eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Utrzymanie czystości na terenie Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego Sp. z o.o., w Warszawie,



Ogłoszenie z dnia 2011-06-29

Warszawa: Utrzymanie czystości na terenie Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego Sp. z o.o., w Warszawie,
Numer ogłoszenia: 176110 - 2011; data zamieszczenia: 29.06.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Sp. z o.o., ul. Ludwika Kondratowicza 8, 03-242 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 32 53 53, faks 22 326 58 34.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Osoba prawna zaspokajająca potrzeby o charakterze powszechnym.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie czystości na terenie Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego Sp. z o.o., w Warszawie,.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Utrzymanie czystości na terenie Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego Sp. z o.o., w Warszawie,.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 91.90.00.00 - 91.90.00.00 .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Utrzymanie czystości na terenie Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego Sp. z o.o., w Warszawie,

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.04.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • EVER Grupa Sp. z o.o., ul. Arkuszowa 39, Warszawa, kraj/woj. Polska.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 98242,47 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 98242,47

  • Oferta z najniższą ceną: 98242,47 / Oferta z najwyższą ceną: 98242,47

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest zobowiązany do wszczęcia postępowań w związku z likwidacją Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiego Szpitala Bródnowskiego w Warszawie i do rozpoczęcia działalności w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych przez Mazowiecki Szpital Wojewódzki Sp. z o.o. Dla nowego Zamawiającego, jakim jest Mazowiecki Szpital Wojewódzki Sp. z o.o. zaistniała konieczność zawarcia nowych umów niezbędnych do realizacji przedmiotu działalności. Szpital świadczy usługi w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, specjalistyczne porady i konsultacje lekarskie, badania diagnostyczne i inne zabiegi medyczne, lecznictwa stacjonarnego w tym: hospitalizację, diagnozowanie i leczenie chorych w trybie całodobowym lub całodziennym w zakresie specjalności reprezentowanych przez oddziały szpitalne oraz udzielanie w wydzielonych jednostkach organizacyjnych Zakładu stacjonarnych świadczeń zdrowotnych jednodniowych w ramach specjalności reprezentowanych w Szpitalu. Zgodnie z uchwałą Szpital zapewni pacjentom korzystającym dotychczas ze świadczeń zdrowotnych dalsze, nieprzerwane ich udzielanie, bez ograniczeń dostępności, warunków udzielania i ich jakości w rodzajowo oznaczonym zakresie wynikającym ze statutu Szpitala od czasu przejęcia działalności medycznej. Wojewódzki Szpital Bródnowski SP ZOZ w Warszawie zaprzestał udzielania świadczeń zdrowotnych z dniem 31 grudnia 2010 r. i w jego miejsce rozpoczął działalność Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie. Ze względu na krótki czas do rozpoczęcia działalności nie było możliwe przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień w trybie konkurencyjnym. Należy podkreślić, iż data 31.12.2010 r. jako data wskazana na zakończenie działalności medycznej Wojewódzkiego Szpitala Bródnowskiego SP ZOZ była datą wskazaną z niewielkim wyprzedzeniem i przesuwaną wielokrotnie. Data rozpoczęcia działalności medycznej nie była możliwa do przewidzenia z wcześniejszym wyprzedzeniem z uwagi na fakt, iż była zależna od wielu czynników. W pierwszej kolejności należy wskazać na wydanie z datą 23.12.2010 r. decyzji o wpisie do rejestru zakładu opieki zdrowotnej Bródnowskiego Centrum Specjalistycznego Zakładu utworzonego przez Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Wojewódzki Szpital Bródnowski w likwidacji z dniem 31.12.2010 r. na podstawie umowy przelewu wierzytelności i przejęcia długu przeniósł na utworzone Bródnowskie Centrum Specjalistyczne praw i obowiązki wynikające z umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej. Zatem dopiero po tej dacie możliwe było rozpoczęcie działalności medycznej przez spółkę z jednoczesnym zakończeniem działalności przez Wojewódzki Szpital Bródnowski. Kolejny istotny element to otrzymanie przez Spółkę w dniu 23.12.2010 r. środków finansowych kwoty podwyższonego kapitału zakładowego niezbędnych do rozpoczęcia udzielenia zamówień publicznych. Bez wyposażenia w środki finansowe spółka nie mogła zawierać jakichkolwiek umów niezbędnych do zabezpieczenia chociażby bieżących potrzeb związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych. Ostatnim elementem który pozwolił na rozpoczęcie możliwości udzielenia zamówień publicznych było podjęcie uchwały przez Radę Nadzorczą w dniu 28.12.2010 r. co do pozytywnej opinii w zakresie planu