eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dębno › Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania w budynku przedszkola w Porąbce Uszewskiej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-07-08

Dębno: Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania w budynku przedszkola w Porąbce Uszewskiej
Numer ogłoszenia: 180995 - 2010; data zamieszczenia: 08.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Dębno , Wola Dębińska 240, 32-852 Dębno, woj. małopolskie, tel. 014 6658714, faks 014 6658722.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania w budynku przedszkola w Porąbce Uszewskiej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zadania obejmuje wykonanie robót związanych z modernizacją wewnętrznej instalacji co i zmianami w instalacji gazu w budynku Przedszkola Publicznego w Porąbce Uszewskiej Roboty Budowlane - przebicia przez ściany, stropy i posadzki, uzupełnienie tynków, malowanie i drobne roboty remontowe Roboty montażowe - montaż rurociągów rozprowadzających co i gaz, grzejników i zaworów, montaż urządzeń kotłowni, Roboty elektryczne - podłączenie zamontowanych urządzeń do istniejących instalacji elektrycznych A. Zmiany w instalacji gazowej Obejmują zmiany w instalacjach gazu w kotłowni przedszkola i dwu mieszkań na piętrze oraz wykonanie nowej instalacji gazowej do kotłowni w bibliotece. 1. Zmiany w instalacji gazowej przedszkola. W zakresie instalacji gazowej wykonawca wprowadzi zmianę na rozdzieleniu dotychczasowej instalacji poprzez wykonanie nowych elementów: a) Likwidacja przewodów gazowych doprowadzających gaz do 2 kotłów. b) Wykonanie nowego przewodu gazowego fi 20mm z kurkiem odcinającym do projektowanego kotła co o mocy 48 KW. 2. Zmiany w instalacji gazowej mieszkań lokatorskich a) Zmiana w zakresie zastąpienia grzejników wody przepływowej konwencjonalnymi kotłami dwufunkcyjnymi z otwartą komorą spalania o mocy cieplnej 4,5 - 14 KW b) Wymiana kurków odcinających i podejść do kotłów. 3. Projektowana instalacja gazowa dla biblioteki. W typowej skrzynce pół wnękowej w ścianie zewnętrznej budynku (obok węzła redukcyjno-pomiarowego) przedszkola należy zamontować kurek odcinający i przygotować króćce podejścia do gazomierza G$ dla instalacji gazowej biblioteki. Włączenie wykonać po reduktorze R25 do rury fi 50. 4. Warunki montażu, zabezpieczenia antykorozyjne. Instalacje gazowe należy wykonać z rur stalowych czarnych bez szwu wg PN-80/H-74219 łączonych przez spawanie. 5. Próby szczelności instalacji gazowej. Po wykonaniu projektowanych zmian w instalacji gazowych: przedszkola, dwóch mieszkań oraz pomieszczenia technicznego biblioteki należy wykonać próby szczelności instalacji przed gazomierzem i po gazomierzach z odłączonymi gazowymi i gazomierzami na ciśnienie 0,1 MPa. Po pozytywnej próbie ciśnieniowej przewody oczyścić i pomalować dwukrotnie stosując farbę podkładową i nawierzchnię w kolorze żółtym. 6. Wentylacja kotłowni przedszkola mieszkań lokatorskich i pomieszczenia technicznego biblioteki a) Wentylacja kotłowni przedszkola - ze względu na wymianę okien na szczelne PCV w pomieszczeniach kuchni i pralni należy zamontować w drzwiach otwory nawiewne wyrównawcze o wymiarach 100x200mm. b) Wentylacja mieszkań lokatorskich - Ze względu na wymianę okien na szczelne PCV należy zamontować w drzwiach kratki wyrównawcze o wymiarach 100x200mm lub wykonać otwór wentylacyjny o przekroju 20cm2 c) Wentylacja pomieszczenia technicznego biblioteki - do nawiewu kanał czerpny z rury PCV fi 160 x 3,2mm o powierzchni wewnętrznej 185cm2 zakończony 30cm nad podłogą pomieszczenia. - do wywiewu kanał wentylacji grawitacyjnej 14 x 14 cm o powierzchni 196 m2. Na kanale należy zamontować kratkę wywiewną o wymiarach 10 x 20cm. B. Zmiany instalacji co w budynku Przedszkola w Porąbce Uszewskiej. Obejmują modernizację co przedszkola i dwu mieszkań na piętrze oraz w bibliotece. 