eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › DOSTAWA ODCZYNNIKÓW LABORATORYJNYCH, KONTROLI, KALIBRATORÓW, CZĘŚCI ZUŻYWALNYCH DO WYKONYWANIA BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH WRAZ Z DZIERŻAWĄ ANALIZATORÓW I WYPOSAŻENIA- 5 ZADAŃ

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-22

Lublin: DOSTAWA ODCZYNNIKÓW LABORATORYJNYCH, KONTROLI, KALIBRATORÓW, CZĘŚCI ZUŻYWALNYCH DO WYKONYWANIA BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH WRAZ Z DZIERŻAWĄ ANALIZATORÓW I WYPOSAŻENIA- 5 ZADAŃ
Numer ogłoszenia: 181061 - 2014; data zamieszczenia: 22.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki im. Jana Bożego , ul. Biernackiego 9, 20-089 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 740 86 14, faks 81 740 39 34.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spszw.lublin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA ODCZYNNIKÓW LABORATORYJNYCH, KONTROLI, KALIBRATORÓW, CZĘŚCI ZUŻYWALNYCH DO WYKONYWANIA BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH WRAZ Z DZIERŻAWĄ ANALIZATORÓW I WYPOSAŻENIA- 5 ZADAŃ.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa odczynników laboratoryjnych do badań diagnostycznych wraz z dzierżawą analizatorów i innego wyposażenia, (klimatyzatorów, wirówki, chłodni, stacji uzdatniania wody). Zakres zamówienia obejmuje 5 nw. zadań: Zadanie nr 1 - Dostawa odczynników, kontroli, części zużywalnych i akcesoriów do wykonywania oznaczeń biochemicznych wraz z dzierżawą analizatora, klimatyzatora, wirówki, chłodni oraz stacji uzdatniania wody, Zadanie nr 2 - Dostawa odczynników, kontroli, kalibratorów, części zużywalnych i akcesoriów do badań równowagi kwasowo-zasadowej wraz z dzierżawą analizatora z wyposażeniem, Zadanie nr 3 - Dostawa odczynników i kontroli do wykonywania oznaczeń morfologii krwi metodą 5 diff wraz z dzierżawą analizatora z wyposażeniem oraz klimatyzatora, Zadanie nr 4 - Dostawa odczynników, kontroli, części zużywalnych i akcesorió1)w do wykonywania oznaczeń immunochemicznych wraz z dzierżawą analizatora z wyposażeniem oraz klimatyzatora. Zadanie nr 5 - Dostawa odczynników do oznaczania metanefryn w moczu metodą chromatografii mikrokolumnowej, Szczegółowe wymagania w stosunku do w/w asortymentu zamówienia i jego zakres zawierają załączniki nr 1-5 do SIWZ, określające wymagania Zamawiającego odnośnie przedmiotu zamówienia. 2. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: 33696500-0: Odczynniki laboratoryjne. 3. Zamawiający nie wymaga aby całość zamówienia była wykonana samodzielnie przez Wykonawcę.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium przetargowego

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana wg. formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o dokument przedłożony przez Wykonawcę zgodnie z wymaganiem Zamawiającego, określonym w pkt. 5.3. lit b) na potwierdzenie warunku określonego w ppkt. 5.1. lit. a).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana wg. formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie przedłożone przez Wykonawcę zgodnie z wymaganiem Zamawiającego, określonym w pkt. 5.3. lit. a) SIWZ na potwierdzenie warunku określonego w ppkt. 5.1. lit. c) SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana wg. formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie przedłożone przez Wykonawcę zgodnie z wymaganiem Zamawiającego, określonym w pkt. 5.3. lit. a) SIWZ na potwierdzenie warunku określonego w ppkt. 5.1. lit. c) SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana wg. formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie przedłożone przez Wykonawcę zgodnie z wymaganiem Zamawiającego, określonym w pkt. 5.3. lit. a) SIWZ na potwierdzenie warunku określonego w ppkt. 5.1. lit. c) SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana wg. formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o oświadczenie przedłożone przez Wykonawcę zgodnie z wymaganiem Zamawiającego, określonym w pkt. 5.3. lit. a) SIWZ na potwierdzenie warunku określonego w ppkt. 5.1. lit. d) SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    I. Wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu, określonego w Zadaniu 1-5, zawierają Załączniki nr 1-5. Ponadto Zamawiający wymaga, aby: 9.1. Zaoferowane odczynniki laboratoryjne, kontrole, kalibratory, części zużywalne i akcesoria, określone w Zadaniach 1-5, Załączniki 1-5 do SIWZ oraz analizatory i wyposażenie, określone w Zadaniach 1-4 - Załącznik nr 1-4 do SIWZ, były dopuszczone do obrotu na rynku krajowym, a w przypadku gdy przedmiot zamówienia nie jest kwalifikowany jako wyrób medyczny - stosowne oświadczenie, w tym zakresie; 9.2. Oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiającego w zakresie wymagań granicznych opisanych w zestawieniu parametrów granicznych, określonych w Załącznikach nr 1-5 do SIWZ W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest również do załączenia nw. dokumentów: II. W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia, określony szczegółowo w Zał. nr 1-5 oraz sprzęt podlegający dzierżawie, spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do załączenia nw. dokumentów: 9.3. Oświadczenia Wykonawcy, iż przedmiot zamówienia określony w Zadaniach 1-5, jest dopuszczony do obrotu i użytkowania na terenie Unii Europejskiej, a produkty kwalifikowane jako wyrób medyczny posiadają oznakowanie znakiem CE i stosowne dokumenty na potwierdzenie ich zgodności z wymaganiami Dyrektywy 98/79/WE lub Dyrektywy 93/42/EEC, a dla odczynnik1)ów, dla których jest wymagana karta charakterystyki substancji niebezpiecznej - oświadczenie, iż posiadają, a kopie tych dokumentów (poświadczone za zgodność z oryginałem) zostaną dostarczone Zamawiającemu najpóźniej z dniem zawarcia umowy lub wcześniej na każde jego wezwanie. Natomiast jeżeli pozycja asortymentu określonego w Załącznikach nr 1-5 do SIWZ, nie jest kwalifikowana jako wyrób medyczny, należy dołączyć do oferty stosowne oświadczenie Wykonawcy, wskazujące jednoznacznie jakich pozycji ono dotyczy. Wzór ww. oświadczeń stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ. 9.4. Prawidłowo wypełnione tabele parametrów granicznych, określone w Załącznikach nr ,1-5 do SIWZ, z zaznaczeniem właściwej kolumny: TAK lub NIE dla każdego z parametrów - cech,

