eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dębowa Łąka › Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Dębowa Łąka

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-24

Dębowa Łąka: Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Dębowa Łąka
Numer ogłoszenia: 172079 - 2015; data zamieszczenia: 24.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dębowa Łąka , Dębowa Łąka 38, 87-207 Dębowa Łąka, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6884918, faks 056 6889258.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugdl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Dębowa Łąka.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Dębowa Łąka. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Dębowa Łąka. Ogólna charakterystyka Gminy Dębowa Łąka w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. Liczba mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Dębowa Łąka wynosi około 2729. Na terenie Gminy Dębowa Łąka znajduje się ok. 725 budynków mieszkalnych, w tym jest ok. 701 budynków zamieszkałych. W wymienionych budynkach znajduje się ok. 816 mieszkań, w tym 784 mieszkania zamieszkałe. Działalność podczas której powstają odpady komunalne prowadzi około 55 podmiotów gospodarczych i obiektów użyteczności publicznej. Na terenie Gminy nie występują nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne sezonowo domki letniskowe. Powierzchnia gminy 86,13 km kwadratowych Z terenu Gminy Dębowa Łąka w roku 2014 zebrano następujące ilości odpadów komunalnych Kod odpadu 20 01 39 opakowania z tworzyw sztucznych 23,6Mg Kod odpadu 20 01 02 opakowania ze szkła 51,4Mg, Kod odpadu 20 03 01 niesegregowane zmieszane odpady komunalne 355,2 Mg, Kod odpadu 20 01 36 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 0,3Mg, Kod odpadu 20 03 07 odpady gabarytowe 4,6 Mg, Kod odpadu 17 01 02 gruz ceglany 8,3 Mg, Kod odpadu 20 02 01 odpady ulegające biodegradacji 32,3 Mg, RAZEM 457,7Mg B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów Przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie. a W przypadku zmiany przepisów prawa Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia obowiązujących przepisów prawa. b Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.c Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości, bez dodatkowej opłaty od właściciela nieruchomości kompletu 5 pojemników na odpady na czas realizacji przedmiotowego zamówienia lub 4 pojemniki w przypadku gdy na nieruchomości bioodpady zbierane są w kompostowniku. Wykonawca dostarczy pojemniki do dnia 11 stycznia 2016r. Urządzenia do gromadzenia odpadów pojemniki zostaną ustawione przez Wykonawcę w miejscach uzgodnionych z właścicielami nieruchomości. d Wymaganą liczbę pojemników, ich rodzaj oraz częstotliwość wywozu poszczególnych rodzajów odpadów przedstawia Załącznik Nr 6 do SIWZ. e W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Dostarczenie i ustawienie pojemników na teren wskazanych nieruchomości nastąpi w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. f Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne wraz z zestawieniem liczby i rodzaju wymaganych pojemników. g Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru każdej ilości niesegregowanych zmieszanych , a także segregowanych odpadów komunalnych przygotowanych do wywozu, z terenu posesji pod warunkiem zgromadzenia ich w odpowiednim pojemniku a także gromadzone w workach.h Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt. i Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. j Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. k Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kalendarza z harmonogramami odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. l Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych w zakresie odbioru odpadów. Usługi dodatkowe to odbiór na wniosek właściciela z terenu nieruchomości odpadów budowlanych, o których mowa w § 17 pkt. 9 lit. b Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dębowa Łąka, nieujętych w przedmiocie zamówienia, odpadów problemowych. Usługi dodatkowe obejmują również odbiór odpadów, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 1 4 i 12 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dębowa Łąka poza ustalonym harmonogramem odbioru. Za wywóz tych odpadów zapłaci właściciel nieruchomości, z której odbierane będą odpady. Cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia nie obejmuje świadczenia usług dodatkowych. m Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do budynków użyteczności publicznej budynek administracyjny Urzędu Gminy w Dębowej Łące, Szkoły Podstawowej w Łobdowie, Szkoły Podstawowej w Wielkich Radowiskach i Zespołu Szkół w Dębowej Łące pojemniki do selektywnego zbierania baterii oraz dostarczyć do Punktu aptecznego w Dębowej Łące pojemnik do selektywnego zbierania przeterminowanych leków. n Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi