eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Osjaków › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-07

Osjaków: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków
Numer ogłoszenia: 179748 - 2013; data zamieszczenia: 07.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Osjaków , ul. Targowa 26, 98-320 Osjaków, woj. łódzkie, tel. (043) 842 33 91, faks (043) 842 33 91 w. 31.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osjakow.bip.net.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Odbiorem i zagospodarowaniem zostaną objęte następujące rodzaje odpadów: 1) odpady komunalne zmieszane - o kodzie 20 03 01, 2) opakowania ze szkła - o kodzie 15 01 07, 3) zmieszane odpady opakowaniowe - o kodzie15 01 06 (papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe), 4) opakowania z tworzyw sztucznych - o kodzie 15 01 02, 5) odpady zielone - o kodzie 20 02 01, 6) odpady wielkogabarytowe - o kodzie 20 03 07, 7) przeterminowane leki - o kodzie 20 01 32, 8) chemikalia - o kodzie 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) 20 01 19, 20 01 27, 20 01 29, 9) odpady budowlano - rozbiórkowe - kody z grupy 17, 10) opakowania z papieru i tektury - o kodzie 15 01 01, 11) opakowania z metali oraz metale - o kodzie 15 01 04, 20 01 40. 2) Zakres usługi obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, położonych na terenie Gminy Osjaków, wyposażenie w odpowiednie pojemniki i kontenery oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Osjakowie, zbiórkę odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych polegającą na bezpośrednim odbiorze tych odpadów sprzed nieruchomości, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie Osjaków, stanowiącym załącznik Nr 11 do SIWZ. 3) Bezpośrednio z nieruchomości odbierane będą następujące rodzaje odpadów: a) odpady komunalne zmieszane (niesegregowane) o kodzie 20 03 01, b) odpady komunalne segregowane z podziałem na następujące frakcje: - odpady opakowaniowe szklane o kodzie 15 01 07, - zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06, tj. papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (tzw. odpady suche), 4) Szacuje się, iż odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości będzie się odbywał z następującą częstotliwością: a) odpady komunalne zmieszane - jeden raz w miesiącu, b) odpady opakowaniowe szklane - jeden raz w kwartale, c) odpady suche - jeden raz w miesiącu, 5) Odpady będą zbierane i odbierane z pojemników o określonych pojemnościach i odpowiednich oznaczeniach kolorystycznych, zgodnie z uchwałą Nr XXX/150/2013 Rady Gminy w Osjakowie w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Osjaków, uchwałą Nr XXXI/161/2013 w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Osjaków (stanowiącą załącznik Nr 11 do SIWZ), oraz zgodnie z uchwałą Nr XXVIII/136/2013 Rady Gminy w Osjakowie z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, stanowiącą załącznik Nr 12 do SIWZ. a) określa się pojemności poszczególnych pojemników dla nieruchomości zamieszkałych: - odpady komunalne zmieszane - pojemniki 80l, 120l, 240l i 1100l, - odpady opakowaniowe szklane - pojemniki 80l, 120l, - odpady suche - pojemniki 80l, 120l, 240l, b) dla nieruchomości niezamieszkałych: - odpady komunalne zmieszane - pojemniki 120l,240l, 1100l lub kontenery KP-5, KP-7, KP-10, - odpady zbierane selektywnie - pojemniki 80l, 120l, 240l c) wskazuje się ujednolicone oznaczenie kolorystyczne poszczególnych pojemników: - odpady komunalne zmieszane - kolor zielony - odpady opakowaniowe szklane - kolor pomarańczowy lub w przypadku pojemników typu IGLOO kolor zielony z przeznaczeniem na szkło kolorowe i kolor biały na szkło bezbarwne, - odpady suche - kolor żółty lub w przypadku pojemnika siatkowego na tworzywa sztuczne bez oznaczenia kolorem, Dopuszcza się możliwość oznakowania pojemników na zmieszane odpady komunalne innym kolorem niż wymienione przy pojemnikach na segregację. 