Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-05-20
Kielce: Usługi szkoleniowe na rzecz Odbiorców Projektu systemowego MOPR p.n. Działanie szansą na przyszłość realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Numer ogłoszenia: 169736 - 2014; data zamieszczenia: 20.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach , ul. Studzienna 2, 25-544 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3312524, faks 041 3685057.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopr.kielce.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi szkoleniowe na rzecz Odbiorców Projektu systemowego MOPR p.n. Działanie szansą na przyszłość realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie 19 szkoleń/ kursów podnoszących kwalifikacje zawodowe dla Odbiorców Projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Kielcach p.n. Działanie szansą na przyszłość realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki2007 - 2013 Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej , Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego . Odbiorcami projektu są osoby bezrobotne , nieaktywne zawodowo ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający żąda aktualnego wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych wydanego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę wykonawcy . Wykonawcy występujący wspólnie - każdy z nich musi posiadać w/w wpis . Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku w sposób : spełnia lub nie spełnia na podstawie załączonych do ofert dokumentów.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający żąda wykazu usług szkoleniowych wykonanych , a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych , również wykonywanych usług w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , z podaniem ich wartości , przedmiotu , dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane : Grupa I : co najmniej 2 szkolenia z zakresu podstaw kosmetyki i kosmetologii o wartości min. 8000,00 zł. brutto każde , Grupa II : co najmniej 2 szkolenia z zakresu obsługi komputera MS Office o wartości min. 6000,00 zł. brutto każde oraz co najmniej 2 szkolenia z zakresu bukieciarstwa i florystyki z elementami technik decoupage o wartości min. 10000,00 zł. brutto każde, Grupa III : co najmniej 2 szkolenia z zakresu księgowości w małych i średnich przedsiębiorstwach o wartości min. 12000,00 zł. brutto każde oraz co najmniej 2 szkolenia z zakresu obsługi klienta w sklepie z obsługą kas fiskalnych o wartości min. 12000,00 zł. brutto każde oraz co najmniej 2 szkolenia z zakresu kursu pracownik administracyjny o wartości min. 9000,00 zł. brutto każde , Grupa IV : co najmniej 2 szkolenia z zakresu kursu cukiernik/piekarz o wartości min. 7000,00 zł. brutto każde oraz co najmniej 2 szkolenia z zakresu kursu małej gastronomii z organizacją przyjęć okolicznościowych o wartości min. 12000,00 zł. brutto każde , Grupa V: co najmniej 2 szkolenia z zakresu kursu magazynier z obsługą wózka jezdniowego o wartości min. 28000,00 zł. brutto każde oraz co najmniej 2 szkolenia z zakresu kursu spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG ( 141-1) , spawanie blach spoinami czołowymi metodą TIG ( 141-2) o wartości min. 18000,00 zł. brutto każde oraz co najmniej 2 szkolenia z zakresu kursu operator koparko- ładowarki o wartości min. 29000,00 zł. brutto każde , GrupaVI : co najmniej 2 szkolenia z zakresu kursu glazurkarz / posadzkarz o wartości min. 12000,00 zł. brutto każde oraz co najmniej 2 szkolenia z zakresu kursu malarz/tapeciarz o warości min. 12000,00 zł. brutto każde , GrupaVII : co najmniej 2 szkolenia z zakresu prawa jazdy kat. C o wartości min. 19000,00 zł. brutto każde oraz co najmniej 2 szkolenia z zakresu prawa jazdy kat. D po kat. B o wartości min. 3000,00 zł. oraz co najmniej 2 szkolenia z zakresu prawa jazdy kat. D po kat. C o wartości min. 3000,00 zł. brutto każde , Grupa VIII : co najmniej 2 szkolenia osób z zakresu opieki w żłobku / klubie dziecięcym o wartości mni. 10000,00 zł. brutto każde oraz co najmniej 2 szkolenia z zakresu kursu opiekun osób starszych , chorych i niepełnosprawnych o wartości min. 8000,00 zł. brutto każde , Grupa IX : co najmniej 2 szkolenia z zakresu kursu kwalifikowany pracownik ochrony fizycznej o wartości min. 20000,00 zł. brutto każde . W przypadku wykonawców występujących wspólnie wymagane szkolenia danego rodzaju mogą być zrealizowane przez jednego lub dwóch wykonawców ( każdy po jednym ) . Zamawiający oceni spełnienie w/w warunków w sposób : spełnia lub nie spełnia na podstawie załączonych do ofert dokumentów .
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć oświadczenie .
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć oświadczenie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć oświadczenie .
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków , októrych mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp , polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy , Zamawiający w celu oceny czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda dokumentów dotyczących w szczególności : 1. zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu , 2. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia , 3. charakteru stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem , 4. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia .
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - posiadany certyfikat w zakresie systemu zarządzania jakością - 20
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmianę ilości uczestników szkolenia ( prawo opcji) i wynikającą z tego zmianę wynagrodzenia wykonawcy w stosunku do ceny ofertowej . Gwarantowana ilość uczestników na szkolenie w danej grupie to 80% wskazanych w opisie zamówienia - Zał. 1 a ( nie dotyczy kursu/ szkolenia gdzie jest uczestników 1 lub 2) .
