eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chojnice › Przygotowanie i dostarczanie posiłków dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Chojnicach w okresie od 01.06.2013 r. do 31.12.2013 r.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-04-30

Chojnice: Przygotowanie i dostarczanie posiłków dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Chojnicach w okresie od 01.06.2013 r. do 31.12.2013 r.
Numer ogłoszenia: 173254 - 2013; data zamieszczenia: 30.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Pomocy Społecznej w Chojnicach , ul. Leśna 12, 89-600 Chojnice, woj. pomorskie, tel. 0-52 3963800, faks 0-52 3963800.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.powiatchojnice.pl/#Z2V0Q29udGVudHMoMzc2OCk=

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Powiatowa Jednostka Organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie i dostarczanie posiłków dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Chojnicach w okresie od 01.06.2013 r. do 31.12.2013 r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczanie posiłków dla ok. 108 mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Chojnicach dziennie na bazie kuchni Wykonawcy zlokalizowanej poza obiektami Zamawiającego. 1. Wykonawca zobowiązuje się wytworzyć przedmiot zamówienia w oparciu o surowce i materiały zakupione we własnym zakresie i na własny koszt. 2. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie właściwego poziomu sanitarnego posiłków dostarczanych oraz za jakość oferowanych posiłków: tj. odpowiednią gramaturę ,wartość odżywczą i właściwe walory smakowe i estetyczne, czystość dostarczanych potraw, dobór właściwych surowców oraz procesów technologicznych. 3. Dostarczane posiłki muszą być świeże, z bieżącej produkcji dziennej bez dodatkowej obróbki technologicznej przed dystrybucją w kuchenkach. Posiłki muszą być przygotowywane ze świeżych produktów zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywienia i Żywności. 4. Koszt transportu posiłków do siedziby zmawiającego obciąża Wykonawcę. 5. Posiłki powinny być urozmaicone, a ich skład nie powinien się powtarzać w ciągu 10 dni. 6. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić 3 posiłki dziennie dla mieszkańców z dietą podstawową i 5 posiłków dziennie dla mieszkańców z określoną jednostką chorobową wymagających odpowiedniej diety zgodnie ze złożonym zamówieniem. 7. Obiad powinien składać się z dwóch dań. 8. W ramach całodziennego wyżywienia Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia napojów oraz podstawowych produktów żywnościowych między posiłkami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz.U. z 2012 r., poz.964), wg tygodniowego zapotrzebowania kuchenek podręcznych. 9. W ramach wykonywanej umowy Wykonawca zapewni w okresie świątecznym posiłki mające charakter świąteczny z uwzględnieniem tradycyjnych potraw i ciast oraz na uroczystości okolicznościowe (Dzień Babci, Dzień Dziadka, Światowy Dzień Chorego itp.) i jeden raz w miesiącu składniki na tort urodzinowy dla mieszkańców. 10. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić codziennie 2 dodatkowe obiady dla pracowników Domu Pomocy Społecznej celem kontroli jakości przygotowanych potraw. 11. Posiłki muszą być dostarczane 2 razy dziennie do kuchenki Zamawiającego z podziałem na piętra w wyznaczonych godzinach, wg harmonogramu tj.: a) - śniadanie i II śniadanie - o godz. 7:00 b) - obiad, podwieczorek i kolacja - o godz. 12:00 12. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania 10-dniowych jadłospisów (dwa zestawy do wyboru) uwzględniających racje pokarmowe, wartość odżywczą i kaloryczną zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywienia i Żywności, zgodnie z ustalonymi przez lekarza Zamawiającego dietami. Jadłospis winien być przedstawiony do akceptacji wyznaczonej przez Zamawiającego osobie z 14-dniowym wyprzedzeniem. Zamawiający może wnieść w ciągu 7 dni w formie pisemnej zastrzeżenia co do przedłożonego jadłospisu. W razie wniesienia uwag do przedłożonego jadłospisu Wykonawca ma obowiązek je uwzględnić bez wnoszenia zastrzeżeń Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania zestawień wartości odżywczej (kaloryczności) każdego jadłospisu dekadowego. 13. Wykonawca i Zamawiający są zobowiązani do prowadzenia ewidencji dostarczanych posiłków z podziałem na piętra: śniadania, obiady, kolacje, drugie śniadanie, podwieczorek oraz do każdorazowego imiennego potwierdzenia odbioru posiłków przez osoby upoważnione przez Zamawiającego do odbioru ilości i jakości posiłków. 14. Zamawiający zobowiązuje się do przekazywania informacji i dokumentacji dotyczącej zapotrzebowania na posiłki z podziałem na poszczególne piętra i wykazem diet (karty zapotrzebowania dziennego przekazane faksem lub e-mailem) do godziny 10:00 dnia poprzedniego. 15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości zamawianych posiłków w stosunku do liczby przebywających mieszkańców. 16. Zamawiający dokonuje korekty zamawianych poszczególnych posiłków w związku z ruchem mieszkańców (urlopy, pobyty w szpitalu i zgony) na podstawie telefonicznego lub e-mailowego zgłoszenia co najmniej z jednodniowym wyprzedzeniem. Informacje uzupełniające 1. Przygotowanie posiłków odbywać się będzie z uwzględnieniem dziennych racji pokarmowych, wartości kalorycznej, zawartości składników odżywczych określonych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie z uwzględnieniem wprowadzonych zmian w okresie trwania umowy. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli stosowanych surowców oraz przestrzegania przez Wykonawcę dziennych racji pokarmowych w obecności przedstawiciela Wykonawcy z możliwością sprawdzenia gramatury posiłków. W przypadku stwierdzenia uchybień Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecić badanie pokarmu odpowiednim instytucjom, na koszt Wykonawcy. 