1. Instalacja co, rurociągi, armatura, grzejniki Rozprowadzenie czynnika grzewczego za pomocą poziomów, pionów i gałązek prowadzonych po wierzchu ścian. Instalację wykonać z rur miedzianych łączonych za pomocą lutowania miękkiego i układać ze spadkiem 0,5% w kierunku ciepła. a) Instalacja co przedszkola Zasilanie kotłownia o mocy 47KW, ciśnienie dyspozycyjne dla obiegów 3,0 m H2O, wydajność cieplna instalacji 47KW (25,12 - 21,87), temperatura pracy 80/60 oC, przepływ 2,36 m3/h (1,26 - 1,10) b) Instalacja co biblioteki. Zasilanie kocioł dwufunkcyjny TERMET UNITERM 7:24 KW, naczynie wzbiorcze 6 dm3, sprawność 91,5% Wydajność cieplna instalacji 17,0KW, temperatura pracy 75/50 oC, przepływ 1,14 m3/h, wymagane ciśnienie dyspozycyjne 2,25 m H2O, ciepło na potrzeby cwu - 1,5KW c) Instalacja co mieszkań lokatorskich Zasilanie kocioł dwufunkcyjny TERMET MICROTERM 4,5:14KW naczynie wzbiorcze 4,5 dm3, sprawność 93% 2. Dobór i charakterystyka urządzeń kotłowni. Niskotemperaturowy żeliwny kocioł gazowy z palnikiem atmosferycznym 2opraca w obiegu zamkniętym. Typ G42 ECO VIADRUS, moc cieplna 42:49 KW, ciśnienie robocze 4 bar, temperatura wody grzewczej max 85 oC min 45 oC, przyłącze kotła: co fi 25 mm, gaz fi 15 mm, spaliny fi 180 mm Sterowanie: wersja A3 - umożliwia sterowanie kotła z palnikiem 2o dwoma obiegami grzewczymi z pompą i zaworem mieszającym. a) Sprzęgło hydrauliczne b) Rozdział ciepła c) Urządzenie stabilizujące ciśnienie d) Pompy obiegu grzewczego e) Zawór bezpieczeństwa f) Przewód spalinowy C. Pozostałe zagadnienia związane z modernizacją instalacji co 1. Instalacje elektryczne 2. Wentylacje pomieszczeń kotłowni, biblioteki, mieszkań lokatorskich i pozostałych 3. Instalacja wod-kan w kotłowni przedszkola, pomieszczeniu technicznym biblioteki, i mieszkaniach lokatorskich 4. Wytyczne budowlane a) Roboty budowlane w kotłowni i pomieszczeniach przedszkola b) Roboty budowlane w pomieszczeniach biblioteki. c) Roboty budowlane w mieszkaniach lokatorskich UWAGA Szczegółowy opis zadania stanowi projekt budowlany dot. zmiany instalacji gazowej (załącznik NR 13 SIWZ), projekt budowlany dot. instalacji CO (załącznik NR 14 SIWZ) oraz załączony kosztorys ofertowy (Załącznik NR 6 SIWZ). Jeżeli w projekcie, kosztorysach czy przedmiarach, projektant użył nazwy producentów materiałów, urządzeń i systemów, należy to traktować jedynie jako informację podaną przez analogię (przykładowo). Do wykonania zadania Wykonawca ma prawo użyć materiały i wyroby dowolnego producenta pod warunkiem, że ich parametry nie będą gorsze (równorzędne) pod względem jakości od tych, które są podane w dokumentacji projektowo-kosztorysowej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.30.00 - Roboty instalacyjne gazowe 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.44.22.00 - Nakładanie powłok antykorozyjnych 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.08.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności, lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Weryfikacja spełniania warunku w zakresie będzie następować na podstawie oświadczenia (zał. Nr 1 SIWZ). Ocena polega m.in. na sprawdzeniu; czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano),czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmiotowym postępowaniu, czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona -za zgodność- przez osoby uprawnione lub pełnomocnictwa udzielonego przez osoby uprawnione, czy złożony dokument jest kompletny. Wynikiem przeprowadzenia przez zamawiającego powyższego badania jest wypełniony druk ZP-14 - ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest posiadanie wiedzy i doświadczenia, w realizacji przynajmniej dwóch zadań odpowiadających zakresem przedmiotowi zamówienia o wartości minimum 60 000,00 PLN każda, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Weryfikacja spełniania warunku będzie następować na podstawie wykonanych robót budowlanych. Ocena polega m.in. na sprawdzeniu; czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano),czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmiotowym postępowaniu, czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona -za zgodność- przez osoby uprawnione lub pełnomocnictwa udzielonego przez osoby uprawnione, czy złożony dokument jest kompletny. Wynikiem przeprowadzenia przez zamawiającego powyższego badania jest wypełniony druk ZP-14 - ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, (art. 14 ust.1 ustawy Prawo budowlane).Weryfikacja spełniania warunku będzie