eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krosno › Poprawa jakości świadczonych usług w placówkach pomocy społecznej w Krośnie - wykonanie systemu oddymiania oraz wydzieleń przeciwpożarowych - DPS nr 1

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-06-21

Krosno: Poprawa jakości świadczonych usług w placówkach pomocy społecznej w Krośnie - wykonanie systemu oddymiania oraz wydzieleń przeciwpożarowych - DPS nr 1
Numer ogłoszenia: 175186 - 2010; data zamieszczenia: 21.06.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krosno , ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 312, faks 13 47 43 312.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa jakości świadczonych usług w placówkach pomocy społecznej w Krośnie - wykonanie systemu oddymiania oraz wydzieleń przeciwpożarowych - DPS nr 1.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Celem realizacji zamówienia jest dostosowanie Domu Pomocy Społecznej Nr 1 mieszczącego się w Krośnie przy ul. Żwirki i Wigury 4a do wymogów ochrony przeciwpożarowej zgodnie z Decyzją Komendanta Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie. Budynek należy dostosować poprzez wydzielenia pożarowe i zabezpieczenie przed zadymieniem ewakuacyjnej klatki schodowej do obowiązujących w tym zakresie przepisów zgodnie z projektem architektoniczno-budowlanym, projektem wykonawczym, przedmiarem robót oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót i SIWZ. Zakres prac do wykonania: Wykonanie wydzieleń pożarowych, instalacji oddymiania i niezbędnej w tym zakresie rozbudowy instalacji elektrycznej tj.: a) wykonanie wydzieleń pożarowo-ewakuacyjnych klatek schodowych poprzez wykonanie ścianek o odporności ogniowej EI 60 i drzwi o odporności ogniowej EI 30 na każdej kondygnacji budynku, b) wymiana drzwi wewnętrznych w klatce schodowej centralnej oraz klatce bocznej, c) wymiana okien zwykłych na okna służące do oddymiania na klatkach schodowych, d) montaż czujek sygnalizacji p.poż. w klatkach schodowych, e) roboty elektryczne instalacje elektryczne słaboprądowe związane z oddymianiem i wydzieleniami przeciwpożarowymi wraz z montażem urządzeń zasilająco-sterujących, montażem sterowania i automatyki sterującej procesem oddymiania, f) roboty pozostałe tj. min. ułożenie rur ochronnych, przewodów, montaż elementów systemu oddymiania, g) roboty demontażowe i montażowe związane z przedmiotem zamówienia, h) roboty wykończeniowe i malarskie wewnątrz oraz na zewnątrz budynku zwłaszcza w obrębie klatek schodowych i ciągach komunikacyjnych po przeprowadzonych pracach montażowych, i) wykonanie stosownych sprawdzeń min. pomiarów i prób wraz z wykonaniem stosownych protokołów w tym zakresie, jakości wykonania, j) programowanie systemu i jego uruchomienie, k) praca próbna systemu, ewentualne prace korekcyjne, l) wykonanie i montaż niezbędnych instrukcji oraz tabliczek z informacją na temat odpowiedniego postępowania z zamontowanym systemem i instrukcją obsługi zgodnie z obowiązującymi przepisami p.poż. i bhp., ł) przeszkolenie pracowników DPS Nr 1 w zakresie obsługi i działania zamontowanych systemów, m) materiały pochodzące z demontażu do zagospodarowania przez Wykonawcę; 2.2. Informacje wynikające z projektu architektoniczno-budowlanego i wykonawczego oraz dodatkowe do uwzględnienia przez Wykonawcę prac: 2.2.1. Okna Klatka schodowa główna (KL2) - demontaż istniejącego okna - demontaż parapetów istniejących - montaż okna oddymiającego o wym. w świetle muru 262 x 186 cm symbol OD 2 - sztuk 1 (zgodnie z zestawieniem stolarki) - montaż parapetu wewnętrznego z białego PCV (szer. około 24-25 cm) - montaż parapetu zewnętrznego z blachy ocynkowanej (szer. około 34 cm + rozwinięcie około 10 cm) - wykonanie obróbki wokół okien wewnątrz i na zewnątrz budynku wraz z malowaniem w kolorze dostosowanym do już istniejącego Klatka boczna (KL1) - demontaż istniejącego okna - demontaż parapetów istniejących - montaż okna oddymiającego o wym. w świetle muru 206 x 140 cm symbol OD1 - sztuk 1 (zgodnie z zestawieniem stolarki) - montaż parapetu wewnętrznego z białego PCV (szer. około 24-25 cm ) - montaż parapetu zewnętrznego z blachy ocynkowanej (szer. około 34 cm + 10 cm rozwiniecie) - wykonanie obróbki wokół okien po zamontowaniu wewnątrz i na zewnątrz budynku wraz z malowaniem w kolorze dostosowanym do już istniejącego Parter (klatka główna) - demontaż okna - demontaż istniejących parapetów - montaż okna o wym. w świetle muru 150 x 114 cm symbol O1 - szt. 1 - montaż parapetu wewnętrznego z białego PCV (szer. około 24-25 cm) - montaż parapetu zewnętrznego z blachy ocynkowanej (o wym. około 34 cm + 10 cm rozwinięcie) - wykonanie obróbki wokół okien po zamontowaniu wewnątrz i na zewnątrz budynku wraz z malowaniem w kolorze dostosowanym do już istniejącego Wszystkie okna do montażu: PCV w celu zachowania jednolitości z już zamontowanymi w budynku. 