eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › Wykonania zadania pn.Konserwacja murów ceglanych Fortu Przyczółek Mostowy, wzdłuż ul. Podgórskiej w Toruniu - odcinek zachodni (strona południowa i północna z czapą) zgodnie z programem konserwatorskim stanowiącym załącznik do wzoru umowy

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-06

Toruń: Wykonania zadania pn.: Konserwacja murów ceglanych Fortu Przyczółek Mostowy, wzdłuż ul. Podgórskiej w Toruniu - odcinek zachodni (strona południowa i północna z czapą) zgodnie z programem konserwatorskim stanowiącym załącznik do wzoru umowy
Numer ogłoszenia: 170053 - 2014; data zamieszczenia: 06.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia , ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6118713, faks 056 6118622.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: um.torun.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonania zadania pn.: Konserwacja murów ceglanych Fortu Przyczółek Mostowy, wzdłuż ul. Podgórskiej w Toruniu - odcinek zachodni (strona południowa i północna z czapą) zgodnie z programem konserwatorskim stanowiącym załącznik do wzoru umowy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: Konserwacja murów ceglanych Fortu Przyczółek Mostowy, wzdłuż ul. Podgórskiej w Toruniu - odcinek zachodni (strona południowa i północna z czapą). 1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie w szczególności następujących prac: 1) Przed przystąpieniem do prac konserwatorskich należy wykonać dokumentację fotograficzną muru rejestrującą aktualny stan zachowania. 2) Wycięcie na szerokości 1.5 m pasa dzikiej zieleni (samosiewy) zarastającej najbliższe otoczenie muru od strony południowej. Nadmierną roślinność usunąć preparatami chwastobójczymi. 3) Wykonanie wykopu w wybranym miejscu dla ustalenia poziomu elewacji muru podlegającej pracom. 4) Przeprowadzenie badań właściwości materiałów budowlanych (cegieł, zapraw spoinowych) celem ustalenia optymalnych parametrów materiałów zastosowanych do prac konserwatorskich. 5) Usunięcie z korony muru luźnych cegieł, cegieł pękniętych i rozwarstwionych, a także resztek uszkodzonych zapraw murarskich. 6) Odsłonięcie spod warstwy ziemi i roślin betonowych, prefabrykowanych elementów czapy muru - odcinek zachodni muru. 7) Dezynfekcja powierzchni muru. 8) Wstępne wzmocnienie silnie zdezintegrowanych cegieł i zapraw. 9) Określenie stopnia zasolenia muru szczególnie w miejscach, w których widoczna jest destrukcja wywołana krystalizacją soli. Odsolenie silnie zasolonych fragmentów muru. 10) Oczyszczenie powierzchni muru metodą mechaniczną, ścierną, kruszywem pod odpowiednim ciśnieniem (typu le gommage) lub przegrzaną parą wodną pod kontrolowanym ciśnieniem. Czyszczenie należy prowadzić z uwagą, aby nie uszkodzić zachowanych we fragmentach oryginalnych spoin. 11) Przygotowanie gniazd pod uzupełnienia cegłą ceramiczną w miejscach rozległej destrukcji cegieł. Właściwości fiz. chem., wielkość i kolorystyka cegieł zastosowanych do uzupełniania muru powinna być dostosowana do lokalnych parametrów muru. Wykonanie uzupełnień cegieł. 12) Uzupełnienie i/lub wymiana uszkodzonych, zdezintegrowanych spoin. Ich struktura i barwa, a także technika wykańczania (półwałek, wklęska) winna być zbliżona do spoiny oryginalnej. 13) Mniejsze ubytki w cegle, należy uzupełnić zaprawą mineralną barwioną w masie na kolor lokalny. Parametry fiz. chem. kitów powinny być zbliżone do cegieł oryginalnych (kolorystyka, struktura, faktura). 14) Rekonstrukcja korony muru, powinna być wykonana wg zachowanych fragmentów, z właściwą techniką wiązania kolejnych warstw i odpowiednim doborem fragmentów cegły i wymiarów elementów betonowych. Uzupełnienia ubytków w prefabrykowanych, betonowych elementach czapy (od str.zach.) wykonać z zachowaniem ich struktury i barwy. 15) Wykonanie hydrofobizacji czapy muru zabezpieczającej cegły oraz prefabrykowane elementy betonowe przed wnikaniem wody opadowej. 16) Zabezpieczenie przeciwwilgociowe. 17) Wystrzępiony odcinek muru od strony pd., będący fragmentem nigdy nie zbudowanej kaponiery, wymaga uporządkowania. Cegły zdezintegrowane wymienić stosując materiał ceramiczny i wiążący o parametrach fiz. chem. zbliżonych do cegły lokalnej. Całość muru na powyższym odcinku, należy zabezpieczyć przed postępującą destrukcją warstwą cienkiego tynku położonego miękko na nierównościach muru. 17) Uporządkowanie terenu na szerokość 1 m. od muru po stronie południowej oraz wykonanie opaski drenującej na szerokość 20 cm po stronie północnej. 