następować na podstawie wykazu stanu zatrudnieni.Ocena polega m.in. na sprawdzeniu; czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano),czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmiotowym postępowaniu, czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona -za zgodność- przez osoby uprawnione lub pełnomocnictwa udzielonego przez osoby uprawnione, czy złożony dokument jest kompletny. Wynikiem przeprowadzenia przez zamawiającego powyższego badania jest wypełniony druk ZP-14 - ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest znajdowanie się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej. Weryfikacja spełniania warunku będzie następować na podstawie dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od OC, oraz na podstawie oświadczenia (zał. Nr 1 SIWZ). Ocena polega m.in. na sprawdzeniu; czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano),czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmiotowym postępowaniu, czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona -za zgodność- przez osoby uprawnione lub pełnomocnictwa udzielonego przez osoby uprawnione, czy złożony dokument jest kompletny. Wynikiem przeprowadzenia przez zamawiającego powyższego badania jest wypełniony druk ZP-14 - ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ust 1 zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy oraz określa poniżej warunki takiej zmian: 1) Obniżenie wartości umowy w przypadku odstąpienia od wykonania części robót budowlanych, które obejmowało zamówienie. Warunkami tych zmian są: a) wskazanie robót, które ze względów ekonomicznych lub technicznych nie mogą lub nie muszą być wykonane, b) zgoda obu stron umowy , c) zmiany te muszą być korzystne dla zamawiającego, 2) Obniżenie wartości umowy w przypadku robót budowlanych zamiennych wartość umowy zostanie obniżona o różnice wynikające z właściwych wartości wskazanych w kosztorysie ofertowym. Warunkami tych zmian są: a) wskazanie robót, zamiennych, które ze względów ekonomicznych lub technicznych mogą być wykonane w innej technologii lub przy użyciu innych materiałów, b) zgoda obu stron umowy , c) zmiany te muszą być korzystne dla zamawiającego, W obu powyższych przypadkach opisanych w ust. 1) oraz ust. 2) obniżenie wartości umowy nastąpi w rozliczeniu ostatniej faktury częściowej. 3) Wykonanie robót budowlanych zamiennych w oparciu o ceny wynikające z właściwych wartości wskazanych w kosztorysie ofertowym. Warunkami tych zmian są: a) wskazanie robót, zamiennych, które ze względów ekonomicznych lub technicznych mogą być wykonane w innej technologii lub przy użyciu innych materiałów, b) zgoda obu stron umowy , c) zmiany te muszą być korzystne dla zamawiającego, d) nie wpłynie to w żaden sposób na zmiany wartość zawartej umowy. 4) Zmiana terminu wykonania robót budowlanych, Warunkami takiej zmiany są: a) Wystąpienie zdarzeń technicznych lub okoliczności , których nie można było przewidzieć a które uniemożliwiają terminową realizację zadania, W szczególności zdarzenia te obejmują jedną z poniższych przyczyn: o konieczność przeprojektowania obiektu, o konieczność uzyskania dodatkowych zezwoleń, o protesty osób fizycznych lub innych podmiotów co do realizacji robót, c) zgoda obu stron umowy , d) zmiany te ze względów muszą być korzystne dla zamawiającego, e) nie wpłynie to w żaden sposób na zmiany wartość zawartej umowy. 4. W związku z przepisami Kodeksu Cywilnego o solidarnej odpowiedzialności inwestora za roboty wykonane przez podwykonawców (art. 6471 § 5), w przypadku wykazania w ofercie robót, które będą podzlecone zostanie wprowadzony do umowy z wykonawcą robót zapis dotyczący sposobu regulacji należności za roboty wykonane przez podwykonawców lub dotyczący formy zabezpieczania ich interesów.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminadebno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Dębno Wola Dębińska 240, 32-852 Dębno, pokój nr 40. W godzinach urzędowania od 7:30 do 15:30..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.07.2010 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Dębno Wola Dębińska 240 32-852 Dębno Punkt Obsługi Klienta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.