eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.Budowa budynku Sądu Okręgowego w Bydgoszczy przy ul. Nowy Rynek 12

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2016-07-26

Bydgoszcz: Prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa budynku Sądu Okręgowego w Bydgoszczy przy ul. Nowy Rynek 12
Numer ogłoszenia: 157963 - 2016; data zamieszczenia: 26.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Okręgowy w Bydgoszczy , ul. Wały Jagiellońskie 2, 85-128 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3253100, faks 052 3228122.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa budynku Sądu Okręgowego w Bydgoszczy przy ul. Nowy Rynek 12.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego, którego przedmiotem jest budowa budynku Sądu Okręgowego w Bydgoszczy przy ulicy Nowy Rynek 12 wraz z zagospodarowaniem terenu. Jest to obiekt w całości podpiwniczony o zwartej bryle, z dwiema kondygnacjami podziemnymi i czterema kondygnacjami nadziemnymi. Budynek przekryty dachem płaskim, o powierzchni zabudowy 590,55 m2. W budynku zlokalizowano sale sądowe wraz z przyległymi pomieszczeniami dla świadków i do narad, pomieszczenia administracji sądowej, pomieszczenia biurowe do pracy, węzły higieniczno-sanitarne i socjalne.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca pełnić będzie obowiązki i funkcje Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, zgodnie z art.25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 z późn. zm.).

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie: - 1 usługi polegającej na prowadzeniu nadzoru inwestorskiego nad budową budynku użyteczności publicznej wraz z instalacjami i zagospodarowaniem terenu o wartości co najmniej 17.000.000,00 zł brutto oraz o powierzchni netto budynku minimum 3.000 m2 ; oraz - 2 usług polegających na prowadzeniu nadzoru inwestorskiego nad budową budynków użyteczności publicznej wraz z instalacjami i zagospodarowaniem terenu. Każda z nadzorowanych budów musi posiadać następujące parametry: wartość brutto co najmniej 15.000.000,00 zł oraz powierzchnia netto budynku minimum 2500 m2;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie co najmniej 6 (sześcioma) osobami, wyznaczonymi do nadzorowania robotami, posiadającymi uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - bez ograniczeń, w następujących specjalnościach: -konstrukcyjno-budowlanej (bez ograniczeń) - min.1 osoba; -instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (bez ograniczeń) - min.1 osoba; -instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (bez ograniczeń) - min.1 osoba; -telekomunikacyjnej (bez ograniczeń) - min.1 osoba; osoba ta będzie odpowiedzialna m.in. za nadzór nad instalacjami niskoprądowymi w tym sieciami komputerowymi. -geologicznej (bez ograniczeń) - min. 1 osoba (uprawnienia umożliwiające sprawowanie nadzoru geotechnicznego zgodnie z warunkiem opisanym w punkcie 4 pozwolenia na budowę - decyzji nr 1062 2015 z dnia 23.10.2015 roku) z których każda: - jest członkiem właściwej terytorialnie izby samorządu zawodowego, - posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie w nadzorowaniu, kierowaniu lub łącznie nadzorowaniu i kierowaniu robotami budowlanymi po uzyskaniu uprawnień w posiadanej specjalności, polegającymi na budowie lub przebudowie minimum 2 (dwóch) budynków użyteczności publicznej. oraz -archeologicznej (bez ograniczeń) - min. 1 osoba (uprawnienia umożliwiające sprawowanie nadzoru archeologicznego zgodnie z warunkiem opisanym w punkcie 4 pozwolenia na budowę - decyzji nr 1062 2015 z dnia 23.10.2015 roku) osoba ta powinna - posiadać co najmniej 5 letnie doświadczenie w nadzorowaniu, kierowaniu lub łącznie nadzorowaniu i kierowaniu nad robotami archeologicznymi po uzyskaniu uprawnień.