eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › Modernizacja głównej przepompowni wody dla miasta Zielona Góra przy ul. Sulechowskiej w Zielonej Górze

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-01

Zielona Góra: Modernizacja głównej przepompowni wody dla miasta Zielona Góra przy ul. Sulechowskiej w Zielonej Górze
Numer ogłoszenia: 167321 - 2014; data zamieszczenia: 01.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. , ul. Zjednoczenia 110a, 65-120 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 4519300, faks 068 4512959.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zwik.zgora.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: spóka z ograniczoną odpowiedzialnością.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja głównej przepompowni wody dla miasta Zielona Góra przy ul. Sulechowskiej w Zielonej Górze.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest modernizacja głównej przepompowni wody dla miasta Zielona Góra przy ul. Sulechowskiej w Zielonej Górze. Inwestycja zlokalizowana została w większości na obszarze obiektu głównej pompowni wody przy ul. Sulechowskiej w Zielonej Górze na działkach o numerach geodezyjnych: 2/2, 4/2 obr.12 oraz na działkach 497/2, 495, 500/2, 504/2 obr.13 stanowiących bliskie otoczenie pompowni (droga, parking). Obecna wydajność pompowni wynosi 1900 m3/h. W zakres modernizacji wchodzi wykonanie: dwustrefowego układu tłoczenia, nowych rurociągów, wymiany rurociągów, termomodernizacji i nowej elewacji budynku. Zadanie obejmuje: a) przebudowę i rozbudowę budynku pompowni głównej i budynku stacji transformatorowej (rozdzielni NN) polegającą na: - połączeniu budynku pompowni głównej i budynku rozdzielni NN, przenikającym elementem ramowym - bramą oraz rozbudowie budynku pompowni głównej o projektowane pomieszczenie magazynowe (od strony elewacji południowej - frontowej). - wykonaniu elewacji budynku pompowni z paneli elewacyjnych, - wykonaniu nowej elewacji rozdzielni NN (ścian budynku oraz ścianek boksów na transformatory) z paneli elewacyjnych oraz zamontowanie nowego panelowego, systemowego ogrodzenia oraz systemowych bram boksów na projektowane transformatory, - wykonaniu wokół budynku pompowni i rozdzielni NN opaski o szerokości 50cm z kostki brukowej, betonowej, - rozbiórce ogrodzenia od strony frontowej (od strony południowej) i budowie w jego miejsce ogrodzenia systemowego, panelowego, o standardowej wysokości 1630mm, na podmurówce systemowej, prefabrykowanej (z bramą i furtką). Pozostałą cześć ogrodzenia z siatki stalowej na słupkach stalowych i betonowych przewidziano do konserwacji: czyszczenie i malowanie (zabezpieczenie antykorozyjne). - rozbiórce starego chodnika i wykonaniu w jego miejsce nowego o szerokości 120cm z kostki brukowej, betonowej, - montażu 2 słupków parkingowych ze stali nierdzewnej kwasoodpornej o wysokości 1100mm (na narożnikach budynku pompowni). b) budowę wodociągu magistralnego z rur żeliwnych DN 600 mm o długości 22,5 m, łączącego pompownię (strefę wysokiego ciśnienia) z rurociągiem zewnętrznym o średnicy 800mm, c) budowę wodociągu magistralnego z rur żeliwnych DN 400 mm o długości 137,0 m, łączącego pompownię (strefę niskiego ciśnienia) z rurociągiem zewnętrznym o średnicy 600mm, d) wymianę wodociągu magistralnego żeliwnego o średnicy 800mm na rurociąg z rur PE o średnicy 630mm o łącznej długości 22,5 m metodą wykopu otwartego, e) remont rurociągu wodociągowego magistralnego o średnicy 800mm o łącznej długości 33,0 m metodą bezwykopową - reliningiem (rura przewodowa PE o średnicy 630mm), f) montaż zasuw w komorach Z1 i Z2, g) montaż przepływomierzy w komorach P1, P2 i P3, h) budowę rurociągu odwodnieniowego z rur żeliwnych DN150 o długości 10,0 m, i) budowę linii kablowych nN j) wymianę oświetlenia terenu. Roboty będą prowadzone na czynnym obiekcie. Wymagane jest zapewnienie ciągłości pracy istniejącej przepompowni. Po wykonaniu Robót budowlanych Wykonawca przeprowadzi Próby Końcowe polegające na rozruchu przepompowni wody. Rozruchowi należy poddać układy hydrauliczne, elektryczne, sterownicze i system przekazu danych drogą radiową. Po zakończeniu Prób Końcowych Wykonawca przeprowadzi szkolenie wskazanych pracowników Zamawiającego. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w ramach Projektu Gospodarka ściekowa na terenie Zielonej Góry - Etap II. Projekt dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Roboty będące przedmiotem niniejszego Kontraktu będą wykonane zgodnie z WARUNKAMI KONTRAKTOWYMI DLA BUDOWY dla robót inżynieryjno - budowlanych projektowanych przez Zamawiającego, pierwsze wydanie w języku angielskim 1999, przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Federation Internationale des Ingenieurs-Conseils - FIDIC), P.O. Box 86, CH-1000 Lausanne 12, Szwajcaria, drugie wydanie angielsko-polskie 2004. 2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest przedstawiony w III. części SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • 1) W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 u.p.z.p., Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających do wartości nie przekraczającej 20% zamówienia podstawowego. 2) Ewentualne zamówienia uzupełniające, o których mowa w ust. 1 zostaną udzielone w trybie z wolnej ręki z uwzględnieniem postanowień art. 67 ust 1 pkt 6 u.p.z.p. 3) Do określenia wynagrodzenia za te roboty zostaną zastosowane stawki w wysokości odpowiadającej stawkom określonym w przedmiarze do niniejszego kontraktu, a w razie ich braku - nośniki kosztów, tj.: stawka roboczogodziny, koszty ogólne, koszty zakupu i zysk oraz ceny materiałów i sprzętu wg cennika SEKOCENBUD z kwartału poprzedzającego wykonanie robót dla województwa lubuskiego. 4) W przypadku wystąpienia w/w robót, wymagane są następujące dokumenty stanowiące podstawę przygotowania umowy: - protokół konieczności podpisany przez Zamawiającego i Wykonawcę lub ich upoważnionych przedstawicieli, - kosztorys robót objętych protokołem konieczności - sporządzony przez Wykonawcę i - sprawdzony przez właściwego inspektora nadzoru inwestorskiego, protokół z negocjacji upoważnionych przedstawicieli stron.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.21.52 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 100.000,00 PLN słownie: sto tysięcy złotych 00/100

