eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oświęcim › Usługa ochrony mienia

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-05-25

Oświęcim: Usługa ochrony mienia
Numer ogłoszenia: 164926 - 2009; data zamieszczenia: 25.05.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. , ul. Bema 12A, 32-602 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. 033 8423140, faks 033 8423140.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zuk.oswiecim.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z o.o. ze 100% udziałem Gminy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa ochrony mienia.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2. Opis zadania wraz z parametrami technicznymi: 1) Składniki mienia Zamawiającego objęte ochroną: a) Obszary, obiekty, urządzenia, instalacje, materiały itp. zlokalizowane na terenie bazy Bema 12A w Oświęcimiu. Teren bazy jest wydzielony ogrodzeniem zewnętrznym. Na terenie bazy posiadają swoje obiekty i budynki lub prowadzą działalność inne podmioty, przy czym obszar należący do ZUK Sp. z o.o. nie jest od nich trwale wygrodzony. Ochronie podlegają zatem umiejscowione na tym terenie: - budynek administracyjno-biurowy Zarządu, posiadający dwa zamykane wejścia oraz trzy bramy magazynowo-garażowe. W budynku mieści się Kasa wyposażona w instalację alarmową, - budynek Warsztatu posiadający dwa zamykane wejścia i cztery bramy wjazdowe na halę, nie monitorowany, z halą warsztatową oraz z pomieszczeniami biurowymi i socjalnymi, - budynek Wydziału Zieleni posiadający trzy zamykane wejścia, w tym jedno wejście do budynku z pomieszczenia garażowego, okratowany i nie monitorowany, z pomieszczeniami biurowymi, socjalnymi, garażowo-magazynowymi, - wolnostojący magazyn z olejami i wytwornicą solanki, zamykany, - wolnostojąca wiata magazynowa zamknięta, - wolnostojące wiaty magazynowe otwarte, do magazynowania materiałów (sól drogowa, piasek) oraz sprzętu specjalistycznego (samochody, ciągniki, osprzęt dodatkowy), - parkowane na terenie bazy samochody, ciągniki i inny sprzęt specjalistyczny Zamawiającego, - zmagazynowane w pryzmach materiały (m.in. zrębki), - wolnostojący obiekt portierni. b) Baza Bulwary 2 położona samodzielnie na terenie zabezpieczonym ogrodzeniem zewnętrznym, gdzie ochronie podlegają: - budynek Wydziału Oczyszczania Miasta posiadający dwa zamykane wejścia, nie monitorowany, z pomieszczeniami biurowymi i socjalnymi, - wolnostojące zamykane obiekty garażowe, - wszelkie inne składniki majątkowe zmagazynowane lub czasowo składowane na terenie bazy. Całkowita powierzchnia gruntu objęta ochroną wynosi ok. 2,7 ha (w tym baza Bema ok. 2,5 ha oraz baza Bulwary ok. 0,22 ha). Z uwagi na skomplikowany stan faktyczny w zakresie obszaru objętego ochroną Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej zgodnie z pkt 6 siwz. 2) Warunki specjalne ochrony: a) Wykonawca winien wykorzystać wolnostojący przy bramie wjazdowej do bazy przy ul. Bema 12A obiekt portierni z pomieszczeniem przewidzianym dla pracownika ochrony; b) obiekt portierni przy ul. Bema 12A posiada pomieszczenie sanitarne wyposażone w niezbędne sanitariaty, telefon stacjonarny z wydzielonym numerem oraz dodatkowo centrum reagowania (stacjonarny odbiornik) na podłączony do budynku Wydziału Zieleni alarm. 3) Czasookres ochrony: a) w dni powszednie od godz. 14.30 do godz. 6.30, b) w dni wolne od pracy oraz w niedzielę i święta od godz. 6.30 do godz. 6.30, Powyższe nie wyłącza uprawnienia Zamawiającego do wskazania innego dziennego lub godzinowego systemu ochrony, jeśli zaistnieje taka potrzeba. Stosowną informację Zamawiający zobowiązany jest przekazać Wykonawcy na piśmie nie później niż 7 dni przed planowaną zmianą. W przypadku zmiany jednorazowej informacja nie musi być pisemna i może zostać złożona najpóźniej w przeddzień zmiany. 