eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świętochłowice › Rewitalizacja i adaptacja na cele kulturalne oraz edukacyjne, turystyczne i społeczne zabytkowych wież wyciągowych dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach przy ul. Wojska Polskiego w ramach projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2007-2013,PriorytetVI Zrównoważony rozwój miast, Działanie2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych, Poddziałanie 1. Rewitalizacja-duże miasta, Typ projektu:1. Przebudowa i remont obiektów poprzemysłowych/powojskowych/ popegeerowskich,łącznie z adaptacją na cele:

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-29

Świętochłowice: Rewitalizacja i adaptacja na cele kulturalne oraz edukacyjne, turystyczne i społeczne zabytkowych wież wyciągowych dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach przy ul. Wojska Polskiego w ramach projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2007-2013,Priorytet: VI Zrównoważony rozwój miast, Działanie2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych, Poddziałanie 1. Rewitalizacja-duże miasta, Typ projektu:1. Przebudowa i remont obiektów poprzemysłowych/powojskowych/ popegeerowskich,łącznie z adaptacją na cele:
Numer ogłoszenia: 164463 - 2014; data zamieszczenia: 29.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice , ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, woj. śląskie, tel. 32 3491 800, faks 32 349 18 12.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swietochlowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja i adaptacja na cele kulturalne oraz edukacyjne, turystyczne i społeczne zabytkowych wież wyciągowych dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach przy ul. Wojska Polskiego w ramach projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2007-2013,Priorytet: VI Zrównoważony rozwój miast, Działanie2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych, Poddziałanie 1. Rewitalizacja-duże miasta, Typ projektu:1. Przebudowa i remont obiektów poprzemysłowych/powojskowych/ popegeerowskich,łącznie z adaptacją na cele:.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1.wykonanie robót budowlanych dla zadania p.n.: Rewitalizacja i adaptacja na cele kulturalne oraz edukacyjne, turystyczne i społeczne zabytkowych wież wyciągowych dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach przy ul. Wojska Polskiego, robót budowlanych, w tym robót zabezpieczających, inwentaryzacji pozostałości fundamentów i ścian budynków nadszybia i maszynowni kozłowej wieży wyciągowej oraz pozostałości po pomieszczeniach piwnicznych budowli przyszybowych oraz kanałów pod istniejącym terenem, ekspertyzy technicznej stanu konstrukcji wieży basztowej, sporządzenia szczegółowego projektu wykonawczego, zgodnie z projektem budowlanym i wykonaną dokumentacją, obowiązującymi przepisami, i wytycznymi Zamawiającego dla zadania oraz załączonymi materiałami w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Priorytet: VI. Zrównoważony rozwój miast. Działanie 2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych, Poddziałanie 1. Rewitalizacja - duże miasta, Typ projektu: 1. Przebudowa i remont obiektów poprzemysłowych/powojskowych/popegeerowskich, łącznie z adaptacją na cele: gospodarcze, edukacyjne, turystyczne, rekreacyjne, społeczne i kulturalne, wraz z zagospodarowaniem przyległego otoczenia, przyczyniające się do likwidacji istotnych problemów gospodarczych lub społecznych na obszarze rewitalizowanym (za wyjątkiem budynków o charakterze mieszkalnym), 2.wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego oraz robót budowlanych, zgodnie z wykonaną dokumentacją, obowiązującymi przepisami, i wytycznymi Zamawiającego dla zadania p.n.: Remont i wykorzystanie zabytkowych wież wyciągowych dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach na cele muzealne - Adaptacja wieży wyciągowej basztowej dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach przy ul. Wojska Polskiego na potrzeby ekspozycyjne z zapewnieniem funkcji widokowej Ad. zadania 1 Wykonawca zobowiązany jest do : 1.sporządzenia projektu wykonawczego, a w tym: a) inwentaryzacji pozostałości fundamentów i ścian budynków nadszybia i maszynowni kozłowej wieży wyciągowej oraz pozostałości po pomieszczeniach piwnicznych budowli przyszybowych oraz kanałów pod istniejącym terenem, b) wykonanie ekspertyzy technicznej stanu konstrukcji wieży basztowej, c) sporządzenia szczegółowego projektu wykonawczego konstrukcji wraz z rysunkami warsztatowymi oraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, d) sporządzenia projektów wykonawczych architektury, aranżacji wnętrz z uwzględnieniem wymaganego wyposażenia, sieci wodno - kanalizacyjnej i wewnętrznych