eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jedlińsk › Zakup nowego średniego samochodu ratowniczo -gaśniczego 4x4 dla OSP Wsola

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-08-04

Jedlińsk: Zakup nowego średniego samochodu ratowniczo -gaśniczego 4x4 dla OSP Wsola
Numer ogłoszenia: 168609 - 2014; data zamieszczenia: 04.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 149411 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Jedlińsku, ul. Warecka 19, 26-660 Jedlińsk, woj. mazowieckie, tel. 048 3213087, faks 048 3213021.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup nowego średniego samochodu ratowniczo -gaśniczego 4x4 dla OSP Wsola.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup fabrycznie nowego, rok produkcji 2014, średniego samochodu ratowniczo -gaśniczego 4x4 dla OSP Wsola wraz z podstawowym wyposażeniem: PODWOZIE Z KABINĄ -Pojazd pożarniczy spełnia wymagania polskich przepisów: - ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012r., poz. 1137 z późn. zm.), z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych. Pojazd spełnia przepisy Polskiej Normy PN-EN 1846-1 oraz PN-EN 1846-2 -Pojazd powinien spełniać Wymagania techniczno-użytkowe dla wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej -Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji -Dz.U. Nr 143 poz. 1002 z 2007r , i Rozporządzenie zmieniające -Dz.U. Nr 85 poz 553 z 2010r. -Samochód musi posiadać świadectwo dopuszczenia do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej wydane przez uprawnioną jednostkę certyfikującą wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz.U. Nr 85, poz. 553 z 2010r.). Świadectwo ważne na dzień odbioru i złączane kompletne przy odbiorze samochodu - Pojazd oraz podwozie fabrycznie nowe z 2014r., musi posiadać aktualne świadectwo homologacji podwozia lub homologacji typu bądź decyzję zwalniającą z homologacji na podwozie samochodu będącego przedmiotem dostawy zgodnie z Ustawą Prawo o ruchu drogowym -załączone do oferty. -Maksymalna masa rzeczywista samochodu gotowego do akcji ratowniczo -gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekraczać 16000 kg. -Pojazd dostarczony ma być zatankowany z pełnym zbiornikiem paliwa -Pojazd wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze akustyczne i świetlne pojazdu uprzywilejowanego. Urządzenie akustyczne powinno umożliwić podawanie komunikatów słownych głośnik lub głośniki min. 200 W. Na dachu kabiny zamontowana nakładka kompozytowa z zamontowana lampą zespoloną z napisem STRAŻ i dwie lampy niebieskie LED wbudowane w nakładkę kompozytową, głośnik, oraz dwie lampy dalekosiężne. Lub układ równoważny w postaci zamontowanej belki zespolonej z napisem STRAŻ na dachu kabiny układ zgodny z obowiązującymi przepisami dla samochodów uprzywilejowanych oraz zamontowane dwie lampy dalekosiężne na dachu kabiny pojazdu nie zastawiające belki zespolonej, Z tyłu pojazdu na nadwoziu 2 lampy sygnalizacyjne niebieskie pojazdu oraz fala świetlna LED- dopuszcza się zamiast lamp dalekosiężnych na dachu kabiny reflektory dalekosiężne z przodu na atrapie silnika -W przedziale autopompy musi być zainstalowany dodatkowy głośnik i mikrofon współpracujący z radiotelefonem przewoźnym. -Podwozie pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, spełniającym wymogi odnośnie czystości spalin zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami -minimum norma EURO 6 Silnik o mocy minimum 290 KM. -Samochód wyposażony w podwozie drogowe w układzie napędowym 4 x 4 - uterenowiony z: przekładnią rozdzielczą z możliwością wyboru przełożeń szosowych i terenowych, możliwość blokady mechanizmu różnicowego przedniej i tylnej osi, z blokadą mechanizmu międzyosiowego, napęd 4x4 na osi przedniej koła pojedyncze, na osi tylnej koła pojedyncze, samochód wyposażony w hamulce -Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy). -Kabina musi być wyposażona w: indywidualne oświetlenie nad siedzeniem dowódcy, - niezależny układ ogrzewania i wentylacji umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku. -Kabina wyposażona w: wywietrznik dachowy, klimatyzacje, zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie regulowane szyby boczne przednich drzwi, instalację do podłączenia ładowarek latarek i radiostacji, radio samochodowe, radiotelefon samochodowy o parametrach: częstotliwość VHF 136-174 MHz, moc 1÷25 W, odstęp międzykanałowy 12,5 kHz dostosowany do użytkowania