eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suchożebry › Dostawa pomocy dydaktycznych, materiałów plastycznych, programów edukacyjnych i sprzętu do prowadzenia zajęć w ramach projektu ,,Doświadczam, przeżywam, poznaję,,.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-07-25

Suchożebry: Dostawa pomocy dydaktycznych, materiałów plastycznych, programów edukacyjnych i sprzętu do prowadzenia zajęć w ramach projektu ,,Doświadczam, przeżywam, poznaję,,.
Numer ogłoszenia: 162169 - 2012; data zamieszczenia: 25.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Suchożebry , ul. Aleksandry Ogińskiej 11, 08-125 Suchożebry, woj. mazowieckie, tel. 0-25 63 145 15, faks 0-25 63 145 15.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.suchozebry.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa pomocy dydaktycznych, materiałów plastycznych, programów edukacyjnych i sprzętu do prowadzenia zajęć w ramach projektu ,,Doświadczam, przeżywam, poznaję,,..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiotem postępowania jest dostawa pn: Dostawa pomocy dydaktycznych, materiałów plastycznych, programów edukacyjnych i sprzętu do prowadzenia zajęć w ramach projektu ,,Doświadczam, przeżywam, poznaję,,, w tym: CZĘŚĆ I. Dostawa pomocy dydaktycznych i artykułów plastycznych do prowadzenia zajęć świetlicowych, terapii pedagogicznej, zajęć wyrównawczych z języka polskiego i matematyki CZĘŚĆ II. Dostawa pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć kół zainteresowań: polonistycznego, matematycznego, języka angielskiego CZĘŚĆ III. Dostawa sprzętu sportowego CZĘŚĆ IV. Dostawa książek CZĘŚĆ V. Dostawa oprogramowania Dysleksja CZĘŚĆ VI. Dostawa programów edukacyjnych oraz oprogramowania do tablic interaktywnych CZĘŚĆ VII Dostawa sprzętu biurowego CZĘŚĆ VIII. Dostawa sprzętu komputerowego CZĘŚĆ IX. Dostawa mobilnych pracowni komputerowych CZĘŚĆ X. Dostawa gry zręcznościowej - Piłkarzyki Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne i wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi określone zostały w załączniku nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 3.2 Przedmiot zamówienia musi posiadać wymagane prawem polskim certyfikaty/atesty potwierdzające jego dopuszczenie do użytkowania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. 3.3. W przypadku wystąpienia nazw własnych lub handlowych należy rozumieć, że dopuszcza się materiały i urządzenia o takich samych lub równoważnych właściwościach i parametrach. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty na towary równoważne pod warunkiem spełnienia przez nie wszystkich parametrów wymaganych określonych w tabelach w Załączniku 5 do SIWZ. W przypadku zaproponowania produktu równoważnego wymaga się, aby odpowiadał on pod względem jakości, trwałości, funkcjonalności oraz estetyki wykonania produktom wskazanym przez Zamawiającego. 3.4. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość zadań. 3.5. W przypadku wystąpienia sprzeczności w dokumentach tworzących SIWZ, wiążącą decyzję w tych sprawach podejmuje Zamawiający..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22.11.00.00-4, 22.99.34.00-1, 30.00.00.00-9, 30.20.00.00-1, 37.40.00.00-2, 37.52.00.00-9, 38.65.21.00-1, 39.16.21.00-6, 44.81.00.00-1, 48.80.00.00-6, 48.19.00.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oferta Wykonawcy będzie zawierać: a) wypełniony formularz ofertowy (zał. 1), b) dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. VII niniejszej Specyfikacji. c) zaparafowany przez Wykonawcę egzemplarz Załącznika nr 4 SIWZ pn. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego- stosownie do zadania/ zadań na które Wykonawca składa ofertę. d) Wypełniony Formularz wyceny kosztów realizacji zamówienia - Załącznik 6 e) pełnomocnictwo do reprezentowania konsorcjum w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, (jeśli dotyczy); f) Pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału, poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu, lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę g) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - dotyczy tylko Wykonawców wspólnie ubiegających się o uzyskanie zamówienia. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału, poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu, lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający z zastrzeżeniem p. 2. dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: a) w uzasadnionych przypadkach lub innych okolicznościach niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy konieczna będzie zmiana terminu realizacji zamówienia, Zamawiający na wniosek Wykonawcy może przedłużyć termin realizacji zamówienia. Okolicznościami takimi będą: niesprzyjające warunki atmosferyczne, siła wyższa, awarie, katastrofy, akty wandalizmu, b) w innych uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, c) w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a zmiany wynikły w trakcie realizacji zamówienia, Zamawiający dopuszcza przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach: - zawieszenie wykonywania usług przez Zamawiającego d) zmiany postanowień umowy następuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zmiany dotyczące wydłużenia terminu realizacji zamówienia (wykonania umowy), będą możliwe jedynie w przypadku gdy Zamawiający uzyska zgodę Instytucji Wdrażającej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 na wydłużenie terminu realizacji projektu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.suchozebry.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Suchożebry ul. A. Ogińskiej 11, 08-125 Suchożebry Cena 30,00zł + koszt przesyłki za pobraniem (jeśli dotyczy).