Katowice: Świadczenie usług w zakresie sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników, kandydatów na studia, studentów i doktorantów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz w zakresie przeprowadzania badań i wydawania orzeczeń o potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu UŚ urlopu dla poratowania zdrowia
Numer ogłoszenia: 158937 - 2016; data zamieszczenia: 26.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.us.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług w zakresie sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników, kandydatów na studia, studentów i doktorantów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz w zakresie przeprowadzania badań i wydawania orzeczeń o potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu UŚ urlopu dla poratowania zdrowia.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników, kandydatów na studia, studentów i doktorantów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz w zakresie przeprowadzania badań i wydawania orzeczeń o potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu UŚ urlopu dla poratowania zdrowia. Usługa winna być świadczona na terenie miast: Katowice, Sosnowiec, Cieszyn.
2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 2A - 2C do SIWZ, w tym:
1. Wykaz świadczeń wraz z niezbędnymi badaniami diagnostycznymi wraz z przewidywanymi ilościami - załącznik nr 2A do SIWZ,
2. Wykaz jednostek Zamawiającego - załącznik nr 2B do SIWZ,
3. Wykaz czynników szkodliwych i niebezpiecznych dla zdrowia- załącznik nr 2C.
4) Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, w zakresie następujących części:
Część A - usługa świadczona na terenie miasta Katowice;
Część B - usługa świadczona na terenie miasta Sosnowiec;
Część C - usługa świadczona na terenie miasta Cieszyn.
5)Okres realizacji zamówienia (dotyczy wszystkich części):
od dnia 1 stycznia 2017 r. do dnia 31 grudnia 2019 r. albo do wyczerpania wartości umowy , w zależności od tego które ze zdarzeń nastąpi wcześniej.
6) Warunki realizacji zamówienia. Warunki płatności: szczegółowe warunki realizacji zamówienia oraz warunki płatności zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.10.00.00 - Usługi ochrony zdrowia .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.01.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, prowadzonego przez uprawniony organ rejestrowy (zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej - tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 618 ze zm.).
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Ocenę spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu, Zamawiający przeprowadzi w oparciu o następujące dokumenty i oświadczenia, t. j.:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 1B do SIWZ), o którym mowa w rozdz. IV ust. 1 pkt 1) SIWZ oraz
b) dokument, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 pkt 2) SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IV ust.1 pkt 1 SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż:
- w zakresie części A: 100 000,00 zł (sto tysięcy złotych, 00/100);
- w zakresie części B: : 100 000,00 zł (sto tysięcy złotych, 00/100);
- w zakresie części C: 50 000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych, 00/100)
W przypadku podania wartości w walucie innej niż PLN, dla porównania ich wartości Zamawiający przyjmie średni kurs NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Uwaga!
W przypadku złożenia oferty na więcej niż 1 część zamówienia, Wykonawca winien posiadać ww. ubezpieczenie na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł (sto tysięcy złotych).
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie ww. warunku:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 1B do SIWZ), o którym mowa w rozdz. IV ust. 1 pkt 1 SIWZ oraz
b) opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, w wysokości wymaganej przez Zamawiającego, o których mowa w rozdziale IV ust 1 pkt 3 SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
1) W zakresie części A, B:
Oświadczenie Wykonawcy, iż wszystkie osoby uczestniczące w realizacji zamówienia, wykonujące zawód lekarza służby medycyny pracy, lekarzy specjalistów:
a) okulisty,
b) laryngologa,
c) lekarza z uprawnieniami do wykonywania badań osób narażonych na promieniowanie jonizujące
oraz w razie konieczności inni lekarze specjaliści, posiadają odpowiednie uprawnienia, kwalifikacje oraz prawo wykonywania zawodu.
W zakresie części C:
Oświadczenie Wykonawcy, iż wszystkie osoby uczestniczące w realizacji zamówienia, wykonujące zawód lekarza służby medycyny pracy, lekarzy specjalistów:
a) okulisty,
b) laryngologa,
oraz w razie konieczności inni lekarze specjaliści, posiadają odpowiednie uprawnienia, kwalifikacje oraz prawo wykonywania zawodu.
Wystarczającym będzie złożenie oświadczenia zgodnie z ust. 10 Formularza oferty (w zakresie danej części)
2) Oświadczenie Wykonawcy, iż świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie określonym w rozdz. IV ust. 2) załącznika nr 2A do SIWZ (dot. danej części zamówienia) oraz punkt poboru krwi i odbiór materiału do badań, będą realizowane na terenie jednej placówki zlokalizowanej:
W zakresie części A - w Katowicach w odległości nie większej niż 2 km od siedziby Zamawiającego, ul. Bankowej 12, 40 - 007 Katowice (Rektorat) (tj. odległość w linii prostej - promień) - z podaniem dokładnego adresu placówki.
Uwaga!
Wykonawca w celu ustalenia faktycznej odległości swej placówki od siedziby Zamawiającego, winien posłużyć się pomiarem odległości dostępnym na stronie internetowej http://www.odleglosci.info/ .