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełniającego niniejszy warunek uznany będzie Wykonawca, który w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał nie mniej niż jedną robotę budowlaną, której przedmiotem była modernizacja lub budowa miejskiej przepompowni wody o wydajności nie mniejszej niż 1000 m3/h, wraz z układem technologicznym (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą ich łączne kwalifikacje i doświadczenie - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku). Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu na podstawie następujących dokumentów złożonych przez Wykonawcę: wykazu wykonanych we wskazanym okresie robót budowlanych, z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do IDW. Dowodami, o których mowa powyżej są: - poświadczenia, - inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w poprzednim myślniku. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody będą budziły wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia lub innego dokumentu będzie wynikało, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełniającego niniejszy warunek uznany będzie Wykonawca, który (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku) wskaże do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby: a) kierownik budowy - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: - wykształcenie wyższe techniczne; - minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe przy wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie jako kierownik budowy/robót sanitarnych na budowach/przebudowach/rozbudowach obiektów związanych z gospodarką wodno-ściekową, w tym na co najmniej jednej zrealizowanej przepompowni wody o wydajności nie mniejszej niż 1000m3/h - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń; b) kierownik robót w branży konstrukcyjno-budowlanej - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: - wykształcenie wyższe techniczne; - minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe przy wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku kierownika budowy/robót konstrukcyjno-budowlanych na budowach/przebudowach/rozbudowach obiektów związanych z gospodarką wodno-ściekową, - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń; c) kierownik robót w branży elektrycznej i AKPiA - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: - wykształcenie wyższe techniczne; - minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe przy wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku kierownika budowy/robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych na budowach/przebudowach/rozbudowach obiektów związanych z gospodarką wodno-ściekową; - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektro-energetycznych, bez ograniczeń. Zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 Prawa budowlanego, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. w szczególności w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394). Jeżeli wskazane w pkt III.3.4) osoby nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza na czas obowiązywania Umowy. Zamawiający nie dopuszcza pełnienia przez jedną osobę funkcji przypisanych dwóm lub większej liczbie wskazanego powyżej personelu do wykonania zamówienia, pomimo posiadania doświadczenia i uprawnień. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawcę powyższego warunku udziału w postępowaniu na podstawie następujących dokumentów złożonych przez Wykonawcę: - wykazu osób wymienionych w pkt III.3.4), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW, - oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do IDW.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełniającego niniejszy warunek Zamawiający uzna Wykonawcę, który (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): a) posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 2.000.000,00 PLN lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2.000.000,00 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzającą posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej wysokości, b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi dołączyć do oferty kopię opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnej zmiany postanowień umowy o realizację niniejszego zamówienia publicznego pod następującymi warunkami: Warunki materialne: a) zmiana terminu wykonania umowy (Czasu na Ukończenie) z uwagi na: - konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, z przyczyn niezależnych od stron, - konieczność wykonania projektów zamiennych, - zaistnienie okoliczności, które uniemożliwiają wykonanie robót z przyczyn organizacyjnych i technicznych, - niesprzyjające warunki atmosferyczne (w tym klęski żywiołowe, nawalne deszcze) uniemożliwiające prowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbiorów, - wystąpienie odmiennych, niż w dokumentacji projektowej, warunków geologicznych, wodnych, terenowych, urządzeń, instalacji i obiektów infrastrukturalnych, archeologicznych, - wstrzymanie robót/usług przez Zamawiającego lub konieczność usunięcia błędów czy też wprowadzania zmian w dokumentacji projektowej - będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, - przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej - będące następstwem działania organów administracji, - konieczność uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidziano w dniu podpisania umowy, a jego uzyskanie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, - konieczność zaspokojenia - w związku z realizacją przedmiotowej umowy - roszczeń lub oczekiwań osób trzecich, w tym grup społecznych lub zawodowych niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawarcia umowy, b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, c) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 Kc, d) zmiany sposobu spełnienia świadczenia i związanej z tym konieczności wykonania robót zamiennych, gdy zaistnieje/zajdzie: - konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, - odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, - odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, poziomy wód podziemnych, istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, - niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń opisanych w dokumentacji projektowej spowodowane zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, - pojawienie się na rynku części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotowej umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, - konieczność zaspokojenia w związku z realizacją przedmiotowej umowy, roszczeń lub oczekiwań osób trzecich, w tym grup społecznych lub zawodowych niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawarcia umowy, przy czym wystąpienie powyższych robót zamiennych jest konieczne do prawidłowego wykonania umowy oraz nie powoduje rozszerzenia przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu określonego w niniejszej SIWZ oraz wynikającego z treści oferty. Roboty zamienne nie mogą wynikać z braku zachowania przez Wykonawcę należytej staranności na etapie planowania i realizacji robót. Wprowadzenie robót zamiennych będzie polegało na usunięciu robót zamienianych z Przedmiaru Robót i wprowadzeniu robót niezbędnych do wykonania Kontraktu, tj. robót zamiennych wraz z określeniem nowej Kwoty Kontraktowej, ustalonej zgodnie z klauzulą 12.3. Warunki formalne: Zamawiający zastrzega jednocześnie, że zmiany postanowień umowy mogą być przeprowadzone w razie zaistnienia warunków materialnych, jedynie po przeprowadzeniu negocjacji przez strony, prowadzących do wypracowania obustronnego konsensusu obejmującego wprowadzone do umowy zmiany. Negocjacje będą mogły być prowadzone na wniosek każdej ze stron, zgłaszany w razie zaistnienia powyższych warunków materialnych. W przypadku, gdy strony w drodze negocjacji dojdą do porozumienia odnośnie zakresu i treści wprowadzanych zmian, podpisany zostanie przez strony aneks do umowy o realizację niniejszego zamówienia publicznego. Podpisanie aneksu wydłużającego termin realizacji przedmiotu zamówienia możliwe będzie jedynie wówczas, gdy Wykonawca najpóźniej w dniu jego podpisania przedłoży dokumenty potwierdzające przedłużenie zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz innych ubezpieczeń wymaganych w ramach zawartej umowy - na czas wynikający z przedłużenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zwik.zgora.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. ul. Zjednoczenia 110 a, 65-120 Zielona Góra.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.08.2014 godzina 11:30, miejsce: Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. ul. Zjednoczenia 110 a, 65-120 Zielona Góra, pokój nr 107 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, na podstawie art. 44 u.p.z.p., sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do IDW. 2. Jeżeli dokumenty wymagane w sekcji III (pkt 9 IDW) będą przedkładane do oferty w innym języku niż język polski, Wykonawca winien załączyć do nich również poświadczone przez siebie ich tłumaczenie na język polski. 3. Dokumenty załączone do oferty winny być podpisane lub, w przypadku kserokopii potwierdzone za zgodność z oryginałem, przez osobę/y uprawnioną/e do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy. 4.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b u.p.z.p., kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 5.Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości. 6.W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w pkt 9 IDW Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. 7. Ocena spełniania przedstawionych w pkt 9 IDW warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. 8. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji Zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu Zamówienia. Zalecany przez Zamawiającego wzór stanowi Załącznik nr 7 do IDW. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 u.p.z.p., polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b u.p.z.p., Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 9. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z właściwego rejestru, albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarcze Wykonawca dołączy do oferty stosowne Pełnomocnictwo(a). 10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawca dołączy do oferty dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego 11. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy nie później niż przed podpisaniem umowy. 12. Wybrany Wykonawca przed podpisaniem umowy wskaże na piśmie numer rachunku bankowego na jaki będzie przekazywane należne mu wynagrodzenie. 13. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, są zobowiązani przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę, regulującą warunki współpracy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 14. Jeżeli Wykonawca prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i zobowiązanie do świadczenia stanowi wartość dwukrotnie przewyższającą wysokość kapitału zakładowego, przed podpisaniem umowy jest zobowiązany dostarczyć uchwałę zgodnie z art. 230 ustawy z dnia 15.09.2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r., Nr 94, poz.1037 z późn. zm.) lub wypis/odpis umowy spółki zezwalający na zaciąganie takich zobowiązań. 15. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w części II SIWZ. 16. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w ramach Projektu Gospodarka ściekowa na terenie Zielonej Góry - Etap II, nr POIiŚ. 01.01.00-00-005/08. Projekt dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.