eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kamień Pomorski › Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania/Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków w Mokrawicy/, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-09

Kamień Pomorski: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania: /Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków w Mokrawicy/, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Numer ogłoszenia: 159187 - 2013; data zamieszczenia: 09.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. , ul. Szczecińska 2, 72-400 Kamień Pomorski, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 38 20 888, faks 91 38 20 021.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgkkamien.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.pgkkamien.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania: /Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków w Mokrawicy/, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie na rzecz Zamawiającego i w jego imieniu usług Inżyniera Kontraktu w oparciu o procedury FIDIC-/ Warunki Kontraktowe dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego przy rozbudowie oczyszczalni ścieków /czerwona książka/ lub równoważnych projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, działanie 1.1 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tyś RLM. Całość usługi objęta będzie jedną umową podpisaną z Wykonawcą, tj. Inżynierem Kontraktu, wybranym w niniejszym postępowaniu przetargowym. Roboty budowlane związane z realizacją zadania będą realizowane przez Wykonawcę wyłonionego w odrębnym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego przez Zamawiającego. W ramach projektu /Rozbudowa i modernizacja systemu odprowadzania ścieków w aglomeracji Kamień Pomorski-etap I/ realizowane będzie następujące zadanie inwestycyjne: /Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków w Mokrawicy/. Przedmiotem robót Wykonawcy jest wykonanie robót budowlanych obiektów zlokalizowanych na terenie oczyszczalni ścieków w Mokrawicy. Opis przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 1 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.54.00.00 - Usługi zarządzania budową 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 zł /słownie: dziesięć tysięcy złotych/. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach /art. 45 ust. 6 Pzp/: a/pieniądzu, b/poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c/gwarancjach bankowych, d/gwarancjach ubezpieczeniowych, e/poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm./. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji, w sytuacjach, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. Z wniesionego wadium, w tym także treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia, znak sprawy: PGK/ZP/02/2013 na Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania: /Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków w Mokrawicy/, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zgodnie z art. 45 ust. 3 i 7 Pzp wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, a wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Pekao S.A. I Oddział w Kamieniu Pomorskim, ul. Gryfitów 2a, 72-400 Kamień Pomorski. Nr konta: 19124038681111000040930897 do dnia 21 sierpnia 2013r. do godziny 09:45. Wniesienie wadium w formach innych niż w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli ustanowienie wadium w drodze czynności prawnej nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp Wykonawca składa przed upływem terminu składania ofert w sekretariacie lub załącza do oferty. Wykonawca otrzyma potwierdzenie złożenia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp, wraz z adnotacją o terminie złożenia tych dokumentów; wzór dokumentu stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a/odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b/nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c/zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełnienia warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę pełnienia funkcji inżyniera kontraktu o wartości 300.000 zł brutto na wykonanej inwestycji, dla której wydano co najmniej Świadectwo Przejęcia w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC /Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów-Fédération Internationale Des Ingénieurs-Conseils/ lub równoważne /inne powszechnie uznane w Europie standardowe warunki kontraktowe/. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego /za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej/. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmuje kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania. Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie /spełnia/, /nie spełnia/.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełnienia warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a/jedną osobą, która będzie pełnić funkcję inspektora robót instalacyjnych sanitarnych: -posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, -posiadającą wykształcenie wyższe techniczne oraz minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót lub kierowaniu robotami w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych lub kanalizacyjnych. Dodatkowo powinna wykazać się doświadczeniem w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami na zakończonych inwestycjach, których przedmiotem było: -jedna budowa lub przebudowa oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej minimum 2000 m3/d lub wartości robót co najmniej 10 000 000 PLN netto /słownie: dziesięć milionów złotych/, -dodatkowo wskazana wyżej inwestycja winna być zrealizowana w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne, Zamawiający dopuszcza wykazanie spełnienia powyższego warunku w ramach jednej inwestycji. b/jedną osobą, która będzie pełnić funkcję inspektora robót drogowych: -posiadającą wykształcenie wyższe techniczne, minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami drogowymi, -posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami drogowymi lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, -która kierowała lub nadzorowała co najmniej jedną robotą budowlaną związaną z obiektem budowlanym, takim jak droga, w rozumieniu przepisów o drogach publicznych, z wyłączeniem drogowych obiektów inżynierskich oprócz przepustów, wykonaną w oparciu o procedury FIDIC lub równoważne, c/jedną osobą, która będzie pełnić funkcję specjalisty do spraw zamówień publicznych: -posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie w przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych w oparciu o Pzp na wykonanie robót budowlanych. d/jedną osobą, która będzie pełnić funkcję Inżyniera Rezydenta: -posiadającą wykształcenie wyższe, -posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu projektami, kierowaniu budową lub sprawowaniu nadzoru nad robotami-doświadczenie jako Kierownik Budowy, Inspektor Nadzoru, Dyrektor Kontraktu lub Inżynier Rezydent, -posiadającą doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu co najmniej jednej zakończonej inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, o wartości nie mniejszej niż 10 000 000 PLN netto /słownie: dziesięć milionów