w sieci MSWiA min. 128 kanałów, wyświetlacz alfanumeryczny min 14 znaków. Radiotelefon podłączony do instalacji antenowej zakończonej antena radiową przystosowana do pracy w sieci MSWiA. Obrotowy potencjometr siły głosu. -Kabina wyposażona dodatkowo w uchwyty na cztery aparaty oddechowe, odblokowanie każdego aparatu indywidualnie, dźwignia odblokowująca o konstrukcji uniemożliwiającej przypadkowe odblokowanie np. podczas hamowania -Fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa, siedzenia pokryte materiałem łatwo zmywalnym, odpornym na rozdarcie i ścieranie, fotele wyposażone w zagłówki, fotel dla kierowcy z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia. -Instalacja elektryczna jednoprzewodowa, z biegunem ujemnym na masie lub dwuprzewodowa w przypadku zabudowy z tworzywa sztucznego. Moc alternatora i pojemność akumulatorów musi zabezpieczać pełne zapotrzebowanie na energie elektryczną przy maksymalnym obciążeniu. -Instalacja elektryczna musi być wyposażona w główny wyłącznik prądu. Moc alternatora i pojemność akumulatorów musi zabezpieczać pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną przy maksymalnym obciążeniu, -Pojazd wyposażony w zewnętrzne szybkozłącze do uzupełniania powietrza w układzie pneumatycznym z sieci stacjonarnej -Pojazd musi być wyposażony w gniazdo (z wtyczką) do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego (sygnalizacja podłączenia do zewnętrznego źródła w kabinie kierowcy). -Pojazd wyposażony w dodatkowy sygnał pneumatyczny, włączany dodatkowym włącznikiem z miejsca dostępnego dla kierowcy i dowódcy. -Pojazd musi być wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego - jako sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania. -Kolorystyka: elementy podwozia - czarne, ciemnoszare lub zbliżone błotniki i zderzaki - białe, kabina, zabudowa - czerwony RAL 3000 -Wylot spalin nie może być skierowany na stanowiska obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu. -Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu muszą zachować swoje właściwości pracy w temperaturach otoczenia od -25°C do +50°C. -Pojazd musi być wyposażony w system ABS z możliwością odłączenia. -Na osi przedniej i tylnej ogumienie pojedyncze. Ogumienie terenowe dostosowane do różnych warunków atmosferycznych (wielosezonowe) minimum 365/80/R20 Pełnowymiarowe koło zapasowe mocowane w samochodzie do przewożenia awaryjnego (miejsce uzgodnić z zamawiającym). -Pojazd wyposażony w hak holowniczy, paszczowy typu Ringfeder, Rockinger lub równoważny, przystosowany do ciągnięcia przyczep, zgodnie z homologacja podwozia, o masie min 10 ton. Złącza elektryczne i pneumatyczne musza współpracować z przyczepą wyposażoną w ABS i EBS. Instalacja elektryczna musi współpracować z przyczepami wyposażonymi w ledowe źródła światła -Zawieszenie mechaniczne pojazdu powinno wytrzymywać stałe obciążenie masą całkowitą maksymalną bez uszkodzeń w zakładanych warunkach eksploatacji -Zawieszenie osi przedniej i tylnej : mechaniczne -resory paraboliczne, amortyzatory teleskopowe, stabilizator przechyłów ZABUDOWA POŻARNICZA -Zabudowa musi być wykonana w całości z materiałów odpornych na korozję - stali nierdzewnej, aluminium, kompozyt. -Dach zabudowy musi być wykonany w formie podestów wykonaniu antypoślizgowym. Powierzchnia dachu o właściwościach przeciwpoślizgowych, a obrzeża zabezpieczone balustradą ochronną. -Na dachu zamykana skrzynia aluminiowa na drobny sprzęt o wymiarach w przybliżeniu 140cmx40cmx25 cm- tolerancja wartości poszczególnych wymiarów 30% oraz uchwyty z rolkami na drabinę strażacką, uchwyty na węże ssawne, bosak -Na podeście roboczym zamontowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności 800-1600 1/min. przy ciśnieniu 0,8 MPa i regulowanym kształcie strumienia. Przy podstawie działka zamontowany zawór odcinający. -Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym. -Półki sprzętowe wykonane z aluminium, w systemie z możliwością regulacji położenia wysokości półek -Drabina do wejścia na dach musi być wykonana z materiałów nierdzewnych, z powierzchniami stopni w wykonaniu anty poślizgowym. -Skrytki na sprzęt i wyposażenie muszą być zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym, wykonanymi z anodowanego aluminium, wyposażonymi w zamki zamykane na klucz, jeden klucz pasujący do wszystkich zamków. -Zamknięcia żaluzji typu rurkowego. -Dostęp do sprzętu z zachowaniem wymagań ergonomii. -Skrytki na sprzęt i przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie typu LED, włączane automatycznie po otwarciu skrytki. Główny wyłącznik oświetlenia skrytek zainstalowany w kabinie kierowcy, -Pojazd musi być wyposażony w: listwy LED umieszczone na każdym boku zabudowy pożarniczej pojazdu w górnej części zabudowy pożarniczej, lub w ramach rozwiązania równoważnego na każdym boku zabudowy lampy LED zapewniające oświetlenie pola pracy zgodnie z wymaganiami normy, oświetlenie włączane z przedziału autopompy oraz miejsca kierowcy pojazdu, oświetlenie typu LED umieszczone nad drzwiami wyjściowymi kabiny załogi, oświetlenie typu LED umieszczone pod drzwiami wyjściowymi kabiny załogi, -Szuflady, podesty i wysuwane tace muszą automatycznie blokować się w pozycji zamkniętej i otwartej oraz posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadaniem z prowadnic). Dwa podesty wysuwane jeden pod agregat prądotwórczy drugi na sprzęt ratowniczy -Szuflady, podesty i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. -Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad, podestów, tac, muszą być tak skonstruowane, aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach. -Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza. -Zbiornik wody o pojemności min. 2500 litrów wykonany z materiałów kompozytowych lub blach kwasoodpornych. Zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatacje, oraz układ zabezpieczającym przed wypływem wody podczas jazdy. Zbiornik musi posiadać właz rewizyjny i falochrony. -Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min. 10% pojemności zbiornika wody, wykonany ze stali nierdzewnej lub innego materiału odpornego na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. -Zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatacje. -Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym musi być możliwe z poziomu terenu i dachu pojazdu. -Autopompa musi być zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale, zamykanym drzwiami żaluzjowymi. Przedział autopompy ogrzewany niezależnym od pracy silnika urządzeniem, tego samego producenta jak w kabinie kierowcy, zabezpieczającym układ wodno pianowy przez zamarzaniem w temperaturach do -25 OC. -Autopompa dwuzakresowa o wydajności min. 2400l/min. przy ciśnieniu 0,8 MPa dla głębokości ssania 1,5 m. Wydajność stopnia wysokiego ciśnienia 400 l/min. przy ciśnieniu 4 MPa. -Montaż automatycznego utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia. -Układ wodno-pianowy musi być zabudowany w taki sposób żeby parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika samochodu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania 1,5m. -Samochód musi być wyposażony w wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno - pianową o regulowanej wydajności, umożliwiającą podawanie zwartego i rozproszonego strumienia wody oraz piany. Linia szybkiego natarcia musi umożliwiać podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża. Zwijadło umieszczone w ostatniej skrytce z prawej strony. Szybkie natarcie wyposażone w pneumatyczny system odwadniania, umożliwiający opróżnienie linii przy użyciu sprężonego powietrza. -Zwijadło wyposażone w dwa niezależne rodzaje napędu tj elektryczny oraz ręczny. Dopuszcza się inny rodzaj napędu np. pneumatyczny -Instalacja zraszaczowa zamontowana w podwoziu do usuwania ograniczania stref skażeń chemicznych lub do celów gaśniczych: instalacja taka powinna być wyposażona w min. 4 zraszacze, dwa zraszacze powinny być umieszczone przed przednią osią, dwa zraszacze po bokach pojazdu, powinna być wyposażona w zawory odcinające (jeden dla zraszaczy przed przednią osią, drugi dla zraszaczy bocznych), uruchamiane z kabiny kierowcy, powinna być tak skonstruowana, aby jej odwodnienie było możliwe po otwarciu zaworów odcinających. -Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do: minimum dwóch nasad tłocznych 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu, wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia, działka wodno - pianowego zamontowanego na dachu pojazdu, zraszaczy -Autopompa musi umożliwiać podanie wody do zbiornika samochodu. -Autopompa musi być wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody: z głębokości 1,5 m w czasie do 30 sek., z głębokości 7,5 m w czasie do 60 sek. -Autopompa wyposażona w układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, umożliwiający sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy -W przedziale autopompy muszą znajdować się następujące urządzenia kontrolno - sterownicze pracy pompy: manowakuometr, manometr niskiego ciśnienia tłoczenia autopompy, manometr wysokiego ciśnienia tłoczenia autopompy, wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu, wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, miernik prędkości obrotowej autopompy, licznik motogodzin, regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, wyłącznik silnika pojazdu, kontrolka awarii silnika pojazdu (min. spadku ciśnienia oleju i zwiększonej temperatury cieczy chłodzącej silnika) -W kabinie kierowcy muszą znajdować się następujące urządzenia kontrolno-pomiarowe: wskaźnik poziomu wody w zbiorniku, wskaźnik poziomu środka pianotwórczego. -Zbiornik wody musi być wyposażony w nasadę 75 z odcinającym zaworem kulowym do napełniania z hydrantu. Instalacja napełniania musi mieć konstrukcję zabezpieczającą przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika. -Autopompa musi być wyposażona w ręczny dozownik środka pianotwórczego zapewniający uzyskiwanie stężeń 3% i 6% (tolerancja ? 0,5%) w całym zakresie wydajności pompy. -Wszystkie elementy układu wodno - pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. -Konstrukcja układu wodno - pianowego musi umożliwiać jego całkowite odwodnienie przy użyciu dwóch zaworów. -Na wlocie ssawnym autopompy, oraz na wlotach do napełniania zbiornika z hydrantu, muszą być zamontowane elementy zabezpieczające przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i dla zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację pompy. -Maszt oświetleniowy: działanie masztu powinno odbywać się bez nagłych skoków podczas ruchu do góry i do dołu, złożenie masztu bez konieczności ręcznego wspomagania, przewody elektryczne zasilające reflektory nie powinny kolidować z ruchami teleskopów, wysokość rozłożonego masztu, mierzona od podłoża na którym stoi pojazd, do oprawy reflektorów ustawionych poziomo, powinna wynosić min. 4,5 m, maszt wysuwany pneumatycznie z głowicą z dwoma lub czterema reflektorami wyposażonymi w lampy LED o strumieniu świetlnym min. 12 000 lumenów zamontowany na stałe na pojeździe zasilany napięciem 24V z sygnalizacją podniesienia na panelu kontrolnym, sterowanie obrotem reflektorów wokół osi pionowej oraz zmianą ich kąta pochylenia powinno odbywać się z poziomu ziemi, stopień ochrony reflektorów masztu min. IP 55, oprócz ręcznego wymagane sterowanie masztem bezprzewodowe (pilotem) obrotem, i pochyłem reflektorów oraz załączeniem oświetlenia (zasięg min. 50 m). WYPOSAŻENIE: Wyposażenie: -Pojazd wyposażony w kamerę monitorująca strefę z tyłu pojazdu. Kamera przystosowana do pracy w każdych warunkach atmosferycznych, monitor przekazujący obraz kolorowy o przekątnej min 7 cali w kabinie w zasięgu wzroku kierowcy oraz w nawigację z aktualna mapa polski o przekątnej ekranu minimum 7 cali. -Wyciągarka elektryczna z tylu pojazdu o sile uciągu min.8 ton wraz z liną 25 m. b. -Pojazd wyposażony w sprzęt standardowy, dostarczany z podwoziem to jest minimum: 1 klin, 1 klucz do kół,1 podnośnik hydrauliczny z dźwignią, trójkąt ostrzegawczy, apteczkę, gaśnicę, koło zapasowe -Agregat prądotwórczy o mocy min 2,5 kVA, stopień ochrony min.IP54 z uziemieniem Wykonanie napisów na drzwiach kabiny kierowcy- OSP+ nazwa + numery operacyjne Szczegóły dotyczące rozmieszczenia i typów poszczególnych elementów wyposażenia do uzgodnienia na etapie realizacji zamówienia. Wszystkie wskazane w dokumentacji siwz znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć, jako przykładowe i rozpatrywać łącznie z wyrazem /równoważny/ w zakresie posiadanych parametrów użytkowych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego - art. 30 ust .5 ustawy pzp /np. materiały, urządzenia/ tzn. takie, których parametry techniczne są równoważne - co najmniej takie same (nie gorsze) od podanych w siwz.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.14.42.10 - Wozy strażackie .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.08.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe MOTO-TRUCK Leszek Chmiel, ul.Ściegiennego 270, 25-116 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 390893,33 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 588000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 588000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 601500,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.