eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łaziska › Przebudowa (modernizacja) drogi gminnej nr 108143 L w m. Piotrawin na odcinku km 0+000,00 ÷ km 0+504,79

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-06-29

Łaziska: Przebudowa (modernizacja) drogi gminnej nr 108143 L w m. Piotrawin na odcinku km 0+000,00 ÷ km 0+504,79
Numer ogłoszenia: 177596 - 2011; data zamieszczenia: 29.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łaziska , Łaziska 76, 24-335 Łaziska, woj. lubelskie, tel. 0-81 827 69 20, faks 081 827 69 36.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalaziska.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa (modernizacja) drogi gminnej nr 108143 L w m. Piotrawin na odcinku km 0+000,00 ÷ km 0+504,79.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania Przebudowa (modernizacja) drogi gminnej nr 108143 L w m. Piotrawin na odcinku km 0+000,00 - km 0+504,79 Zakres zamówienia: a. Podstawowe parametry projektowe. Zaprojektowano drogę odpowiadającą parametrom klasy L- dwukierunkową o nawierzchni bitumicznej szerokości jezdni 3,0 m z mijankami i obustronnymi poboczami utwardzonymi mieszanką tłuczniową szerokości po 1,0 m. Podstawowe parametry wyjściowe: - prędkość projektowana 50 km/h - kategoria ruchu KR 1 - grupa nośności podłoża G 3. b. Plan sytuacyjny. Początek projektowanego odcinka drogi, wierzchołek PT usytuowana w km 0?+000 na krawędzi istniejącej jezdni bitumicznej drogi wojewódzkiej. Punkt zastabilizowano rurką stalową. Kąt włączenia projektowanego odcinka drogi do drogi wojewódzkiej zbliżony jest do 90 o. Nie projektowano przepustu na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką gdyż nie ma miejsca a przede wszystkim jest on zbędny. Szerokość wlotu projektowanej drogi na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką wynosi 5,5 m. Wyokrąglenia wlotu projektowanej drogi na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką wynoszą R - 6 m i R - 8 m. Na całej trasie są zaprojektowane 4 łuki poziome o promieniach 150 m, 90 m, 120 m i 800 m. Wszystkie wierzchołki łuków zostały zastabilozowane rurkami stalowymi z podanymi na planie sytuacyjnym domiarami. Na trasie zaprojektowano dwie mijanki o długości 25 m ze skosami. Szerokość jezdni bitumicznej na odcinku od km. 0+039 do końca trasy wynosi 3 m. Na trasie tej zaprojektowano trzy zjazdy publiczne oraz 10 zjazdów indywidualnych, szczegółowa lokalizacja załamań trasy oraz parametry łuków kołowych, zjazdów i mijanek przedstawiono na planie sytuacyjnym Rys. Nr 2. c. Profil podłużny. Projektowana droga przebiega w terenie równinnym. Niweletę zaprojektowano w niewielkim nasypie od 10 cm do 37 - 48 cm, w większości nasyp ten wacha się w granicach 28 cm. Na skrzyżowaniu niweletę dowiązano do istniejącej nawierzchni drogi wojewódzkiej. Załamania niwelety złagodzono łukami pionowymi o promieniach: - wypukle 300 m, 3000 m, 4000 m, 2000 m, 1000 m - wklęśle 1000 m, 3000 m, 2500 m. Minimalne pochylenie niwelety wynosi 0,24% zaś maksymalne 4%. W centralnej części projektowanej drogi ustalono reper roboczy Nr 1, zwór wodny o wysokości H=133,39 m. Lokalizacje reperu roboczego przedstawiono na planie sytuacyjnym rys. Nr 2 oraz na profilu Rys. Nr 3. d. Przekroje normalne. Zaprojektowano przekrój normalny szlakowy na prostej oraz na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką o następujących parametrach: - szerokość jezdni na prostej 3,0 m - szerokość jezdni przy skrzyżowaniu z droga wojewódzką 5,5 m na odległości 27,87 m - przekrój daszkowy o pochyleniu 2% - obustronne pobocza utwardzone, szerokości po 1,0 m o pochyleniu 6% - szerokość korony drogi z wyjątkiem odcinka od 0+000 do 0+027,87 i mijanek wynosi 5,0 m Szczegółowe rozwiązania przedstawiono na Rys. Nr 4. e. Konstrukcja nawierzchni. Konstrukcje nawierzchni przyjęto zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dla ruchu KR1, grupy nośności podłoża G3 i dobrych warunków wodnych, zaprojektowano konstrukcje wzmocnienia nawierzchni drogi. - Warstwa projektowana; - warstwa ścieralna grubości 4 cm z betonu asfaltowego AC11 - warstwa wiążąca grubości 4 cm z betonu asfaltowego - AC16 - podbudowa zasadnicza 20 cm z kruszywa łamanego 0/31 - warstwa mrozochronna gruntowa cement Rm=2,5MPa na poszerzeniu i mijankach. - Warstwy istniejące: - warstwa utwardzona żużlem, kruszywem naturalnym i kruszywem łamanym zmiennej grubości od 8 do 25 cm. Warstwa ta stanowi dolną warstwę podbudowy (ulepszone podłoże). Razem grubość nawierzchni jest większa niż 50 cm (warunek mrozoodporności hm=0,5 hz) i ten warunek jest spełniony. Przekroje i konstrukcje nawierzchni na poszczególnych odcinkach drogi przedstawia Rys. Nr 4. f. Odwodnienie. Projektuje się na powierzchniowe odwodnienie korpusu drogowego - spływ wód z nawierzchni i poboczami na przylegający