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość co najmniej 600 000 (słownie: sześćset tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Za główne usługi Zamawiający uznaje - 1 usługę polegającą na prowadzeniu nadzoru inwestorskiego nad budową budynku użyteczności publicznej wraz z instalacjami i zagospodarowaniem terenu o wartości co najmniej 17.000.000,00 zł brutto oraz o powierzchni netto budynku minimum 3.000 m2 ; oraz - 2 usługi polegające na prowadzeniu nadzoru inwestorskiego nad budową budynków użyteczności publicznej wraz z instalacjami i zagospodarowaniem terenu. Każda z nadzorowanych budów musi posiadać następujące parametry: wartość brutto co najmniej 15.000.000,00 zł oraz powierzchnia netto budynku minimum 2500 m2; Dowodami są poświadczenia lub oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wynikających z art.25 ust.1 pkt.2) ustawy Pzp (według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ).2.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt.VIII. ppkt.6. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 3. Pełnomocnictwo lub notarialnie poświadczony odpis pełnomocnictwa - jeżeli OFERTA lub inny dokument jest podpisany przez osobę-osoby nie uprawnioną-uprawnione do reprezentowania na zewnątrz ale posiadającą-posiadające stosowne pełnomocnictwo. 4. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności:zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - czas reakcji na wezwanie Zamawiającego - 20

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany postanowień zawartej umowy możliwe będą do dokonania jedynie na podstawie postanowień zawartych w treści niniejszej umowy, za zgodą obu Stron w formie pisemnego aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Nieważne z mocy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, są istotne zmiany w niniejszej umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem warunków wymienionych w treści niniejszej umowy. 3. Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, możliwe będą do dokonania na warunkach przewidzianych i określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w treści niniejszej umowy, tj. w niżej wymienionych przypadkach: 1) zmiana kwoty wynagrodzenia brutto Wykonawcy, jeżeli w okresie realizacji umowy zmieni się obowiązująca stawka podatku VAT, zgodnie z treścią § 5 ust.4; 2) zmiana terminu wykonania umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w § 4 ust.4 i ust.6 umowy; 3) zmiana podwykonawcy usługi, któremu Wykonawca powierzył wykonanie części zamówienia, w przypadku wystąpienia o zmianę na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, pod warunkiem uzyskania zgody Zamawiającego, zgodnie z postanowieniami § 7 niniejszej umowy; 4) zmiana osób wymienionych w § 6 niniejszej umowy w przypadku: a) śmierci, b) rozwiązania stosunku pracy, c) utraty uprawnień, d) choroby, e) innych zdarzeń losowych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących obiektywną niemożliwością pełnienia funkcji przez daną osobę, wynikających z okoliczności, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zmiana osób będzie możliwa na wniosek Wykonawcy uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, po przedstawieniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki określone w SIWZ. f) żądania Zamawiającego w wyniku nie wypełniania należycie obowiązków przez inspektora nadzoru (np. osoba w ocenie Zamawiającego będzie niekomunikatywna, trudna w kontaktach, zachodzić będzie podejrzenie że działa na niekorzyść Zamawiającego, będzie opuszczać spotkania, narady, nie będzie kontrolować budowy, itp.) 5) aktualizacja danych Zamawiającego i Wykonawcy w przypadku zmiany tych danych, zgodnie z postanowieniami § 18 ust.6 niniejszej umowy; 6) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r., o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 7) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. 4. W przypadku zmian wynagrodzenia z przyczyn określonych w ustępie 3. pkt. 1, 6, i 7 ustala się co następuje: 4.1 Przedmiotem klauzuli waloryzacyjnej są tylko te zmiany, które w rzeczywisty sposób oddziałują na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 4.2 Ciężar udowodnienia wzrostu kosztów wykonania zamówienia leży po stronie wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do śledzenia zmian w przedmiotowym zakresie w celu ustalenia wielkości i wpływu zwiększenia obciążeń na koszty po jego stronie, z związku z realizacją zamówienia. Obowiązek wykazania wpływu zmian, o których mowa w ust. 3 pkt.7, na koszty wykonania zamówienia należy do wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy przez zamawiającego. 