Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-06-30
Gdańsk: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania: ocena komercyjnych ofert i osiągnięć wdrożeniowych regionalnych instytucji sfery B+R wraz z identyfikacją obszarów działalności B+R do zagospodarowania oraz przygotowanie projektu graficznego i druku publikacji z badania na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze - partnerstwo dla innowacji, finansowanego z poddziałania 8.2.2. POKL.
Numer ogłoszenia: 180015 - 2011; data zamieszczenia: 30.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samorząd Województwa Pomorskiego , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.woj-pomorskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania: ocena komercyjnych ofert i osiągnięć wdrożeniowych regionalnych instytucji sfery B+R wraz z identyfikacją obszarów działalności B+R do zagospodarowania oraz przygotowanie projektu graficznego i druku publikacji z badania na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze - partnerstwo dla innowacji, finansowanego z poddziałania 8.2.2. POKL..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania: ocena komercyjnych ofert i osiągnięć wdrożeniowych regionalnych instytucji sfery B+R wraz z identyfikacją obszarów działalności B+R do zagospodarowania oraz przygotowanie projektu graficznego i druku publikacji z badania na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze - partnerstwo dla innowacji, finansowanego z poddziałania 8.2.2. POKL. Wykonawca będzie zobowiązany do uwzględnienia i stosowania, na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia, Wytycznych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Planu Komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 obowiązujących na dzień wykonania usług, dotyczących w szczególności prawidłowego oznakowania materiałów, powstających w wyniku realizacji projektów, finansowanych ze środków PO KL. Przystępując do realizacji zamówienia Wykonawca powinien zapoznać się z następującymi dokumentami: 1. Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 2. Regionalna Strategia Innowacji dla Województwa Pomorskiego RIS-P 3. Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL) 2007-2013 4. Szczegółowy opis priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 5. Wytyczne Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji 6. Strategia komunikacji funduszy europejskich w Polsce na lata 2007 - 2013 7.Księga Systemu Identyfikacji Wizualnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego Obowiązujące wersje dokumentów wymienionych w pkt. 1 - pkt. 6 dostępne są na stronach internetowych: http://www.mrr.gov.pl oraz http://www.woj-pomorskie.pl. Dokument, o którym mowa w pkt. 7 zostanie na etapie realizacji umowy przekazany Wykonawcy na płycie CD w formacie PDF. Opracowania przygotowywane w ramach projektu INNOpomorze - partnerstwo dla innowacji mają stanowić pierwszy krok prowadzący do aktualizacji zapisów Regionalnej Strategii Innowacji dzięki zbadaniu różnych wymiarów i elementów dotychczasowej realizacji RIS-P. Podmiotom wpływającym na kształtowanie warunków, w których zachodzą procesy innowacyjne, tj. jednostkom administracji publicznej (w tym samorządowej), jednostkom naukowym i badawczo-rozwojowym oraz przedsiębiorcom (w tym organizacjom samorządu gospodarczego), brakuje dokładnych i aktualnych informacji w zakresie rzeczywistego potencjału i popytu innowacyjnego oraz czynników, które go kształtują. Ta swoistego rodzaju luka informacyjna występuje szczególnie na poziomie regionalnym, gdzie badania w tym zakresie są sporadyczne i wyrywkowe. Dzięki pełnym, systematycznym badaniom potencjału innowacyjnego, potrzeb i oczekiwań innowacyjnych, a także zachodzących zmian w tym zakresie możliwe będzie dostarczenie zainteresowanym podmiotom (beneficjentom ostatecznym) informacji niezbędnych do podejmowania przez nich odpowiednich działań. Władze publiczne, dla właściwego i efektywnego kształtowania przyszłych działań wspierających innowacyjność gospodarki, potrzebują aktualnych informacji o potencjale innowacyjnym instytucji B+R. Jednocześnie za istotne uznaje się zidentyfikowanie obszarów do zagospodarowania przez B+R w przyszłości. Przedsiębiorstwa potrzebują wiedzy w zakresie podaży jaką zgłaszają (lub mogą potencjalnie zgłosić w najbliższej przyszłości) instytucje sfery B+R zarówno jeśli chodzi o wykwalifikowany personel, jak i możliwości technologiczne w zakresie działalności badawczo-rozwojowej. Ułatwi to przedstawicielom przedsiębiorstw weryfikację planów rozwojowych w zakresie opracowywania nowych produktów, usług i procesów. Dzięki poznaniu bieżącej oferty instytucji B+R, skierowanej do gospodarki, łatwiejsze stanie się także określenie obszaru działania w zakresie B+R do zagospodarowania przez te instytucje w przyszłości. Celem wykonania badania jest: a) poznanie aktualnej oferty i osiągnięć wdrożeniowych pomorskich instytucji sfery B+R b) zidentyfikowanie obszarów (luk) do zagospodarowania przez pomorskie instytucje sfery B+R w przyszłości. Za instytucje sfery B+R uznaje się: a) szkoły wyższe, b) placówki PAN, c) jednostki badawczo-rozwojowe (JBR), d) jednostki rozwojowe. Z badania muszą wypłynąć wnioski i rekomendacje dotyczące obszaru do zagospodarowania przez pomorskie instytucje sfery B+R do zagospodarowania w przyszłości. Określany obszar działania do zagospodarowania powinien mieć odniesienie do popytu na takie usługi, tak aby możliwe było realizowanie prac przez instytucje B+R w obszarach, które po uwzględnieniu zidentyfikowanych w badaniu luk, odpowiadałyby jak najpełniej potrzebom pomorskich przedsiębiorców. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 8 do SIWZ, harmonogram prac stanowi załącznik nr 9 do SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00 - Usługi badawcze 79.80.00.00 - Usługi drukowania i powiązane 92.31.22.10 - Usługi świadczone przez autorów .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 100.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie wymagane
