eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pruszcz Gdański › Wykonanie wyposażenia - stroje do rekonstrukcji historycznej, w ramach rekonstrukcji faktorii handlowej i międzynarodowego szlaku bursztynowego z okresu rzymskiego w Pruszczu Gdańskim - etap II

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2011-06-17

Pruszcz Gdański: Wykonanie wyposażenia - stroje do rekonstrukcji historycznej, w ramach rekonstrukcji faktorii handlowej i międzynarodowego szlaku bursztynowego z okresu rzymskiego w Pruszczu Gdańskim - etap II
Numer ogłoszenia: 168945 - 2011; data zamieszczenia: 17.06.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 136635 - 2011r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Pruszcz Gdański, ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie, tel. (058) 775 99 69, faks.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie wyposażenia - stroje do rekonstrukcji historycznej, w ramach rekonstrukcji faktorii handlowej i międzynarodowego szlaku bursztynowego z okresu rzymskiego w Pruszczu Gdańskim - etap II.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wyposażenia - stroje do rekonstrukcji historycznej, w ramach rekonstrukcji faktorii handlowej i międzynarodowego szlaku bursztynowego z okresu rzymskiego w Pruszczu Gdańskim - etap II, w którego skład wchodzi wykonanie 15 szt. strojów do rekonstrukcji: 3 stroje legionistów: wiek postaci ok. 20 lat, rozmiar buta 41-44; 1 strój oficera legionowego: wiek postaci ok. 25 lat, rozmiar buta 41-44; 2 stroje kupca: wiek postaci ok. 25 lat, rozmiar buta 41-44; 2 stroje rzemieślnika: wiek postaci ok. 20 lat, rozmiar buta 41-44; 2 stroje kobiety: wiek postaci ok. 20 lat, rozmiar buta 37-39; 2 stroje dziewczyny: wiek postaci ok. 12 lat, rozmiar buta 32-36; 1 strój chłopca: wiek postaci ok. 12 lat, rozmiar buta 38-39; 2 stroje dziecka: wiek postaci ok. 4-5 lat, rozmiar buta 27-29. Poniżej opisane stroje do rekonstrukcji stanowić będą dzieła niepowtarzalne, unikatowe (zgodne z duchem i wiedzą na temat epoki, do której odtwarzania będą służyć). Wykonane będą ręcznie, z naturalnych materiałów, jako wyrób artystyczny. Stanowić będą spójną koncepcję artystyczną, przeznaczoną do prezentacji podczas pokazów historycznych. STRÓJ LEGIONISTY (3 szt.) Na kompletny ubiór składają się następujące elementy: 1. Tunica - tunika Ręcznie tkana na dawnym warsztacie tkackim tunika wełniana, z ręcznie przędzionych nici w naturalnym, białym kolorze. Ręczne szycie. Splot tkaniny zgodny z archeologicznymi źródłami: diament, jodełka, skośny lub płaski (do wyboru). Tunika rzymska jest DUŻA. Potrzebne jest 2,2 m bieżącego tkaniny przy szerokości ok. 140 cm. 2. Caligae, Calcei - obuwie Skórzane obuwie legionisty ręcznie szyte i wycinane zgodnie z archeologicznymi znaleziskami, nabijane gęsto wysokimi gwoździami. Robione na miarę. 3. Balteus, Cingulum - pas wojskowy Pas wojskowy składający się z około 70 elementów repusowanych bądź odlewanych z metali kolorowych. Przerwa widoczna pośrodku pasa wokół elementów typu frog, służąca do zamocowania pugio, czyli rzymskiego sztyletu. 4. Galea - hełm Hełm stalowy galijsko-imperialny, wykańczany mosiężnymi listwami i zdobieniami. Na szczycie element do przymocowania oficerskiej kresty. Hełm wraz z wyściółką, wg typologii Robinsona. 