bezpośrednio do drogi teren i do istniejących naturalnych zagłębień terenu. Nie projektowano mimo wskazań przez Z.D.W. przepustu na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką ponieważ po prawej stronie drogi gminnej na drodze wojewódzkiej jest chodnik i krawężnik i nie ma miejsca na wykonanie przepustu. Przy drodze wojewódzkiej nie ma rowu a woda spływa po jezdni drogi wojewódzkiej przy krawężniku w stronę Wisły. W tej sytuacji budowa przepustu jest zbędna. Zaprojektowany układ odwodnienia pasa drogowego nie zmienia stosunków wodnych w rejonie drogi a dzięki podwyższeniu niwelety droga zabezpieczona została przed zalewaniem podczas intensywnego spływu powierzchniowego. g. Przekroje poprzeczne i roboty ziemne. Przekroje poprzeczne wykonano w miejscach pomierzonych przekrojów drogi i terenu. Na rysunkach przekrojów poprzecznych Rys. Nr 5 przedstawiono: - rzędne niwelety i rzędne terenu w osi przekroju - zakres poszerzeń - zakres robót ziemnych - istniejąca nawierzchnie stanowiąca dolną podbudowę h. Zjazdy. Zaprojektowano 3 zjazdy publiczne i 10 zjazdów indywidualnych. Lokalizację zjazdów przedstawiono na Rys. Nr 2. Parametry zjazdów przedstawiono na rysunkach i wynoszą: - zjazd publiczny - szerokość jezdni 3,5 m - szerokość poboczy po 0,75 m - promienie wyokrągleń R - 5 m - szerokość jezdni 3,0 m - szerokość poboczy po 0,75 m - promienie wyokrągleń R - 3 m Długość zjazdu licząc od krawędzi nawierzchni bitumicznej wynosi 5 m. Zaprojektowano konstrukcje nawierzchni na zjazdach: - nawierzchnia tłuczniowa grubości 15 cm z mieszanki 0/31 i. Roboty wykończeniowe. W celu wykończenia na czysto powierzchni robót ziemnych należy wykonać plantowanie nawierzchni skarp nasypów Rys. Nr 5 j. Urządzenia obce. Na projektowanym odcinku drogi występują istniejące uzbrojenia terenu: - napowietrzna linia energetyczna NN wraz z oświetleniem ulicznym - kablowa sieć telekomunikacyjna - wodociąg Zgodnie z uzgodnieniem z Zakładem Energetycznym Puławy przedstawionym w piśmie Ldz.2291/Z3-TU/11 z dnia 04.04.2011r. zostanie zlikwidowana kolizja istniejącego słupa narożnego poprzez jego przestawienie. Występuje kolizja z linią telekomunikacyjną i zgodnie z pismem Telekomunikacji Polska, Numer pisma: TOTTESBU/UP-k/15.04/11 z dnia 15.04.2011r. Projektuje się zabezpieczenie linii poprzez odkopanie i założenie rur dwudzielnych AROTA. Od km 0+019 do km 0+036 o dł. 17 m, od km 0+250 do km 0+376 o dł. 126 m i w km 0+160 na przejściu poprzecznym o dł. 6,0 m. W związku z tym że niweleta drogi jest podniesiona średnio o około 28 cm nie zachodzi obawa że kabel będzie położony mniej niż 60 cm od nawierzchni. W żadnym miejscu w obrębie kabla nie będzie obniżony teren. Kolizji z wodociągiem nie ma. k. Granice terenu objętego inwestycją. Projektowana droga mieści się w granicach istniejącego pasa drogowego. Nie zachodzi potrzeba zajęcia dodatkowych działek. l. Oznakowanie i urządzenia zabezpieczenia ruchu. Projekt stałej organizacji ruchu na drodze gminnej i skrzyżowaniu z droga wojewódzką opracowano oddzielnie. Na drodze wojewódzkiej przewidziano ustawienie 1 znaków C-8, 1 znaku B-1 oraz 1 urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego U-20 b. Na drodze gminnej w obrębie skrzyżowania znak b-20 STOP, dalej znak A-4 szt.1,A-3 szt.1, b-33 szt.2, A-30 szt.1. Na 3 słupach oświetleniowych ustawionych mniej niż 0,5 m od krawędzi korony ustawione zostaną tablice U-9b sz.3..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o łącznej wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego. Zakres obejmuje niezbędne roboty do prawidłowego wykonania zamówienia, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.37.14 - 45.23.37.14 .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.10.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga złożenia przez Oferentów wadium w kwocie 4000,00 zł.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zakres działalności Wykonawcy powinien obejmować roboty budowlane.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek uważa się za spełniony jeżeli wykonawca wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania, minimum dwie roboty budowlane o podobnym zakresie o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek uważa się za spełniony jeżeli wykonawca dysponuje co najmniej jednym samochód samowyładowczym, układarką nawierzchni, walcem wibracyjnym.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek uważa się za spełniony jeżeli wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą z odpowiednimi uprawnieniami do kierowania budowy i robót budowlanych z zaświadczeniem z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek uważa się za spełniony jeżeli wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 300 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

