eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Alwernia › Usługi edukacyjne, obejmujące organizację i przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych rozwijających wiedzę i umiejętności, zajęć wyrównujących oraz zajęć wsparcia psychologicznego i doradztwa zawodowego dla uczniów Gimnazjum oraz szkół podstawowych z terenu Gminy Alwernia w ramach realizacji projektu Młodzi, wykształceni realizowanego przez Gminę Alwernia - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-05-15

Alwernia: Usługi edukacyjne, obejmujące organizację i przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych rozwijających wiedzę i umiejętności, zajęć wyrównujących oraz zajęć wsparcia psychologicznego i doradztwa zawodowego dla uczniów Gimnazjum oraz szkół podstawowych z terenu Gminy Alwernia w ramach realizacji projektu Młodzi, wykształceni realizowanego przez Gminę Alwernia - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013
Numer ogłoszenia: 163438 - 2014; data zamieszczenia: 15.05.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 121204 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Alwernia, ul. Gęsikowskiego 7, 32-566 Alwernia, woj. małopolskie, tel. (012) 283 11 15, faks.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi edukacyjne, obejmujące organizację i przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych rozwijających wiedzę i umiejętności, zajęć wyrównujących oraz zajęć wsparcia psychologicznego i doradztwa zawodowego dla uczniów Gimnazjum oraz szkół podstawowych z terenu Gminy Alwernia w ramach realizacji projektu Młodzi, wykształceni realizowanego przez Gminę Alwernia - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Usługi edukacyjne, obejmujące organizację i przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych rozwijających wiedzę i umiejętności, zajęć wyrównujących oraz zajęć wsparcia psychologicznego i doradztwa zawodowego dla uczniów Gimnazjum oraz szkół podstawowych z terenu Gminy Alwernia w ramach realizacji projektu Młodzi, wykształceni realizowanego przez Gminę Alwernia - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1.Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej, jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic, w jakości usług edukacyjnych. Przedmiot zamówienia obejmuje łącznie 2 Gimnazja (Gimnazjum w Brodłach oraz Gimnazjum w Kwaczale) i 2 Szkoły Podstawowe na terenie Gminy Alwernia (Szkoła Podstawowa w Brodłach , Szkoła Podstawowa w Kwaczale). Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: Usługi edukacyjne w ramach zajęć rozwijających wiedzę i umiejętności, zajęć wyrównujących: 1) W ramach zajęć rozwijających wiedzę i umiejętności zrealizowane zostaną zajęcia z następujących przedmiotów: a. matematyki - 60h/grupę: 3 grupy uczniów (łączna liczba uczniów-22) b. przyrody - 60h/grupę: 1 grupa uczniów (łączna liczba uczniów-5) c. informatyki - 60h/grupę: 2 grupy uczniów (łączna liczba uczniów - 12) d. chemii - 60h/grupę: 2 grupy uczniów (łączna liczba uczniów - 16) e. języka polskiego - 60h/grupę: 3 grupy uczniów (łączna liczba uczniów - 17) f. historii- 60h/grupę: 1 grupa uczniów (łączna liczba uczniów - 8) g. przyrody składające się z profilów: (łącznie 120h/grupę) - biologiczno-chemiczny - 60h/grupę - profil fizyczny - 60h/grupę 1 grupa uczniów (łączna liczba uczniów-7) Powyższe zajęcia mają być uzupełnione o komponent e-learningowy online w wymiarze min: 3 godz/na osobę. h. języka angielskiego wspomaganego elearningowo - 60h/grupę: 7 grup uczniów (łączna liczba uczniów- 48) Wykonawca winien uwzględnić dostarczenie dla każdego ucznia podręczników i słowników. i. zajęcia z technik ICT - 120h/grupę: 4 grupy uczniów (łączna liczba uczniów-26) Powyższe zajęcia wzbogacone o komponent elearningowy udostępniony na platformie elearningowej online w formie nauczania na odległość. Wykonawca w ramach nauczania musi przeprowadzić egzamin ECDL-Start. Wykonawca winien uwzględnić dostarczenie dla każdego ucznia podręczników i słowników. 