eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dobrodzień › Budowa Centrum Aktywności Wiejskiej we wsi Kocury

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-01-18

Dobrodzień: Budowa Centrum Aktywności Wiejskiej we wsi Kocury
Numer ogłoszenia: 17228 - 2012; data zamieszczenia: 18.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dobrodzień , Plac Wolności 1, 46-380 Dobrodzień, woj. opolskie, tel. 034 3575100, faks 034 3575100 w. 30.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobrodzien.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Centrum Aktywności Wiejskiej we wsi Kocury.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest budowa nowoprojektowanego, wolnostojącego, niepodpiwniczonego, parterowego budynku Centrum Aktywności Wiejskiej (w ramach ZADANIA 1) z remizą OSP (w ramach ZADANIA 2), tj. obiektu o zwartej bryle, o wym. 20 x 30 m i wysokości 6,85 m w kalenicy, z wysokim dwuspadowym dachem o nachyleniu połaci 30 stopni, który zostanie zlokalizowany na terenie niezabudowanej działki nr 634/27, położonej w miejscowości Kocury (woj. Opolskie, powiat Oleski, gmina Dobrodzień) przy ulicy Oleskiej, z dostępem do drogi publicznej, uzbrojonej w sieci elektroenergetyczną i wodociągową. Realizacja zamówienia w ramach ZADANIA 1 będzie się odbywać przy finansowej pomocy ze środków Unii Europejskiej w ramach działania ODNOWA I ROZWÓJ WSI objętego PROW na lata 2007-2013. W wyniku realizacji niniejszego zamówienia w projektowanym obiekcie o powierzchni użytkowej 342 m2 i kubaturze 2091 m3 zostaną stworzone w ramach ZADANIA 1: - sala wielofunkcyjna, - zaplecze socjalne, - zaplecze sanitarne dla sali, - pokój komputerowy z dostępem do Internetu, - biuro dla organizacji lokalnych. Zaś w ramach ZADANIA 2: - garaż na samochód strażacki wraz z zapleczem oraz szatnią, Obsługa obiektu ma wydzielone zaplecze socjalne nr 2. Obiekt musi być dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Ponadto w ramach ZADANIA 1 i 2 musi zostać wykonana kotłownia wraz ze składowiskiem opału na eko-groszek zagospodarowany teren wokół budynku w postaci utwardzonego placu przed budynkiem wraz z dojazdem do garażu OSP, parkingu, chodników utwardzonych kostką brukową i terenu zielono-rekreacyjnego dla dzieci (zieleń wysoka i niska). Przewiduje się następujące warunki w zakresie zaopatrzenia budynku w media: - zasilanie w energię elektryczną. Projektowany budynek centrum będzie zaopatrywany w energię elektryczną istniejącym przyłączem energetycznym kablowym z sieci elektroenergetycznej na warunkach określonych przez dostawcę energii, tj. ENION S.A. - REJON DYSTRYBUCJI LUBLINIEC; - zaopatrzenie budynku w wodę projektowanym przyłączem z gminnej sieci wodociągowej na warunkach określonych przez właściciela sieci, tj. ZGKiM Dobrodzień, wg załączonego projektu budowlanego przyłącza wodociągowego (załącznik nr 7 do SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA - SIWZ); - odprowadzenie ścieków bytowo-gospodarczych będzie realizowane przykanalikiem do okresowo opróżnianego zbiornika typu szczelnego (tzw. szamba) z wywozem na oczyszczalnię ścieków; - ogrzewanie budynku będzie odbywać się z projektowanej kotłowni ekologicznej na eko-groszek, wyposażonej w węglowy ekologiczny kocioł c.o. o mocy 40 KW; - istniejący wjazd z ulicy Oleskiej. Zakres robót dla całego zamierzenia budowlanego (w ramach ZADANIA 1 i 2): 1) roboty ziemne, 2) wykonanie fundamentów, 3) wznoszenie ścian parteru, 4) zbrojenie i betonowanie trzpieni żelbetowych w ścianach zewnętrznych parteru, 5) montaż wolnostojących trzonów kominkowych z kształtek np. Schiedel, 6) wykonanie stropu nad częścią kondygnacji parteru (nad kotłownią), 7) wykonanie wieńca pod konstrukcję dachu wraz z zamontowaniem kotew do montażu kratownicy drewnianej, 8) montaż kratownic drewnianych konstrukcji dachu (kratownica dachowa musi być bezwzględnie wykonana w zakładzie prefabrykacji, z atestami producenta na materiał i wykonawstwo), 9) montaż obróbek blacharskich oraz rynien i rur spustowych, 10) ułożenie pokrycia dachu, 11) montaż stolarki okiennej i drzwiowej, 12) wykonanie montażu suchej zabudowy - sufity z płyty g-k, 13) wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej o następującym zakresie: - wewnętrzna linia zasilająca, - tablice rozdzielcze, - instalacja oświetleniowa, - instalacja gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia 230 V, - instalacja pozostałych odbiorników, - instalacja komputerowa, - instalacja telefoniczna, - instalacja odgromowa, - ochrona od porażeń, 14) roboty elektroenergetyczne, 15) wykonanie wewnętrznej i zewnętrznej instalacji wod.-kan., 16) wykonanie instalacji ppoż. (hydrant w korytarzu nr 4), 17) wyposażenie obiektu w sprzęt ppoż., 18) wykonanie kotłowni wraz z instalacją c.o., 19) wykonanie przyłącza kanalizacyjnego PCV O 160 z budynku centrum do projektowanego zbiornika typu szczelnego wybieralnego na ścieki sanitarne, 20) wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej dla sali w budynku centrum, 21) wykonanie tynków wewnętrznych, 22) wykonanie elewacji i elementów zewnętrznych obiektu, 23) roboty wykończeniowe, 24) budowa zbiornika typu szczelnego wybieralnego na ścieki sanitarne, wg załączonego projektu (załącznik nr 6 do SIWZ), 25) zagospodarowanie terenu w następującym zakresie: - utwardzenie parkingu kostką brukową na warstwie podbudowy z tłucznia gr. 20 cm, klińca i grysu gr. 5 cm, - wykończenie dojazdu kostką betonową gr. 8 cm, - wykonanie wokół budynku opaski z kostki brukowej, - wyprofilowanie