instalacji sanitarnych, sieci elektroenergetycznych i wewnętrznych instalacji elektrycznych, dróg i ukształtowania terenu, 2.wykonania robót budowlanych na podstawie projektu budowlanego, ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę oraz na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej wykonawczej, 3.dostawy i montażu wyposażenia meblowego i sprzętu audiowizualnego zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia , 4. dostawy i montażu wyposażenia systemu monitoringu zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 5.opracowania kompletnej dokumentacji powykonawczej w 3 egzemplarzach w zakresie umożliwiającym oddanie obiektu do użytkowania i do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie. Dokumentacja projektowa wykonawcza rewitalizacji i adaptacji na cele kulturalne oraz edukacyjne, turystyczne i społeczne zabytkowych wież wyciągowych dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach przy ul. Wojska Polskiego powinna obejmować m.in. następujące roboty budowlane i prace towarzyszące: 1) budowę parkingu, 2) budowę stref WODA, ZIEMIA, DREWNO, STAL I POWIETRZE tworzących wielofunkcyjny kompleks, który oprócz podstawowej funkcji kulturalnej polegającej na udostępnieniu wież wyciągowych zawierać będzie również część rekreacyjną i ekspozycję plenerową maszyn i urządzeń związanych z wydobyciem węgla, 3) budowę ścieżki dydaktycznej w formie labiryntu, 4) budowę urządzeń do ćwiczeń na świeżym powietrzu, 5) roboty przygotowawcze, 6) demontaż istniejącego ogrodzenia, 7) rozbiórkę pozostałości ścian, fundamentów i kanałów kolidujących z planowanym ukształtowaniem i zagospodarowaniem terenu oraz projektowaną infrastrukturą techniczną, 8) wywóz gruzu i ewentualnych odpadów budowlanych, 9) budowę parterowego budynku o charakterze wielofunkcyjnego zaplecza kulturalno-dydaktycznego, 10) aranżację otoczenia i wnętrz budynku, 11) budowę odcinka drogi o długości około 60 m aż do wjazdu kołowego na teren działki nr 4094, 12) budowę dojścia do budynku zaplecza funkcji kulturalnej i schodów zewnętrznych oraz dojścia dla osób niepełnosprawnych, 13) budowę ogrodzenia o wysokości 180 cm z gabionów wypełnionych kamieniem bazaltowym, 14) prace remontowe istniejącego ogrodzenia, 15) budowę stalowego ogrodzenia systemowego wraz z bramą wjazdową, 16) budowę sieci wodociągowej obwodowej, 17) budowę kanalizacji deszczowej, 18) budowę kanalizacji sanitarnej socjalno-bytowej, 19) budowę oświetlenia zewnętrznego, 20) ukształtowanie terenu i zagospodarowanie terenu, budowę obiektów małej architektury, 21) usunięcie warstwy nasypów niekontrolowanych, 22) obsadę trawnikami i zielenią urządzoną - z zastosowaniem niskich odmian drzew i krzewów ozdobnych, 23) nawierzchnie utwardzone, 24) nawierzchnie bezpieczne w strefach bezpieczeństwa poszczególnych urządzeń sprawnościowych, 25) budowę wjazdu wraz z szlabanem z kontrolą dostępu, 26) oświetlenie terenu, 27) budowę placyku gospodarczy, 28) doprowadzenia wszystkich mediów w celu pokrycia zapotrzebowania wynikającego z nowej funkcji obiektu, tj. przyłącza wody, kanalizacji sanitarnej ze zbiornikiem bezodpływowym, kanalizacji deszczowej ze zbiornikiem retencyjno-rozsączającym, przyłącza energetycznego, 29) roboty remontowe wież wyciągowych, 30) wymianę istniejącego poszycie z blachy płaskiej, 31) wykonanie nowego pokrycia dachu z blachy falistej giętej, 32) remont i wzmocnienie konstrukcji stalowych, 33) wymianę wszystkich istniejących okien stalowych na nowe okna z profili stalowych z szybami klejonymi bezpiecznymi P4 z odtworzeniem pierwotnego podziału, 34) budowę technicznej klatki schodowej z uwzględnieniem planowanego udostępnienia wieży basztowej zwiedzającym w wyniku realizacji robót związanych realizacją zadania p.n.: Remont i wykorzystanie zabytkowych wież wyciągowych dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach na cele muzealne - Adaptacja wieży wyciągowej basztowej dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach przy ul. Wojska Polskiego na potrzeby ekspozycyjne z zapewnieniem funkcji widokowej, 35) wykonane następujących instalacji: a) instalacji wody zimnej, ciepłej i cyrkulacyjnej, b) instalacji kanalizacji sanitarnej, c) instalacji c.o., d) wentylacji mechanicznej, e) instalacji elektrycznej, f) instalacji oświetlenia ogólnego, 36) wykonanie robót wykończeniowych, 37) montaż wyposażenia meblowego, 38) montaż sprzętu audiowizualnego, 39) montaż systemu monitoringu. Dokumentacja projektowa wykonawcza winna spełniać wymagania: 1) W zakresie formalno-prawnym Zamawiający wymaga, aby dokumentacja projektowa: a) spełniała wymagania następujących aktów prawnych: - ustawa z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409), - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129) - ustawa