postanowienia umowy zawarte zostały w projekcie umowy Załącznik nr 5 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie , której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego w zakresie następującym: 1) zmiana podwykonawcy uczestniczącego w realizacji umowy w wypadku , kiedy Wykonawca określi go co tożsamości w ofercie; 2) zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy uczestniczącego w realizacji umowy w sytuacji gdy Wykonawca na etapie składania ofert wykazał podwykonawcę na którego zasoby powoływał się na zasadach określonych w art.26 ust.2b Pzp,w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 Pzp. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunków stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. spełnienie warunków udziału winno być wykazane na: a) dzień składania ofert w postępowaniu lub b) dzień złożenia propozycji dokonania takiej zmiany ( do Wyboru przez Wykonawcę).Sposób dokumentowania wymagań pozwalających wykazać ich spełnienie musi być zgodny z wymaganiami SIWZ; 3) zmiany zakresu podwykonawstwa; 4) zmiany terminu rozpoczęcia prac budowlanych i/lub ich zakończenia, jeżeli z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego ich rozpoczęcie lub zakończenie w wyznaczonym terminie było niemożliwe 5) W zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku: a) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu określonego w § 8 ust. 1 pkt. 2, b) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym pierwotnym terminie, c) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie prac budowlanych lub spełnienia wymogów technologicznych, udokumentowanych; klęski żywiołowe, d) błędów w dokumentacji projektowej , których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmian w projekcie, e) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz f) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy 6) W zakresie zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa podatkowego w takim zakresie, aby w razie wzrostu obciążeń podatkowych nie uległa wzrostowi kwota brutto wynagrodzenia, zaś w przypadku obniżenia należności podatkowych, aby kwota brutto została zmniejszona o nominalną równowartość pomniejszenia należności podatkowych Wykonawcy. 7) W zakresie zmiany kierownika budowy/kierowników robót branżowych, przedstawionego/ych w ofercie - jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego. W przypadku zmiany kierownika budowy/kierowników robót branżowych - nowy kierownik budowy/kierownicy robót branżowych muszą spełniać wymagania określone w ofercie dla powyższych osób. 8) Wystąpienia zdarzeń siły wyższej jako zdarzenia zewnętrzne, niemożliwego do przewidzenia i nie możliwego do zapobieżenia. 2..We wszystkich przypadkach określonych w ust. 1 pkt. 4-5 i 8 , będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej ( protokół konieczności wykonania wraz z uzasadnieniem) przez powołana przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektor nadzoru oraz Kierownik budowy. 3.Powyższe zmiany nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminaksiazki.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Książki , ul. Bankowa 4 ,87-222 Książki pok. nr 25.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.02.2015 godzina 09:30, miejsce: ( pok. nr 2 )Urzędu Gminy Książki, ul. Bankowa 4, 87-222 Książki w terminie do dnia 11 luty 2015 roku, do godz. 09.30..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotowe zadanie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 , Oś priorytetowa 3 Jakość życia na obszarach wiejskich i zróżnicowanie gospodarki wiejskiej działanie 321,Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.