5. Lorica Segmentata - pancerz segmentowy Pancerz segmentowy, stalowy, z blachy o grubości 1-1,5 mm, łączony na skórzane paski oraz mosiężne elementy. Kopia oryginału znalezionego w Corbridge, typ A. 6. Scutum - tarcza z malunkiem Tarcza drewniana wygięta w niemalże 180 stopni, obłożona grubą warstwą lnu, obita na rantach solidnymi mosiężnymi okuciami, z kutym żelaznym umbem pośrodku, z gotowym malunkiem. 7. Gladius - miecz z pochwą Replika rzymskiego miecza typu pompejańskiego, z kościaną rękojeścią. Pochwa drewniana, obita skórą i mosiężnymi zdobieniami, zgodnie z archeologicznymi znaleziskami. 8. Pilum - włócznia Replika rzymskiej włóczni. Ręcznie kute ostrze, ręcznie ciosana część drewniana. 9. Pugio - sztylet Kunsztownie wykonana replika rzymskiego sztyletu, ręcznie kute ostrze, drewniana pochwa, obciągnięta skórą. Inkrustacja srebrem zarówno na pochwie jak i na rękojeści. Mosiężne elementy służące do zamontowania sztyletu na pasie. 10. Patera - rondelek 11. Situla - garnek 12. Laguncula - manierka Naczynia wykonane są z mosiądzu, cynowane od wewnątrz. STRÓJ OFICERA LEGIONOWEGO (1 szt.) Na kompletny ubiór składają się następujące elementy: 1. Tunica - tunika Ręcznie tkana na dawnym warsztacie tkackim tunika wełniana, z ręcznie przędzionych nici w naturalnym, białym kolorze. Ręczne szycie. Splot tkaniny zgodny z archeologicznymi źródłami: diament, jodełka, skośny lub płaski (do wyboru). Tunika rzymska jest DUŻA. Potrzebne jest 2,2 m bieżącego tkaniny przy szerokości ok 140 cm. 2. Caligae, Calcei - obuwie Skórzane obuwie legionisty. Ręcznie szyte i wycinane zgodnie z archeologicznymi znaleziskami, nabijane gęsto wysokimi gwoździami. 3. Balteus, Cingulum - pas wojskowy Pas wojskowy składający się z około 70 elementów repusowanych, bądź odlewanych z metali kolorowych. Przerwa widoczna pośrodku pasa wokół elementów typu frog, służąca do zamocowania pugio, czyli rzymskiego sztyletu. 4. Galea + Crista - hełm z krestą Hełm stalowy galijsko-imperialny dowolnego typu, wykańczany mosiężnymi listwami i zdobieniami. Na szczycie element do przymocowania oficerskiej kresty. Hełm wraz z wyściółką. Zdobny element do hełmu zrobiony z naturalnego końskiego włosia, mocowany do hełmu przy pomocy mosiężnego elementu (po środku), oraz rzemieni (po bokach). 5. Lorica Hamata - pancerz kolczy Jeden rząd składający się w całości z pełnych kółek sztancowanych, drugi z kółek nitowanych, wzmocnienie na barkach w postaci dodatkowego płata kolczego, obszytego skórą, łączonego na mosiężny element. 6. Scutum - tarcza z malunkiem Tarcza drewniana wygięta w niemalże 180 stopni, obłożona grubą warstwą lnu, obita na rantach solidnymi mosiężnymi okuciami, z kutym żelaznym umbem pośrodku, z gotowym malunkiem. 7. Gladius - miecz z pochwą Replika rzymskiego miecza typu pompejańskiego, z kościaną rękojeścią. Pochwa drewniana, obita skórą i mosiężnymi zdobieniami, zgodnie z archeologicznymi znaleziskami. 8. Sagum - płaszcz Płaszcz z ręcznie tkanej wełny, o splocie tzw. diamentowym, zafarbowany na kolor czerwony. Rozmiar płaszcza 3 m x 1,5 m. 9. Pugio - sztylet Kunsztownie wykonana replika rzymskiego sztyletu. Ręcznie kute ostrze. Drewniana pochwa obciągnięta skórą. Inkrustacja srebrem zarówno na pochwie jak i na rękojeści. Mosiężne elementy służące do zamontowania sztyletu na pasie. 