rzeczowo finansowego spółki na rok 2011 r., w którym to planie w tabeli nr III.2 zostały wskazane planowane koszty na rok 2011 a jednocześnie limity do zaciągania zobowiązań na rok 2011 r. Ustawa o finansach publicznych wymaga, aby Zamawiający będący jednostką sektora finansów publicznych zaciągał swoje zobowiązania finansowe w zakresie przewidzianym w planie jednostki. Jeśli zatem Zamawiający zaciąga zobowiązanie wykraczając poza plan finansowy dopuszcza się naruszenia dyscypliny finansów publicznych, również i w przypadku gdy plan zostanie później zmieniony lub umowa później dostosowana do planu, o czym stanowi art. 11. ust. 1 wskazanej ustawy, który stanowi, iż Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dokonanie wydatku ze środków publicznych bez upoważnienia albo z przekroczeniem zakresu upoważnienia. Wydatki publiczne mogą być dokonywane na cele i w wysokości przewidzianej w planie finansowym jednostki sektora finansów publicznych. Jednostki sektora finansów publicznych mogą zaciągać zobowiązania do sfinansowania do wysokości wynikającej z planu wydatków. W tym więc stanie faktycznym Zamawiający do momentu uchwalenia planu nie mógł rozpocząć procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych. Biorąc pod uwagę fakt, iż plan został zaopiniowany pozytywnie w dniu 28.12.2010 r., oraz z dniem 31.12.2010 r. zaprzestał świadczyć działalność medyczną Wojewódzki Szpital Bródnowski, spółka rozpocząć musiała działalność z dniem 01.01.2011 r. W tych okolicznościach spółka nie miała niezbędnego czasu na przygotowanie i wszczęcie postępowań w trybach konkurencyjnych. Biorąc pod uwagę liczbę zamówień, których należy udzielić aby zabezpieczyć bieżące potrzeby w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych oraz fakt, iż większość z postępowań z uwagi na ich wartość powinno zostać ogłoszonych jako postępowania o wartościach powyżej progu o którym mowa w przepisach Rozporządzenia wydanego na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy zasadne było podjęcie decyzji aby na okres przejściowy od momentu rozpoczęcia działalności medycznej spółki spółka udzielała zamówień publicznych w trybie z wolnej ręki celem dokonania najpilniejszych zakupów takich jak: dostawy leków, materiałów opatrunkowych, wszczepialnych, szewnych itp., czy innych niezbędnych do zapewnienia artykułów celem świadczenia w sposób nieprzerwany działalności medycznej. Zamawiający przygotowując plan zamówień publicznych na rok 2011 dokonał ustalenia dla przedmiotu zamówienia, którego dotyczy niniejsze powiadomienie następujących elementów: W planie finansowym dla pozycji materiały wszczepialne została zaplanowana kwota w wysokości. 1 008.000,00 zł. Z tych względów Zamawiający w celu zabezpieczenia w trybie pilnym najważniejszych potrzeb skorzystał z art. 6a ustawy Prawo zamówień publicznych, który przy dokonanych wyliczeniach dla ww pozycji pozwolił na: Skorzystanie z możliwości udzielenia zamówienia w części do łącznej wartości wszystkich części w wysokości 20% kwota 201 600,00 zł. i dla jednostkowej wartości części nie przekraczającej: 80.000 euro kwota 307.120,00 zł.. Biorąc pod uwagę fakt, iż wartość przedmiotowego zamówienia wynosi 60 864,00 zł. i po zsumowaniu udzielonych do tej pory zamówień w częściach o wartości 705 536,00 zł., wartość łączna zamówień udzielonych zamówień w częściach i wniosku wynosi 766 400,00 zł., a więc przekracza 20% łącznej wartości zamówienia - kwotę 1 008 000,00 zł. Z tych względów Zamawiający zgodnie z dyspozycją 67 ust. 2 ustawy zawiadamia o wszczęciu postępowania w części, dla którego właściwe zastosowanie znajdują przepisy powyżej progów o których mowa w przepisach Rozporządzenia wydanego na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy. Z zasady celowości i oszczędności przy wydatkowaniu środków publicznych (art. 28 i 92 pkt 3 ustawy o finansach publicznych) wynika, iż Zamawiający dokonuje wydatków w granicach kwot określonych w planie finansowym, z uwzględnieniem prawidłowo dokonanych przeniesień i zgodnie z planowanym przeznaczeniem. Nie może zatem zawrzeć umowy na kwotę przekraczającą rzetelnie ustaloną wartość zamówienia. Wartość szacunkową ustala się z należytą starannością przed rozpoczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dokładnie, w oparciu o przygotowaną dokumentację, rozeznanie rynku. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego rozpoczyna się, gdy Zamawiający zabezpieczy środki finansowe na realizację zamówienia. Nie można więc rozpocząć procedury o udzielenie zamówienia publicznego bez jego uprzedniego prawidłowego zaplanowania, bądź w sytuacji braku dostatecznego pokrycia finansowego gwarantowanego na mocy dyspozycji wydatkowej planu finansowego wyrok Zespołu Arbitrów z dnia 16.05.2006 r., sygn. akt UZP/ZO/0-1380/06. Powyższe stanowisko zachowuje aktualność w obecnym stanie prawnym. Biorąc powyższe pod uwagę wszczęcie postępowania w tym trybie było całkowicie uzasadnione.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.