eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Wykonaniu dodatkowych robót budowlanych na zadaniu pnPrzebudowa dk nr 5 na odcinku Trzebnica- Wrocław w km 340+485,00 - 352 + 927, 84.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2010-06-14

Wrocław: Wykonaniu dodatkowych robót budowlanych na zadaniu pn: Przebudowa dk nr 5 na odcinku Trzebnica- Wrocław w km 340+485,00 - 352 + 927, 84.
Numer ogłoszenia: 166232 - 2010; data zamieszczenia: 14.06.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 186, 53-139 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3347370, faks 071 334 73 63, 367 17 69.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonaniu dodatkowych robót budowlanych na zadaniu pn: Przebudowa dk nr 5 na odcinku Trzebnica- Wrocław w km 340+485,00 - 352 + 927, 84..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych polegających na: 1) wycince drzew kolidujących z prowadzonymi robotami drogowymi; 2) demontażu 2 kolizyjnych słupów sygnalizacji świetlnej z ciągiem pieszo-rowerowym w miejsc. Kryniczno i Ligota Piękna; 3) przebudowy oświetlenia ulicznego z powodu kolizji z ciągiem pieszym i podziemnymi urządzeniami obcymi w zakresie demontażu kolizyjnych przęseł linii 0,4 KV wraz z wymianą słupów linii, wymiana istniejących słupów, budową przepustów z rur Arot i wykonaniem innych robót towarzyszących zgodnie z opracowana dokumentacja techniczną na zadaniu pn: Przebudowa dk nr 5 na odcinku Trzebnica- Wrocław w km 340+485,00 - 352 + 927, 84..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26.05.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SKANSKA S.A, ul. Gen. Zajączka, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 288265,63 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 270967,50

  • Oferta z najniższą ceną: 270967,50 / Oferta z najwyższą ceną: 270967,50

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1/ Uzasadnienie faktyczne W trakcie realizacji umowy podstawowej, Strony stwierdziły: Ad 1. Mimo, że drzewa rosnące na granicy pasa drogowego, bezpośrednio nie kolidują z przedmiotowymi robotami, to ich rozległy system korzeniowy znacznie utrudnia a nawet miejscami uniemożliwia prowadzenie wszelkich działań. W związku z powyższym, w celu kontynuacji robót, korzenie muszą być usuwane, co w konsekwencji prowadzi do obumierania drzew i utraty przez nie stabilności, powodując zagrożenie bezpieczeństwa dla przebywających w pobliżu osób. Zważywszy powyższe, konieczne staje się wycięcie wspomnianych drzew. Ad. 2 W trakcie realizacji przedmiotowych robót, projekt docelowej organizacji ruchu stracił swoją ważność. Zaszła zatem konieczność aktualizowania projektu z uwzględnieniem najnowocześniejszych rozwiązań mających na celu maksymalne zwiększenie bezpieczeństwa ruchu na przedmiotowej drodze i bezpieczeństwa lokalnego mieszkańców, z uwzględnieniem znowelizowanych przepisów prawa, nowin technicznych oraz wytycznych Generalnej Dyrekcji Dróg w Warszawie (centrali) wskazujących optymalizację rozwiązań do projektowania organizacji ruchu dla dróg GP. W związku z powyższym, aktualizowanie wyżej wspomnianego projektu zawierającego nową lokalizację przejść dla pieszych oraz słupów sygnalizacji świetlnej, implikuje konieczność zdemontowania słupów istniejących, które nie mogą pozostawać na dotychczasowym miejscu, gdyż kolidowałyby z ciągiem pieszo-rowerowym. Ad. 3 W związku z aktualizacją projektu organizacji ruchu, o której mowa powyżej, po wytyczeniu i wyniesieniu w terenie ciągów pieszo-rowerowych, okazało się, że dotychczasowe słupy oświetleniowe znajdują się w obrębie tychże ciągów, stąd zaszła konieczność przełożenia całego oświetlenia do pasa drogowego, poza wspomniane ciągi. Zlecenie robót dodatkowych innemu Wykonawcy nie jest możliwe, ponieważ są one ściśle związane z robotami podstawowymi i technologicznie nie mogłyby być wykonane oddzielnie. Wprowadzenie innego Wykonawcy wiązałoby się ze wstrzymaniem robót podstawowych, dodatkowymi kosztami związanymi z organizacją zaplecza i ponadto uniemożliwiłoby określenie odpowiedzialności w przypadku powstania wad oraz utrudniłoby dochodzenie roszczeń z tytułu powstania tych wad, w ramach gwarancji. 2/ Uzasadnienie prawne Podstawę prawną w powyższym zakresie stanowi w szczególności przepis art. 67 ust. 1 pkt.5 lit. a) i b) ustawy Pzp - udzielenie dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a: 1)z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielnie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów; 2)wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.