eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Głogów › Konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego, parkowego oraz sygnalizacji świetlnej będącej własnością Gminy Miejskiej Głogów w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym



Ogłoszenie z dnia 2016-02-19

Głogów: Konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego, parkowego oraz sygnalizacji świetlnej będącej własnością Gminy Miejskiej Głogów w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym
Numer ogłoszenia: 17019 - 2016; data zamieszczenia: 19.02.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 1009 - 2016r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Głogów, ul. Rynek 10, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie, tel. 076 7265437, 527, faks 076 7265437.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego, parkowego oraz sygnalizacji świetlnej będącej własnością Gminy Miejskiej Głogów w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Istotne informacje dotyczące przedmiotu zamówienia Konserwacji podlegają : punkty świetlne 2919 szt. szafki oświetleniowe 67 szt. sygnalizacja świetlna Skrzyżowanie ul. Wojska Polskiego z ul. Gen. Władysława Sikorskiego Przejście dla pieszych ul. Gen. Władysława Sikorskiego (na wysokości ul. Głowackiego) Skrzyżowanie ul. Jedności Robotniczej z ul. Gen. Władysława Sikorskiego Przejście dla pieszych ul. Gen. Władysława Sikorskiego (przed rondem Konstytucji 3 Maja) Przejście dla pieszych ul. Bolesława Krzywoustego (na wysokości ul. Staromiejskiej) Skrzyżowanie ul. Kazimierza Sprawiedliwego z ul. Królowej Jadwigi Aleja Wolności - przejście dla pieszych na wysokości Szkoły Podstawowej nr 2 Skrzyżowanie ul. Wojska Polskiego z ul. Perseusza aktywne oznakowanie przejść dla pieszych: 1 przejście przy ul. Henryka Głogowskiego 1 przejście przy ul. Sikorskiego 1 przejście przy ul. Budowlanych 2 przejścia przy ul. Gwiaździstej 2 przejścia przy ul. Galileusza 2 przejścia przy ul. Wita Stwosza Wykonawca w celu utrzymania właściwej sprawności zobowiązuje się wykonywać konserwację urządzeń oświetlenia drogowego, parkowego oraz sygnalizacji świetlnej zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami przy wykorzystaniu materiałów dopuszczonych do powszechnego obrotu posiadających certyfikaty lub aprobaty techniczne oraz certyfikaty bezpieczeństwa dopuszczające do stosowania w budownictwie . Zabiegi eksploatacyjne. Oględziny Oględziny mają na celu dokonanie oceny stanu technicznego urządzeń i obejmują sprawdzenie: stanu widocznych części przewodów, ich połączeń oraz stanu technicznego osprzętu (opraw oświetleniowych), zamknięć wnęk w słupach, powierzchni malowanej słupów, czystości kloszy opraw i źródeł światła, itp.), stanu urządzeń zabezpieczających, sterowania i pomiarowych, opisów obudów w szafkach i tablicach sterowniczych, stanu ochrony przeciwporażeniowej i przeciwpożarowej, stanu opisów ostrzegawczych, informacyjnych i oznakowania latarń. Oględziny mają być przeprowadzone nie rzadziej, niż jeden raz na cztery miesiące. Nieprawidłowości stwierdzone podczas oględzin należy usunąć niezwłocznie. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia uniemożliwiającego normalne funkcjonowanie urządzeń elektrycznych jak i braku możliwości jego usunięcia, należy niezwłocznie powiadomić Zamawiającego jak i inspektora nadzoru branży elektrycznej ustanowionego przez Zamawiającego, celem podjęcia decyzji i spisania odpowiedniego protokołu typowania. Oględziny (objazdy) kontrolne. Oględziny kontrolne mają być wykonywane w porze pracy urządzeń oświetleniowych, w celu określenia stanu ubytku czynnych źródeł światła, prawidłowości działania urządzeń sterowniczych, poziomu hałasu i drgań opraw oraz w trakcie realizacji bieżących zgłoszeń. Częstotliwość wykonywania - jeden raz na dwa tygodnie w porze pracy urządzeń oświetleniowych Oględziny (objazdy) kontrolne mają być prowadzone przez zespół pracowników wykwalifikowanych posiadających odpowiednie świadectwa kwalifikacyjne uprawniające ich do wykonania prac konserwacyjnych na urządzeniach elektroenergetycznych. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek usterek zagrażających bezpieczeństwu i życiu w tym pracy sygnalizacji świetlnej, należy te usterki usuwać bezzwłocznie. W przypadku stwierdzenia wadliwej pracy urządzeń oświetlenia drogowego czy też parkowego czy też stwierdzeniu braków świecenia punktów świetlnych, prace naprawcze należy przeprowadzić bez zbędnej zwłoki. W zakres prac, wykonywanych przez zespół objazdowy, wchodzi w razie konieczności: ręczne załączanie lub wyłączanie sterowania rozdzielnic oświetleniowych, tymczasowe zainstalowanie zegara sterującego lub przekaźnika zmierzchowego w rozdzielnicy oświetleniowej, wymiana przepalonych wkładek bezpiecznikowych w rozdzielnicach oświetleniowych lub kablowych liniach oświetleniowych, względnie na zabezpieczeniach zasilających linie oświetleniowe, regulacja zegarów sterowniczych oraz styczników i przekaźników zmierzchowych, wymiana przepalonych źródeł światła ( w tym też działanie reklamacyjne). Powyższe czynności należy wykonywać przez pracowników posiadających odpowiednie świadectwa kwalifikacyjne oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 17 września 1999 r. w sprawie Bezpieczeństwa i Higieny Pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych (Dz. U. Nr 80 poz. 912 z 1999r.) W przypadku stwierdzenia uszkodzenia i braku możliwości jego usunięcia (np. dewastacja urządzeń, uszkodzony w wyniku kolizji drogowej słup, uszkodzone elementy sterownicze sygnalizacji świetlnej ) - należy niezwłocznie powiadomić Zamawiającego jak i inspektora nadzoru branży elektrycznej ustanowionego przez Zamawiającego, celem podjęcia decyzji i spisania odpowiedniego protokołu typowania. Oględziny inspekcyjne Oględziny inspekcyjne wykonywane mają być przez osoby dozoru w porze pracy urządzeń oświetleniowych i obejmują dowolną ilość oświetlanych ulic na dowolnie wybranej trasie, wskazanej przez Zamawiającego. Oględziny inspekcyjne mają być przeprowadzane na wniosek i przy współudziale przedstawiciela Urzędu Miasta.(Zamawiającego) Oględziny ograniczają się do określenia stanu oświetlenia wybranych ciągów komunikacyjnych. Stwierdzone podczas kontroli stanu oświetlenia usterki mają być usunięte w terminie dwóch dni roboczych od daty przeprowadzenia oględzin inspekcyjnych. Przeglądy okresowe Przeglądy okresowe powinny obejmować : oględziny w zakresie ustalonym w punkcie 4.1, kontrolę stanu ochrony przeciwporażeniowej, czyszczenie i konserwację tabliczek wnękowych w słupach i wnękach ścian budynków, wraz z zabezpieczeniami, zaciskami kablowymi i zamknięciami sprawdzenie stanu osłon i zamocowania urządzeń oraz ochrony antykorozyjnej, sprawdzenie stanu połączeń zacisków prądowych linii napowietrznej oraz połączeń przewieszek, przerzutów itp., czynności konserwacyjne i naprawy, zapewniające poprawność pracy urządzeń oświetlenia. Przeglądy okresowe należy przeprowadzić nie rzadziej niż : jeden raz na 6 m-cy - dla urządzeń oświetlenia drogowego, parkowego oraz sygnalizacji świetlnej, zlokalizowanych w granicach administracyjnych miasta. Oględziny okresowe mają być przeprowadzane na wniosek i przy współudziale przedstawiciela Urzędu Miasta.(Zamawiającego) Przeglądy tablic oświetleniowych, aparatury łączeniowej i sterowniczej Przeglądy aparatury łączeniowej i sterowniczej wraz z wymianą zużytych elementów i czyszczeniem tablic rozdzielczych i sterowniczych należy wykonywać jeden raz na 3 lata. W czasie przeglądów należy zwrócić szczególną uwagę na utrzymanie w stanie czytelnym i uaktualnienie oznaczeń : stosowanych zabezpieczeń z wielkościami wkładek, przewodów fazowych oraz zacisków kontrolnych, obwodów oświetlenia elektrycznego z ich adresami, obwodów sterowania, opisów zewnętrznych szaf oświetleniowych wraz z tabliczkami ostrzegawczymi, sprawdzenie zgodności obwodów oświetleniowych ze schematem szafki. Próby eksploatacyjne obejmują : sprawdzenie ciągłości żył linii kablowej oraz pomiary rezystancji izolacji co należy wykonywać zgodnie z zasadami eksploatacji elektroenergetycznych linii kablowych, pomiar napięć linii oświetleniowej wykonywane przy przejmowaniu linii oświetleniowej do eksploatacji oraz