terenu przed wejściem głównym w sposób umożliwiający wjazd wózkiem osobom niepełnosprawnym, - wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych (z pomieszczenia sali centrum na teren zielony). Realizacja wszystkich zadań oprócz realizacji robót wynikających z dołączonej do SIWZ dokumentacji projektowej - dotyczącej każdego z wymienionych zadań, uwzględniać musi również koszt wszystkich niezbędnych czynności związanych z wykonaniem i oddaniem do eksploatacji przedmiotu zamówienia w tym między innymi koszt: obsługi geodezyjnej, oznakowania i zabezpieczenia robót przed osobami postronnymi. Szczegółowy zakres robót oraz sposób ich wykonania i odbioru określony jest w dołączonych do niniejszej SIWZ dokumentacji projektowej, zawierającej projekty budowlane, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - dotyczące każdego z wymienionych zadań. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia jest wynagrodzeniem ryczałtowym, w związku z tym w cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu niniejszego zamówienia. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji terenu i sprawdził na miejscu warunki wykonania niniejszego zamówienia.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przewidywane zamówienie uzupełniające będzie dotyczyć montażu syreny alarmowej. W zamówieniu tym przewidywane są następujące części składowe syreny: - maszt (słup) o wys. od 8 do 10 m, - fundament masztu, - zewnętrzna skrzynia osłonowa, - antena bazowa VHF, - iglica odgromowa, - uchwyty mocujące, - element montażowy głośników szczelinowych do kryzy na szczycie słupa, - blok sterujący syreny, - radiotelefon VHF wraz ze sterownikiem systemowym, - baterie akumulatorów, - materiały zasilania elektrycznego ochronniki przepięciowe i inne.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.26.23.00 - Betonowanie 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.42.20.00 - Roboty ciesielskie 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.42.11.46 - Instalowanie sufitów podwieszanych 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45.33.23.00 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.31.60.00 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45.31.70.00 - Inne instalacje elektryczne .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie będzie żądać od Wykonawców wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oceny spełniania tego warunku będzie dokonywać Komisja Przetargowa w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22 UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oceny spełniania tego warunku będzie dokonywać Komisja Przetargowa w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22 UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oceny spełniania tego warunku będzie dokonywać Komisja Przetargowa w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22 UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oceny spełniania tego warunku będzie dokonywać Komisja Przetargowa w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22 UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania niniejszego zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oceny spełniania tego warunku będzie dokonywać Komisja Przetargowa w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22 UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ). 2. Upoważnienie/pełnomocnictwo do podpisania oferty o ile nie wynika ono z dokumentu, o którym mowa w punkcie 7.2 SIWZ. Pełnomocnictwo takie musi być złożone w formie i zakresie, o którym mowa w punkcie 14.6 SIWZ. 3. Zakres rzeczowy robót wykonywanych przez Podwykonawców, jeżeli będą (załącznik nr 4 do SIWZ). Wymagania związane ze złożeniem oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia. W przypadku oferty złożonej wspólnie przez kilku Wykonawców należy przedstawić pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. Pełnomocnictwo takie musi być złożone w formie i zakresie, o którym mowa w punkcie 14.6 SIWZ. Wykonawcy wspólnie składający ofertę zobowiązani są przedstawić dokumenty wystawione na każdego z nich - określone w punkcie 7 SIWZ. Dokument określony w punkcie 6.1 SIWZ, podmioty składają wspólnie, tj. warunki w nich określone zostaną spełnione, gdy podmioty składające wspólnie ofertę spełnią je łącznie. Wszystkie wymienione w punktach 6 - 10 SIWZ dokumenty należy złożyć w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Zamawiający będzie żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień Umowy w następujących przypadkach: a) wystąpienia siły wyższej, epidemii, klęski żywiołowej bądź działań rządowych - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji. b) wystąpienia szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych, utrudniających wykonanie przedmiotu Umowy w ustalonym terminie, rozumianych jako ciągłe: opady deszczu dłuższe niż 7 dni kalendarzowych, opady śniegu dłuższe niż 7 dni kalendarzowych, występowanie niskich temperatur uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z przyjętą technologią, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów - powyżej 7 dni kalendarzowych - w takim przypadku zmianie ulec może termin realizacji Umowy. Wykonawca wówczas może przedłużyć termin wykonania przedmiotu Umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na terminowe wykonanie przedmiotu Umowy. O wystąpieniu powyższych okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów, Wykonawca winien natychmiast pisemnie poinformować Zamawiającego i