z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. nr 92, poz. 881 z późn. zm.), - ustawa z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013, poz. 1232), - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. nr 75 poz. 690 z późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129). - rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165, poz. 987), - ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162, poz. 1568) - innych ustaw i rozporządzeń, przepisów techniczno-budowlanych, polskich norm, zasad wiedzy i sztuki budowlanej, b) została uzgodnienia ze Śląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Katowicach, c) w zakresie projektów przyłączy i sieci zewnętrznych została uzgodniona przez gestorów poszczególnych sieci. 2) Projekt wykonawczy we wszystkich branżach powinien być spójny z projektem budowlanym budowy budynku zaplecza funkcji kulturalnej i remontu dwóch wież. 3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca uzyskał akceptację Zamawiającego dla rozwiązań projektowych zawartych w projekcie wykonawczym. 4) Dokumentacja projektowa winna być wykonana w 5 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej ( w wersji edytowalnej i *pdf). 5) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania na własny koszt w/w ekspertyz, opinii, badań i innych dokumentów, które są niezbędne do prac projektowych. 6) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego wykonania robót budowlanych i zbiorczego zestawienie kosztów. 7) Zamawiający zastrzega sobie konieczność uzgodnienia poszczególnych etapów prac projektowych dotyczących ich zakresu. 8) Szczegółowe wymagania, założenia, wytyczne i koncepcja funkcjonowania obiektu po remoncie zostały zawarte w projekcie budowlanym budowy budynku zaplecza funkcji kulturalnej i remontu dwóch wież oraz w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, stanowiącymi załączniki do specyfikacji. 9) Dokumentacja projektowa oraz technologia prowadzenia robót powinny uwzględniać zasadę oszczędzania oryginalnej substancji zabytku. Ad. zadania 2 Wykonawca w ramach realizacji zadania w części zaprojektuj zobowiązany jest do: 1) sporządzenia dokumentacji projektowej, w tym: a) uzyskanie aktualnej mapy sytuacyjno - wysokościowej do celów projektowych, b) uzyskanie warunków technicznych zasilania i przyłączenia oraz uzgodnienie projektów przyłączy z odpowiednimi organami i właścicielami sieci, c) sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z rysunkami warsztatowymi i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz kosztorysami inwestorskimi adaptacji wieży wyciągowej basztowej dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach przy ul. Wojska Polskiego na potrzeby ekspozycyjne z zapewnieniem funkcji widokowej, d) uzgodnienie projektu budowlanego z rzeczoznawcami ds.: sanitarno-epidemiologiczych, bezpieczeństwa p.poż., bhp i ergonomii pracy, e) uzgodnienie projektu budowlanego z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Katowicach i uzyskanie pozwolenia na wykonanie robót budowlanych w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, f) uzyskanie pozwolenia na budowę, 2. Wykonawca w ramach realizacji zadania w części wybuduj zobowiązany jest do: 1) wykonania robót budowlanych na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej oraz ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, 2) opracowania kompletnej dokumentacji powykonawczej w 3 egzemplarzach w zakresie umożliwiającym oddanie obiektu do użytkowania i do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie. Dokumentacja projektowa adaptacji wieży wyciągowej basztowej dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach przy ul. Wojska Polskiego na potrzeby ekspozycyjne z zapewnieniem funkcji widokowej powinna obejmować m.in. następujące roboty budowlane i prace towarzyszące: - budowę oddylatowanej konstrukcji klatki schodowej oraz szyb dźwigu osobowego, - budowę punktu widokowego zlokalizowanego na najwyższym poziomie, - adaptację dwóch poziomów pośrednich (+10,5 i 17,5) z przeznaczeniem na cele ekspozycyjne, - montaż urządzenia dźwigowego. Dokumentacja projektowa winna spełniać wymagania: 1) W zakresie formalno-prawnym Zamawiający wymaga, aby dokumentacja projektowa: a) spełniała wymagania następujących aktów prawnych: - ustawa z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409), - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129) - ustawa z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. nr 92, poz. 881 z późn. zm.), - ustawa z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013, poz. 1232), - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. nr 75 poz. 690 z późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129). - rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165, poz. 987), - ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162, poz. 1568) - innych ustaw i rozporządzeń, przepisów techniczno-budowlanych, polskich norm, zasad wiedzy i sztuki budowlanej, b) została uzgodnienia ze Śląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Katowicach, c) w zakresie projektów przyłączy i sieci zewnętrznych została uzgodniona przez gestorów poszczególnych sieci. 