2.2.2 Drzwi - demontaż drzwi do wymiany - montaż drzwi i ścianek: 1) D1 (drzwi pełne stalowe) o odporności ogniowej EI 30 - wym. w świetle muru 100 x 210 cm szt. 1 2) D2 (drzwi pełne drewniane półtoraskrzydłowe) o odporności ogniowej EI30 - wym. w świetle muru 130 x 210 cm - 6 szt. 3) D3 (drzwi pełne drewniane zwykłe) - wym. w świetle muru 100 x 210 cm - 1 szt. 4) D4 (drzwi pełne drewniane) o odporności ogniowej EI30 - wym. w świetle muru 100 x 210 cm - 7 szt. 5) D5 (drzwi pełne drewniane półtoraskrzydłowe) - wym. w świetle muru 170 x 210 cm - 1 szt. 6) D6 (drzwi pełne drewniane półtoraskrzydłowe) o odporności ogniowej EI 30 - wym. 170 x 210 cm - 1 szt. 7) D7 (drzwi pełne drewniane półtoraskrzydłowe) o odporności ogniowej EI30 - wym. w świetle muru 140 x 205 cm - 1 szt. 8) D8 (drzwi pełne drewniane zwykłe) - wym. w świetle muru 100 x 205 cm - 1 szt. 9) D9 (drzwi aluminiowe przeszklone półtoraskrzydłowe z naświetleniem górnym i bocznym oraz panelem nieprzeziernym) o odporności ogniowej drzwi EI 30 i odporności ogniowej wypełnień EI 60 - wym. w świetle muru 225 x 290 cm - 1 szt. 10) D10 (drzwi aluminiowe przeszklone półtoraskrzydłowe z naświetleniem górnym i bocznym) o odporności ogniowej drzwi EI 30 i odporności ogniowej wypełnień EI 60 - wym. w świetle muru 225 x 240 cm - 1 szt. 11) D11 (drzwi aluminiowe przeszklone półtoraskrzydłowe z naświetleniem górnym i bocznym) o odporności ogniowej drzwi EI 30 i odporności ogniowej wypełnień EI 60 - wym. w świetle muru 225 x 235 cm - 3 szt. 12) D12 (drzwi aluminiowe przeszklone półtoraskrzydłowe z naświetlem górnym i bocznym) o odporności ogniowej drzwi EI 30 i odporności ogniowej wypełnień EI 60 - wym. w świetle muru 235 x 235 cm - 3 szt. 13) D13 (drzwi pełne drewniane) o odporności ogniowej EI 30 - o wym. w świetle muru 100 x 205 cm - 5 szt. 14) D14 (drzwi pełne drewniane) o odporności ogniowej EI 30 - o wym. w świetle muru 100 x 205 cm - 4 szt. 15) D15 (drzwi aluminiowe przeszklone półtoraskrzydłowe z naświetleniem górnym i bocznym) o odporności ogniowej drzwi EI 30 i odporności ogniowej wypełnień EI 60 - wym. w świetle muru 235 x 205 cm - 1 szt. 16) D16 (drzwi aluminiowe przeszklone półtoraskrzydłowe z naświetleniem górnym i bocznym) o odporności ogniowej drzwi EI 30 i odporności ogniowej wypełnień EI 60 - wym. w świetle muru 225 x 205 cm - 1 szt. 17) D17 (drzwi pełne stalowe) o odporności ogniowej EI 30 - o wym. w świetle muru 100 x 205 cm - 1 szt. - wykonanie obróbki wokół drzwi - malowanie w kolorze dostosowanym do już istniejącego Okna dymowe umieszczone na klatkach schodowych muszą być sterowane poprzez systemem elektryczny, okna te muszą być wyposażone w odpowiednie przeznaczone do tego celu siłowniki. Siłowniki okien sterowane będą poprzez centralki oddymiające. Centralki współpracować muszą z centralą sygnalizacji pożaru. Centrale oddymiającą należy zamontować dla każdej strefy dymowej (tj. klatki schodowej) odrębnie. Wynika to z konieczności niezależnego sterowania każdej strefy. Należy zamontować przyciski przewietrzania, które umożliwiają wentylowanie klatki schodowej, uchylanie oraz zamykanie okna dymowego na dowolną wielkość w zakresie 0-max bez wpływu na czuwanie automatycznego systemu oddymiania. System przewietrzania musi zawierać tzw. automatykę pogodową tj. czujnik wiatr/deszcz. Całością zarządza centrala sterowania oddymianiem. Centrala musi być wyposażona w akumulatory zapewniające otwarcie okien również w przypadku wystąpienia braku zasilania w czasie wystąpienia zagrożenia pożarowego. Zasilanie poszczególnych grup siłowników okien dymowych winno być prowadzone od centralek oddymiających przewodem niepalnym. Okno przystosowane do oddymiania znajduje się na najwyższym biegu klatki schodowej. W celu zapewnienia automatycznego otwarcia okna klapy należy zamontować siłowniki elektryczne zasilane z centrali oddymiania. Nowe okna należy wykonać