2) W ramach zajęć wyrównujących zrealizowane zostaną zajęcia z następujących przedmiotów: a. historii - 30h/grupę: 1 grupa uczniów (łączna liczba uczniów-8) b. j.polskiego - 30h/grupę: 2 grupy uczniów (łączna liczba uczniów-10) c. j.angielskiego - 30h/grupę: 6 grup uczniów (łączna liczba uczniów-30) d. informatyki - 30h/grupę: 6 grup uczniów (łączna liczba uczniów-30) 3) W ramach pozostałego wsparcia zrealizowane zostaną: a. Zajęcia wsparcia psychologicznego - 15h/grupę: 3 grupy uczniów (łączna liczba uczniów-18). Zajęcia przeznaczone są dla uczniów mających problemy z opanowaniem emocji, nadpobudliwością i agresją. Cel-opanowanie technik koncentracji na zadaniu oraz zastępowania agresji, z elementami Arteterapii. b. Zajęcia doradztwa zawodowego - 3h/osobę: łączna liczba godzin - 144 (łączna liczba osób -48 osób). Zajęcia polegają na odbyciu przez doradcę indywidualnych sesji w celu pomocy w wyznaczeniu predyspozycji i wstępnej ścieżki rozwoju w kontekście lokalnego rynku pracy. Sesje zakończone będą przygotowaniem IPD. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało min: 1) dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych w dzienniku zajęć, kartach ewaluacji; 2) prowadzenie zajęć zgodnie z opracowanym we współpracy z dyrektorami szkół biorącymi udział w projekcie, programem i harmonogramem zajęć dydaktycznych, uwzględniającym podział zajęć dla każdej szkoły, dostosowanym do planu lekcji Beneficjentów Ostatecznych. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu opracowany program i harmonogram zajęć do akceptacji w terminie do 10 dni od daty podpisania umowy. Harmonogram będzie ponadto dostosowany do planu zajęć w ujęciu miesięcznym i rocznym wynikających z wniosku o dofinansowanie oraz z potrzeb Zamawiającego (z tabeli przedstawiającej miesięczny plan realizacji stanowiąca załącznik nr 8 do umowy). Miesięczny harmonogram zajęć sporządzony oddzielnie dla każdej szkoły Wykonawca będzie przedkładał dyrektorom szkół oraz Zamawiającemu na co najmniej 5 dni przed rozpoczęciem zajęć w danym miesiącu. O każdej zmianie w programie oraz w harmonogramie zajęć Wykonawca niezwłocznie pisemnie powiadomi Zamawiającego oraz dyrektora szkoły, której będzie dotyczyć zmiana; 3)Zapewnienie badania rezultatów twardych i miękkich projektu określonych we wniosku o dofinansowanie wskazanych poniżej: a)w celu przeprowadzenia badania wzrostu wiedzy uczestników z zakresu poszczególnych przedmiotów objętych zajęciami rozwijającymi w stosunku do poziomu z początku projektu w terminie do 23 grudnia 2014 r. Wykonawca zobowiązany będzie do: przeprowadzenia testu kompetencyjnego dla wszystkich uczestników zajęć rozwijających. Osoby prowadzące poszczególne zajęcia przeprowadzą dla uczniów test kompetencyjny 2 razy w trakcie trwania projektu tj. na początku realizacji zajęć oraz na zakończenie realizacji zajęć, następnie Wykonawca, sporządzi opracowanie zbiorcze wyników testu, które przekaże Zamawiającemu w celu dokonania analizy danych. Opracowanie zbiorcze wyników testu przeprowadzonego na początku realizacji zajęć Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do 10 dni od daty rozpoczęcia zajęć, natomiast opracowanie zbiorcze wyników testu przeprowadzonego na zakończenie realizacji zajęć Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do dnia 23 grudnia 2014 r., comiesięcznego sporządzania protokołów utworzenia i kontroli zrealizowania e-zadań dla uczestników, którzy zrealizowali komponent elearningowy szkoleń, a następnie do ich przekazania Zamawiającemu po skończonym miesiącu w terminie do 10 dnia następnego miesiąca, oficjalne protokoły egzaminów, lista wydanych certyfikatów- pomiar po egzaminach. b) w celu przeprowadzenia badania wzrostu wiedzy z matematyki, z historii, j. polskiego, j. angielskiego, przyrody i informatyki u uczestników zajęć wyrównujących w terminie do 23 grudnia 2014 r. Wykonawca zobowiązany będzie do: prowadzenia dzienników z przedmiotów objętych zajęciami wyrównującymi. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu dzienników i arkuszy ocen w celu dokonania pomiaru na zakończenie wsparcia w terminie do dnia 23 grudnia 2014 r., przeprowadzenia testu kompetencyjnego dla wszystkich uczestników zajęć wyrównujących. Osoby prowadzące poszczególne zajęcia przeprowadzą test kompetencyjny 2 razy w trakcie trwania projektu tj. na początku realizacji zajęć oraz na zakończenie realizacji zajęć, następnie Wykonawca, sporządzi opracowanie zbiorcze wyników testu, które przekaże Zamawiającemu w celu dokonania analizy danych. Opracowanie zbiorcze wyników testu przeprowadzonego na początku realizacji zajęć Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do 10 dni od daty rozpoczęcia zajęć, natomiast opracowanie zbiorcze wyników testu przeprowadzonego na zakończenie realizacji zajęć Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do dnia 23 grudnia 2014 r., c) w celu przeprowadzenia badania liczby uczniów, u