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mopr.kielce.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie , 25-542 Kielce , ul. Bukowa 14.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.05.2014 godzina 14:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach , Sekcja ds. doradztwa metodycznego , 25-353 Kielce , ul. Wesoła 51 , Sektor A , V piętro , pok. 529.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt systemowy p.n. Działanie szansą na przyszłość realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 . Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej , Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej . Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramch Europejskiego Funduszu Społecznego ..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Grupa I : kursy kosmetyczne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: kurs - podstawy kosmetyki i kosmetologii dla 4 osób.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. posiadany certyfikat w zakresie systemu zarządzania jakością - 20
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Grupa II : kursy podnoszące podstawowe kwalifikacje.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. kurs obsługa komputera MS Office dla 4 osób 2. kurs bukieciarstwa i florystyki z elementami technik decoupage dla 8 osób.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. posiadany certyfikat w zakresie systemu zarządzania jakością - 20
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Grupa III: kursy biurowo- administracyjne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. kurs księgowość w małych i średnich przedsiębiorstwach dla 7 osób 2. kurs obsługa klienta w sklepie z obsługą kas fiskalnych dla 11 osób 3. kurs pracownik administracyjny dla 6 osób.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. posiadany certyfikat w zakresie systemu zarządzania jakością - 20
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Grupa IV : kursy zawodowe - hotel i gastronomia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. kurs cukiernik/ piekarz dla 3 os osób 2. kurs mała gastronomia z organizacją przyjęć okolicznościowych dla 7 osób.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. posiadany certyfikat w zakresie systemu zarządzania jakością - 20
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Grupa V : kursy zawodowe - obsługa maszyn i urządzeń.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. kurs magazynier z obsługą wózka jezdniowego dla 19 osób , 2. kurs spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG(141-1) , spawanie blach spoinami czołowymi metodą TIG ( 141-2) dla 5 osób , 3. kurs operator koparko - ładowarki dla 10 osób.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. posiadany certyfikat w zakresie sytemu zarządzania jakością - 20
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Grupa VI : kursy zawodowe - wykańczanie wnętrz.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. kurs glazurkarz/ posadzkarz dla 5 osób , 2. kurs malarz/ tapeciarz dla 4 osób.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. posiadany certyfikat w zakresie systemu zarządzania jakością - 20
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Grupa VII: kursy zawodowe - prawo jazdy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. kurs prawa jazdy kat. C dla 9 osób , 2. kurs prawa jazdy kat. D po kat. B dla 1 osoby , 3. kurs prawa jazdy kat. D po kat. C dla 1 osoby.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. posiadany certyfikat w zakresie systemy zarządzania jakością - 20
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Grupa VIII : kursy pedagogiczne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. kurs opieka w żłobku /klubie dziecięcym dla 3 osób , 2. kurs opiekun osób starszych , chorych i niepełnosprawnych dla 6 osób.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. posiadany certyfikat w zakresie sytemu zarządzania jakością - 20
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Grupa IX : kursy zawodowe - pracownik ochrony fizycznej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: kurs kwalifikowany pracownik ochrony fizycznej dla 8 osób.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. posiadany certyfikat w zakresie systemu zarządzania jakością - 20
INNE PRZETARGI Z KIELC
- Aktualizacja dokumentacji projektowej pn.: "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 728 na odcinku od obwodnicy Końskich m. Kornica do Gowarczowa"
- Remont orynnowania, obróbek blacharskich i konserwacja instalacji odgromowej w Inspektoracie ZUS Opatów
- Sukcesywna dostawa środków higienicznych oraz artykułów do sprzątania na potrzeby utrzymania czystości w pomieszczeniach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach
- Realizacja działań informacyjno-promocyjnych dotyczących Funduszy Europejskich dla Świętokrzyskiego 2021-2027
- Dostawa mebli różnych do nowej siedziby
- Świadczenie usług pocztowych w 2024 r.
więcej: przetargi w Kielcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa przeprowadzenia stacjonarnego szkolenia dotyczącego konfliktu interesów dla Członków Komitetu Monitorującego Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 oraz ich zastępców.
- Świadczenie usługi transportowej studentów w ramach zajęć praktycznych z przedmiotu Objazd krajowy przewidzianego planem studiów dla kierunku Turystyka Historyczna i Kulturowa
- Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie grupowego szkolenia dla 3 osób bezrobotnych w zakresie "ABC przedsiębiorczości".
- Kompleksowa usługa szkoleniowa 2 szkoleń specjalizacyjnych zgodnie z rozp. Rady Ministrów z dnia 30 marca 2020 roku w sprawie szkoleń dla pracowników centrum usług społecznych dla 3 grup tematycznych
- Dostawa infrastruktury sprzętowej wraz z niezbędnym oprogramowaniem i wdrożeniem.
- Przygotowanie i przeprowadzenie usługi szkoleniowej pt. "Szkolenie asystentów/trenerów pracy"
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.