10. Patera - rondelek 11. Situla - garnek 12. Laguncula - manierka Naczynia wykonane są z mosiądzu, cynowane od wewnątrz. STRÓJ KUPCA (2 szt.) Na kompletny ubiór składają się następujące elementy: 1. Buty skórzane tzw. carbatinae Ażurowane, ręcznie szyte obuwie skórzane, z roślinnie garbowanej skóry, jak dla podróżującego kupca - w bogatszej wersji, a także wyższe i z dodatkową podeszwą, ewentualnie wzmacniane gwoździami. 2. Skarpety wełniane Ręcznie dziergane tzw. ściegiem igłowym skarpety wełniane, w bogatszej wersji (naturalnie barwione na kolor czerwony lub w paski). 3. Tunika / sukienka spodnia Rodzaj lnianej koszuliny, wykonana z ręcznie tkanych materiałów, ręcznie szyta przy pomocy ręcznie przędzionych nici. 4. Tunika / sukienka wierzchnia Wełniana tunika lub sukienka z długimi rękawami, wykonana ze 100 % wełny. Ręcznie szyta, uzupełniona dodatkami - zdobne ręcznie tkane taśmy (na bardku lub tabliczkach) i/lub hafty. 5. Spodnie Wełniane spodnie w kratę wykonane ze 100 % wełny, szyte ręcznie. Przykładowa rekonstrukcja bagiennych znalezisk z Damendorf. 6. Płaszcz Obszerny płaszcz prostokątny z ręcznie tkanej wełny, z ręcznie przędzionych nici, farbowany na bogatsze kolory, podbijany naturalnym futrem (może być cięty z koła, uzupełniony kapturem). Spinany dużą fibulą. 7. Pas Pas skórzany z roślinnie garbowanej skóry, z kutą żelazną sprzączką lub odlewaną z brązu oraz z końcówką do pasa, z dodatkowymi nabijkami na około i dodatkowymi zwisami zwieńczonymi brązowymi okuciami. 8. Fibula Jedna zdobna brosza do spinania płaszczy i szat wierzchnich, wykonana ze srebra. 9. Czapka filcowa Ręcznie folowane, filcowe nakrycie głowy, wykonane z gręplowanej czesanki owczej. 10. Nóż Podwieszany do paska, ręcznie kuty nóż, z rękojeścią w kościanej lub drewnianej oprawie, z pochewką (większy i bardziej zdobny). STRÓJ RZEMIEŚLNIKA (2 szt.) Na kompletny ubiór składają się następujące elementy: 1. Buty skórzane tzw. carbatinae Ażurowane, ręcznie szyte obuwie skórzane, z roślinnie garbowanej skóry. 2. Skarpety wełniane Ręcznie dziergane skarpety wełniane tzw. ściegiem igłowym, w kolorach naturalnych (szary, brązowy, biały). 3. Tunika / sukienka spodnia Rodzaj lnianej koszuliny, wykonana z ręcznie tkanych materiałów. Ręcznie szyta przy pomocy ręcznie przędzionych nici. 4. Tunika Wełniana tunika, wykonana ze 100 % wełny, szyta ręcznie. 5. Spodnie Wełniane spodnie w kratę wykonane ze 100 % wełny, szyte ręcznie. Przykładowa rekonstrukcja bagiennych znalezisk z Damendorf. 6. Płaszcz Obszerny płaszcz prostokątny z ręcznie tkanej wełny, z ręcznie przędzionych nici, spinany dużą fibulą. 7. Pas Pas skórzany z roślinnie garbowanej skóry, z kutą żelazną sprzączką lub odlewaną z brązu oraz z końcówką do pasa. 8. Fibula Jedna zdobna brosza do spinania płaszczy i szat wierzchnich, wykonana z brązu. 9. Nóż Podwieszany do paska, ręcznie kuty nóż, z rękojeścią w kościanej lub drewnianej oprawie, z pochewką. STRÓJ KOBIETA (2 szt.) Na kompletny ubiór składają się następujące elementy: 1. Buty skórzane tzw. carbatinae Ażurowane, ręcznie szyte obuwie skórzane, z roślinnie garbowanej skóry. 