2) Dokumentacja projektowa we wszystkich branżach powinna być spójna z projektem budowlanym budowy budynku zaplecza funkcji kulturalnej i remontu dwóch wież oraz z programem funkcjonalno-użytkowym w części dotyczącej adaptacji wieży basztowej na cele ekspozycyjne i widokowe z uwzględnieniem, że Zamawiający dopuszcza zmianę konstrukcji szybu windy i komunikacji w stosunku co do zapisów PFU z żelbetowej na stalową. 3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca uzyskał akceptację Zamawiającego dla rozwiązań projektowych zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. 4) Dokumentacja projektowa winna być wykonana w 5 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej. 5) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania na własny koszt, opinii, badań i innych dokumentów, które są niezbędne do prac projektowych. 6) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego wykonania robót budowlanych i zbiorczego zestawienie kosztów. 7) Zamawiający zastrzega sobie konieczność uzgodnienia poszczególnych etapów prac projektowych dotyczących ich zakresu. 8) Szczegółowe wymagania, założenia, wytyczne i koncepcja funkcjonowania obiektu po adaptacji na cele ekspozycyjne i widokowe zostały zawarte w programie funkcjonalno-użytkowym i części graficznej będącymi elementami koncepcji architektoniczno-urbanistycznej remontu i wykorzystania zabytkowych wież wyciągowych dawnej kopalni Polska w Świętochłowicach na cele muzealne stanowiące załącznik do specyfikacji. 9) Dokumentacja projektowa oraz technologia prowadzenia robót powinny uwzględniać zasadę oszczędzania oryginalnej substancji zabytku. Wykonawca, w ramach przedmiotu zamówienia, zobowiązany jest do pełnienia czynności nadzoru autorskiego w stosunku do sporządzonych opracowań projektowych w zakresie wynikającym z ustawy Prawo budowlane. Koszt pełnienia nadzoru autorskiego Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu ofertowym. UWAGI dla zadania nr 1 i dla zadania nr 2: 1) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt oczyścić teren działki z pozostałych po likwidacji kopalni elementów budowlanych: cegieł, fragmentów murów, elementów betonowych, 2) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt dokonać wycinki drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, 3) dokumentacja projektowa winna zawierać projekt aranżacji wnętrz, 4) wszelkie rozwiązania materiałowe, obiekty małej architektury oraz elementy zagospodarowania terenu powinny swoją formą nawiązywać do zabytkowego charakteru wież wyciągowych, 5) wskazane jest, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej obejmującej teren inwestycji, 6) koszt nadzoru przedstawicieli właścicieli sieci leży po stronie Wykonawcy, 7) koszt obsługi geodezyjnej, geologicznej i geotechnicznej leży po stronie Wykonawcy, łącznie z założeniem osnowy realizacyjnej oraz sprawdzeniem w terenie stanu granic, geodezyjnym wytyczeniem, inwentaryzacją powykonawczą, 8) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować teren budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót, 9) w przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji, 10) gdziekolwiek w dokumentacji powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów, o ile w SIWZ nie postanowiono inaczej, 11) w przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez zamawiającego, 12) różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez wykonawcę i przedłożone zamawiającemu do zatwierdzenia, 13) wykonawca zobowiązany jest prowadzić roboty w taki sposób, aby nie wystąpiły uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniejącej (nadziemnej i podziemnej), zlokalizowanych na terenie terenu budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem budowy; w przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury, 14) wykonawca w ofercie winien uwzględnić koszty wykonania wymaganych właściwymi przepisami prób, badań i pomiarów oraz koszty uzyskania od właściwych organów odpowiednich zaświadczeń, a w szczególności koszty odbioru urządzeń przez Urząd Dozoru Technicznego, koszty badania wody, koszty odbioru węzłów pomiarowych przez gestorów sieci, 15) złom metalowy winien zostać protokolarnie przekazany Zamawiającemu, 16) w przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych, wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres i terminy korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem, a po zakończeniu robót wykonawca obowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości, 17) Zamawiający nie zapewnia terenu na czasowy odkład lub składowanie mas ziemnych oraz materiałów z rozbiórki, 18) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu (pełnego uporządkowania) wraz z uporządkowaniem terenów przyległych, 19) Wykonawca w ramach wynagrodzenia umownego zobowiązany jest do wykonania robót pielęgnacyjnych zieleni przez okres jednego roku od terminu wykonania tych robót, pielęgnacja obejmuje wszystkie nowe trawniki oraz nasadzenia a także trawniki zniszczone w trakcie budowy, 20) elementy konstrukcyjne budowli i budynków powinny mieć zapewnioną trwałość nie mniejszą niż 50 lat, instalacje w zakresie orurowania i oprzewodowania powinny zapewnić użytkowanie w ciągu nie krótszym niż 30 lat a osprzęt i przybory instalacyjne - zapewniać sprawne funkcjonowanie w okresie co najmniej 15 lat, 21) park linowy powinien być wykonany i odebrany przez jednostkę certyfikującą zgodnie z normą PN-EN 15567-1, 22) ze względu na stan dróg publicznych transport budowlany nie może przekraczać obciążenia 10 t/oś, wymagane jest również bieżące usuwanie z jezdni zanieczyszczeń ziemnych powodowanych ruchem samochodów budowy, 23) ze względu na przewidziany krótki termin wykonania zadania zamawiający zaleca realizację robót na wydłużonym dniu pracy oraz w dni wolne, 24) Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za ewentualne szkody wobec Zamawiającego lub podmiotów i osób trzecich z tytułu prowadzonych robót oraz przyjętych przez Wykonawcę rozwiązań projektowych, 25) Koszt ww. czynności stanowi koszt Wykonawcy i powinien być uwzględniony przy wyliczeniu ceny oferty. Podczas prowadzenia robót Wykonawca zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia terenu budowy i interesów osób trzecich, zapewnienia warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego związanego z budową, ochrony środowiska, ochrony znaków geodezyjnych istniejących na terenie prowadzonych robót. Realizując zadanie należy odpowiednio zabezpieczyć istniejące budowle, urządzenia i instalacje (nie podlegające modernizacji, rozbiórce lub przebudowie) oraz tak prowadzić roboty budowlane, aby stan tych budowli, urządzeń i instalacji nie uległ jakiemukolwiek pogorszeniu. Przeprowadzenie promocji projektu zgodnie z wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, zaleceniami Instytucji Zarządzającej oraz zapisami zawartymi we wniosku o dofinansowanie i umowie o dofinansowanie projektu. 1.Zakres działań informacyjnych i promujących związanych z realizacją przedmiotowego Projektu obejmuje: a) wykonanie i umieszczenie tablic informacyjnych w ilości 1 szt., b) wykonanie i umieszczenie tablic pamiątkowych w ilości 1 szt. c) stałe przygotowywanie informacji o stanie realizacji Projektu oraz istotnych wydarzeniach związanych z Projektem, które zamieszczane będą na stronie internetowej Beneficjenta - Zamawiający przewiduje miesięczną aktualizację informacji zamieszczanych na stronie internetowej w trakcie realizacji Projektu do momentu jego zakończenia, 2.Tablice o których mowa powyżej muszą zostać wykonane oraz umieszczone zgodnie z obowiązującymi wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Tablice winny być wykonane z materiału wodno i mrozoodpornego, nierdzewnego oraz odpornego na wszelkie inne formy korozji, co najmniej przez okres trwałości projektu tj. do 31.12.2021. Miejsce posadowienie tablic musi zostać uzgodnione z Zamawiającym. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z wykonaniem, posadowieniem tablic oraz wszelkich zgód i decyzji administracyjnych z tym związanych..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.30.00.00 - Usługi inżynieryjne 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.22.30.00 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.26.23.21 - Wyrównywanie podłóg 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.32.40.00 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie 45.42.11.46 - Instalowanie sufitów podwieszanych 45.42.11.52 - Instalowanie ścianek działowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości : 150.000zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 13.08.2014r. do godz. 10,00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11. 