19) Wykonanie dokumentacji powykonawczej (konserwatorskiej) zrealizowanych prac. 2. Dokumentację powykonawczą, o której mowa wyżej Wykonawca wykona w dwóch egz. oprawioną w sztywną oprawę introligatorską oraz dwie kopie na nośniku elektronicznym CD/DVD, obejmującą: a) określenie zabytku; b) miejsce jego położenia; c) wskazanie właściciela zabytku; d) część opisową, zawierającą informacje o dotychczas przeprowadzonych pracach oraz z przebiegu prac będących przedmiotem niniejszej umowy (zastosowanej technologii, materiałów, itp.); e) zalecenia dla użytkownika; f) część fotograficzną z realizacji zadania: przed, w trakcie i po pracach. W podpisie pod zdjęciami, należy zaznaczyć miejsce wykonania zdjęcia. Zdjęcia należy wykonać barwne na papierze fotograficznym - format min. 10 x 15 cm. 3. Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt uzyska zgodę na postawienie rusztowania. 4. Prace wskazane w pkt 1 Wykonawca zrealizuje w ramach wynagrodzenia określonego w § 9 wzoru umowy, zgodnie ze zleceniem Zamawiającego, zasadami wiedzy konserwatorskiej, naukowej i technicznej, obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz na podstawie oględzin obiektu w terenie. 5. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 pzp oraz postawienia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36a ust. 2 ustawy. 6. Informacje dotyczące zaliczek, o których mowa w art. 151a ust. 1 ustawy zawarte są we wzorze umowy stanowiącej załącznik do siwz.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.52.00.00 - Usługi świadczone przez muzea i w zakresie ochrony obiektów i budynków zabytkowych 77.31.20.00 - Usługi usuwania chwastów 71.35.52.00 - Wykonywanie badań 43.12.41.00 - Drenaże .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), co najmniej 2 usługi wartością i zakresem odpowiadające przedmiotowi zamówienia tj. obejmujące usługi polegające na konserwacji średniowiecznych lub nowożytnych murów ceglanych o wartości min. 200 000 zł brutto każda.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wskaże kierownika prac konserwatorskich posiadającego uprawnienia, o których mowa w § 22 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. nr 165, poz. 987), zgodnie z którym prace konserwatorskie, prace restauratorskie oraz badania konserwatorskie może prowadzić, w zakresie specjalności określonej w dyplomie ukończenia studiów, osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych: 1) na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub 2) w specjalności w zakresie konserwacji zabytków - oraz odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 2. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunków , o których mowa w pkt 3.2., 3.3. siwz polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Oświadczenia: - oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od .... do .... stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania, Brak powyższego oświadczenia oznaczał będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa ( Wykonawca nie może zastrzec wszystkich dokumentów ). - oświadczenie Wykonawcy jaką cześć zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców) lub podanie nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1. ustawy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą stron umowy. 2. Zmiany mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. 3. Dopuszczalne jest dokonanie zmian umowy: 1)jeżeli zmiana umowy będzie korzystna dla Zamawiającego i w szczególności dotyczyć będzie: a) zmiany zakresu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od obu stron, a wynikających ze stanu zachowania zabytkowych murów b) innych nie wymienionych zmian korzystnych dla Zamawiającego, 2) jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od obu stron, które w szczególności dotyczyć będą: a) warunków pogodowych uniemożliwiających wykonywanie prac w wymaganych temperaturach zewnętrznych; b) zastosowania innej technologii wykonania prac objętych umową, c) z innych przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; 3) jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie zmiany inspektora nadzoru konserwatorskiego, z przyczyn niezależnych od obu stron. 4. Do każdej propozycji zmiany, inicjujący zmianę przedstawi: - opis propozycji zmiany, w tym wpływ na terminy wykonania, - uzasadnienie zmiany

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.torun.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków, ul. Podmurna2.2a, 87-100 Toruń, sekretariat.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków, ul. Podmurna2.2a, 87-100 Toruń, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.