2. Skarpety wełniane Ręcznie dziergane skarpety wełniane tzw. ściegiem igłowym, w kolorach naturalnych (szary, brązowy, biały). 3. Tunika / sukienka spodnia Rodzaj lnianej dłuższej halki (dla kobiet i dziewczynek) wykonana z ręcznie tkanych materiałów. Ręcznie szyta przy pomocy ręcznie przędzionych nici. 4. Tunika / sukienka wierzchnia Wełniana tunika lub sukienka z długimi rękawami, wykonana ze 100 % wełny, ręcznie szyta, uzupełniona dodatkami - zdobne, ręcznie tkane taśmy (na bardku lub tabliczkach) i/lub hafty. 5. Peplos Kobieca wierzchnia szata wełniana, zakładana na sukienkę, ręcznie szyta, spinana zdobnymi fibulami. 6. Płaszcz Obszerny płaszcz prostokątny z ręcznie tkanej wełny, z ręcznie przędzionych nici. Spinany dużą fibulą. 7. Pasek Pas skórzany lub wełniany (tkany na krosnach), sprzączka odlewana z brązu, z końcówkami do pasa. 8. Fibule 3 zdobne brosze do spinania płaszczy i szat wierzchnich. Wykonane z brązu lub srebra. 9. Kolia Zdobny naszyjnik kobiecy, składający się z obrabianych kawałków bursztynu i szkła. 10. Nożyk Podwieszany do paska, ręcznie kuty nożyk z rękojeścią w kościanej i drewnianej oprawie, z pochewką. 11. Nożyczki Kute nożyczki w skórzanej pochewce. Podwieszane do paska. 12. Grzebień Ręcznie wykonana replika kościanego grzebienia. Zdobiony, trzymany w skórzanej pochewce. 13. Klucz Klucz z brązu, podwieszany do pasa. STRÓJ DZIEWCZYNY (2 szt.) Na kompletny ubiór składają się następujące elementy: 1. Buty skórzane tzw. carbatinae Ażurowane, ręcznie szyte obuwie skórzane, z roślinnie garbowanej skóry. 2. Skarpety wełniane Ręcznie dziergane skarpety wełniane tzw. ściegiem igłowym, w kolorach naturalnych (szary, brązowy, biały). 3. Tunika / sukienka spodnia Rodzaj lnianej dłuższej halki (dla kobiet i dziewczynek), wykonana z ręcznie tkanych materiałów. Ręcznie szyta przy pomocy ręcznie przędzionych nici. 4. Tunika / sukienka wierzchnia Wełniana tunika lub sukienka z długimi rękawami, wykonana ze 100 % wełny, ręcznie szyta, uzupełniona dodatkami - zdobne ręcznie tkane taśmy (na bardku lub tabliczkach) i/lub hafty. 5. Peplos Kobieca wierzchnia szata wełniana, zakładana na sukienkę, ręcznie szyta, spinana zdobnymi fibulami. 6. Płaszcz Obszerny płaszcz prostokątny z ręcznie tkanej wełny, z ręcznie przędzionych nici, spinany dużą fibulą. 7. Pas Pas ze skóry lub wełniany (tkany na krosnach), sprzączka odlewana z brązu. 8. Fibule 3 zdobne brosze do spinania płaszczy i szat wierzchnich. Wykonane z brązu lub srebra. 9. Kolia Zdobny naszyjnik kobiecy, składający się z obrabianych kawałków bursztynu i szkła. STRÓJ CHŁOPCA (1 szt.) Na kompletny ubiór składają się następujące elementy: 1. Buty skórzane tzw. carbatinae Ażurowane, ręcznie szyte obuwie skórzane, z roślinnie garbowanej skóry. 2. Skarpety wełniane Ręcznie dziergane skarpety wełniane tzw. ściegiem igłowym, w kolorach naturalnych (szary, brązowy, biały). 3. Tunika / sukienka spodnia Rodzaj lnianej koszuliny (dla mężczyzn i chłopaków) wykonana z ręcznie tkanych materiałów. Ręcznie szyta przy pomocy ręcznie przędzionych nici. 4. Spodnie Wełniane spodnie w kratę wykonane ze 100 % wełny, ręcznie szyte. Przykładowa rekonstrukcja bagiennych znalezisk z Damendorf. 