6) Wykonawca zobowiązany jest: a) wyposażyć każdą nieruchomość zamieszkałą i niezamieszkałą, na której powstają odpady komunalne w odpowiednie pojemniki do dnia 21 czerwca 2013 r., bez dodatkowych opłat ze strony właściciela nieruchomości, b) przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju dostarczonych na wskazane nieruchomości pojemników, w terminie do 25 czerwca 2013r. wraz z informacją, na które nieruchomości nie dostarczono pojemników wraz z uzasadnieniem, c) do comiesięcznego aktualizowania wykazu nieruchomości, z których odebrane zostały odpady komunalne, aktualizacje wykazu powinny zawierać informacje o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach Gminy Osjaków i składane do 10-go dnia następnego miesiąca, d) przedłożyć Zamawiającemu, sporządzony w formie kalendarzyka, harmonogram odbioru odpadów komunalnych, do akceptacji, w terminie do 21 czerwca 2013r. e) dostarczyć mieszkańcom i Zamawiającemu, sporządzonego w formie kalendarzyka, harmonogram odbioru odpadów komunalnych na okres trwania umowy - do dnia 28 czerwca 2013r. 7) Dane istotne dla wyposażenia w pojemniki, odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli każdej nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej z obszaru Gminy Osjaków. Szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady, wraz z liczbą i rodzajem pojemników, w które należy je wyposażyć, Zamawiający dostarczy Wykonawcy nie później niż do dnia 07.06.2013 r. Szacunkowe ilości pojemników, które Wykonawca powinien zabezpieczyć i szacowaną ilość odpadów komunalnych do odbioru i zagospodarowania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w rozdziale III pkt 2 ppkt 7 SIWZ (tabele). Dane dotyczące ilości pojemników mają charakter szacunkowy. Podane ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. 8) Wyposażenie w odpowiednie pojemniki i kontenery oraz odbiór i zagospodarowanie niżej wymienionych odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Osjakowie, a) przeterminowanych leków o kodzie 20 01 32, b) chemikaliów (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29* c) odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07, d) odpadów budowlano - rozbiórkowych o kodach z grupy 17, e) odpadów zielonych o kodzie 20 02 01, f) opakowań ze szkła o kodzie 15 01 07, g) opakowań z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02, h) opakowań z papieru i tektury o kodzie 15 01 01. Odpady wymienione powyżej będą odbierane z częstotliwością wynikającą z potrzeb z uwzględnieniem stopnia zapełnienia pojemników na zgłoszenie (realizacja usługi do 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia). Wykonawca ma obowiązek wyposażyć Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Osjakowie w odpowiednie pojemniki i kontenery do gromadzenia następujących frakcji odpadów: a) przeterminowane leki - pojemnik o pojemności 120 l, b) chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) - wyznaczone miejsce do magazynowania odpadów lub kontener o poj. 5,5 m3, c) odpady wielkogabarytowe - wyznaczone miejsce do magazynowania odpadów lub kontener o poj. 5,5 m3, d) odpady budowlano - rozbiórkowe - kontener od 5,5 m3, e) odpady zielone - kontener od 5,5 m3, f) opakowania ze szkła -dwa pojemniki o pojemności 1,5 m3 (typ IGLOO, szkło białe i kolorowe), g) opakowania z tworzyw sztucznych - pojemnik o pojemności 2,5 m3 (typ SIATKA), h) opakowania z papieru i tektury - pojemnik o pojemności 1,1 m3. Wielkość i rodzaj pojemników może ulec zmianie w trakcie trwania zamówienia. Szacowana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania z punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w Osjakowie szczegółowo określona została w rozdziale III pkt 2 ppkt 8 SIWZ (tabela). 9)Przeprowadzenie zbiórki odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych odbywać się będzie poprzez bezpośredni odbiór odpadów sprzed nieruchomości, bez odpadów powstałych w związku z prowadzoną działalnością przez podmioty gospodarcze, która polegać będzie na: a) zebraniu wystawionych następujących rodzajów odpadów: - odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 (elementy mebli, meble tapicerowane, dywany, wykładziny, okna), - metale (złom metalowy) o kodzie 20 01 40 b) załadunek odpadów na środek transportu, c) zagospodarowanie zebranych odpadów, d) uprzątnięcie miejsc, z których odebrane będą odpady. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych będzie odbywała się raz w roku w okresie wiosenno- letnim bądź jesiennym. Termin zbiórki zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą z 3-miesięcznym wyprzedzeniem. Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu harmonogram zbiórki w terminie 30 dni przed jej przeprowadzeniem. Szacowana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania w trakcie realizacji zamówienia z objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych z terenu Gminy Osjaków wynosi 10 Mg 10) Informacje dodatkowe istotne z punktu widzenia przedmiotu zamówienia: a) charakterystyka gminy Osjaków Gmina Osjaków to gmina wiejska, obejmująca swym zasięgiem 20 sołectw: Borki Walkowskie, Chorzyna, Czernice, Dębina, Dolina Czernicka, Drobnice, Felinów, Gabrielów, Jasień, Józefina, Kolonia Radecka, Krzętle, Kuźnica Ługowska, Kuźnica Strobińska, Nowa Wieś, Osjaków, Raducki Folwark, Raduczyce, Walków, Zofia. Powierzchnia gminy wynosi - 10 074ha. Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i pobyt czasowy wg stanu na dzień 31.12.2012r. - wynosiła 4 832 osób. b) drogi - szacunkowy wykaz w kilometrach dróg przebiegających przez Gminę Osjaków: - drogi dojazdowe gminne: 127 km, - drogi powiatowe: 30 km, - drogi krajowe 14 km c) nieruchomości zamieszkałe Do nieruchomości zamieszkałych zalicza się wszystkie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, tj. gospodarstwa domowe. Szacunkowa liczba zamieszkujących mieszkańców gminy Osjaków wynosi - 4 183 osób.Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi - 1 216. Wykaz sołectw wraz z szacunkową liczbą mieszkańców i gospodarstw domowych stanowi załącznik Nr 9 do SIWZ. d) nieruchomości niezamieszkałe Do nieruchomości niezamieszkałych zalicza się zabudowane działki rekreacyjne i letniskowe, obiekty użyteczności publicznej, przedsiębiorstwa, cmentarze. Wykaz sołectw wraz z szacunkową liczbą nieruchomości niezamieszkałych objętych obowiązkiem wywozu odpadów, za wyjątkiem firm, stanowi załącznik Nr 10 do SIWZ. W przypadku działek rekreacyjnych szacuje się, że faktyczne użytkowanie nieruchomości i konieczność wywozu odpadów, będzie głównie w miesiącach letnich, tj. od czerwca do września; szacuje się, że powstawanie odpadów komunalnych zadeklaruje około 30% właścicieli tych nieruchomości. Szacowana liczba firm, które faktycznie wytwarzają odpady komunalne na terenie gminy i zostaną objęte obowiązkiem wywozu odpadów wynosi - 90. e) ilości odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Osjaków w roku 2012, z uwzględnieniem podziału na poszczególne określone zostały w rozdziale III pkt 2 ppkt 10 SIWZ (tabela). 11) Obowiązki Wykonawcy: a) Wykonawca ma obowiązek prawidłowo gospodarować odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. b) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych właściwej dla regionu II lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu zgodnie z uchwałą nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla województwa łódzkiego 2012r.c) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21). d) Wykonawca jest zobowiązany uzyskać: - poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012, poz. 676), -poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, - poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w poszczególnych latach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012, poz. 645). e) Wykonawca będzie monitorował selektywny sposób zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informował Zamawiającego o nieprawidłowej segregacji odpadów wraz z wykonaniem dokumentacji fotograficznej i protokołem opisującym zaistniałą sytuację. f) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania każdej ilości odpadów znajdujących się w pojemniku, bez względu na stopień jego zapełnienia, a także bez względu na sposób segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. g) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. h) Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania materiałów przetargowych oraz do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach. i) Wykonawca jest zobowiązany do: - comiesięcznego aktualizowania (uzupełniania) wykazu nieruchomości, z których odebrane zostały odpady, aktualizacja powinna zwierać informację o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych zamieszkałych nieruchomościach Gminy Osjaków, - comiesięcznego potwierdzania ilości i rodzaju odebranych i zagospodarowanych odpadów z terenu Gminy Osjaków.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, o wielkości do 20% zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy zł 00/100). Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju przedsiębiorczości (Dz. U. z 2001r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: NBS Działoszyn O/Osjaków Nr 12 9251 1019 0011 1285 2000 0080 z dopiskiem wadium - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, gwarancja lub poręczenie musi być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy: 1) nazwę i adres wykonawcy (dającego zlecenie), zamawiającego (beneficjenta gwarancji), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej, które udzielają gwarancji) , 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na każde pisemne żądanie Zamawiającego złożone w terminie związania ofertą pełnej kwoty wadium w przypadku okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy, tj: gdy wykonawca: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, lub d) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, , że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5) W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, gwarancja lub poręczenie (oryginał) musi być dołączone do oferty w oddzielnej kopercie opisanej wadium - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków, a kserokopia dołączona do treści oferty. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający uzna za skuteczne wówczas, gdy bank prowadzący rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Ponadto warunkiem koniecznym do uznania przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium jest potwierdzenie banku, o którym mowa w pkt 6. Zwrot wadium odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił odpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, lub d) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji, poprzez złożenie dokumentu potwierdzającego wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2012r., poz. 391) i złożenie aktualnego zezwolenia na transport, zbieranie i przetwarzanie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21). Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się doświadczeniem w zakresie realizacji co najmniej 1 usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto wykonanej w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert (2012r., 2011r., 2010r.), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu, na rzecz którego usługa została wykonana oraz załączeniem dowodów, czy usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli a) Wykonawca na czas realizacji będzie dysponował: - co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. - pojazdy, o których mowa wyżej są trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, b) Wykonawca posiada bazę magazynowo-transportową: - usytuowaną w gminie, z której terenu odbiera odpady komunalne, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy, - usytuowaną na terenie, do którego posiada tytuł prawny, zabezpieczoną w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, - wyposażoną w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, które zabezpieczone są przed emisją zanieczyszczeń do gruntu - wyposażoną w pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, - wyposażoną w miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, - wyposażoną w legalizowaną samochodową wagę najazdową, w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, - oraz punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do dezynfekcji pojazdów i ich mycia, jeśli czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122). Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 400 000,00 zł. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

dowód wniesienia wadium, pełnomocnictwa

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, przy wystąpieniu co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: 1) zmiany wynagrodzenia spowodowanej zmianą obowiązującej stawki podatku od towarów i usług, 2) zmiany przepisów prawa, w tym również aktów prawa miejscowego, mających wpływ na sposób realizacji przedmiotu umowy (usługi), 3) zmiany terminu wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów, o których mowa w § 2 umowy, z uwagi na termin podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że pojemniki muszą być dostarczone najpóźniej do dnia 30 czerwca 2013r., 4) zmiany sposobu realizacji świadczenia, w uzgodnieniu z Zamawiającym, jeśli zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, 5) odstąpienie na wniosek zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowywania postępowania o udzielenie zamówienia, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych przez Zamawiającego. W związku ze wskazanymi w ust. 1 okolicznościami dopuszczalne jest zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost kosztów świadczenia usługi (wzrost stawki podatku VAT).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.osjakow.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Osjakowie, 98 - 320 Osjaków, ul. Targowa 26, pokój nr 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Osjakowie, 98 - 320 Osjaków, ul. Targowa 26, pokój nr 6 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.