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Suchożebry ul. A. Ogińskiej 11, 08-125 Suchożebry (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013r Priorytet. IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: CZĘŚĆ I. Dostawa pomocy dydaktycznych i artykułów plastycznych do prowadzenia zajęć świetlicowych, terapii pedagogicznej, zajęć wyrównawczych z języka polskiego i matematyki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa pomocy dydaktycznych i artykułów plastycznych do prowadzenia zajęć świetlicowych, terapii pedagogicznej, zajęć wyrównawczych z języka polskiego i matematyki. 77 róznych towarów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne i wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi określone zostały w załączniku nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.52.00.00-9, 22.99.34.00-1, 39.16.21.00-6, 44.81.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: CZĘŚĆ II. Dostawa pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć kół zainteresowań: polonistycznego, matematycznego, języka angielskiego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć kół zainteresowań: polonistycznego, matematycznego, języka angielskiego. 31 róznych towarów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne i wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi określone zostały w załączniku nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.00-6, 37.52.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: CZĘŚĆ III. Dostawa sprzętu sportowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa sprzętu sportowego w tym: Trampolina z ochraniaczem, Łuki do treningu, Drążki do slalomu, Płotki, Piłki koszykowe, Piłki nożne, Piłki do siatkówki, Zestaw gimnastyczny, Wstęgi gimnastyczne, Letnie narty dla 2 osób, Rakietki do tenisa stołowego, Rozciągliwa lina, Koordonka, Gra zręcznościowa złap piłkę, Gra zręcznościowa rzuc i złap, Materac szkolny. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne i wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi określone zostały w załączniku nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.40.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: CZĘŚĆ IV. Dostawa książek.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa książek - 45 pozycji w 3 egz. każdy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne i wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi określone zostały w załączniku nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22.11.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: CZĘŚĆ V. Dostawa oprogramowania Dysleksja.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa oprogramowania Dysleksja. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne i wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi określone zostały w załączniku nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.19.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: CZĘŚĆ VI. Dostawa programów edukacyjnych oraz oprogramowania do tablic interaktywnych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa programów edukacyjnych oraz oprogramowania do tablic interaktywnych wtym: -Oprogramowanie - pakiet edukacyjny, klasa 4 szkoły podstawowej, 4 przedmioty; -Oprogramowanie - pakiet edukacyjny, klasa 5 szkoły podstawowej, 4 przedmioty; -Oprogramowanie - pakiet edukacyjny, klasa 6 szkoły podstawowej, 4 przedmioty; -Oprogramowanie edukacyjne (pakiet 6 plansz interaktywnych)dla klas IV-VI szkoły podstawowej; -Język angielski. Oprogramowanie interaktywne . Szkoła Podstawowa. Klasy 4-6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne i wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi określone zostały w załączniku nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.19.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: CZĘŚĆ VII Dostawa sprzętu biurowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa sprzętu biurowego w tym: kserokopiarka, bindownica po 3 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne i wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi określone zostały w załączniku nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.00.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: CZĘŚĆ VIII. Dostawa sprzętu komputerowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa sprzętu komputerowego w tym po 3 szt:Tablica interaktywna, Wizualizer przenośny, Projektor. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne i wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi określone zostały w załączniku nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.20.00.00-1, 38.65.21.00-1, 30.00.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: CZĘŚĆ IX. Dostawa mobilnych pracowni komputerowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa mobilnych pracowni komputerowych w tym: - Mobilna pracownia komputerowa na 10 stanowisk - 2 zestawy; - Mobilna pracownia komputerowa na 20 stanowisk - 1 zestaw. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne i wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi określone zostały w załączniku nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.80.00.00-6, 30.00.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: CZĘŚĆ X. Dostawa gry zręcznościowej - Piłkarzyki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa gry zręcznościowej - Piłkarzyki - 3 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne i wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi określone zostały w załączniku nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.40.00.00-2, 37.52.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.