5. Płaszcz Obszerny płaszcz prostokątny z ręcznie tkanej wełny, z ręcznie przędzionych nici. 6. Paski Pas skórzany z roślinnie garbowanej skóry, ze sprzączką odlewaną z brązu oraz z końcówką do pasa. 7. Fibule 1 zdobna brosza do spinania płaszczy i szat wierzchnich, wykonane z brązu lub srebra. 8. Nożyk Podwieszany do paska, ręcznie kuty, z rękojeścią w kościanej i drewnianej oprawie, z pochewką. STRÓJ DZIECKA (2 szt.) Na kompletny ubiór składają się następujące elementy: 1. Buty skórzane tzw. carbatinae Ażurowane, ręcznie szyte obuwie skórzane, z roślinnie garbowanej skóry. 2. Skarpety wełniane Ręcznie dziergane skarpety wełniane tzw. ściegiem igłowym. W kolorach naturalnych (szary, brązowy, biały). 3. Tunika / sukienka spodnia Rodzaj lnianej koszuliny (dla mężczyzn i chłopaków), wykonana z ręcznie tkanych materiałów. Ręcznie szyta przy pomocy ręcznie przędzionych nici. 4. Tunika / sukienka wierzchnia Wełniana tunika lub sukienka z długimi rękawami, wykonana ze 100 % wełny, ręcznie szyta. 5. Spodnie Wełniane spodnie w kratę wykonane ze 100 % wełny, ręcznie szyte. Przykładowa rekonstrukcja bagiennych znalezisk z Damendorf. 6. Płaszcz Obszerny płaszcz prostokątny z ręcznie tkanej wełny, z ręcznie przędzionych nici. 7. Pasek Pasek wełniany, tkany na krosnach. 8. Fibula 1 zdobna brosza do spinania płaszczy i szat wierzchnich. Wykonane z brązu lub srebra..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.31.22.40 - Usługi świadczone przez animatorów kultury 92.31.22.50 - Usługi świadczone przez indywidualnych artystów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu pod nazwą: Rekonstrukcja faktorii handlowej i międzynarodowego szlaku bursztynowego z okresu rzymskiego w Pruszczu Gdańskim - etap II, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej 6. Turystyka i dziedzictwo kulturowe, Działania 6.1. Infrastruktura wzmacniająca potencjał turystyczny; współfinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25.05.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Cezary Wyszyński Rekonstrukcje Historyczne CEZAR, ul. Piłsudskiego 82, 84-230 Rumia, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 57188,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 74270,00

  • Oferta z najniższą ceną: 74270,00 / Oferta z najwyższą ceną: 74270,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    a) Przedmiot zamówienia niewątpliwie stanowią usługi kulturalne o charakterze niepriorytetowym. Wszczęcie postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia w trybie z wolnej ręki sprzyja poszanowaniu zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, albowiem Wykonawca, któremu Zamawiający zamierza powierzyć wykonanie zamówienia, trudni się wytwarzaniem replik muzealnych dla placówek w kraju i zagranicą od ok. 10 lat, co oznacza że posiada on doświadczenie niezbędne do prawidłowego i sprawnego wykonania przedmiotowego zamówienia. Nadto, co nie mniej ważne, Cezary Wyszyński specjalizuje się w rekonstrukcji antycznego uzbrojenia i przedmiotów życia codziennego (w tym m.in. dawnych wyrobów bednarskich), w szczególności zaś właśnie w wytwarzaniu strojów z okresów wpływów rzymskich. O dużym doświadczeniu Wykonawcy świadczy między innymi fakt, iż tylko w ostatnim