eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Prudnik › Przebudowa drogi powiatowej nr 1206 O relacji Biała - Sowin na odcinku m. Górka Prudnicka w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego, w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych -Etap II Bezpieczeństwo -Dostępność -Rozwój

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-05-15

Prudnik: Przebudowa drogi powiatowej nr 1206 O relacji Biała - Sowin na odcinku m. Górka Prudnicka w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego, w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych -Etap II Bezpieczeństwo -Dostępność -Rozwój
Numer ogłoszenia: 164716 - 2014; data zamieszczenia: 15.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Prudnicki , ul. Kościuszki 76, 48-200 Prudnik, woj. opolskie, tel. 77 4381 700, faks 77 543 22 15.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatprudnicki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej nr 1206 O relacji Biała - Sowin na odcinku m. Górka Prudnicka w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego, w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych -Etap II Bezpieczeństwo -Dostępność -Rozwój.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest : Przebudowa drogi powiatowej nr 1206 O relacji Biała - Sowin, obejmuje odcinek dł. 988 m w m. Górka Prudnicka bez zmiany przebiegu istniejącej osi z uwzględnieniem obsługi istniejących zjazdów bramowych gospodarczych oraz połączeń z drogami bocznymi na skrzyżowaniach wraz z wykonaniem jednostronnie chodnika, odwodnienia do istniejącej kanalizacji deszczowej przeznaczonej do wymiany wraz z jej wymianą, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, wymiana dwóch przepustów pod i wzdłuż drogi w km 0+033 oraz trzeciego w km 0+980, wymiana barier energochłonnych i barieroporęczy mostowych, wykonanie nowej podbudowy na poszerzeniach i załamanych krawędziach jezdni, wykonanie warstwy wyrównawczej, wzmocnienie siatką na całej szerokości jezdni, wykonanie warstwy wiążącej i ścieralnej nawierzchni bitumicznej jezdni, ręczne ścinanie i karczowanie zakrzaczeń i samosiejek, prace rozbiórkowe istniejących elementów i warstw. Wykonanie zadania obejmuje następujące dane techniczne: - klasa drogi Z, - kategoria ruchu KR2, - obciążenie ruchem o nacisku na oś 100 kN/oś - szerokość pasa ruchu 2,75m, szerokość jezdni 5,5 m, szerokość chodnika 1,50m, - promienie łuków poziomych 65 - 1000 m, - remont istniejącego przepustu pod drogą w km 0+980, - jezdnia o dł. 988 m i szer. 5,5 = 5 434 m2 wraz ze zjazdami i skrzyżowaniami 192,3 m2 do przebudowy, - usunięcie istniejących warstw bitumicznych - frezowanie o gr. 8 cm - 5132,30m2 - skropienie nawierzchni drogowej asfaltem - 11 252,6 m2 - wykonanie warstwy odsączającej o gr. 15 cm i nowej podbudowy o gr. 25 cm na poszerzeniach i załamanych krawędziach jezdni - 988 m2, - wykonanie warstwy odsączającej o gr. 15 cm i nowej podbudowy o gr. 15 cm na zjazdach i skrzyżowaniach - 192,3 m2, zjazdach na posesje - 390,9 m2 oraz pod przykanaliki - 313,5 x 0,5 m2 , - wykonanie warstwy odsączającej gr. 10 cm i nowej podbudowy pod chodniki gr. 10 cm - 1115,7 m2, - wykonanie warstwy wyrównawczej - 543t, - wzmocnienie siatką na całej szerokości jezdni - 5434 m2, - wykonanie warstwy wiążącej i ścieralnej nawierzchni bitumicznej jezdni - 5434 m2 oraz skrzyżowaniach 192,3 m2, - wymiana dwóch przepustów pod i wzdłuż drogi w km 0+033 o dł. 15m i 6 m wraz z wykonaniem ław fundamentowych i obudową wylotów z kostki kamiennej nieregularnej, - remont istniejącego przepustu w km 0+980 - 1 kmp., - chodnik jednostronny: 1115,7 m2, szerokość 1,5 m na nowych warstwach podbudowy z kostki brukowej betonowej 10x20x6 cm szarej fazowanej, - zjazdy na posesje: 390,9 m2 na nowych warstwach podbudowy z kostki brukowej betonowej 10x20x8 cm czerwonej fazowanej, - krawężniki betonowe 100x30x15cm o łącznej długości 1774,5 m z wykonaniem ław gr. 15 cm z betonu cementowego C-12/15 z oporem, - obrzeża betonowe szare 100x30x8cm o łącznej długości 992,7 m z wykonaniem ław gr. 10 cm z betonu cementowego C-12/15 z oporem, - obrzeża betonowe 100x30x8cm zatopione na wjazdach o łącznej długości 278 m z wykonaniem ław gr. 10 cm z betonu cementowego C-12/15 z oporem, - ścieki uliczne z kostki brukowej betonowej 20x10x8 cm szarej w dwóch rzędach o łącznej długości 1774,5 m, - odwodnienie korpusu drogowego poprzez studzienki ściekowe z gotowych elementów betonowych o śr. 500 mm z osadnikiem bez syfonu - zwykłe - 33 szt., przykanaliki z rur PVC 200 o łącznej długości 313,5 m, studnie kanalizacyjne systemowe PVC o śr. 1000 mm wraz z wyposażeniem - 23 szt. wraz z wymianą kolektora o śr. zewn. 315 mm - 925,7 m, obudowa wlotu rowu do kanalizacji i wylotu kanalizacji do rowu 2 kpl. - regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych - 18 szt.dla zaworów wodociągowych i gazowych - 38 szt. , - wykonanie wymalowań oznakowań poziomych, przejść dla pieszych, chemoutwardzalnych o pow. łącznej 10 m2 oraz ustawienie nowego oznakowania pionowego - 5 szt. zgodnie z docelową organizacją ruchu, - wymiana barier energochłonnych 2 szt. o dł. 4 m wraz z zakończeniami 4szt. o dł. 2 m oraz barieroporęczy mostowych 2 szt. o dł. 7,5 m, - humusowanie skarp na pow. 1965 m2, ręczne ścinanie i karczowanie zakrzaczeń i samosiejek na pow. 0,017 ha, - prace rozbiórkowe istniejących elementów drogi, - roboty ziemne w zakresie: rowki pod krawężniki, obrzeża i ławy, rowy i skarpy, wykopy dla wykonania zjazdów, skrzyżowań, przepustów, poszerzenia, odkopanie kanalizacji, pod kanalizację, odhumusowanie pod chodniki, formowanie nasypów wraz z zagęszczeniem przy kanalizacji i odwodnieniu,.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości : 40.000 PLN ( słownie złotych: czterdzieści tysięcy złotych 00/100 ) . Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a.pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Prudniku Nr Nr 34 8905 0000 2000 0000 0202 0006 b.poręczeniach bankowych ; c.poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo kredytowych ; d.gwarancjach bankowych; e.gwarancjach ubezpieczeniowych; f.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. z 2007 , Nr 42, poz. 275 ze zm. ).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać .

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu ( zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , co najmniej dwóch zadań polegających na budowie lub przebudowie, modernizacji dróg obejmujące swym zakresem wykonanie co najmniej 5 000m2 jezdni o nawierzchni bitumicznej oraz minimum 1 000m2 chodnika o nawierzchni z kostki brukowej betonowej dla każdego zadnia, wraz z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane należycie. UWAGA: Zamawiający nie wymaga, aby wymieniony zakres (jezdnia i chodnik) dotyczył tego samego wykonanego zadania.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać .

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien dysponować osobami , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi , doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do stanowisk jakie im zostaną powierzone - zgodnie z poniższym wykazem : 1. Kierownik budowy -uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane , które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 2. Kierownika robót kanalizacyjnych: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane , które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1)Wykonawca musi wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 1,0 mln PLN, 2) Wykonawca zobowiązany jest posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na wartość co najmniej 1,0 mln PLN UWAGA : Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane powyżej, Wykonawca przeliczy: - dla posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej, wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu potwierdzającego posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytowej. - dla ubezpieczenia, wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu , osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu ( w zależności od zasobu ) : 1) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania lub udziału w realizacji części zamówienia, zawierające zakres czynności , które te podmioty zobowiązują się wykonać -w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów; 2) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób na okres ich udziału w wykonywaniu zamówienia, zawierające także listę osób, które zostaną przez ten podmiot udostępnione - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów; 3) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia , zawierające także wysokość środków finansowych , które mogą zostać przez ten podmiot udostępnione - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów .

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymywania terminu wykonania umowy, termin ten może ulec przedłużeniu nie więcej jednak niż o czas trwania tych okoliczności . 2) zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, w tym stawka podatku VAT, to wynagrodzenie brutto zostanie odpowiednio dostosowane 3) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymywania terminu, w szczególności wystąpiły zamówienia dodatkowe lub roboty zamienne niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i które mają wpływ na termin realizacji zamówienia, 4)z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatprudnicki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Prudniku, ul. Kościuszki 76 , 48-200 Prudnik w pokoju nr 214.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.05.2014 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Prudniku, ul. Kościuszki 76 , 48-200 Prudnik w pokoju nr 102, ( sekretariat ).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.