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Wykonawca sam wybiera sobie formę wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach ING Bank Śląski S.A. Katowice O/Świętochłowice : 54 1050 1373 1000 0022 8149 7178 z dopiskiem : Rewitalizacja dwie wieże Wadium musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 13.08.2014r. do godz. 10:00. Wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za wniesione w terminie, tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Kserokopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w Urzędzie Miejskim w Świętochłowicach, ul. Katowicka 54, w kasie niski parter pok. 5, a kserokopię wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wadium wniesione przez jednego z wykonawców, którzy złożyli ofertę wspólną uważa się za wniesione prawidłowo. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, dokumenty wadialne ( gwarancja ) wystawione w walutach obcych innych niż złoty polski zostaną przeliczone przez Zamawiającego dla potrzeb oceny wniesienia wadium w wymaganej wysokości, według średniego kursu złotego dla danej waluty podanej przez Narodowy Bank Polski ( Tabela A kursów średnich walut obcych ) na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń według średniego kursu z pierwszego kolejnego dnia, w którym Narodowy Bank Polski opublikuje informacje. Zamawiający dokona zwrotu wadium wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w przedmiotowym postępowaniu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, za wyjątkiem tego Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający na pisemny wniosek wykonawcy zwróci wadium w przypadku wycofania oferty przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zgodnie z treścią przepisu art. 46 ust. 5 ustawy Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz zamawiającego wyłącznie wtedy gdy: 1.odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2.wykonawca nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 3.zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa w tym zakresie szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie : 1.2.1 co najmniej jedną ( 1 ) robotę budowlaną polegającą na remoncie, przebudowie wieżowych konstrukcji stalowych o wartości robót minimum 1.000.000 zł brutto, 1.2.2. co najmniej jedną ( 1 ) robotę budowlaną polegającą na budowie drogi wraz z zewnętrznymi sieciami wodociągowymi, kanalizacyjnymi oraz elektrycznymi o wartości robót minimum 1.000.000 zł brutto.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa w tym zakresie szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj. 1) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiadającym co najmniej 10 letnie doświadczenie w projektowaniu , 2) projektantem pełniącym funkcję koordynatora prac projektowych, z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającym co najmniej 10 letnie doświadczenie w projektowaniu, 3) kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającym co najmniej 10 letnie doświadczenie zawodowe oraz odbytą co najmniej dwuletnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z treścią § 24 ust. 2 i 30 rozporządzenia z dnia 27.07.2011r. Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165 poz. 987) 4) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie w projektowaniu 5) kierownikiem robót branży drogowej posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie w nadzorowaniu robót drogowych 6) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiadającym minimum 5 letnie doświadczenie w projektowaniu, 7) kierownikiem robót branży instalacyjnej posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiadająca min. 5 letnie doświadczenie w nadzorowaniu robót instalacyjnych i sieciowych; 8) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie w projektowaniu. 9) kierownikiem robót branży elektrycznej posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiadającym minimum 5 letnie doświadczenie w nadzorowaniu robót instalacyjnych i sieciowych. Przez doświadczenie zawodowe należy rozumieć okres od daty uzyskania uprawnień do daty składania ofert jako czynny zawodowo inspektor nadzoru lub kierownik budowy. Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409z póz. zm. ), osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. 1.01.1995r. , uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Ponadto zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Na podstawie § 31 rozporządzenia z dnia 27.07.2011r. Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, osoby, które uzyskały zaświadczenie o posiadaniu kwalifikacji na podstawie § 19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24.08.1964 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych (Dz. U. Nr 31, poz. 197) oraz § 17-19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11.01. 