roku wykonywał repliki dla następujących placówek: Muzeum Okręgowe Ziemi Kaliskiej w ramach unijnego projektu Aber Expedition - 9 kompletów pełnego wyposażenia rzymskich legionistów; Rijksmuseum w Leiden w Holandii - repliki rzymskiego uzbrojenia; Zamek w Uniejowie - komplet mebli średniowiecznych (łóżka, skrzynie, ławy, stoły, krzesełka itp); Średniowieczne centrum w Nykobing oraz na Bornholmie - wyroby bednarskie (beczki, wiadra); Muzeum Archeologiczne w Gdańsku podczas tworzenia wystawy dla Centrum Edukacji Archeologicznej Błękitny Lew, gdzie dostarczył m.in. wyroby bednarskie; Muzeum Historyczne Miasta Gdańska - podczas tworzenia wystawy Napoleon i Gdańsk - dawne wyroby bednarskie. Wysoka pozycja Cezarego Wyszyńskiego w środowisku artystów twórców-rekonstruktorów pozwoliła mu na stworzenie i objęcie administrowania ogólnopolskim Forum Rekonstrukcji Historycznych - www.freha.pl Okoliczność ta stanowi niewątpliwie, że wykonawca ten posiada wiedzę i doświadczenie rokujące największe korzyści z powierzenia wykonania tego zamówienia właśnie temu wykonawcy. W szczególności poprzez oszczędność czasu i środków potrzebnych na przygotowanie teoretyczne twórcy oraz prace próbne, przed przystąpieniem do wykonania zamówienia. b) Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi rezultat działalności twórczej oraz artystycznej. Charakterystyczna dla Wykonawcy, ponad przeciętna znajomość ówczesnych technik rękodzielniczych (takich jak: produkcja tkanin i ich barwienie oraz szycie, cięcie i łączenie tkanin, pieczołowity dobór tkanin i ich drobiazgowe zdobienie) oraz znakomita umiejętność ich zastosowania w tworzeniu kompozycji w połączeniu z niezwykle wiarygodnym odtworzeniem detali historycznych, dają największą gwarancję wykonania replik strojów, które będą z sukcesem wykorzystywane do realizowania spektakli rekonstrukcyjno-historycznych, a za ich pomocą dostarczać wiedzy i edukować odwiedzających faktorię. Dzieła Cezarego Wyszyńskiego prima facie wyróżniają się niepowtarzalnym stylem, manifestującym się w artystycznym doborze tkanin i elementów stroju, uzbrojenia i wyposażenia oraz biżuterii, co w efekcie daje produkt w postaci rekonstrukcji strojów pozwalających na wierne i efektowne odtworzenie życia z okresu wpływów rzymskich. Prace te cechują się więc niepowtarzalnością, tak charakterystyczną dla każdego przejawu działalności twórczej i artystycznej. Ta szczególna cecha działalności Cezarego Wyszyńskiego powoduje, że w tej konkretnej sytuacji życiowej istnieje swoisty monopol na rynku z zakresu danej dziedziny kultury i sztuki, a wykonanie takiego dzieła przez innego autora nie pozwoliłoby na osiągnięcie zamierzonego rezultatu (por. NSA z 17.07.2003., IISA 3944/02). Zamawiający oczekuje bowiem nie tylko wytworzenia dzieł rekonstrukcyjnych (działalność twórcza), ale nadto ich odpowiedniego skomponowania w sposób nie tylko wiernie odwzorowujący realia historyczne, ale przede wszystkim pozwalający na poczucie obcowania z dziełem sztuki, wytworem pracy artysty, co dopełni oczekiwanego przez Zamawiającego wyposażenia faktorii handlowej, pozwalając na pełną realizację celów, jakie Zamawiający stawia przed tym obiektem.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.