eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jastrzębie-Zdrój › Wykonanie miejsca rekreacji łącznie z wiatrołapem oraz zejściem do miejsca rekreacji na obszarze zlokalizowanym w bezpośrednim otoczeniu Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju (powtórka) (DZP/38/382-29/14)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-05-15

Jastrzębie-Zdrój: Wykonanie miejsca rekreacji łącznie z wiatrołapem oraz zejściem do miejsca rekreacji na obszarze zlokalizowanym w bezpośrednim otoczeniu Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju (powtórka) (DZP/38/382-29/14)
Numer ogłoszenia: 164994 - 2014; data zamieszczenia: 15.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny Nr 2 w Jastrzębiu Zdroju , al. Jana Pawła II 7, 44-335 Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie, tel. 32 47 84 200, faks 32 47 84 506.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wss2.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie miejsca rekreacji łącznie z wiatrołapem oraz zejściem do miejsca rekreacji na obszarze zlokalizowanym w bezpośrednim otoczeniu Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju (powtórka) (DZP/38/382-29/14).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie miejsca rekreacji łącznie z wiatrołapem oraz zejściem do miejsca rekreacji na obszarze zlokalizowanym w bezpośrednim otoczeniu Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju (powtórka), którego obszar wyznaczają dokumenty opisane w pkt 3.8. ppkt 1) i 2) SIWZ. Zamówienie obejmuje wykonanie terenów zielonych na powierzchni ok. 4 300 m2 - nasadzenie drzew, krzewów oraz trawy, wykonanie nowych chodników, remont istniejącej drogi, wykonanie oświetlenia terenu, placu zabaw, siłowni, ścieżki zdrowia wraz z dostawą i montażem wielofunkcyjnych urządzeń rekreacyjnych. Budowa wiatrołapu oraz przebudowa zejścia do miejsca rekreacji. Szczegółowy zakres zamówienia opisują: 1) Projekt Budowlano - Wykonawczy Miejsce rekreacji na obszarze ok. 0,5 ha zlokalizowanym w bezpośrednim otoczeniu Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju przy Al. Jana Pawła II 7 Branża: zagospodarowanie terenu, architektoniczno - budowlana, sieci elektryczne - oświetlenie terenu, droga wewnętrzna, parking, chodniki. 2) Projekt Budowlano - Wykonawczy Budowa wiatrołapu oraz przebudowa zejścia do miejsca rekreacji dla obiektu Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju przy Al. Jana Pawła II 7 Branża: zagospodarowanie terenu, architektoniczno - budowlana, konstrukcyjna, instalacji elektrycznych. 3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dot. miejsca rekreacji w branżach architektoniczno - budowlanej oraz konstrukcyjnej. 4) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dot. miejsca rekreacji w branży elektrycznej. 5) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dot. miejsca rekreacji w branży droga wewnętrzna, parkingi i chodniki. 6) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dot. wiatrołapu oraz zejścia do miejsca rekreacji w branżach architektoniczno - budowlanej oraz konstrukcyjnej. 7) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dot. wiatrołapu oraz zejścia do miejsca rekreacji w branży elektrycznej. W przypadku zaoferowania urządzeń (rozwiązań) równoważnych do określonych w dokumentacji projektowej Wykonawca do oferty dołączy karty techniczne z opisem parametrów tych urządzeń. Ofertę należy przygotować zgodnie z minimalnymi wymogami dokumentacji projektowej. W ofercie nie należy uwzględniać i wyceniać następujących urządzeń wymienionych w Zestawie urządzeń, nawierzchni pod te urządzenia: 1) Zestaw zabawkowy LM 014, 2) Zestaw sprawnościowy RS 115, 3) Huśtawka ważka czteroosobowa K 104, 4) Karuzela Bączek, 5) Masażer Pleców P/SL 111, 6) Symulator 2 - Motyl SL 131, 7) Rower P/SL 139, 8) Trener mięśni nóg P/SL 126. Koszt w/w pozycji (dostawy, montażu) nie należy podawać w cenie oferty. W ofercie należy uwzględnić i wycenić pozostałe urządzenia wymienione w Zestawieniu urządzeń. Oprócz robót zasadniczych, określonych w dokumentacji w pkt 3.8. SIWZ, Wykonawca zabezpieczy wykonanie na własny koszt następujących prac: 1) wykonanie odpowiednich zabezpieczeń bhp, barier ochronnych; 2) wykonanie innych nie wymienionych wyżej, a limitujących wykonanie inwestycji zgodnie z jego przeznaczeniem. Szczegółowy zakres robót został określony w oparciu o projekty budowlano - wykonawcze, szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz specyfikację istotnych warunków zamówienia. Przedmiary robót mają wyłącznie charakter poglądowy. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity - Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.). Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych z zastosowaniem innych materiałów i urządzeń pod warunkiem, że zaproponowane urządzenia i materiały będą posiadały parametry nie gorsze niż te, które przedstawiono w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca musi załączyć dane techniczne wykazujące ich parametry oraz odpowiednie obliczenia. Na Wykonawcy leży obowiązek udowodnienia, iż przedstawione w ofercie materiały i urządzenia są równoważne w stosunku do przedstawionych w dokumentacji projektowej. Wykaz materiałów i urządzeń równoważnych wraz z danymi technicznymi wykazującymi ich parametry oraz odpowiednimi obliczeniami winien stanowić załącznik do oferty. Oceny równoważności materiałów i urządzeń Zamawiający będzie dokonywał na etapie oceny ofert. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. Zamawiający nie zamierza wybierać najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.21.40 - Obiekty rekreacyjne 45.21.51.40 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W przypadku złożenia oferty Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed terminem składania ofert w kwocie 25 000,00 zł