złotych/ i przepustowości średniej dobowej minimum 2000 m3/d. Dodatkowo inwestycja ta winna być zrealizowana zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC lub równoważnymi. e/jedną osobą, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru w zakresie robót konstrukcyjno-budowlanych: -posiadającą wykształcenie wyższe techniczne oraz minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót lub kierowaniu robotami z zakresu budownictwa w tym, na minimum jednej zakończonej inwestycji w zakresie budowy lub przebudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej 2000 m3/d lub wartości robót co najmniej 10 000 000 PLN netto /słownie: dziesięć milionów złotych/, -posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; f/jedną osobą, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru w zakresie robót sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i automatyki: -posiadającą wykształcenie wyższe techniczne oraz minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót lub kierowaniu robotami elektrycznymi i aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki (AKPiA) w tym przynajmniej na jednej zakończonej inwestycji obejmującej budowę lub przebudowę oczyszczalni ścieków, -posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Za ważne uprawnienia Zamawiający również uzna uprawnienia nabyte w państwach poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, których kwalifikacje uznawane są zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji, zawodowych, nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej Dz. U. z 2008r. Nr 63, poz. 394/. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego /za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej/. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmuje kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania. Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie /spełnia/, /nie spełnia/.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe na kwotę 100 000 zł /słownie: sto tysięcy złotych/ lub zdolność kredytową na kwotę 100 000 zł /słownie: sto tysięcy złotych/. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego /za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej/. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmuje kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania. Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie /spełnia/, /nie spełnia/.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy stanowiący zał. nr 7 do SIWZ, w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument. 2.Odpowiednie pełnomocnictwa. 3. Oświadczenie, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W przypadku: a/wystąpienia zamówień dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp o wartości przekraczającej lub nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro jeżeli, -z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub, -wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; b/wystąpienia zdarzeń lub warunków atmosferycznych uniemożliwiających lub utrudniających prawidłowe wykonywanie zamówienia, c/wydłużenia terminu wyboru Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego: d/działań i zaniechań organów władzy publicznej, w tym zmiany urzędowych interpretacji przepisów dotyczących realizacji i finansowania Przedmiotu Umowy lub Projektu, e/działań i zaniechań instytucji polskich bądź Unii Europejskiej zaangażowanych w realizację, kontrolę lub finansowanie Projektu /w szczególności takich jak zmiana lub przyjęcie nowych wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków czy sprawozdawczości w zakresie realizacji Projektu bądź zmiany innych dokumentów programowych/, f/gwałtownej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej, g/jeżeli zmiana jest konieczna z powodu działania siły wyższej tj. zdarzenia pozostającego poza kontrolą strony, którego to zdarzenia strona nie mogła rozsądnie uniknąć i które nie może być przypisane w sposób uzasadniony tej stronie-termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności, h/złożenia przez Wykonawcę robót budowlanych wniosku o skrócenie terminu wykonania umowy a zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego, i/wystąpienia znacząco odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych /kategoria gruntu, kurzawka itp./ uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy-termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności, j/wystąpienia znacząco odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych w szczególności podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych, itp. uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu Umowy-termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności, k/wystąpienia zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian Umowy zawartej przez Zamawiającego o dofinansowanie Projektu lub wytycznych dotyczących realizacji tego Projektu. -termin wykonania zamówienia ulega wydłużeniu o czas równy wykonaniu zamówień dodatkowych, trwaniu zdarzeń lub warunków atmosferycznych uniemożliwiających lub utrudniających prawidłowe wykonywanie lub wydłużeniu terminu wyboru Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, albo o czas działań lub zaniechań ze strony organów władzy publicznej bądź instytucji polskich Unii Europejskiej, a także o czas niezbędny do dostosowania zamówienia do powstałej gwałtownej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej. Zakres zmian w umowie w sprawie zamówienia publicznego obejmuje również zmiany osób, o których mowa w pkt 5.4. SIWZ, w przypadku: a/śmierci, choroby lub wypadku którejkolwiek z osób personelu, b/utraty uprawnień do wykonywania zawodu, c/jeżeli jest konieczne zastąpienie którejkolwiek z osób personelu z innych przyczyn, niż wymienione powyżej. W przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług /VAT/ cena netto wynagrodzenia Wykonawcy nie ulega zmianie. Podatek VAT będzie naliczony w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury VAT. Podstawą do zapłaty będzie aneks do umowy z Wykonawcą. W przypadku gdy okres działania objętego siłą wyższą przekroczył 120 dni zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca mają prawo do rozwiązania Umowy bez wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym, co skutkować będzie rozliczeniem finansowym pomiędzy stronami Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pgkkamien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Kamieniu Pomorskim, 72-400 Kamień Pomorski, ul. Szczecińska 2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.08.2013 godzina 09:45, miejsce: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Kamieniu Pomorskim, 72-400 Kamień Pomorski, ul. Szczecińska 2, sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na /Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania:Przebudowa z rozbudową oczyszczalni ścieków w Mokrawicy/ współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, działanie 1.1 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tyś. RLM/ dla Projektu pn: /Przebudowa i modernizacja systemu odwadniania ścieków w aglomeracji Kamień Pomorski - etap I/ Umowa o dofinansowanie nr POIS .01.01.00-00-327/12.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.