eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pruszcz Gdański › Prowadzenie obsługi bankowej budżetu Powiatu Gdańskiego w Pruszczu Gdańskim oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym budżetu Powiatu.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-07-25

Pruszcz Gdański: Prowadzenie obsługi bankowej budżetu Powiatu Gdańskiego w Pruszczu Gdańskim oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym budżetu Powiatu.
Numer ogłoszenia: 161747 - 2012; data zamieszczenia: 25.07.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 122007 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego, ul. Wojska Polskiego 16, 83-000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie, tel. 058 6834999, faks 058 6834899.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie obsługi bankowej budżetu Powiatu Gdańskiego w Pruszczu Gdańskim oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym budżetu Powiatu..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie obsługi bankowej budżetu Powiatu Gdańskiego w Pruszczu Gdańskim oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym budżetu Powiatu. 2. ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1) Otwarcie i prowadzenie rachunku bieżącego budżetu Powiatu Gdańskiego oraz jego rachunków pomocniczych. 2) Otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących oraz rachunków pomocniczych jednostek organizacyjnych Powiatu. 3) Realizacja zleceń płatniczych (przelewów) krajowych i zagranicznych na następujących warunkach: a) przelewy wewnętrzne, tj. na rachunki prowadzone przez Bank, w czasie rzeczywistym, b) przelewy wychodzące do innego Banku do wysokości 1mln zł., zarejestrowane w systemie bankowym do godz. 800 - w tym samym dniu roboczym - I sesją ELIXIR, a zarejestrowane w systemie bankowym do 1230- II sesją ELIXIR w tym samym dniu roboczym. Polecenia przelewu wychodzące do innych banków zarejestrowane w systemie bankowym do godz. 1500 winny zostać zrealizowane III sesją ELIXIR, natomiast zlecenia zarejestrowane w systemie bankowym po godz. 1500 winny zostać przesłane najpóźniej w następnym dniu roboczym I sesją ELIXIR, c) przelewy powyżej 1mln zł., zarejestrowane w systemie bankowym do godz. 1500 za pośrednictwem SORBNET, w tym samym dniu roboczym. d) przelewy zagraniczne w systemie SWIFT. Zamawiający będzie dokonywał płatności w systemie elektronicznej obsługi rachunków bankowych. W wyjątkowych sytuacjach, gdy nie będzie możliwe dokonanie przelewu w Systemie, Zamawiający zastrzega sobie prawo złożenia w oddziale Banku przelewów w formie papierowej, a Bank zobowiąże się zapewnić realizację w tym samym dniu, przelewów złożonych w Banku do godz. 1400. 4. Przyjmowanie przelewów przychodzących z obcych banków na następujących warunkach: a) środki przychodzące I sesją ELIXIR winny być zaksięgowane na rachunku w tym samym dniu do godz. 1300, b) środki przychodzące II sesją ELIXIR winny zostać zaksięgowane na rachunku w tym samym dniu do godz. 1600, c) środki przychodzące III sesją ELIXIR winny zostać zaksięgowane w tym samym dniu, a najpóźniej do godz. 930 następnego dnia roboczego. 5. Przyjmowanie wpłat gotówkowych dokonywanych przez Zamawiającego we wszystkich placówkach, wybranego do obsługi bankowej budżetu Powiatu Gdańskiego banku. 6. Dokonywanie wypłat gotówkowych przez Zamawiającego we wszystkich placówkach, wybranego do obsługi bankowej budżetu Powiatu Gdańskiego banku. Umożliwienie zamawiającemu wymiany gotówki (banknotów na bilon). 7) Wydawanie blankietów czekowych. Blankiety czekowe mogą być zastąpione dyspozycjami wypłaty. 8) Wydawanie służbowych kart płatniczych oraz ich obsługa. Za czynności związane z wydawaniem oraz obsługą transakcji dokonanych kartami, Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów. Karty będą także umożliwiały dokonywanie wypłat gotówkowych w bankomatach wskazanych przez Wykonawcę. 