4.3 W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 3 pkt.1 wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia wykonawcy po zmianie umowy. Wykonawca musi opisać metodykę dokonanej kalkulacji i sposoby jej możliwej weryfikacji. Wniosek o którym mowa w niniejszym ustępie Wykonawca zobowiązany jest zgłosić w terminie 30 dni od daty wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Złożenie wniosku po terminie uprawnia Zamawiającego do odrzucenia wniosku Wykonawcy. 4.4 W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 3 pkt.6 wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia wykonawcy po zmianie umowy, w szczególności wykonawca będzie zobowiązany wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia umownego a wpływem zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę na kalkulację ceny ofertowej. Wniosek powinien obejmować jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamówienia, które wykonawca obowiązkowo ponosi w związku z podwyższeniem wysokości płacy minimalnej. Wykonawca musi opisać metodykę dokonanej kalkulacji i sposoby jej możliwej weryfikacji. Nie będą akceptowane koszty wynikające z podwyższenia wynagrodzeń pracowników wykonawcy, które nie są konieczne w celu ich dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę. Wniosek o którym mowa w niniejszym ustępie Wykonawca zobowiązany jest zgłosić w terminie 30 dni od daty wejścia w życie przepisów zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę. Złożenie wniosku po terminie uprawnia Zamawiającego do odrzucenia wniosku Wykonawcy. 4.5 W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 3 pkt.7 wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia wykonawcy po zmianie umowy, w szczególności wykonawca będzie zobowiązany wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia umownego a wpływem zmiany zasad, o których mowa w ust. 3 pkt. 7, na kalkulację ceny ofertowej. Wniosek powinien obejmować jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamówienia, które wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad, o których mowa w ust. 3 pkt.7. Wykonawca musi opisać metodykę dokonanej kalkulacji i sposoby jej możliwej weryfikacji. Wniosek o którym mowa w niniejszym ustępie Wykonawca zobowiązany jest zgłosić w terminie 30 dni od daty wejścia w życie zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne. Złożenie wniosku po terminie uprawnia Zamawiającego do odrzucenia wniosku Wykonawcy. 4.6 Zamawiający niezgadzający się ze zmianą kosztów lub z metodyką jej obliczenia może w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku wnieść na piśmie umotywowane zastrzeżenie. Brak zastrzeżenia oznacza zgodę na zmianę wynagrodzenia Wykonawcy. 4.7 W przypadku złożenia zastrzeżeń przez Zamawiającego, Wykonawca może albo uznać zgłoszone zastrzeżenia, albo podtrzymać swoje stanowisko. Wykonawca winien udzielić odpowiedzi na piśmie w terminie 7 dni od otrzymania zastrzeżeń, brak odpowiedzi wykonawcy uznaje się za akceptację Zastrzeżeń Zamawiającego. 4.8 W przypadku nie uznania zastrzeżeń przez Wykonawcę, strony przystąpią do negocjacji. Jeśli negocjacje trwać będą dłużej niż 7 dni, strony powołają stosownego niezależnego biegłego, wskazanego przez Zamawiającego, na koszt Wykonawcy. Opinia biegłego będzie dla stron wiążąca. 4.9 Zamawiający po zaakceptowaniu wniosków, o których mowa w ustępach poprzednich, wyznacza datę podpisania aneksu do umowy. 5. Wnioski o wszelkie zmiany i uzupełnienia do umowy będą składane w terminie umożliwiającym przeprowadzenie procedury zatwierdzającej zmiany umowy lecz nie później niż przed upływem terminu zakończenia umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bydgoszcz.so.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sąd Okręgowy w Bydgoszczy Oddział Inwestycji i Remontów ul. Wały Jagiellońskie 2, 85-128 Bydgoszcz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.08.2016 godzina 11:00, miejsce: Sąd Okręgowy w Bydgoszczy przy ul. Wały Jagiellońskie 2, sekretariat Dyrektora Sądu, parter pok. nr 11.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.