których zdiagnozowane problemy koncentracji i kontroli emocji zostały złagodzone w ramach zajęć w terminie do 23 grudnia 2014 r. Wykonawca zobowiązany będzie do: przeprowadzenia ankiety samooceny uczestników oraz sporządzenie oceny opisowej prowadzącego zajęcia. Osoby prowadzące zajęcia wsparcia psychologicznego przeprowadzą na uczestnikach zajęć ankiety samooceny oraz sporządzą ocenę opisową 2 razy w trakcie trwania projektu tj. na początku realizacji zajęć oraz na zakończenie realizacji zajęć, następnie Wykonawca, sporządzi opracowanie zbiorcze wyników przeprowadzonych ankiet oraz ocen opisowych prowadzących zajęcia, które przekaże Zamawiającemu w celu dokonania analizy danych. Opracowanie zbiorcze wyników przeprowadzonych ankiet oraz ocen opisowych prowadzących zajęcia na początku realizacji zajęć Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do 10 dni od daty rozpoczęcia zajęć, natomiast opracowanie zbiorcze wyników testu przeprowadzonego na zakończenie realizacji zajęć Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do dnia 23 grudnia 2014 r., d) w celu określenia potencjalnej ścieżki rozwoju edukacyjno-zawodowego uczniów objętych wsparciem doradztwa zawodowego w ramach zadania w terminie do 23 grudnia 2014 roku potokoły wsparcia, lista IPD. Pomiar na zakończenie wsparcia, ankieta samooceny postaw, pomiar dwukrotny (początek i koniec wsparcia). samooceny uczestników oraz sporządzenie oceny opisowej prowadzącego zajęcia. Osoby prowadzące zajęcia doradztwa zawodowego przeprowadzą na uczestnikach zajęć ankiety samooceny 2 razy w trakcie trwania projektu tj. na początku realizacji zajęć oraz na zakończenie realizacji zajęć, następnie Wykonawca, sporządzi opracowanie zbiorcze wyników przeprowadzonych ankiet, które przekaże Zamawiającemu w celu dokonania analizy danych. Opracowanie zbiorcze wyników przeprowadzonych ankiet prowadzących zajęcia na początku realizacji zajęć Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do 10 dni od daty rozpoczęcia zajęć, natomiast opracowanie zbiorcze wyników testu przeprowadzonego na zakończenie realizacji zajęć oraz protokoły wsparcia i lista IPD Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do dnia 23 grudnia 2014 r. 4) informowanie wychowawcy, dyrektora oraz Zamawiającego o wynikach i o osiągnięciach uczniów, 5) prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji projektu oraz comiesięczne przekazywanie w formie elektronicznej i papierowej informacji koordynatorowi projektu, w której realizowany jest projekt o stanie realizacji planu zajęć, w tym ilości zrealizowanych godzin; wspomaganie promocji i ewaluacji projektu - informowanie o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz współpraca z koordynatorem projektu w mierzeniu postępów uczniów w zakresie rezultatów projektu; 6) ponoszenie odpowiedzialności za bezpieczeństwo uczniów w trakcie prowadzonych zajęć 7) ponoszenie odpowiedzialności materialnej za mienie 8) zobowiązanie do przestrzegania regulaminu sali, w której prowadzi zajęcia; 9) decydowanie o doborze metod i środków dydaktycznych w prowadzeniu zajęć ze szczególnym stosowaniem aktywizujących metod nauczania z naciskiem na umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce 10) bieżące informowanie koordynatora projektu o problemach mogących mieć wpływ na terminową lub prawidłową realizację przedmiotu umowy 11) oznaczenie każdego dokumentu oraz miejsc związanych z realizacją zajęć logotypem Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 12) Jeżeli Wykonawca nie będzie mógł wykonać usługi osobiście jest zobowiązany zapewnić zastępstwo osoby spełniającej co najmniej takie same warunki jak zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w złożonej ofercie przetargowej. 13) Wykonawca musi zgłosić swoją nieobecność do Biura Projektu, gdzie jest zobowiązany przedstawić dokumenty dla osoby która będzie pełnić zastępstwo. Dokumenty muszą potwierdzać spełnianie tych samych warunków jakie były zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 14) Wymagane dokumenty mogą zostać przesłane w formie elektronicznej, faxem lub osobiście. 15) Wymagania dotyczące dokumentacji zajęć: - Wykonawca przedłoży zamawiającemu dokumenty dotyczące badania rezultatów projektu w terminach wymienionych w § 2 ust.2 pkt.2 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ, - Wszystkim uczniom, którzy ukończyli udział w zajęciach Wykonawca jest zobowiązany wystawić zaświadczenie o ukończeniu zajęć, - Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania obecności w następujący sposób: oznakowania miejsc prowadzenia zajęć zgodnie z wytycznymi POKL dotyczącymi promocji, 4. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu następujące dokumenty dotyczące realizacji zajęć: a) miesięczne sprawozdania z realizacji godzin w poszczególnych grupach zawierające analizę frekwencji uczestników na zajęciach (w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), b) miesięczny harmonogram zajęć sporządzony oddzielnie dla każdej szkoły na co najmniej 5 dni przed rozpoczęciem zajęć w danym miesiącu, c) imienny wykaz osób, które brały udział w zajęciach (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), d) imienny wykaz osób, które zrezygnowały z udziału w zajęciach bądź zostały skreślone z listy uczestników z określeniem przyczyn takiego stanu rzeczy (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), e) rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć dla uczniów uczestniczących w zajęciach w roku szkolnym 2013/2014 oraz 2014/2015 (wrzesień-grudzień 2014 roku) w terminie do 23.12.2014 roku, f) dzienniki zajęć z listą obecności (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), g) miesięczny protokół przygotowany przez prowadzącego zajęcia, potwierdzający wykorzystanie multimediów i e-learningu do przygotowania i prowadzenia zajęć. 5. Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych. 6. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu wizytowanie w trakcie zajęć. 7.Wykonawca będzie zobowiązany do wydania uczestnikom projektu zaświadczeń o udziale w danych zajęciach, na zakończenie zajęć. 8. Wykonawca będzie zobowiązany do pisemnego zawiadamiania Zamawiającego niezwłocznie o każdej zmianie i uchybieniu w zakresie realizacji zajęć. 9. Wykonawca będzie zobowiązany do ponoszenia odpowiedzialności za bezpieczeństwo uczestników zajęć. 10. Wykonawca będzie zobowiązany do informowania o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej. 11. Wykonawca będzie zobowiązany do gromadzenia i przechowywania dokumentów dotyczących realizacji zajęć, w tym dokumentów finansowych, do dnia 31 grudnia 2020 r. w sposób zapewniający dostępność, poufność. 12. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia prawa wglądu Instytucji Wdrażającej Instytucji Pośredniczącej II Stopnia oraz innym podmiotom uprawnionym w zakresie kontroli prawidłowej realizacji Projektu, we wszystkie dokumenty związane z realizacją zajęć w ramach projektu pn. Młodzi, wykształceni, przez cały okres ich przechowywania określony w § 2 ust. 14. 13. Czas trwania jednej godziny zajęć rozwijających wiedzę i umiejętności , zajęć wyrównujących oraz doradztwa zawodowego wynosi 45 minut, natomiast czas trwania jednej godziny wsparcia psychologicznego wynosi 60 minut. 14. Zamawiający dopuszcza realizację przedmiotowego zamówienia przy posłużeniu się podwykonawcami. Zamawiający na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Zamawiający zastrzega, że: a) podwykonawstwo nie zmienia zobowiązań wykonawcy b) wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia zaniedbania pracy podwykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników w takim zakresie, jak gdyby były one jego działaniami, uchybieniami lub zaniedbaniami, jego lub jego przedstawicieli lub jego pracowników c) zamawiający nie jest związany stosunkami zobowiązaniowymi z podwykonawcami, ale może skorzystać z wszelkich praw nabytych przez wykonawcę w stosunku do nich d) wykonawca pozostaje w pełni odpowiedzialny w stosunku do zamawiającego za zlecone do podwykonania części zamówienia..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe 80.10.00.00 - Usługi szkolnictwa podstawowego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Dział. 9.1.Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej, jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddzi. 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic, w jakości usług edukacyjnych..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.05.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • LINGUA nauczanie Języków Obcych Mariusz Jaskulski, ul. Mrozowskiego 7/1, 27-200 Starachowice, kraj/woj. świętokrzyskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 198792,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 120963,00

  • Oferta z najniższą ceną: 120963,00 / Oferta z najwyższą ceną: 140598,90

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.