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch miejsc rekreacji z dostawą i montażem wielofunkcyjnych urządzeń rekreacyjnych, w tym co najmniej jedno zadanie na kwotę minimum 500 000 zł brutto wraz z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania (według Załącznika nr 4 do SIWZ); do wykazu należy dołączyć dokumenty dotyczące najważniejszych robót potwierdzające, że te roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje, że dysponuje lub będzie dysponować do nadzorowania i kierowania pracami: a) co najmniej 1 osobą przyjmującą obowiązki kierownika budowy posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, który w ostatnich 5 latach pełnił funkcję kierownika budowy w co najmniej jednym zamówieniu obejmującym swoim zakresem miejsce rekreacji z dostawą i montażem wielofunkcyjnych urządzeń rekreacyjnych - Załącznik nr 5 do SIWZ; b) co najmniej 1 osobą przyjmującą obowiązki kierownika robót w branży elektrycznej posiadającego uprawnienia do kierowania robotami w zakresie sieci, instalacji oraz urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń - Załącznik nr 5 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada: a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy - w kwocie odpowiadającej co najmniej 425 000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b) opłaconą polisę (na dzień składania ofert), a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę min. 425 000,00 zł, ważną na cały okres trwania realizacji zamówienia; w przypadku polisy z krótszym terminem Wykonawca zobowiązuje się do przedłużenia ważności polisy na cały okres realizacji przedmiotu zamówienia i przedkładania stosownej polisy Zamawiającemu na 7 dni przed upływem terminu obowiązywania poprzedniej polisy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1) karty techniczne z opisem parametrów oferowanych wielofunkcyjnych urządzeń rekreacyjnych; 2) dokument potwierdzający spełnianie przez oferowane wielofunkcyjne urządzenia rekreacyjne normy bezpieczeństwa PN-EN 1176; 3) certyfikat zgodności oferowanych wielofunkcyjnych urządzeń rekreacyjnych z normami wydany przez jednostkę akredytowaną do spraw certyfikacji; 4) atest Państwowego Zakładu Higieny dla nawierzchni elastycznych pod urządzenia zabawowe

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć: 1) wypełniony Formularz cenowy zgodny w treści z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) wypełniony Formularz oferty wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią specyfikacji i wzorem umowy, o związaniu z ofertą - zgodny w treści z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; 3) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu, z którego wynika zakres, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Firmy (jeżeli Wykonawca jest reprezentowany przez pełnomocnika lub jeżeli istnieje ustawowy obowiązek ustanowienia pełnomocnika jak w pkt 9. i 10. SIWZ); 4) pisemne zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (przykładowy wzór - Załącznik nr 7 do SIWZ). UWAGA: Pełnomocnictwo i pisemne zobowiązanie powinno być przedstawione w oryginale lub kserokopii poświadczonej notarialnie. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy PZP, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 8.3.1) i 2) SIWZ. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy PZP, Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda: 1) w przypadku warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 Ustawy PZP, dokumentów wymienionych w pkt 8.2.6) i 7) SIWZ; 2) pisemnego zobowiązania do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (przykładowy wzór - Załącznik nr 7 do SIWZ), zawierającego: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem oraz zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian postanowień umowy w zakresie terminu wykonania, w przypadku zaistnienia zdarzeń uniemożliwiających wykonanie umowy w terminie, o którym mowa w § 5 Wzoru umowy (Załącznik nr 12 do SIWZ), z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, udokumentowanych w sposób niebudzący zastrzeżeń, potwierdzonych protokolarnie. Nowy termin realizacji zostanie wstępnie ustalony w protokole konieczności i ostatecznie w aneksie do umowy. Zmiana postanowień zawartej umowy dokonywana będzie w formie pisemnej pod rygorem nieważności

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wss2.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 2 Al. Jana Pawła II 7, 44-330 Jastrzębie-Zdrój Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia, XI piętro pokój nr 9.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 2 Al. Jana Pawła II 7, 44-330 Jastrzębie-Zdrój, Sekretariat Szpitala, piętro I, pokój A1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt finansowany z środków unijnych z Inicjatywy JESSICA.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.