3. Zamawiający zobowiązany jest do natychmiastowego zbadania dostarczanych posiłków. W razie stwierdzenia wad lub braków, złoży natychmiastowo do Wykonawcy pisemną reklamację. 4. W przypadku stwierdzenia wad lub braków Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia w ciągu jednej godziny właściwych posiłków. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo dostępu do kopii protokołów pokontrolnych oraz wszystkich atestów na surowce i sprzęt wykorzystany w procesie produkcji posiłków. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny i weryfikacji wszystkich parametrów wykonania zleconej usługi na każdym etapie produkcji i dostawy posiłków, a Wykonawca na każdym etapie produkcji i dostawy umożliwi dostęp do linii technologicznych i wyprodukowanych posiłków na każdym etapie produkcji. Wykonawca udostępni dokumentację dotyczącą ilościowo wartościowego wsadu surowcowego do potraw tzw. zapotrzebowania żywnościowe na poszczególne dni. 7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zatrudnienie zgodnie z obowiązującymi przepisami, właściwie przeszkolonego personelu, spełniającego wymagania zdrowotne oraz higieniczne niezbędne do pracy z żywnością. 8. Wykonawca udostępni Zamawiającemu listę osób i kwalifikacje z aktualnymi wpisami badań lekarskich mających kontakt z produkcją i dostawą posiłków na rzecz Zamawiającego, z podziałem na zakres świadczonych usług: przygotowanie posiłków - kuchnia, transport. 9. Wykonawca zapewnia na własny koszt i we własnym zakresie ciągłość żywienia w przypadku awarii urządzeń bądź wystąpienia innych okoliczności uniemożliwiających kontynuację procesu. 10. Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę odpowiedzialną za stałe kontaktowanie się z Zamawiającym w zakresie przedmiotu zamówienia. Wymagania sanitarne 1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania standardów sanitarno-epidemiologicznych, a także przepisów w zakresie organizacji żywienia zbiorowego (wymóg dotyczy pełnego okresu trwania umowy) zgodnie z Ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. (Dz.U. Nr 136 z 2010 r., poz.914 z późn.zm.) oraz zapewnienia właściwej jakości określonej w specyfikacji oferowanych posiłków. 2. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania próbek żywnościowych poszczególnych posiłków i przechowywania zgodnie z wymaganiami ustawowymi. 3. Posiłki produkowane w kuchni Wykonawcy muszą być dowożone do placówki Zamawiającego samochodami przystosowanymi do transportu żywności w sposób zapewniający wymagany standard sanitarno - epidemiologiczny zgodny z Ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. (Dz.U. Nr 136 z 2010 r., poz.914 z późn.zm.) i załącznikiem II do rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 852/2004 w sprawie higieny środków spożywczych. 4. Transport posiłków w hermetycznych pojemnikach niezależnie od rodzaju posiłku, gwarantujących utrzymanie właściwej temperatury, zgodnie z wymaganiami sanitarnymi. 5. Temperatura dostarczonych do kuchenek posiłków ciepłych będzie monitorowana przy pomocy termometrów Wykonawcy. 6. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru naczyń transportowych po dystrybucji posiłków w kuchence przy dowozie kolejnego posiłku. 7. Wykonawca zobowiązany jest do mycia i dezynfekcji naczyń transportowych, nie dopuszcza się zmywania naczyń transportowych w kuchence Domu Pomocy. 8. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć odzież roboczą i ochronną czystą podczas realizacji transportu posiłków na piętra.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.10.00 - Usługi przygotowywania posiłków 55.52.00.00 - Usługi dostarczania posiłków .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 7.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt.1-4 ustawy Pzp. - Zamawiający na podstawie złożonego oświadczenia, określi czy Wykonawca spełnia lub nie spełnia warunku - Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje decyzją Państwowej Inspekcji Sanitarnej o zatwierdzeniu obiektu w zakresie produkcji posiłków oraz prowadzenia żywienia i dowozu posiłków w formie cateringowej

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należycie wykonał, minimum jedną usługę w zakresie przedmiotu zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowana w 100% usługa dotycząca wyżywienia - cateringu wraz z załączeniem dokumentów (referencje, protokoły końcowe odbioru dostaw wykonanych usług) potwierdzających ich należyte wykonanie, zgodne z załączonym wykazem wykonanych usług i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt.1-4 ustawy Pzp - Zamawiający na podstawie złożonego oświadczenia, określi czy Wykonawca spełnia lub nie spełnia warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt.1-4 ustawy Pzp - Zamawiający na podstawie złożonego oświadczenia, określi czy Wykonawca spełnia lub nie spełnia warunku

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt.1-4 ustawy Pzp - Zamawiający na podstawie złożonego oświadczenia, określi czy Wykonawca spełnia lub nie spełnia warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- pełnomocnictwo jeśli dotyczy - formularz ofertowy zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ - zaparafowany projekt umowy (załącznik nr 6 do SIWZ)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.powiatchojnice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dom Pomocy Społecznej w Chojnicach, ul. Leśna 12, 89-600 Chojnice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Dom Pomocy Społecznej w Chojnicach, ul. Leśna 12, 89-600 Chojnice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.