4) Forma ochrony: a) Posterunki stałe wewnętrzne (zamknięte): w obiekcie usytuowanym przy bramie wjazdowej do bazy Zamawiającego przy ul. Bema 12A oraz w budynku Wydziału Oczyszczania Miasta przy ul. Bulwary 2, b) Obchody prowadzone przez pracownika ochrony; obligatoryjnie pracownik ochrony powinien wykonać obchód po zakończeniu pracy przez Zamawiającego (ok. godz. 15.00) oraz przystępując do ochrony terenu po zmianie z innym pracownikiem, przy czym do zadań pracownika ochrony wykonującego takie rodzaje obchodu należy: - sprawdzenie czy na terenie budynków nie ma osób trzecich lub pracowników, - zamykanie drzwi wejściowych budynków po zakończeniu pracy sprzątaczek (opcjonalnie w ramach później wykonywanych obchodów), - kontrola stanu zamknięcia wszystkich drzwi i okien. Oprócz obchodu wskazanego powyżej pracownik ochrony winien wykonywać regularne obchody ochranianego terenu, przy czym natężenie i trasa obchodu musi być dobrana w sposób zapewniający utrzymanie należytego standardu ochrony obiektu. Za dobór trasy obchodu oraz dostosowanie częstotliwości obchodów do panujących zagrożeń odpowiada wyłącznie Wykonawca. Ponadto Zamawiający może w każdym momencie obowiązywania umowy wskazać na piśmie obligatoryjne zewnętrzne punkty ochrony stanowiące posterunki obchodowe. Powyższy zapis nie ogranicza trasy obchodu do wskazanych punktów, trasa obchodu bez wskazanych punktów czy też z nimi winna być każdorazowo dobrana przez pracownika ochrony w taki sposób, aby zapewnić należyte wykonanie przedmiotu umowy i należytą ochronę terenu. 5) Szczegółowe warunki prowadzenia ochrony: a) o wyborze formy ochrony każdorazowo decyduje pracownik ochrony Wykonawcy uwzględniając bieżące potrzeby, b) niezależnie od formy prowadzenia ochrony (stacjonarna, obchodowa i inna) do obowiązków pracownika ochrony należy natychmiastowe reagowanie na stwierdzone: - wypadki włamania, poprzez powiadomienie odpowiednich instytucji, własnych zespołów natychmiastowej reakcji o statusie Specjalistycznych Uzbrojonych Formacji Ochrony oraz pracownika Zamawiającego, tj. Dyrektora Technicznego Pana Krzysztofa Drzyżdżyka (tel. kom. 0 603 683 177) lub Prezesa Zarządu Pana Andrzeja Bojarskiego (tel. kom. 0 603 683 176). - wypadki pozostawienia ochranianego obiektu nie zamkniętego, powiadamiając o tym osoby wskazane przez wyżej wymienionych jako gospodarzy obiektów lub przez nich upoważnione, chyba że w obiekcie pracują jeszcze pracownicy Zamawiającego lub osoby przez Zamawiającego upoważnione, - wypadki uszkodzeń zabezpieczeń budynku, tj. zamków, drzwi, okien, systemu alarmowego, ogrodzenia, postępując odpowiednio w sposób wskazany powyżej, - wszelkie inne wypadki uszkodzeń ochranianego majątku, - zagrożenia pożarowe. c) Pracownik ochrony zobowiązany jest do pisemnej rejestracji (data, ew. czas trwania) następujących zdarzeń: - włączenie systemów ochrony, - alarm włamaniowy (stwierdzenie włamania, zagrożenie włamaniem), - zaistnienie pożaru lub zadymienia (lub zagrożenie pożarowe), zalanie, uszkodzenia systemów grzewczych i wodociągowych oraz podobne awarie, - usterki systemów ochrony, np. brak zasilania sieci, - usterki, uszkodzenia, dysfunkcje lub zagrożenie ich wystąpienia w mieniu Zamawiającego, - obchody ochranianego terenu, - otwarcie i zamknięcie bramy, - dostawy środków uszorstniających (soli i piasku) w okresie zimowym, - wyjazdy i przyjazdy pojazdów służbowych poza godzinami pracy (nie dotyczy pojazdów biorących udział w akcji zimowej), - inne nieprawidłowości wymagające interwencji pracownika ochrony. d) do dodatkowych obowiązków pracownika ochrony należy odbiór porannej prasy i przekazywanie jej do sekretariatu Zamawiającego, e) zamykanie bramy wjazdowej o godz. 18.00. W okresie zimowym Zamawiający jest uprawniony do jednostronnej zmiany godzin zamknięcia i otwarcia bramy w zależności od własnych bieżących potrzeb i konieczności wynikającej z natężenia ruchu pojazdów związanych z zimowym utrzymaniem dróg oraz dostawami środków uszarstniających. W czasie, gdy brama