eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Poprawa dostępności komunikacyjnej terenów inwestycyjnych na terenie miasta Bydgoszczy - rozbudowa ulicy Wąbrzeskiej.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-10-30

Bydgoszcz: Poprawa dostępności komunikacyjnej terenów inwestycyjnych na terenie miasta Bydgoszczy - rozbudowa ulicy Wąbrzeskiej.
Numer ogłoszenia: 158381 - 2015; data zamieszczenia: 30.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy , ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 5822723, faks 52 5822777.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdmikp.bydgoszcz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa dostępności komunikacyjnej terenów inwestycyjnych na terenie miasta Bydgoszczy - rozbudowa ulicy Wąbrzeskiej..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w rozumieniu art. 2 ust. 8 UPZP polegające na wykonaniu aktualizacji dokumentacji projektowej oraz rozbudowie ulicy Wąbrzeskiej w Bydgoszczy wraz z przebudową oświetlenia ulicznego oraz rozbudową kanalizacji deszczowej. Realizacja zadania odbywać się będzie w systemie zaprojektuj i wybuduj. CZĘŚĆ PROJEKTOWA - WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO: Zamówienie obejmuje aktualizację dokumentacji projektowej, w skład której wchodzą następujące elementy składowe: aktualizacja wydanych warunków, opinii i uzgodnień wymaganych przepisami szczególnymi dla opracowanej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, projekt wykonawczy), przygotowanie mapy sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych, ustalenie geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych w oparciu o Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U z 2012r. poz. 463), aktualizacja projektu budowlanego dla wszystkich projektowanych branż: drogowa, sanitarna, elektryczna, teletechniczna, zieleń, sporządzenie projektów podziałów nieruchomości z wyniesieniem podziałów w teren i sporządzeniem dokumentacji przewłaszczeniowej, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, aktualizacja projektów wykonawczych dla wszystkich projektowanych branż: drogowa, sanitarna, elektryczna, teletechniczna, zieleń, stała organizacja ruchu drogowego, opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla wszystkich projektowanych branż, przygotowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas wykonywania robót budowlanych. Dla wszystkich powyższych opracowań należy uzyskać wszystkie niezbędne warunki, uzgodnienia, opinie i pozwolenia umożliwiające rozpoczęcie robót budowlanych. Dokumentacja projektowa obejmuje następujące elementy składowe (branże): drogowa, kanalizacja deszczowa i sanitarna, sieć elektryczna, sieci teletechnicznej, zieleń, stała organizacja ruchu drogowego, usunięcie kolizji z projektowanym układem drogowym. CZĘŚĆ ROBÓT BUDOWLANYCH - WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO: W zakres robót budowlanych ulicy wchodzą następujące elementy składowe: obsługa geodezyjna inwestycji, rozbiórka nawierzchni jezdni i chodników, wycinka drzew i krzewów znajdujących się w kolizji, wykonaniu koryta, wykonaniu nawierzchni jezdni o nawierzchni asfaltowej o szerokości 7,0m , wykonaniu chodników o szerokości 2,0m o nawierzchni z kostki betonowej bezfazowej, wykonaniu zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej, rozbudowie kanalizacji deszczowej, przebudowie oświetlenia ulicznego, przebudowie kanalizacji teletechnicznej, zabezpieczeniu istniejących sieci uzbrojenia podziemnego, wykonaniu stałej organizacji ruchu drogowego, wykonaniu organizacji ruchu drogowego na czas budowy, zorganizowaniu placu budowy, wykonaniu zieleni, sporządzeniu operatu kolaudacyjnego z kompletem wymaganych dokumentów, w tym geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, wyliczeniem kosztów porealizacyjnych dla poszczególnych elementów zadania (podział kosztów na środki trwałe powstałe w wyniku realizacji zadania). Szczegółowy opis, zakres i warunki wykonania przedmiotu zamówienia zawierają następujące dokumenty, stanowiące integralną część SIWZ: 1.Dokumentacja projektowa, opracowana przez PROJ - PRZEM - PROJEKT Spółka z o.o., 85 - 739 Bydgoszcz, ul. Fordońska 110 - załącznik nr 9 do SIWZ, 2. Program funkcjonalno - użytkowy - załącznik nr 8 do SIWZ, 3. Wzór umowy - załącznika nr 1 do SIWZ. Dokumenty wymienione w pkt. 1-3 stanowią załączniki do SIWZ i są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego www.zdmikp.bydgoszcz.pl, w miejscu ogłoszenia niniejszego postępowania. Warunki realizacji zamówienia, zgodne z Programem Funkcjonalno - Użytkowym, stanowiącym załącznik Nr 8 do SIWZ i dokumentacją projektową, stanowiącymi załącznik Nr 9 do SIWZ..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.22.00.00 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.31.43.00 - Instalowanie infrastruktury okablowania 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 42.000,00 PLN (słownie: czterdzieści dwa tysiące złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium wyłącznie w formach określonych w art. 45 ust. 6 UPZP. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, w Banku Polska Kasa Opieki S.A. (Bank Pekao S.A.) - Nr konta: 25 1240 6452 1111 0010 4816 9416 z adnotacją: WADIUM - Poprawa dostępności komunikacyjnej terenów inwestycyjnych na terenie miasta Bydgoszczy - rozbudowa ulicy Wąbrzeskiej. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być wystawione na: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85- 844 Bydgoszcz. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty w następującej formie: 1.potwierdzenie przelewu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego - zaleca się dołączyć w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji, określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie, 2. potwierdzenie wniesienia wadium w pozostałych formach określonych w art. 45 ust. 6 UPZP - wyłącznie w formie oryginału dołączonego do oferty. Wadium pozostaje w dyspozycji Zamawiającego i będzie zwrócone lub zatrzymane, na zasadach i w trybie określonym w art. 46 UPZP. Wadium winno być ważne przez okres związania ofertą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. W związku z tym iż, Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, za jego spełnienie uzna, złożone oświadczenie, zgodne z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Wykonawca zobowiązany jest wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na ułożeniu nawierzchni z betonu asfaltowego o powierzchni nie mniejszej niż 2.500m2, której elementem były instalacje wodno - kanalizacyjne i oświetlenie uliczne w ramach jednego zamówienia. 2. Wykonawca zobowiązany jest wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednego zamówienia - usługi, dotyczącej opracowania dokumentacji projektowej na budowę lub przebudowę ulicy w klasie funkcjonalno - technicznej lokalnej lub wyżej o długości co najmniej 0,5km, która obejmowała opracowania branżowe: drogową, wodno-kanalizacyjną, oświetlenie uliczne. Powyższy warunek uważa się za spełniony łącznie (ww. zakres usług i robót budowlanych Wykonawca zrealizował w ramach jednego zamówienia) lub oddzielnie (zakres usług i robót budowlanych określony w pkt. 1,2 Wykonawca zrealizował w odrębnych zamówieniach). Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem odpowiednim potencjałem technicznym, w tym sprzętem specjalistycznym określonym w programie funkcjonalno-użytkowym w minimalnej liczbie i o minimalnej wydajności, gwarantującym wykonanie przedmiotu zamówienia. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia/nie spełnia, na podstawie załączonego do oferty Wykonawcy oświadczenia, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w jego wykonaniu, legitymującymi się kwalifikacjami i doświadczeniem zawodowym nie mniejszym niż określonym poniżej, dla poszczególnych funkcji, tj.: 1) Projektant w specjalności inżynieryjnej drogowej - minimum 1 osoba: Kwalifikacje zawodowe: Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń. Doświadczenie: Co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania wymaganych uprawnień budowlanych do projektowania; 2)Projektant sprawdzający rozwiązania projektowe w specjalności inżynieryjnej drogowej - minimum 1 osoba: Kwalifikacje zawodowe: Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń. Doświadczenie: Co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania wymaganych uprawnień budowlanych do projektowania; 3)Projektant w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - minimum 1 osoba: Kwalifikacje zawodowe: Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Doświadczenie: Co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania wymaganych uprawnień budowlanych do projektowania; 4)Projektant sprawdzający rozwiązania projektowe w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - minimum 1 osoba: Kwalifikacje zawodowe: Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Doświadczenie: Co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania wymaganych uprawnień budowlanych do projektowania; 5)Projektant w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - minimum 1 osoba: Kwalifikacje zawodowe: Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Doświadczenie: Co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania wymaganych uprawnień budowlanych do projektowania; 6)Projektant sprawdzający rozwiązania projektowe w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - minimum 1 osoba: Kwalifikacje zawodowe: Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Doświadczenie: Co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania wymaganych uprawnień budowlanych do projektowania; 7)Projektant w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych w ograniczonym zakresie - minimum 1 osoba: Kwalifikacje zawodowe: Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej w określonym zakresie. Doświadczenie: Co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania wymaganych uprawnień budowlanych do projektowania; 8)Projektant sprawdzający rozwiązania projektowe w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych w ograniczonym zakresie - minimum 1 osoba: Kwalifikacje zawodowe: Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej w ograniczonym zakresie. Doświadczenie: Co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania wymaganych uprawnień budowlanych do projektowania; Zamawiający nie dopuszcza przedstawienia tej samej osoby do pełnienia kilku funkcji (więcej niż jednej) z wymienionych w pkt. 4.1.1) - 4.1.8) powyżej. Wymienione wyżej osoby winny posiadać uprawnienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (wg stanu prawnego obowiązującego na dzień wszczęcia postępowania), lub równoważnymi uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności. 2. Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia gwarantującymi właściwą jakość robót budowlanych, o kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu zawodowym nie mniejszym niż określone poniżej, tj: 1) kierownik budowy - 1 osoba, Kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności drogowej, Doświadczenie: pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót co najmniej 3 lata w branży drogowej bez ograniczeń, Kierownik budowy może jednocześnie pełnić funkcję kierownika robót drogowych. 2) kierownik robót drogowych - 1 osoba, Kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności drogowej, Doświadczenie: pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót co najmniej 3 lata w branży drogowej bez ograniczeń, 3) kierownik robót elektroenergetycznych i elektroinstalacyjnych - 1 osoba, Kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, Doświadczenie: pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót co najmniej 3 lata w branży elektroenergetycznej i elektroinstalacyjnej, 4) kierownik robót teletechnicznych - 1 osoba, Kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej w ograniczonym zakresie, Doświadczenie: pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót co najmniej 3 lata w branży teletechnicznej, 5) kierownik robót sanitarnych - 1 osoba, Kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, Doświadczenie: pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót co najmniej 3 lata w branży wodno - kanalizacyjnej, Wymienione wyżej osoby winny posiadać uprawnienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo Budowlane (wg stanu prawnego obowiązującego na dzień wszczęcia postępowania), lub posiadać kwalifikacje zgodnie z postanowieniami art. 12a tejże ustawy lub równoważnymi uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiazujących przepisów, lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczenia dołączonego przez Wykonawcę do oferty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiazny jest wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.: 1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż 2.400.000,00 (słownie: dwa miliony czterysta tysięcy złotych 00/100) PLN. Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć dla posiadanych środków finansowych/zdolności kredytowej wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu. W przypadku braku publikacji kursów walut NBP w dniu, o którym mowa powyżej, zastosowanie ma pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia/nie spełnia, na podstawie załączonego do oferty Wykonawcy oświadczenia, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 11.3. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapisy pkt. 11.3. SIWZ, dotyczące terminów wystawienia, stosuje się odpowiednio. Wykonawca powołujący się przy wykazaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na wiedzę i doświadczenie innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b UPZP, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia wraz z dowodami, że osoba/y podpisujaca/y, jest uprawniona/e do działania w imieniu podmiotu trzeciego. Pisemne zobowiązanie należy złożyć w oryginale. Pisemne zobowiązanie musi w sposób wyraźny i jednoznaczny wyrażać wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz w szczególności musi wskazać: a) nazwę dającego zobowiazanie oraz wskazanie siedziby, b) nazwę podmiotu, którego to dotyczy (czyli Wykonawcę), c) określenie zadania w przypadku dot. to Poprawa dostępności komunikacyjnej terenów inwestycyjnych na terenie miasta Bydgoszczy - rozbudowa ulicy Wąbrzeskiej. d) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu (a więc informacji, jakie konkretnie zasoby zostaną udostępnione), e) sposób wykorzystania przez Wykonawcę zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia (a więc informacji, jak zasoby te będą wykorzystywane przy realizacji zamówienia), f) charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem (informacji, na jakiej podstawie wykonawca będzie nimi dysponował), g) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia (o ile rodzaj i charakter zasobu takiego udziału będzie wymagał). Jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), każdy z wykonawców oddzielnie wykazuje brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24. ust.1 UPZP, w związku z tym każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oddzielnie dołącza do oferty dokumenty wymienione w pkt. 11.2.1. SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 3
  • 2 - Udzielenie gwarancji jakości - 97