29.2 Zmiany postanowień umowy. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiana możliwa jest w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 29.2.1 Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robot: 1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności: a) klęski żywiołowe; b) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; 2) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego; b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; c) zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji; 3) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową, w szczególności na skutek zlecenia Wykonawcy zamówień dodatkowych zgodnie z przepisami odrębnymi; W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin przewidziany na ukończenie robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 29.2.2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: 1) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji przetargowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; 2) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót; 3) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; 4) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 5) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki geologiczne skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; 7) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa; W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 29.2. 2 możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacji budowanych urządzeń. 29.2.3. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: 1) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca i Zamawiający realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ np. osób z uprawnieniami budowlanymi; 2) zmiana osób podanych w ofercie wykonawcy, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy (zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ, a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę); 3) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; 4) zmiana obowiązującej stawki VAT; 5) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu; 6) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; 7) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami (W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji.); 8) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 §1 Kodeksu cywilnego; 9) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych wyżej, możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót. W przypadku określonym w pkt 4, zmiana stawki VAT dotyczyć będzie ceny umownej, w części, jakiej dotyczą te zmiany przepisów. W przypadku pkt 5, zmiany dostosują sposób rozliczeń lub płatności do wymogów zmienionej umowy o dofinansowanie projektu lub nowych wytycznych dotyczących realizacji projektu. W przypadku pkt 6, zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie robót, z których Zamawiający rezygnuje. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy jest możliwa w przypadkach wskazanych wyżej, na zasadach określonych w warunkach umowy. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) zmiana danych teleadresowych, 2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); 3) udzielenie zamówień dodatkowych lub uzupełniających określonych w przepisach o zamówieniach publicznych; Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lublin.pl/laziska/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 1) w siedzibie zamawiającego pok.10, 2) za pośrednictwem poczty, 3) na stronie internetowej : http://www.bip.lublin.pl/laziska/...

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.07.2011 godzina 10:00, miejsce: 15.07.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Łaziska, Łaziska 76, 24-335 Łaziska w pokoju Nr 19...

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.