zmieszanymi odpadami komunalnymi. o Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację nagranie wykonane kamerą znajdującą się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości lub zdjęcia wykonane przez pracowników opróżniających pojemniki za pomocą przenośnego urządzenia rejestrującego obraz z uwidocznioną data wykonania zdjęcia wykonane aparatem fotograficznym, telefonem komórkowym z funkcją rejestracji obrazów wysokiej jakości , umożliwiające dokładne stwierdzenie zawartości pojemnika na danej posesji i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. p Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy lub powstają odpady, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego. r Odpady zadeklarowane przez właściciela nieruchomości jako odpady zbierane selektywnie, które nie będą zebrane w ten sposób, będą odbierane przez Wykonawcę jako zmieszane odpady komunalne w dniu odbioru tych odpadów, wynikającym z harmonogramu odbioru. O każdej takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić właściciela tej nieruchomości. s Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. t Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. u Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru i zagospodarowania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Dębowa Łąka. w Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia, utrzymania i obsługi Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zwanego dalej PSZOK dla Gminy Dębowa Łąka. Teren przeznaczony pod PSZOK najpóźniej do dnia 30.01.2016 r. musi spełniać wymagania lokalizacja w miejscowości leżącej na terenie Gminy Dębowa Łąka stanowiącej własność Wykonawcy lub co do której Wykonawca posiada prawo dysponowania nieruchomością na dzień złożenia oferty, lokalizacja, która umożliwia dojazd dla mieszkańców z możliwością zaparkowania przy lub na terenie PSZOK, teren ogrodzony, oświetlony oraz utwardzony odpowiadający wymaganiom określonym przepisami, m.in. ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne, wyposażony w wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności i legalizacją, wyposażony w zamykane pojemniki i kontenery oraz wiaty, chroniące zebrane odpady przed wpływem czynników atmosferycznych i dostępem zwierząt, zapewnienie ciągłej obsługi punktu wraz z zabezpieczeniem pomieszczenia socjalnego wyposażonego w sanitariat, energię elektryczną, bieżącą wodę, Wykonawca musi posiadać pozwolenie na użytkowanie w celu zbierania odpadów PSZOK , zgodnie z obowiązującymi przepisami najpóźniej do dnia 31.10.2015 r. a Wykonawca jest obowiązany, w związku z obsługą PSZOK, do posiadania stosownego zezwolenia w zakresie zbierania i transportu odpadów, zgodnie z ustawą o odpadach oraz wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, posiadanie odpowiedniego tytułu prawnego do terenu, usuwanie odpadów transport, przekazywanie odpadów do unieszkodliwiania , ponoszenia wszystkich kosztów związanych z utworzeniem i funkcjonowaniem PSZOK, przyjmowanie poniższych rodzajów odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych na terenie Gminy Dębowa Łąka tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe papier i tekturę szkło bioodpady w tym odpady zielone przeterminowane leki i chemikalia zużyte baterie i akumulatory zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny meble i inne odpady wielkogabarytowe odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac maksymalnie 1tona z gospodarstwa domowego zużyte opony samochodowe 8 szt. w rozmiarze do 19 cali włącznie pochodzących z jednego gospodarstwa na rok tekstylia i odzież przyjmowania wymienionych rodzajów odpadów dostarczonych przez mieszkańców zważenia przyjętych odpadów po odbiorze poszczególnych frakcji wyselekcjonowanych odpadów i odnotowywania jej w ewidencji wraz ze wskazaniem miejscowości, numeru posesji oraz danych właściciela prowadzenia rejestru przyjmowanych w punkcie odpadów, zawierającego między innymi informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów, dacie ich dostarczenia do punktu prowadzenia dokumentacji związanej z obsługą PSZOK, sporządzanie wykazów i kwartalnych sprawozdań oraz przekazywanie ich do Zamawiającego nie później niż do końca miesiąca następującego po kwartale którego dotyczą. Sprawozdanie należy składać zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi przekazywania Zamawiającemu informacji w zakresie wykazu posesji, z których zostały dostarczone odpady, ich rodzaj i ilość oraz potwierdzenie ich przekazania do innych podmiotów w formie karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. 1. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dębowa Łąka Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. regionu 2 chełmińsko wąbrzeskiego co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Dębowa Łąka odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK ów. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych odbieranych selektywnie Niesegregowane zmieszane odpady komunalne kod 200301 . Niesegregowane zmieszane odpady komunalne zbierane będą do zielonych pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki . Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości każdą ilość niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych co 4 tygodnie Selektywnie zbierane odpady komunalne W nieruchomościach selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie do pojemników, o jakich mowa w pkt C.1. opisu przedmiotu zamówienia. Pojemniki do zbiórki odpadów muszą posiadać oznaczenie określające rodzaj odpadu gromadzonego w pojemniku. Częstotliwość odbierania przez Wykonawcę tych odpadów pojemnik koloru brązowego bioodpady, w tym odpady zielone kod 200108, 200201 co 4 tygodnie, pojemnik koloru zielonego szkło kod 200102 co 8 tygodni, pojemnik koloru żółtego tworzywa sztuczne i metale oraz opakowania wielomateriałowe kod 200139, 200140, 150106 co 8 tygodni, pojemnik koloru niebieskiego papier i tektura kod 200101 co 8 tygodni. Częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów od właścicieli wszystkich nieruchomości. przeterminowane leki kod 200132 w Punkcie aptecznym w godzinach pracy. Do zadań Wykonawcy będzie należało odebranie tych odpadów z punktu aptecznego oraz podstawienie pojemnika do zbierania. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemnika i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tego pojemnika, baterie kod 200133 we wskazanych obiektach użyteczności publicznej, gdzie znajdować się będą pojemniki do zbierania odpadów w godzinach ich pracy. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników. meble i odpady wielkogabarytowe kod 200307 odbierane będą z terenu nieruchomości na bieżąco na każde żądanie mieszkańca po uprzednim zgłoszeniu do Urzędu Gminy w Dębowej Łące, w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny kod 200136 odbierany będzie z terenu nieruchomości na bieżąco na każde żądanie mieszkańca po uprzednim zgłoszeniu do Urzędu Gminy w Dębowej Łące, w terminie 5 dni od dnia zgłoszenia. Wykonawca zobowiązany będzie do zorganizowania na terenie Gminy Dębowa Łąka Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK i wyposaży go w 1 kontener o pojemności minimum 10m3 do zbiórki odpadów budowlanych i rozbiórkowych, pochodzących z drobnych prac remontowych, z wyłączeniem odpadów niebezpiecznych eternit i elementów metalowych, 1 kontener o pojemności minimum 33m3 na meble i inne odpady wielkogabarytowe, 1 kontener o pojemności minimum 7m3 do zbiórki opon, 1 kontener o pojemności minimum 15m3 do zbiórki sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz 1 pojemnik do zbiórki bioodpadów, w tym odpadów zielonych o pojemności minimum 33m3. W PSZOK należy ustawić 1 pojemnik o pojemności 1100 l na papier i tekturę, 1 pojemnik o pojemności 1100 l na tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe oraz 1 pojemnik o pojemności 1100 l na szkło. Należy także ustawić 1 pojemnik o pojemności 1500 l na tekstylia i odzież, 1 pojemnik stalowy, zamykany o pojemności 1500 l na chemikalia, 1 pojemnik stalowy zamykany o pojemności 1500 l do zbiórki baterii i akumulatorów, 1 pojemnik stalowy zamykany o pojemności 1500 l na świetlówki oraz 1 pojemnik stalowy zamykany o pojemności minimum 200 l do zbiórki przeterminowanych leków. Odbiór odpadów wskazanych w niniejszym punkcie następował będzie bez pobierania dodatkowej opłaty w częstotliwości związanej z napełnieniem urządzeń przeznaczonych do zbierania powyższych rodzajów odpadów. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych świadczyć będzie usługi w okresie od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 18.00 oraz w sobotę w godzinach od 10.00 do 14.00. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dębowa Łąka.2. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia a Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów kwartalnych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto, Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników, które nastąpiły w danym kwartale. b Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. c W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. d Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt. B.1. lit. o opisu przedmiotu zamówienia. e Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów , na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Dębowa Łąka. f Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach. C. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów. 1 Urządzenia do gromadzenia odpadów 1 Wielkości pojemników do zbierania niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych mogą być stosowane pojemniki o pojemności 60 l, 120 l, 240 l, 360 l., 600 l, 1100 l. Każda nieruchomość musi być wyposażona w co najmniej 1 pojemnik o pojemności minimum 60 l na zmieszane odpady komunalne. Do zbierania odpadów innych niż zmieszane mogą być stosowane pojemniki o pojemności 240 l, 360 l, 600 l, 1100 l. Każda nieruchomość musi być wyposażona w komplet pojemników do selektywnego zbierania odpadów, a każdy z pojemników musi mieć pojemności minimum 240 l. Wszystkie pojemniki powinny charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością mechaniczną. 2 .oznaczenie pojemników Pojemniki do zbierania stałych odpadów komunalnych powinny być oznaczone zgodnie z poniższym, pojemnik koloru żółtego do zbierania tworzyw sztucznych, metalu oraz opakowań wielomateriałowych z napisem PLASTIK. pojemnik koloru niebieskiego do zbierania papieru i tektury z napisem PAPIER pojemnik koloru zielonego do zbierania szkła z napisem SZKŁO, pojemnik koloru brązowego do zbierania bioodpadów, odpadów zielonych z napisem BIOODPADY, pojemnik koloru zielonego przeznaczony na odpady niesegregowane. Sprzęt techniczny Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w Rozdziale IX SIWZ. Ponadto zamawiający wymaga, aby każdy pojazd do odbierania odpadów posiadał zamontowaną kamerę, która umożliwi monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo transportowej..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 10.000,00 PLN słownie złotych dziesięć tysięcy złotych. 2. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert. 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium może być wniesione w a pieniądzu, b poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c gwarancjach bankowych, d gwarancjach ubezpieczeniowych, e poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm. . Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Bank Spółdzielczy w Golubiu Dobrzyniu O Książki 56 9489 0002 2003 0007 0221 0004 z dopiskiem Wadium na Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Dębowa Łąka. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania z ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy w Dębowej Łące, w sekretariacie pok. nr 7, I piętro lub włożyć w kopertę, gdzie znajduje się oferta. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 Pzp. 7. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium a po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, b po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, c na wniosek Wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana a odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 stawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zgodnie z art. 148 ust. 4 Pzp w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą zgodnie z art. 22 ust. 1 Pzp Posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca, a będzie posiadał aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Dębowa Łąka zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.b będzie posiadał wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. c będzie posiadał zezwolenie na prowadzenie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. d będzie posiadał zezwolenie na zbieranie odpadów oraz transport odpadów zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, obejmujące minimum rodzaje odpadów wymienionych w SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawców do oferty stosując formułę spełnia nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał lub wykonuje usługę bądź usługi polegające na odbiorze selektywnie zbieranych odpadów komunalnych u źródła ich powstawania z nieruchomości o łącznej wartości tych usług nie mniejszej niż 700.000,00 PLN brutto. W przypadku wykonania usług, których wartość wyrażona jest w innej walucie niż PLN, walutę tę należy przeliczyć na PLN według kursu NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Kurs walut należy ustalać według tabeli kursów średnich walut obcych opublikowanego na stronie www.nbp.pl. W wykazie wykonanych usług wykonawca wskaże usługę usługi polegające na odbiorze odpadów komunalnych stałych z nieruchomości o łącznej wartości tych usług nie mniejszej niż 700.000,00zł brutto wg załącznika nr 4 do SIWZ. Do wykazu należy przedstawić dokumenty potwierdzające, że usługi zostały lub są wykonywane należycie. Dowodem potwierdzającym należyte wykonanie usług będzie a poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych b lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert c w przypadku zamówień na usługi oświadczenie wykonawcy jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ppkt a. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawców do oferty stosując formułę spełnia nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca a będzie dysponował bazą magazynowo transportową usytuowaną na terenie Gminy Dębowa Łąka lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne. Baza magazynowo transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych,legalizowaną samochodową wagę najazdową w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. Na terenie bazy powinny znajdować się także punkt bieżącej konserwacji, punkt naprawy pojazdów, miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy . Na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania.b Dysponuje co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 2 pojazdami z komorą trójdzielną przystosowaną do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej z urządzeniem hakowym i HDS. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych przez Zamawiającego. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Pojazdy do odbioru odpadów muszą mieć zamontowaną kamerę lub urządzenia rejestrujące z uwidocznioną datą wykonania zdjęcia lub filmu, która umożliwi monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości. c Wykonawca dysponuje pojemnikami do gromadzenia odpadów na terenie nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z poniższym zestawieniem pojemniki o pojemności 1100 l do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych minimalnie 6 szt, tworzyw sztucznych, metali i odpadów wielomateriałowych minimalnie 3 szt, papieru i tektury minimalnie 7 szt, szkła minimalnie 1 szt, bioodpadów, w tym odpadów zielonych minimalnie 3 szt, pojemniki o pojemności 600 l do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych minimalnie 5 szt, tworzyw sztucznych, metali i odpadów wielomateriałowych minimalnie 2 szt, szkła minimalnie 2 szt, pojemniki o pojemności 360 l do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych minimalnie 8 szt, tworzyw sztucznych, metali i odpadów wielomateriałowych minimalnie 1 szt, papieru i tektury minimalnie 1 szt, szkła minimalnie 1 szt, bioodpadów minimalnie 4 szt., pojemniki o pojemności 240 l do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych, minimalnie 278 sztuk, bioodpadów i odpadów zielonych minimalnie 169 sztuk, tworzyw sztucznych, metali i odpadów wielomateriałowych, minimalnie 808 sztuk, papieru i tektury minimalnie 799sztuk, szkła minimalnie 799 sztuki, pojemniki o pojemności 120 l do zbierania odpadów zmieszanych minimalnie 500 sztuk. pojemniki o pojemności 60 l do zbierania odpadów zmieszanych minimalnie 50 szt. Pojemniki muszą odpowiadać wymogom, o jakich mowa w rozdziale III opisu przedmiotu zamówienia pkt. C. Wykonawca musi posiadać oprogramowanie umożliwiające generowanie sprawozdań zgodnie z ustawą z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wraz z aktualnymi licencjami na ww. oprogramowanie. W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku należy wypełnić załącznik Nr 5 do SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawców do oferty stosując formułę spełnia nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem Nr 3 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca udokumentuje, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 500.000 zł. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawców do oferty stosując formułę spełnia nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmiany umowy 1 w zakresie wynagrodzenia a w przypadku zmiany stawki opłaty z tytułu umieszczenia odpadów na składowisku określonej w art. 290 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska nie więcej niż o 8 % kwoty wynagrodzenia brutto pozostałego do końca realizacji umowy za każde 50 % wzrostu stawki opłaty w stosunku do obowiązującej w dniu zawarcia umowy b w przypadku zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie brutto pozostałe do końca realizacji umowy może wzrosnąć lub obniżyć się o wartość tego podatku c) w przypadku zwiększenia powyżej 10% łącznej pojemności pojemników do odbioru odpadów komunalnych w stosunku do pojemności ustalonej na dzień 1 listopada 2015r, 2 w zakresie zmiany częstotliwości odbioru odpadów, rodzaju i ilości frakcji odbieranych odpadów oraz ilości pojemników odebranych odpadów od właścicieli nieruchomości w przypadku zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dębowa Łąka, 3 w przypadku zmiany przepisów na podstawie których, realizowany będzie przedmiot zamówienia. 1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. Przewiduje się możliwość dokonania zmian w treści umowy tylko w przypadku wystąpienia sytuacji, które były niezależne i niemożliwe do przewidzenia przez Wykonawcę i Zamawiającego. 3. Niedopuszczalna jest pod rygorem nieważności zmiana postanowień zawartej Umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do Umowy niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnianiu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy. Zgodnie z zapisami rozdziału XXI SIWZ. Wzór umowy stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.debowalaka.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Dębowa Łąka, Dębowa Łąka 38 87-207 Dębowa Łąka pokój nr 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Dębowa Łąka Dębowa Łąka 38 87-207 Dębowa Łąka pokój nr 7 sekretariat, I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.