będzie zamknięta, pracownik ochrony jest upoważniony do jej odemknięcia wyłącznie na wyraźne życzenie uprawnionych pracowników zamawiającego lub osób przez nich upoważnionych. f) przechowywanie oraz wydawanie osobom uprawnionym kluczy do poszczególnych budynków, g) informowanie Dyżurnego Akcji Zimowej o każdorazowej dostawie środków uszarstniających; powiadomienie to winno nastąpić niezwłocznie po celem możliwości dokonania szybkiego odbioru dostawy h) utrzymanie obiektu portierni w należytym ładzie i porządku przy użyciu środków czystości zapewnianych we własnym zakresie przez Wykonawcę. 6) Obsługa i konserwacja istniejącego systemu alarmowego zainstalowanego w Kasie Spółki (budynek Zarządu, ul. Bema 12A), obejmująca w szczególności: a) utrzymywanie wszystkich elementów systemu alarmowego w należytym stanie technicznym, b) całodobowe monitorowanie sygnałów systemu alarmowego (rozumiane jako gotowość do odebrania informacji cyfrowej generowanej przez system), c) natychmiastowe reagowanie na wszelkie sygnały (informacje cyfrowe) przekazywane z pomieszczenia Kasy, adekwatnie do rodzaju sygnału i charakteru zagrożenia. Jako reagowanie na sygnały Zamawiający rozumie natychmiastowe powiadomienie osób wskazanych przez Zamawiającego w ppkt 5 lit. b) oraz podjęcie, adekwatnie do rodzaju sygnału, interwencji zespołu natychmiastowej reakcji, czasową ochronę fizyczną obiektu oraz wszelkie działania zmierzające do zapobiegnięcia w całości lub ograniczenia rozmiarów szkody w mieniu Zamawiającego. Zapewnienie gotowości zespołu natychmiastowej reakcji w systemie całodobowym stanowi konstytutywny element zakresu usługi. 7) Obsługa i konserwacja istniejącego systemu alarmowego zainstalowanego w budynku Wydziału Zieleni (ul. Bema 12A), obejmująca w szczególności: a) utrzymywanie wszystkich elementów systemu alarmowego w należytym stanie technicznym, b) całodobowe monitorowanie sygnałów systemu alarmowego (rozumiane jako gotowość do odebrania informacji generowanej przez system przez pracownika aktualnie sprawującego ochronę na budynku portierni), c) natychmiastowe reagowanie na sygnał dźwiękowy generowany przez urządzenie alarmowe; pracownik ochrony winien natychmiast powiadomić własną centralę (celem interwencji zespołu natychmiastowej reakcji), odpowiednie służby (Straż Pożarna, Policja itp. zależnie od charakteru zagrożenia) oraz osoby wskazane przez Zamawiającego w ppkt 5 lit. b) (jeśli wymaga tego charakter alarmu). W przypadku, gdy to możliwe, pracownik winien podjąć samodzielną interwencję, czasową ochronę fizyczną obiektu oraz wszelkie inne działania zmierzające do zapobiegnięcia w całości lub ograniczenia rozmiarów szkody w mieniu Zamawiającego. Zapewnienie gotowości zespołu natychmiastowej reakcji w systemie całodobowym stanowi konstytutywny element zakresu usługi..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wpłaty wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełniają następujące warunki: 1. Posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; w przypadku wykonawców występujących wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) dotyczy to każdego współwykonawcy z osobna..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy - według zał. nr 1 do siwz. 2. Oświadczenie o spełnieniu warunków zawartych w art.22 ust.1 Pzp - według zał. nr 2 do siwz. 3. Oświadczenie o udziale podwykonawców w wykonaniu zamówienia - według zał. nr 3 do siwz. 4. Wykaz wykonanych (wykonywanych) w ciągu ostatnich trzech lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, wraz z podaniem nazw, adresów i telefonów zamawiających - według zał. nr 4 do siwz. Jako rodzaj usługi podobny do przedmiotu zamówienia zamawiający rozumie usługę ochrony mienia przez okres co najmniej 12 miesięcy, gdzie przedmiotem ochrony jest teren o powierzchni co najmniej 1,5 ha. W celu spełnienia powyższego warunku należy wykazać się realizacją minimum trzech usług spełniających określone wyżej warunki. Dla potwierdzenia prawdziwości danych zawartych w wykazie oferent zobowiązany jest załączyć dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie. Dokumenty te muszą zawierać dane wskazane w załączniku nr 5 do siwz. 5. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - według zał. nr 5 do siwz. W odniesieniu do osób wykazanych w części 2 wykazu osób należy złożyć pisemne zapewnienie podmiotów wykazanych w tej samej tabeli o udostępnieniu tych osób do wykonania zamówienia - udostępnienie takie powinno wyraźnie wskazywać nazwę Zamawiającego, tytuł zamówienia podany w siwz oraz potwierdzać bez wątpliwości imię i nazwisko osób udostępnionych. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował i przeznaczył do realizacji niniejszego zamówienia co najmniej 10 osób, w tym co najmniej 2 osoby posiadające licencję pracownika ochrony II stopnia i nadzorujące pracę pracowników ochrony. Zamawiający wymaga ponadto, aby wykonawca dysponował patrolami interwencyjnymi (jednostkami szybkiego reagowania), w skład których wchodzą osoby uprawnione w myśl obowiązujących przepisów prawa. Poświadczone za zgodność z oryginałem przez Oferenta kopie licencji i stosownych uprawnień wynikających z przepisów prawa Oferent powinien dołączyć do oferty. 6. Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że dostawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 7. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, potwierdzające dopuszczenie oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8. Aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że dostawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 9. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 10. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 11. Zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczeniem zgodności działań Wykonawcy z normą jakościową PN EN ISO 9001:2000 lub inną europejską normą jakościową serii 9000. Wykonawca może zamiast powyższego zaświadczenia złożyć inne dokumenty potwierdzające odpowiednio stosowanie przez Wykonawcę równoważnych środków zapewnienia jakości. 12. Koncesję na świadczenie przedmiotowych usług. 13. Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych osoby bezpośrednio kierującej i organizującej pracę pracowników ochrony. 14. Tytuł prawny do dysponowania bazą interwencyjną (miejsce stacjonowania zespołu interwencyjnego). 15. Parafowany na dowód akceptacji wzór umowy (zał. nr 6 do siwz). 16. Umowa regulująca współpracę podmiotów występujących wspólnie. 17. Umowa spółki cywilnej, jeżeli działalność gospodarcza jest prowadzona w formie spółki cywilnej. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 7, 8, 10 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, a w przypadku ust. 9 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Pzp. Postanowienia dotyczące terminów wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy dotyczące terminów wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. W przypadku, gdy oferta składana jest przez dostawców występujących wspólnie (np. konsorcjum) musi zawierać w odniesieniu do każdego z nich dokumenty, o których mowa w ust. 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 gdzie wykaz usług dotyczyć powinien nie całości zamówienia, lecz takiej jego części, jaka przypada do wykonania danemu podmiotowi..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:


  • 1 - Cena - 80.00
  • 2 - Czas reakcji zespołu interwencyjnego - 20.00

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zuk.oswiecim.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Usług Komunalnych Spółka z o.o. 32-602 Oświęcim, ul. Bema 12A Dział Prawny.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.06.2009 godzina 07:00, miejsce: Zakład Usług Komunalnych Spółka z o.o. 32-602 Oświęcim, ul. Bema 12A Sekretariat.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.