po przebudowie i modernizacji linii oświetleniowych pomiar rezystancji izolacji przewodów instalacji w słupach oświetleniowych zasilających oprawy oświetleniowe, który ma być przeprowadzony przy przejmowaniu urządzeń oświetleniowych do eksploatacji, po przebudowie i modernizacji - jednak nie rzadziej niż raz na 5 lat (w przypadku gdy okres 5 lat upływa w trakcie realizacji niniejszego zamówienia), sprawdzenie skuteczności działania ochrony przeciwporażeniowej - jeden raz na 3 lata (w przypadku gdy okres 3 lat upływa w trakcie realizacji niniejszego zamówienia), pomiar rezystancji uziemień roboczych i ochronnych - jeden raz na 3 lata (w przypadku gdy okres 3 lat upływa w trakcie realizacji niniejszego zamówienia). Z wykonanych prób eksploatacyjnych należy sporządzić protokół i dostarczyć do Zamawiającego po potwierdzeniu wykonania prac przez inspektora nadzoru działającego z ramienia Zamawiającego w terminie 7 dni roboczych od dnia wykonania pomiarów. Wymagania wykonawcze: Konserwacja oświetlenia: wymiana uszkodzonych bezpieczników we wnękach słupowych i szafach punktów sterowniczych w czasie do 1 godz., od momentu powiadomienia, usuwanie niekompletności zamknięć wnęk słupowych w terminie: przed załączeniem napięcia w obwodach oświetleniowych w dniu otrzymania powiadomienia, wymiana niesprawnych źródeł światła, naprawa lub wymiana opraw oświetleniowych w terminie do 1 dnia roboczego od daty powiadomienia, naprawa drobnych uszkodzeń sieci w czasie do 2 godz., od momentu powiadomienia, wymiana lub naprawa wg potrzeb urządzeń sterujących oświetleniem tj. bezpieczniki obwodowe, gniazda i główki bezpiecznikowe, styczniki, zegary sterujące oraz pozostałe urządzenia mające wpływ na sprawne działanie oświetlenia, w razie zaistniałej awarii skutkującej wystąpieniem zagrożenia bezpieczeństwa osób postronnych, Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań w celu jej usunięcia w czasie 30 min. od chwili powiadomienia, jeżeli z przyczyn technicznych usunięcie awarii lub uszkodzeń nie będzie możliwe w terminach podanych powyżej, Wykonawca powiadomi i potwierdzi pisemnie o tym Zamawiającego podając przyczynę i termin naprawy, a ponadto zabezpieczy urządzenie w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób postronnych. prowadzenie całodobowego dyżuru z obowiązkiem przyjmowania zgłoszeń w szczególności od Policji, Centrum Powiadamiania Ratownictwa, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, w przypadku usuwania skutków dewastacji lub uszkodzenia w czasie kolizji drogowych oświetlenia ulicznego, wykonawca przystąpi do prac po uzgodnieniu jego zakresu z inspektorem nadzoru, po uprzednim sporządzeniu dokumentacji zdjęciowej z zaistniałej szkody oraz sporządzeniu protokołu konieczności. wszystkie prace należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi normami, przepisami BHP, ppoż. oraz zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru. do wykonywania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń gwarantujących odpowiednią jakość i o parametrach technicznych i jakościowych ustalonych z Inspektorem Nadzoru. zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom Polskich Norm. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie i wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). Z dokonanych prac konserwacyjnych należy sporządzić protokół oraz kosztorys powykonawczy i dostarczyć do Zamawiającego po potwierdzeniu wykonania prac przez inspektora nadzoru działającego z ramienia Zamawiającego w terminie 7 dni roboczych od dnia wykonania prac. Konserwacja sygnalizacji świetlnej: Utrzymanie stanu czystości i czytelności urządzeń i elementów sygnalizacji świetlnej oraz co najmniej dwukrotnie w ciągu roku mycie komór sygnalizacyjnych z ekranem kontrastowym oraz ze słupkami i przyciskami zamontowanymi na sygnalizacji oraz szafkami sterowniczymi i licznikowymi. Wykonawca pisemnie zgłasza do odbioru wykonanie ww robót. Utrzymanie należytego stanu technicznego urządzeń sygnalizacji (naprawa pakietów, wymiana, elementów optycznych typu LED, zużytych lub zniszczonych uszczelek, osłon