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA: 8.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i takie pełnomocnictwo powinni dołączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno: - jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania - wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia - każdy z Wykonawców udzielających pełnomocnictwa musi podpisać się na dokumencie pełnomocnictwa, zgodnie z zasadą reprezentacji 8.2. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 8.3. Zgodnie z art. 141 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 8.4. Wszelka korespondencja i rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z Pełnomocnikiem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy dostawy odczynników w przypadku: a) zmiany stawki podatku VAT na produkty - jest to okoliczność uprawniająca Wykonawcę do wystąpienia do Zamawiającego z projektem aneksu do umowy, wprowadzającego zmianę zaproponowanej w ofercie ceny o procent zmiany podatku VAT, W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, nastąpi odpowiednia zmiana cen brutto, ceny netto pozostaną niezmienione. b) zmiany nazwy produktu, numeru katalogowego produktu, wielkości opakowań, producenta dostarczanych odczynników jeśli na skutek zaprzestania produkcji lub wstrzymania produkcji nie jest możliwe dostarczenie odczynnika określonego w ofercie. c) zmiany sposobu konfekcjonowania przedmiotu zamówienia, ilości opakowań w zakresie jak wyżej. Powyższe zmiany nie mogą skutkować wzrostem cen netto odczynników. Po stronie Wykonawcy leży obowiązek udokumentowania powyższych okoliczności 2. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy dzierżawy sprzętu w przypadku: a) zmiany stawki podatku VAT na usługi - jest to okoliczność uprawniająca Wydzierżawiającego do wystąpienia do Dzierżawcy z projektem aneksu do umowy, wprowadzającego zmianę zaproponowanej w ofercie ceny o procent zmiany podatku VAT. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, nastąpi odpowiednia zmiana cen brutto, ceny netto pozostaną niezmienione. b) zmiany cech aparatu zawartych w § 1, na wskutek wadliwości dzierżawionego sprzętu, przy zachowaniu niezmienionych parametrów granicznych. Powyższe zmiany nie mogą skutkować wzrostem miesięcznego czynszu dzierżawnego netto .

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spszw.lublin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki im. Jana Bożego ul. Biernackiego 9, 20-089 Lublin, budynek administracji Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia pok. nr 12A..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.09.2014 godzina 12:00, miejsce: Kancelaria Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Bożego ul. Biernackiego 9, 20-089 (w budynku administracyjnym pok. 27) lub drogą pocztową ( na własne ryzyko)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 30.09.2014.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1 - Dostawa odczynników, kontroli, części zużywalnych i akcesoriów do wykonywania oznaczeń biochemicznych wraz z dzierżawą analizatora, klimatyzatora, wirówki, chłodni oraz stacji uzdatniania wody.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: odczynniki, kontrole, części zużywalne i akcesoria do wykonywania oznaczeń biochemicznych (wypełnia Wykonawca) oraz dzierżawa analizatora, klimatyzatora, wirówki, chłodni oraz stacji uzdatniania wody.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 2 - Dostawa odczynników, kontroli, kalibratorów, części zużywalnych i akcesoriów do badań równowagi kwasowo-zasadowej wraz z dzierżawą analizatora z wyposażeniem,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: odczynniki, kalibratory, kontrole, części zużywalne i akcesoria (wypełnia Wykonawca) w do badań równowagi kwasowo-zasadowej oraz dzierżawa analizatora z wyposażeniem,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie nr 3 - Dostawa odczynników i kontroli do wykonywania oznaczeń morfologii krwi metodą 5 diff wraz z dzierżawą analizatora z wyposażeniem oraz klimatyzatora.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: odczynniki, kontrole (wypełnia Wykonawca) do wykonywania oznaczeń morfologii krwi metodą 5 diff oraz z dzierżawa analizatora z wyposażeniem oraz klimatyzatora,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie nr 4 - Dostawa odczynników, kontroli, części zużywalnych i akcesoriów do wykonywania oznaczeń immunochemicznych wraz z dzierżawą analizatora z wyposażeniem oraz klimatyzatora..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: odczynniki, kontrole, części zużywalne i akcesoria (wypełnia Wykonawca) do wykonywania oznaczeń immunochemicznych wraz z dzierżawą analizatora z wyposażeniem oraz klimatyzatora..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie nr 5 - Dostawa odczynników do oznaczania metanefryn w moczu metodą chromatografii mikrokolumnowej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: odczynniki do oznaczania metanefryn w moczu metodą chromatografii mikrokolumnowej - 1 pozycja asortymentowa.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 3.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.