9) Środki pieniężne gromadzone na rachunkach bankowych Zamawiającego oraz na rachunkach jednostek organizacyjnych Powiatu Gdańskiego oprocentowane będą w oparciu o zmienną stawkę WIBID 1M z dnia pozostawania środków na rachunkach, przemnożoną przez zaoferowany przez Wykonawcę współczynnik (z oferty), stały w całym okresie obowiązywania umowy. 10) Dzienna kapitalizacja odsetek od środków gromadzonych na rachunkach Zamawiającego. 11) Możliwość dokonywania w Banku lokat terminowych na indywidualnie negocjowanych warunkach. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania lokat w innych bankach w przypadku uzyskania korzystniejszej oferty. 12) Udzielenie kredytu w rachunku bieżącym budżetu Powiatu na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Powiatu. 13) W ramach wykonywania przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni, bez pobierania dodatkowych opłat, wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych, jednolitego dla wszystkich jednostek organizacyjnych (13 stanowisk), instalowanie wersji aktualizacyjnych w okresie trwania umowy oraz świadczenie serwisu oprogramowania. System elektronicznej obsługi rachunków bankowych musi spełniać wymogi bezpieczeństwa teleinformatycznego. W ramach elektronicznej obsługi bankowej Wykonawca zapewni w szczególności: a) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunku bieżącym budżetu Powiatu oraz pozostałych rachunkach Zamawiającego, b) tworzenie zbiorów danych rachunków, Kontrahentów i innych danych ewidencyjnych, c) przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich w/w rachunkach wg rodzaju operacji, daty, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów, d) składanie poleceń przelewu, ze wszystkich w/w rachunków w ramach dostępnych środków, w tym kredytowych, e) składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich usuwania, przeglądania, modyfikowania przed wysłaniem do Banku, f) łączenie dowolnej liczby pojedynczych przelewów bankowych w grupy, pozwalające na złożenie na nich akceptacji przez osoby upoważnione, g) dostęp do aktualnego salda na każdym rachunku bankowym na wybrany dzień, h) import przelewów przygotowanych w systemie finansowo-księgowym Zamawiającego do Systemu, wg formatu wynikającego z systemu finansowo- księgowego, i) jednoczesne funkcjonowanie wszystkich stanowisk w tym samym czasie (wymóg systemu wielostanowiskowego), j) informowanie użytkowników o wszystkich istotnych sprawach związanych z Systemem (np. awarie, aktualizacje, przelewy odrzucone przez Bank), k) możliwość definiowania schematu podpisywania zleceń w systemie bankowości elektronicznej z uwzględnieniem limitów kwot, l) zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa systemu bankowości elektronicznej, m) wyodrębnienie uprawnienia do autoryzacji zleceń za pośrednictwem podpisu elektronicznego, n) szkolenie pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych (13 osób). 14) Generowanie i przekazywanie wyciągów bankowych, jako zestawienia operacji przeprowadzonych na poszczególnych rachunkach bankowych. Bank zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu wyciągi w formie pliku elektronicznego do wydruku w formacie PDF, najpóźniej do godz. 830 następnego dnia roboczego oraz wyciągi w formie papierowej nie później niż do godz. 1000 w następnym dniu roboczym. Wyciągi w formie papierowej wydawane będą upoważnionym pracownikom Zamawiającego oraz upoważnionym pracownikom jednostek organizacyjnych Zamawiającego. Niezgodności dotyczące wyciągów bankowych wyjaśniane będą przez Bank nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Wyciągi bankowe muszą zawierać: a) wszystkie informacje o płatnościach, jakie zostały umieszczone przez Kontrahentów w opisie płatności, b) informacje tożsame z danymi umieszczonymi w Systemie, c) pełną nazwę rachunku, walutę rachunku, pełną nazwę posiadacza rachunku, informację o przeprowadzonych wpłatach, wypłatach, nr rachunku beneficjenta, zleceniodawcy i jego pełną nazwę, pełny tytuł płatności, datę wpłaty, informacje na temat otrzymanego kredytu, założonych lokat, kwotach i okresach naliczonych odsetek, d) własny, niepowtarzalny numer. 15) Wydawanie opinii bankowych związanych z obsługą bankową budżetu Powiatu na wniosek Zamawiającego. 