zachowując ich podział zgodnie z zestawieniem stolarki (dostosowując do już istniejących okien w budynku). Linie dozorowe oraz przewody dodatkowe związane z instalacją oddymiającą należy wykonać przewodami jak na rysunkach podanych w projekcie architektoniczno-budowlanym oraz wykonawczym w rurach ochronnych pod tynkiem. W celu ułatwienia komunikacji drzwi przeciwpożarowe na kondygnacjach w ciągu komunikacyjnym pomiędzy poszczególnymi częściami obiektu muszą być wyposażone w urządzenia utrzymujące je w pozycji otwartej (tj. samozamykacze z elektromechaniczną blokadą otwarcia zainstalowane na drzwiach). Napięcie dla trzymaczy powinna zapewnić centralka sterująca bramy i drzwi przeciwpożarowe. W razie alarmu pożarowego napięcie do trzymaczy winno zostać odcięte, a drzwi powinny się zamknąć. Zasilanie należy wykonać zgodnie z projektem. Prace należy wykonać zgodnie z zapisami w projekcie architektoniczno-budowlanym, projekcie wykonawczym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Wykonanie instalacji: Montaż urządzeń i osprzętu: - centralę sterowania oddymianiem należy zamontować na ścianie najwyższej kondygnacji klatki schodowej w pobliżu okna oddymiającego - samoczynne sygnalizatory pożaru (optyczna czujka dymu z gniazdem) należy instalować na suficie do podłoża za pomocą wkrętów z kołkami rozporowymi - ręczne ostrzegacze pożaru należy instalować za pomocą wkrętów z kołkami rozporowymi na wysokości 1,5 m nad posadzką w miejscach przedstawionych na rysunkach w projekcie - przycisk przewietrzania należy zamontować w pobliżu okna oddymiającego na najwyższej kondygnacji klatki schodowej do ściany przy pomocy wkrętów z kołkami rozporowymi - centralę pogodową należy zainstalować obok centrali oddymiania na najwyższej kondygnacji klatki schodowej - czujnik wiatr deszcz należy zainstalować na dachu budynku w pobliżu centrali i okna oddymiającego Dyspozycje budowlano-montażowe: - obwody dozorowe sygnalizacji należy prowadzić w odległości nie mniejszej niż 10 cm od instalacji elektrycznej 380/230V i co najmniej 30 cm od zwodów poziomych instalacji piorunochronnej - optyczne czujki dymu instalować na suficie kondygnacji w odległości nie mniejszej niż 20 cm od belek przegrodowych oraz innych przeszkód - przy montażu czujek należy zwrócić uwagę na biegunowość ich połączenia. Mylne podłączenie może doprowadzić do zniszczenia czujki - bezpieczniki w tablicy zabezpieczające obwód zasilania centrali sterowania oddymianiem należy pomalować na kolor czerwony i opisać oddymianie - prace montażowe wykonywać pod fachowym i uprawnionym nadzorem - po wykonaniu prac montażowych instalacji należy ją sprawdzić i dokonać pomiarów elektrycznych wraz ze sporządzeniem protokołów z pomiarów Zasilanie i sterowanie instalacją oddymiania oraz dobór przewodów należy wykonać zgodnie z projektem. Należy wykonać stosowną ochronę przepięciową i od porażeń elektrycznych zgodnie z projektem, co należy potwierdzić odpowiednimi pomiarami. Po zakończeniu wykonania instalacji należy dokonać próbnego alarmu wszystkich zainstalowanych urządzeń i sprawdzić skuteczność ich działania. Należy zainstalować odpowiednie i niezbędne tabliczki informacyjne w miejscach wskazanych w projekcie oraz wynikające z obowiązujących przepisów. Wszystkie użyte przez wykonawcę materiały muszą posiadać wymagane atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne i deklaracje zgodności wbudowanych materiałów a tam gdzie jest to wymagane również dopuszczenia do stosowania w ochronie p.poż. itp., które to wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu na bieżąco przed wbudowaniem materiału jednak nie później jak w dniu odbioru robót. Wszystkie materiały pochodzące z demontażu są przeznaczone do zagospodarowania i usunięcia przez Wykonawcę. Wykonawca po zakończeniu prac jest zobowiązany do uporządkowania terenu prac. Ze względu na specyfikę obiektu i stały pobyt pensjonariuszy w budynku DPS Nr 1 może zaistnieć konieczność wykonywania prac w ściśle określonych dniach i godzinach ustalonych wcześniej z Użytkownikiem obiektu w celu ograniczenia uciążliwości powstających podczas prowadzenia tego typu robót. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia w czynnym obiekcie i wszelkie prace będą prowadzone bez wstrzymywania pracy DPS. W czasie trwania robót miejsce prowadzenia prac należy tak zabezpieczyć, aby uniemożliwić roznoszenie się kurzu po pozostałej części budynku. Podłogę należy zabezpieczyć folią przed zabrudzeniem. Po zakończeniu pracy codziennie należy sprzątnąć miejsce pracy. Korytarze, klatki schodowe, przejścia które służą do normalnej komunikacji należy utrzymywać w należytym porządku. Wykonawca jest odpowiedzialny za zabezpieczenie terenu wykonywanych prac w czasie trwania umowy do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Prace elektryczne należy wykonywać ostrożnie tak, aby nie uszkodzić istniejących przewodów elektrycznych. Wszystkie zniszczenia powstałe z winy Wykonawcy robót będą usuwane bezpłatnie przez Wykonawcę. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z zapisami zawartymi w projekcie architektoniczno-budowlanym, projekcie wykonawczym, przedmiarach, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz zapisami SIWZ. Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji prac będzie zobowiązany wykonać własne pomiary. Wykonawca jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia. Celem zapoznania się z warunkami wykonania robót Zamawiający zaleca dokonania wizji lokalnej w budynku Domu Pomocy Społecznej Nr 1 mieszczącym się w Krośnie przy ul. Żwirki i Wigury 4a. Uwaga ! Wszelkie nazwy własne produktów i materiałów przywołane w SIWZ lub załącznikach do SIWZ tj. projekcie architektoniczno-budowlanym, projekcie wykonawczym, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarach itp. służą określeniu pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji technicznej dla danych rozwiązań. Dopuszcza się równoważne rozwiązania (w oparciu o produkty innych producentów) pod warunkiem spełnienia tych samych właściwości technicznych. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym wykonawca zobowiązany jest przedstawić zamienne rozwiązania na piśmie (dane techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania) w postaci stosownego projektu;.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Jeżeli w toku wykonywania przedmiotu umowy zajdzie konieczność wykonania zamówień uzupełniających przewidzianych w SIWZ dla zamówienia podstawowego i dotyczących przedmiotu zamówienia w niej określonego, a stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, Zamawiający w oparciu o przepisy art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - prawo zamówień publicznych, powierzy ich wykonanie w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zakres prac uzupełniających oraz związane z tym terminy i wynagrodzenia zostaną określone odrębną umową.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.21.00 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych 45.31.70.00 - Inne instalacje elektryczne 45.31.62.00 - Instalowanie urządzeń sygnalizacyjnych 45.31.60.00 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45.31.57.00 - Instalowanie stacji rozdzielczych 45.31.56.00 - Instalacje niskiego napięcia 45.31.51.00 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne 45.31.43.00 - Instalowanie infrastruktury okablowania 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.44.21.00 - Roboty malarskie .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednego zamówienia w zakresie wykonywania robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek wiedzy i doświadczenia musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek wiedzy i doświadczenia musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców. W celu wykazania spełnienia warunku wykonawca zobowiązany jest złożyć: a) wykaz robót budowlanych z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania, b) dokument potwierdzający, że roboty wskazane w wykazie zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca realizuje uprawnienie opisane powyżej, a podmioty, z których korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 Prawo Zamówień Publicznych (dalej Ustawy).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, c) instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wentylacyjnych; W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek można spełnić łącznie. Zamawiający dopuszcza również możliwość uznania uprawnień wynikających z innych niż krajowe przepisów np. treści dyrektyw, zawartych umów międzynarodowych i innych przepisów, które potwierdzą spełnienie warunku dotyczącego dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W celu wykazania spełnienia warunku wykonawca zobowiązany jest: a) złożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności; b) złożyć oświadczenie stwierdzające, iż osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane przez Zamawiającego uprawnienia; c) podać informację o podstawie dysponowania osobami ujętymi w wykazie; W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca realizuje uprawnienie opisane powyżej, a podmioty z których zasobów korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (dalej Ustawy).