W zakresie części B - w Sosnowcu (z podaniem dokładnego adresu placówki)
W zakresie części C - w Cieszynie (z podaniem dokładnego adresu placówki).
Wystarczającym będzie złożenie oświadczenia zgodnie z ust. 11 Formularza oferty (w zakresie danej części)
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo - wymagane, jeżeli ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik. W przypadku, kiedy osoba składająca w imieniu Wykonawcy ofertę, nie jest osobą uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy i złożenia oferty w postępowaniu na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru (np. prowadzonego przez sąd rejestru handlowego, rejestru spółdzielni lub rejestru przedsiębiorstw państwowych albo odpisu z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), wraz z ofertą powinno zostać złożone stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby/ób wystawione przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Forma dokumentu: Oryginał lub kopia poświadczona notarialnie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Dostępność świadczeń lekarza okulisty (liczba dni w tygodniu) - 5
- 3 - Dostępność świadczeń lekarza laryngologa (liczba dni w tygodniu) - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji:
1) zmiany lokalizacji, adresu placówki świadczącej usługi objęte przedmiotem zamówienia, przy zachowaniu wymogów dotyczących placówki wskazanych w SIWZ,
2) zmiany dni i godzin przyjęć lekarzy specjalistów, przy zachowaniu wymogów zawartych w SIWZ,
3) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu usług powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, że podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia (dotyczy przypadku, w którym Wykonawca powierza wykonanie części zamówienia podwykonawcom), a także zmiany sposobu realizacji zamówienia z realizacji przy udziale podwykonawców na samodzielną realizację przez Wykonawcę,
4) zmiany lub rezygnacji z podwykonawców wskazanych w §1 ust. 6 wzoru umowy (podwykonawców, na zasoby których Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych), z zastrzeżeniem postanowień §1 ust. 7 wzoru umowy;
5) w sytuacji zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego, tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron;
6) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy;
7) w przypadku:
a) zmiany czynników szkodliwych, uciążliwych i niebezpiecznych dla zdrowia osób w poszczególnych jednostkach,
b) zmiany stopnia i zakresu narażenia osób na czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia,
c) zmian wynikających z konsultacji zakresu badań z Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy w Katowicach, wynikających z postanowień §1 ust. 2 wzoru umowy poprzez aktualizację stosownego załącznika i uwzględnienie zmian przy określeniu szczegółowego zakresu badań, bez możliwości zmiany ceny pojedynczego świadczenia;
d) zmiany zakresu świadczeń, określonych w załączniku nr 2A do SIWZ, w związku z możliwością likwidacji jednych kierunków nauczania lub utworzeniem nowych, bez możliwości zmiany ceny pojedynczego świadczenia i z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie przekroczy kwoty określonej w §8 ust. 1 wzoru umowy,
8) w przypadku zmiany sposobu rozliczania ustalonego przez Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy.
3. Strony zobowiązują się dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w formie pisemnego aneksu, każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne na zasadach i w sposób określony w § 13 ust. 2 - 12 wzoru umowy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://dzp.us.edu.pl/zamowienia/uslugi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Śląski w Katowicach
Dział Zamówień Publicznych
ul. Bankowa 12
40-007 Katowice
III piętro, pokój 69.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.08.2016 godzina 10:30, miejsce: Uniwersytet Śląski w Katowicach
Dział Zamówień Publicznych
ul. Bankowa 12
40-007 Katowice
III piętro, pokój 69.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 2a ustawy Pzp (przesłanka wykluczenia Wykonawcy została opisana szczegółowo w załączniku nr 1C do SIWZ)..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- DOSTAWA 6 SZTUK ELEKTRYCZNYCH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
- Dostawa 1 szt. fabrycznie nowego samochodu osobowego dla Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach w ramach projektu LIFE16 NAT/PL/000766 ...
- Opracowanie projektu planu ogólnego miasta Katowice oraz udział w czynnościach związanych z jego sporządzeniem.
- Nazwa zamówienia: Wykonanie remontu instalacji kanalizacji zewnętrznej w obiekcie przy ul. Czecha 2 w Katowicach
- ,,Organizacja i obsługa Ogólnopolskiej Konferencji Katedr Finansów, która odbędzie się w Katowicach w dniach 16-17 września 2024 r.''
- Świadczenie usług konserwacyjno-serwisowych infrastruktury systemu serwerowni biur Urzędu Metropolitalnego GZM i Zarządu Transportu Metropolitalnego.
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- 39.2024 Sprawowanie profilaktycznej opieki zdrowotnej z zakresu medycyny pracy nad pracownikami Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu oraz wydawanie orzeczeń lekarskich...
- Zapewnienie usług medycznych, w tym medycyny pracy, na potrzeby pracowników Sinfonii Varsovii
- Wykonanie usług medycznych z zakresu badań lekarskich oraz usługi pobrania krwi wobec osób zatrzymanych/ doprowadzonych przez Policję na obszarze działania Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach
więcej: Usługi ochrony zdrowia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.