16) Potwierdzanie na wniosek Zamawiającego dokonanych transakcji oraz sald rachunków bankowych. 17) Doradztwo finansowe w zakresie objętym umową o obsługę budżetu Powiatu oraz w zakresie pozyskiwania źródeł finansowania inwestycji powiatowych. Wykonawca z tytułu prowadzenia obsługi bankowej Zamawiającego będzie otrzymywał miesięczną opłatę ryczałtową. Miesięczna opłata ryczałtowa płatna będzie do dnia 28 każdego miesiąca, a w przypadku, gdy będzie to dzień wolny od pracy, to płatność następować będzie w dniu roboczym poprzedzającym ten dzień. W ostatnim miesiącu obowiązywania umowy opłata ryczałtowa płatna będzie do dnia 28 lipca 2017r. Pierwsza płatność nastąpi 28 sierpnia 2012r. Oprócz opłaty ryczałtowej Wykonawca nie może naliczyć innych opłat ani obciążyć Zamawiającego innymi dodatkowymi kosztami bankowymi. Opłata ryczałtowa obejmuje również należność Banku za prowadzenie obsługi bankowej jednostek organizacyjnych Powiatu. 3. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KREDYTU W RACHUNKU BIEŻĄCYM: 1) Wykonawca zapewni kompleksową obsługę bankową budżetu Powiatu od dnia 29 lipca 2012 r. do 28 lipca 2017 r. W okresie wskazanym powyżej, Bank zobowiąże się do udzielania kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym budżetu Powiatu Gdańskiego na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Powiatu. Kredyt krótkoterminowy będzie miał charakter odnawialny w każdym roku i będzie wynikał z Uchwały Rady Powiatu Gdańskiego (uchwały budżetowej), każdorazowo uruchamiany będzie po przekazaniu do Banku stosownej uchwały oraz podpisaniu Aneksu do umowy o kredyt krótkoterminowy, 2) W pierwszym roku obowiązywania umowy Bank zobowiązany jest udzielić kredytu krótkoterminowego do wysokości 2 mln zł., w kolejnych latach wysokość kredytu wynikać będzie z określonego przez Radę Powiatu Gdańskiego w uchwale budżetowej upoważnienia do zaciągania kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Powiatu Gdańskiego, jednakże w każdym kolejnym roku nie przekroczy 2 mln zł., 3) Kredyt krótkoterminowy udzielony zostanie bez prowizji i opłat, jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki za rzeczywiście wykorzystany kredyt, 4) Pułap kredytu krótkoterminowego będzie w dyspozycji Zamawiającego przez cały okres obowiązywania umowy. 5) Oprocentowanie kredytu krótkoterminowego liczone będzie w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M obowiązującą w dniu zaciągnięcia kredytu, tj. w dniu powstania salda debetowego w rachunku bieżącym, plus marża Wykonawcy (z oferty), wyrażona w procentach, stała w całym okresie obowiązywania umowy. Ustalone w ten sposób oprocentowanie będzie obowiązywało do końca spłaty zadłużenia, tj. do ostatniego dnia utrzymywania się salda debetowego w rachunku bieżącym. Oznacza to, że stawka WIBOR 1M będzie aktualizowana każdorazowo w dniu ponownego zaciągnięcia kredytu w ciężar rachunku bieżącego. 6) Średnie prognozowane zadłużenie w ramach kredytu w rachunku bieżącym założono na poziomie 2 mln zł w okresie 120 dni w każdym roku obowiązywania umowy. 7) Odsetki od wykorzystanego kredytu płatne będą z dołu, a naliczane będą w okresach miesięcznych zwanych okresami odsetkowymi za każdy dzień i będą należne Bankowi w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca kalendarzowego, a w przypadku wygaśnięcia umowy w ostatnim dniu jej obowiązywania i pobierane będą przez Bank ze wskazanego przez Zamawiającego Rachunku. 8) Wypłata kredytu następować będzie w formie realizacji dyspozycji w ciężar rachunku bieżącego, do wysokości przyznanego kredytu. 9) Szczegółowe warunki dotyczące udzielenia kredytu w rachunku bieżącym budżetu Powiatu Gdańskiego uregulowane będą odrębną umową uwzględniającą istotne postanowienia umowy w zakresie umowy o kredyt krótkoterminowy w rachunku bieżącym (ust. XXI SIWZ) 4. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA 1. Prowadzenie obsługi bankowej jednostek organizacyjnych odbywać się będzie na podstawie odrębnych umów zawartych pomiędzy Bankiem, a tymi jednostkami organizacyjnymi. 2. Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych jednostek organizacyjnych będą oprocentowane na takich samych warunkach jak środki zgromadzone na rachunkach bankowych Powiatu. 3. W przypadku utworzenia nowej jednostki, Bank zapewni jej obsługę na zasadach i w zakresie jak dla pozostałych jednostek. 5. INFORMACJE OGÓLNE, DODATKOWE 1) Liczba prowadzonych rachunków bankowych - stan na 31.12.2011 r. a) Powiat Gdański 17 b) Jednostki organizacyjne Powiatu 23 2) Informacje dotyczące ilości transakcji ( średnio w miesiącu): Przelewy wewnętrzne w ramach Banku 417 szt. Przelewy wychodzące krajowe (na rachunki w innych bankach) -2011r. 1.539 szt. Ilość/wartość wpłat dokonywanych przez posiadacza rachunku 49 szt./ 320.000 zł. Ilość /wartość wypłat dokonywanych przez posiadacza rachunków 20 szt./98.500 zł. Zamawiający zastrzega, iż ilość operacji, rachunków bankowych może ulec zmianie np. wskutek uregulowań prawnych, które będą nakładały na Zamawiającego obowiązek otwarcia wyodrębnionych rachunków bankowych dla wskazanych operacji finansowych, pojawienia się nowych rozwiązań technicznych, powstania nowych jednostek organizacyjnych Zamawiającego bądź zmian organizacyjnych Zamawiającego. 3) Budżet Powiatu Gdańskiego na 2012 rok - plan po zmianach na dzień 16.05.2012r.: Dochody - 62.472.779 zł. Wydatki - 63.242.779 zł. Przychody - 2.850.000 zł. Rozchody - 2.080.000 zł. 4) Aktualne zadłużenie Powiatu z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na dzień 30.05.2012r r. wynosi 13.720.000,- zł., przewidywany stan zadłużenia na koniec 2012 r. - 11.640.000,- zł. UWAGA: Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi posiadać oddział lub filię banku na terenie miasta Pruszcz Gdański. W celu potwierdzenia Wykonawca wypełni oświadczenie (załącznik nr 6 do SIWZ). 6. WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH OBJĘTYCH ZAMÓWIENIEM: - Zespół Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Rusocinie , - Zespół Szkół Ogrodniczych i Ogólnokształcących w Pruszczu Gdańskim, - Zespół Szkół Specjalnych w Warczu - Dom Pomocy Społecznej w Zaskoczynie, - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pruszczu Gdańskim, - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszczu Gdańskim, - Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Pruszczu Gdańskim, - Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Pruszczu Gdańskim. 7. WYKAZ DOKUMENTÓW ZAŁĄCZONYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO DO SIWZ- załącznik nr 7 do specyfikacji: a) Uchwała nr 028/p114/D/II/12 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 31 stycznia 2012 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego oraz prawidłowości prognozy kwoty długu Powiatu Gdańskiego na lata 2012-2021. b) Uchwała Nr 087/p/114/R/II/R/12 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Gdańskiego za 2011r. c) Rb-N Kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych jednostki samorządu terytorialnego za 2011 rok oraz I kwartał 2012 r., d) Rb-Z Kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń jednostki samorządu terytorialnego za 2011 rok oraz I kwartał 2012r e) Rb-27S Miesięczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za 2011r. oraz I kwartał 2012r. f) Rb-28S Miesięczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za 2011r. oraz I kwartał 2012r. g) Rb-NDS Kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za 2011 rok oraz za I kwartał 2012 r., h) informacja o aktualnych zobowiązaniach Powiatu Gdańskiego z tytułu zaciągniętych kredytów. i) NIP i REGON Powiatu Gdańskiego. j) Oświadczenie Powiatu o niezaleganiu z opłatami na rzecz ZUS i Urzędu Skarbowego.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25.07.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Bank Millennium S.A, Ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 412605,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 412605,00

  • Oferta z najniższą ceną: 412605,00 / Oferta z najwyższą ceną: 210000,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.