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo: Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składają ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii. UWAGA! dla wykonawców będących osobami fizycznymi aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jest dokumentem potwierdzającym prawo do podpisania oferty. Dokumenty złożone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie: 1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: a) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy na uzasadniony wniosek wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, b) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu oraz opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy, c) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu placu budowy, d) w przypadku braków lub wad dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy (np. pozwolenia na budowę), o ile Zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów wykonawcy, e) opóźnień Zamawiającego w zakresie dokonywania odbiorów lub prób końcowych, f) w przypadku zawieszenia usług przez Zamawiającego, g) zawieszenia robót przez Zamawiającego, h) wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację robót, i) innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada wykonawca, j) zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dostosowania się wykonawcy do takiej zmiany. 2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach: a) zmiana stawki urzędowej podatku VAT, b) rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub których wykonanie nie będzie konieczne lub będzie bezcelowe w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - o wartość niewykonanych robót, c) rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych robót. 3. Inne zmiany: a) w zakresie kluczowego personelu wykonawcy lub Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze, b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego: - powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie wykonawcy, - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, c) w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót wskazanych w SIWZ, d) w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych. 4. Warunki zmian: a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót, c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać w siedzibie Zamawiającego - pokój nr 213, przy ul. Lwowskiej 28a w Krośnie - II piętro lub przesyłką pocztową (cena 30 zł).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.07.2010 godzina 10:00, miejsce: URZĄD MIASTA KROSNA, ul. Lwowska 28a, 38-400 KROSNO, pokój nr 01 (kancelaria ogólna).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn. Poprawa jakości świadczonych usług w placówkach pomocy społecznej w Krośnie został wybrany do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami. 1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą elektroniczną lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 2. Powyższe zasady porozumiewania się nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictwa składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, ze względu na konieczność zachowania formy tychże oświadczeń lub dokumentów przewidzianych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentó1)w, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 2226, poz. 1817) lub przepisów Kodeksu Cywilnego w przypadku pełnomocnictwa. 3. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: 1) Maria Hućko-Karp lub Kazimiera Kamińska - Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach merytorycznych, 2) Małgorzata Wanat lub Adriana Łącka - Stanowisko ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach formalno - prawnych; Sposób porozumiewania się: a) pisemnie b) faksem - nr: 0-13 47 43 312 c) drogą mailową - zp@um.krosno.pl Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.