1994 r. o zasadach i trybie udzielania zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikacjach osób, które mają prawo prowadzenia tej działalności (Dz. U. Nr 16, poz. 55), zachowują uprawnienia wskazane w tym zaświadczeniu w dotychczasowym zakresie w odniesieniu do prac konserwatorskich i robót budowlanych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca musi wykazać, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową * w wysokości co najmniej 3.000.000 zł. * Przez zdolność kredytową należy rozumieć zdolność podmiotu gospodarczego do spłaty zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami w terminach określonych w umowie (art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 29.08.1997 Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2002r., Nr 72, poz. 665 z późn. zm.).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. oświadczenia oraz dokumenty wskazane w rozdziale 6 specyfikacji, 2. wypełniony i podpisany formularz ofertowy (treść formularza zamieszczona w załączniku nr 2), 3. oświadczenie o części zamówienia, której wykonanie, wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom lub podania przez wykonawcę nazw ( firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca się powołuje na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu , o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy ( w treści formularza ofertowego pkt 3) 4. pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy (dotyczy również wspólników spółki cywilnej), 5. pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy dokumentów składających się na ofertę nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub Wykonawca w przypadku osób fizycznych. 6. dowód wniesienia, wpłaty wadium 7. informację o przynależności do grupy kapitałowej składanej w trybie art.26 ust.2d ustawy, w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich. 8. zbiorcze zestawienie kosztów (ZZK)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić wyłącznie na poniższych warunkach: 1) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), zmienione zostanie wynagrodzenie Wykonawcy stosownie do obowiązującej stawki podatku VAT. 2) termin realizacji inwestycji może ulec zmianie w przypadkach, na które Zamawiający bądź Wykonawca nie mógł mieć wpływu: a) zmiany terminów wykonania umowy z powodów niezawinionych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że Wykonawca pisemnie wykaże obiektywny brak swojej winy, w tym m.in. wobec konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, uzgodnień lub pozwoleń osób trzecich albo właściwych organów, b) zmiany terminów wykonania umowy w wyniku wystąpienia działania siły wyższej, innych zdarzeń nadzwyczajnych jak również wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych nie pozwalających na dochowanie parametrów technologicznych i jakościowych realizowanych robót, c) zmiany terminów wykonania umowy w wyniku wystąpienia konieczności wykonania prac archeologicznych na terenie budowy, zamian wynikających z konieczności wykonania robót niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których brak wykonania uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy, 3) konieczności zmiany osób, przewidzianych do realizacji przedmiotu umowy z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy dotyczących w szczególności długotrwałej choroby, śmierci, utraty uprawnień pod warunkiem zapewnienia przez Wykonawcę osób, które posiadają wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje, co najmniej takie same jak osoby nimi zastępowane, wskazane w ofercie. 4) konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do robót określonych przedmiotem zamówienia. 5) konieczności wykonania zmian przedmiotu zamówienia w stosunku do opisu zawartego w programie funkcjonalno - użytkowym na etapie projektowania.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.swietochlowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Świętochłowicach ul. Katowicka 54, 41 - 600 Świętochłowice Wydział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Świętochłowicach ul. Katowicka 54, 41 - 600 Świętochłowice Wydział Zamówień Publicznych pokój 115-116..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: projekt/program finansowany ze środków Unii Europejskiej. Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Priorytet: VI. Zrównoważony rozwój miast, Działanie 2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych, Poddziałanie 1. Rewitalizacja - duże miasta, Typ projektu: 1. Przebudowa i remont obiektów poprzemysłowych/powojskowych/ popegeerowskich, łącznie z adaptacją na cele: gospodarcze, edukacyjne, turystyczne, rekreacyjne, społeczne i kulturalne, wraz z zagospodarowaniem przyległego otoczenia, przyczyniające się do likwidacji istotnych problemów gospodarczych lub społecznych na obszarze rewitalizowanym (za wyjątkiem budynków o charakterze mieszkalnym).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.