niezwłocznie odnotować to w dzienniku budowy c) wystąpienia nieprzewidzianych w SIWZ warunków geologicznych, archeologicznych, hydrogeologicznych lub terenowych, takich jak np. niewypały i niewybuchy, a także wystąpienia innych nieprzewidzianych w SIWZ przeszkód lub skażeń uniemożliwiających wykonanie robót - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji. O wystąpieniu powyższych okoliczności mogących wpłynąć na zmianę zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy lub terminu jej realizacji, Wykonawca winien natychmiast pisemnie poinformować Zamawiającego i niezwłocznie odnotować to w dzienniku budowy. d) odkrycia w trakcie prowadzenia robót stanowisk archeologicznych - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji. O wystąpieniu powyższych okoliczności mogących wpłynąć na zmianę zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy lub terminu jej realizacji, Wykonawca winien natychmiast pisemnie poinformować Zamawiającego i niezwłocznie odnotować to w dzienniku budowy. e) wystąpienia nieprzewidzianych w SIWZ warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji. O wystąpieniu powyższych okoliczności mogących wpłynąć na zmianę zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy lub terminu jej realizacji, Wykonawca winien natychmiast pisemnie poinformować Zamawiającego i niezwłocznie odnotować to w dzienniku budowy. f) zaistnienia okoliczności leżącej po stronie Zamawiającego, w szczególności konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej (bądź w innych dokumentach budowy), gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań w tej dokumentacji bądź innych dokumentach budowy, groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy na zasadach określonych przez obie strony bądź termin jej realizacji. g) zaistnienia okoliczności leżącej po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymania robót przez Zamawiającego bądź jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez, lub dających się przypisać Zamawiającemu, bądź Wykonawcy, lub Podwykonawcy zatrudnionemu przez Wykonawcę na terenie budowy - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji. h) zaistnienia okoliczności leżącej po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanej sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub innymi okolicznościami niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia Umowy, skutkujące niemożliwością prowadzenia prac - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji. i) zaistnienia okoliczności będącej następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp. lub odmowa wydania przez te organy wymaganych decyzji, zezwoleń lub uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji. j) zaistnienia innej, niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy, okoliczności prawnej (zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mającym wpływ na realizacje przedmiotu Umowy), ekonomicznej lub technicznej, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania Umowy, zgodnie z SIWZ - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu Umowy do użytkowania. Zmianie może ulec także termin realizacji Umowy. k) zmiany któregokolwiek z Podwykonawców, na innego niż ci, którzy zostali podani w § 5 ust. 1 Umowy - w takim przypadku zmianie ulec mogą Podwykonawcy wymienieni w § 5 ust. 1 Umowy, po pisemnej akceptacji Zamawiającego. l) zmiany zakresu rzeczowego Umowy, który zgodnie z ofertą miał zostać zrealizowany przez Podwykonawców - w takim przypadku zmianie ulec może ten, że zakres, po pisemnej akceptacji Zamawiającego. m) zmiany stawki VAT powodującej zwiększenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy - w takim przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę. n) zmiany stawki VAT powodującej zmniejszenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy - w takim przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę. Ponadto: o) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień Umowy w zakresie terminów realizacji poszczególnych czynności w ramach realizacji zamówienia, gdy nie zagraża to prawidłowej realizacji całego zamówienia, a jest uzasadnione usprawnieniem procesu budowlanego bądź warunkami bezpieczeństwa lub decyzją Zamawiającego o dokonaniu zmian w sposobie wykonania nadzorowanych robót budowlanych. p) Wykonawca może dokonać zmiany Kierownika budowy przedstawionego w § 8 ust. 2 Umowy, przy pomocy, którego realizuje on przedmiot Umowy, na innego posiadającego, co najmniej równoważne uprawnienia i kwalifikacje, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy mogą być dokonywane pod rygorem nieważności wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony. 3. Zamawiający może nie wyrazić zgody na dokonanie zmian postanowień Umowy, jeżeli proponowana zmiana może wpłynąć na opóźnienie bądź obniżenie jakości wykonania Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dobrodzien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Dobrodzieniu, ul. Plac Wolności 1, 46-380 Dobrodzień, pok. nr 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.02.2012 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Dobrodzieniu, Plac Wolności 1, 46-380 Dobrodzień, woj. opolskie, w Sekretariacie pok. nr 8.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Realizacja zamówienia w ramach ZADANIA 1 będzie się odbywać przy finansowej pomocy ze środków Unii Europejskiej w ramach działania ODNOWA I ROZWÓJ WSI objętego PROW na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.