kontrastowych, daszków, latarń, elementów dźwiękowych, soczewek, kabli zasilających i sterujących, pętli indukcyjnych wraz z odtworzeniem nawierzchni, po ich naprawie, konserwacja i naprawa studni kablowych, utrzymywanie w sprawności oświetlenia dodatkowego przejść dla pieszych, itp.,). Konserwacji podlega również utrzymanie w należytym stanie sterowników, masztów, latarni sygnalizacyjnych, kabli oraz zapewnienie niezbędnej ochrony przeciwporażeniowej. Raz w roku w miesiącu maju przegląd stanu technicznego sygnalizacji świetlnych i oznakowania z udziałem Zamawiającego. Kontrola powinna zakończyć się protokołem oceny stanu technicznego przekazanym Zamawiającemu. Utrzymanie sterownika i urządzeń w stanie zgodnym z wymogami obowiązujących norm i przepisów oraz przeprowadzanie okresowych przeglądów i pomiarów ochronnych (zgodnie z obowiązującym Prawem Budowlanym). Utrzymanie stanu pracy sterownika, zgodnie z dokumentacją obowiązującą dla danego skrzyżowania. Utrzymanie stanu pracy skoordynowanej sterowników pracujących w ciągach zsynchronizowanych. Dokonywania codziennych, rutynowych przeglądów pracy i stanu technicznego urządzeń sygnalizacji świetlnej na każdym skrzyżowaniu (sprawdzenie tzw. pracy kolorowej, koordynacji, poprawności, działania sygnalizacji). Prowadzenie w książce obiektu, znajdującej się w każdym sterowniku szczegółowej dokumentacji pracy konserwatora i dokumentowanie awarii zgodnie z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2001 r. (Dz. U. 220, poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003 r.). Wykonawca jest zobowiązany do dokonywania codziennych wpisów z przeprowadzonych przeglądów co potwierdzać będzie jego wykonanie. Prowadzenie książki zgłoszeń, w której Wykonawca ma obowiązek rejestrowania faktów przyjęcia zgłoszeń i wystąpieniach nieprawidłowości w pracy sygnalizacji świetlnej. Ponadto w książce zgłoszeń Wykonawca winien odnotować wykonanie awaryjnych napraw na sygnalizacji. Książka zgłoszeń powinna być niezwłocznie na żądanie przedstawiona do wglądu Zamawiającemu. Sprawdzenie pakietów programowych na testerach i sterowniku laboratoryjnym oraz sprawdzenie poprawności działania programów na skrzyżowaniach. Przyjmowanie zgłoszeń od Policji i Inspektora UM o nieprawidłowym funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnych. Przybycie na miejsce wystąpienia awarii w czasie do 20 min. od momentu przyjęcia zgłoszenia, celem dokonania oceny sytuacji i podjęcia odpowiednich działań w kierunku usunięcia przyczyn i likwidacji skutków niesprawności. Usuwanie prostych awarii (np. przepalone wkłady LED, uszkodzony pakiet (moduł wykonawczy)), w ciągu 1 godziny, przy czym rozpoczęcie prac naprawczych ma nastąpić nie później niż 1 godz., po przyjęciu zgłoszenia, Usuwanie awarii konstrukcji, zasilania i okablowania, zniszczony lub uszkodzony sygnalizator do 12 godzin; przy czym rozpoczęcie prac naprawczych ma nastąpić nie później niż 60 min. po przyjęciu zgłoszenia. Usuwania przyczyn i skutków większych awarii, tj. np.: całkowite zniszczenie sterownika w czasie nie dłuższym niż 2 dni od chwili przyjęcia zgłoszenia. Aktywne oznakowanie - utrzymanie znaków C9 i C10 oraz D6, U6c, U6d - czyszczenie oraz wymiana uszkodzonych diod oraz okablowania. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pomiary rezystancji izolacji, pomiary skuteczności ochrony przeciwpożarowej, sprawdzenie stanu komór sygnalizacyjnych, masztów, sterownika i szaf zasilających, wymiana zużytych elementów, raz w roku, a kopie protokołu pomiarów dostarczy Zamawiającemu.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.20.00 - Usługi w zakresie konserwacji publicznych instalacji oświetleniowych i sygnalizatorów 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09.02.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ELFAZ B.Z. Wróblewski, ul. Zielona 2, 67-200 Głogów, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1739769,96 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1999451,10

  • Oferta z najniższą ceną: 1999451,10 / Oferta z najwyższą ceną: 2629567,80

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.