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże należyte wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, co najmniej po jednej usłudze polegającej na: a) wykonaniu badań dotyczących innowacyjności, b) wykonaniu opracowania o tematyce społeczno-gospodarczej wśród instytucji B+R, przy czym wartość co najmniej jednej z tych usług nie może być niższa niż 50 000 zł brutto. Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 2 (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 6 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował, tj. przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia na czas realizacji zamówienia co najmniej 2 osób, które wykonywać będą zamówienie, w tym: 3.1.1 eksperta ds. badań ilościowych, który: a) posiada minimum wyższe wykształcenie w zakresie przynajmniej jednej z wymienionych dyscyplin: prawo, nauki ekonomiczne, socjologia; b) w ciągu 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania brał udział w realizacji co najmniej 2 badań ilościowych, dotyczących programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej (w tym środków przedakcesyjnych lub funduszy strukturalnych UE); c) jest autorem lub współautorem co najmniej 1 raportu (tj. dokumentu lub opracowania, opisującego rezultaty badań i analiz, przygotowanych dla podmiotu zlecającego badanie) z badań dotyczących programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej (w tym środków przedakcesyjnych lub funduszy strukturalnych UE), 3.1.2 eksperta ds. badań jakościowych, który: a) posiada minimum wyższe wykształcenie w zakresie przynajmniej jednej z wymienionych dyscyplin: prawo, nauki ekonomiczne, socjologia; b) w ciągu 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania realizował co najmniej 2 projekty badawcze o charakterze społeczno-gospodarczym, w których był odpowiedzialny m.in. za prowadzenie wywiadów osobistych (IDI) lub moderowanie zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI) oraz interpretację danych pochodzących z badań jakościowych, przy czym wartość 1 projektu wynosiła co najmniej 50 000 zł brutto, c) jest autorem lub współautorem minimum 1 raportu (tj. dokumentu lub opracowania, opisującego rezultaty badań i analiz, przygotowanego dla podmiotu zlecającego badanie) z badań, dotyczących jednostek B+R, przy czym raporty te mogą dotyczyć badań opisanych w punkcie powyżej d) posiada doświadczenie w stosowaniu metod i technik przeprowadzania badań ewaluacyjnych tj. brał udział w opracowaniu metodologii oraz realizacji m.in. jednego badania ewaluacyjnego Wyżej wskazane funkcje poszczególnych osób nie mogą być łączone Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 3 (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż warunek ten został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 50.000,00 zł. Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 4 oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie: a. terminu realizacji zamówienia, b. warunków i terminów płatności, c. organizacji prac, d. harmonogramu prac, e. zmiany sposobu realizacji zamówienia, jeśli rozwiązania zaproponowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę przyczynią się do uzyskania wyższej jakości końcowej zamówienia, przy czym zmiana ta nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. 2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach w szczególności : a) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia Ocena, czy zachodzą szczególne okoliczności, oraz czas przedłużenia terminu należy wyłącznie do Zamawiającego, b) gdy zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, c) w zakresie pkt (a), (b), (c), (d) w przypadku przedłużenia terminu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.woj-pomorskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.07.2011 godzina 12:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk pokój nr 4a..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt INNOpomorze - partnerstwo dla innowacji, finansowanego z poddziałania 8.2.2. POKL..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Zakup fabrycznie nowych pojazdów samochodowych
- Realizacja zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Ninja Park Przymorze" - zadanie realizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego 2023
- Usługi inżyniera kontraktu dla inwestycji: Roboty budowlane i prace konserwatorskie zabytkowych kamienic MAG w Gdańsku w celu stworzenia odpowiednich warunków do prowadzenia działalności kulturalnej
- Dostawa sprzętu oświetleniowego oraz nagłośnieniowego na potrzeby Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku.
- Dostawę odczynników do typowania antygenów zgodności tkankowej za pomocą aparatu Luminex 200/Luminex 3D dla UCK.
- Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenie badania i opracowanie raportu
- Opracowanie oraz druk folderu tematycznego pt. "Wycieczki po Warmii i Mazurach".
- Dzierżawa urządzeń wielofunkcyjnych na potrzeby Urzędu Miasta Kołobrzeg, Centrum Usług Społecznych w Kołobrzegu i Kołobrzeskiego Instytutu Kultury i Promocji
- "Zaprojektowanie, wykonanie i dostawa materiałów informacyjno-promocyjnych do siedziby Zamawiającego".
- Usługa druku wraz z dostawą materiałów promocyjnych - plansze, naklejki dla Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku
- Usługa druku wielkoformatowego (...) dla Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu.
więcej: Usługi badawcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.