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 UPZP, Zamawiający dopuszcza zmiany Umowy w stosunku do treści Oferty wyłącznie w zakresie: 1) deklaracji Wykonawcy zawartej w Ofercie w zakresie wykonania zamówienia samodzielnie lub/i przy udziale Podwykonawców, na uzasadniony pisemny wniosek Wykonawcy i zaakceptowany przez Zamawiającego, 2) ceny realizacji przedmiotu Umowy, z powodu jednej z następujących przyczyn niezależnych od stron Umowy: a) zmiana stawki podatku VAT b) zmian w przepisach prawa powodujących konieczność skorygowania wykonanych elementów projektu, c) zmiany w ilości podziałów geodezyjnych w stosunku do podanej przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ. 1) przedłużenia terminu zakończenia robót, jedynie o ilość dni potwierdzonych pisemnie przez Inspektora Nadzoru, co może nastąpić jedynie w przypadku: a) niemożności realizacji robót z powodu braku dostępności do miejsc prowadzonych robót lub gdy obowiązujące przepisy oraz normy nie dopuszczają do realizacji lub nakazują wstrzymanie robót, b) wystąpienia innych okoliczności poza wynikającymi z uchybienia Wykonawcy, lub za które Wykonawca jest odpowiedzialny, c) gdy Umowa nie może być realizowana z powodu siły wyższej lub z powodu następstw siły wyższej, d) jeżeli warunki atmosferyczne uniemożliwiają realizację wykonania robót, e) konieczność wykonania usług dodatkowych (wymaga doprecyzowania) lub uzupełniających, wpływających na termin wykonania usług objętych Umową, f) warunków atmosferycznych, które nie pozwoliły na przygotowanie materiałów przedprojektowych (np. inwentaryzacji, pomiarów, ugięć sprężystych nawierzchni, opracowań geodezyjnych, geotechnicznych i geologicznych), g) gdy Umowa nie może być realizowana z powodu siły wyższej lub z powodu następstw siły wyższej, jeżeli warunki atmosferyczne uniemożliwiają realizację wykonania robót, konieczność wykonania usług dodatkowych (wymaga doprecyzowania) lub uzupełniających, wpływających na termin wykonania usług objętych Umową, warunków atmosferycznych, które nie pozwoliły na przygotowanie materiałów przedprojektowych (np. inwentaryzacji, pomiarów, ugięć sprężystych nawierzchni, opracowań geodezyjnych, geotechnicznych i geologicznych), h) ponadprzeciętnego czasu trwania procedur administracyjnych (uzyskania decyzji administracyjnych, pozwoleń, uzgodnień, opinii, warunków technicznych od gestorów sieci i urządzeń), mającego wpływ na termin wykonania, co nie wynika z winy Wykonawcy, i) zmiany w przepisach prawnych, j) konieczności wykonania inwentaryzacji przyrodniczej w ściśle określonym terminie (zgodnie z wymogami służb środowiskowych), k) polecenia przez Zamawiającego dokonania zmian w uzgodnionych wcześniej rozwiązaniach projektowych (istotne zmiany wprowadzone po zakończeniu danego etapu wyszczególnionego w harmonogramie stanowiącym załącznik Nr 5 do Umowy), l) odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień zmian w uzbrojeniu i naniesieniach terenu w stosunku do danych w zasobach geodezyjnych, mających wpływ na termin realizacji, m) innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących niemożliwością prowadzenia prac projektowych, 4) zmiany Podwykonawców na zasadach określonych § 7 Umowy, 5) zmiany zapisów dotyczących bezpośrednich płatności wynagrodzenia należnego Podwykonawcom lub dalszym Podwykonawcom dostaw lub usług wchodzących w zakres wykonywanych robót budowlanych, wynikających z dostarczonych Zamawiającemu postanowień umów o podwykonawstwo, o których mowa w § 8 ust. 6 Umowy, oraz zmian zapisów dotyczących kar umownych i odstąpienia od Umowy, stanowiących konsekwencję zmiany płatnika należności należnych Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy. 2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej Umowy, w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem przypadków przewidzianych w Umowie. 3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy, wymagają formy pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności i muszą być dokonane przez upoważnionych przedstawicieli obu Stron. 4. Zmiana oznaczenia Stron Umowy, danych niezbędnych do wystawienia faktury oraz adresu korespondencyjnego wynikające ze zmian organizacyjnych, zmiana numerów telefonów i faksów lub adresów poczty elektronicznej, a także zmiana osób upoważnionych do reprezentowania Stron lub odbioru przedmiotu Umowy - nie stanowią zmiany Umowy i wymagają pisemnego powiadomienia drugiej Strony.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdmikp.bydgoszcz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ZDMiKP w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz - Cena 96,60 zł,+ koszty przesyłki- PLN; - bezpłatnie na stronie internetowej: www.zdmikp.bydgoszcz.pl..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, 85-844 Bydgoszcz, ul. Toruńska 174a, pokój nr 20 (kancelaria/parter)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są: 1. ws. merytorycznych (dot. przedmiotu i warunków realizacji zamówienia jest: Emilia Szreder - tel. 052-582-27-68, Jerzy Naparło - tel. 052-582-27-50, Mateusz Sznajdrowski - tel. 052-582-27-75 , 2. ws. formalno-prawnych (dot. procedury przetargowej) Adrianna Wróbel tel.: 052-582-27-69. Termin otwarcia ofert: W dniu 16.11.2015 r. godz.: 10:30 Miejsce otwarcia ofert: ZDMiKP w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Toruńska 174a, pok.18 parter..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.