eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubin › Szkolenia podopiecznych MOPS- w ramach projektu systemowego Aktywność miarą sukcesu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-05-19

Lubin: Szkolenia podopiecznych MOPS- w ramach projektu systemowego Aktywność miarą sukcesu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Numer ogłoszenia: 155596 - 2009; data zamieszczenia: 19.05.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Jana Kilińskiego 25 A, 59-300 Lubin, woj. dolnośląskie, tel. 076 74-63-400, faks 076 74-63-401.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.lubin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Szkolenia podopiecznych MOPS- w ramach projektu systemowego Aktywność miarą sukcesu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kształcenia w formie kursu lub kursu zawodowego dla podopiecznych MOPS, mieszkańców Lubina w wieku aktywności zawodowej, bezrobotnych lub nieaktywnych zawodowo, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej. Realizacja zamówienia obejmuje siedem rodzajów szkoleń grupowych, dla których Wykonawca zapewnia programy nauczania, kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje zawodowe odpowiednie do prowadzonego kształcenia, odpowiednie pomieszczenia wyposażone w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację kształcenia. Wykonanie przedmiotu zamówienia musi odpowiadać wymaganiom określonym w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U.Nr 31, poz.216). Wykonawca w trakcie prowadzonego kursu winien zapewnić wszystkim uczestnikom codzienny catering w postaci ciepłych i zimnych napojów (kawa, herbata, soki, woda), kanapek i ciastek..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego 80.53.32.00 - Kursy komputerowe .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.Uczestniczenie w przetargu jest otwarte, na jednakowych warunkach dla wszystkich osób fizycznych i prawnych oraz wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którzy spełniają wymogi określone w art. 22 ust. 1 ustawy, m.in.: -nie podleganie wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy przepisów art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, -posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, -posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 2.O dopuszczeniu do udziału w postępowaniu lub wykluczeniu z niego a także o dokonaniu oceny spełniania wszystkich warunków decydować będzie Komisja przetargowa na podstawie oświadczeń i dokumentów dołączonych do oferty, a wymienionych w cz.IX SIWZ. Oświadczenia sporządzone przez składających ofertę podpisane muszą być przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy z datą złożenia lub przesłania oferty. 3.Kryteria dopuszczenia do uczestnictwa w przetargu lub wykluczenia z niego obowiązują wszystkich ubiegających się o udzielenie zamówienia, wszystkich partnerów występujących wspólnie. 4.Część lub całość zamówienia nie może być powierzone podwykonawcom..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz umożliwienia oceny, do oferty muszą zostać dołączone następujące oświadczenia i dokumenty: 1.Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu -na formularzu wg załączonego wzoru nr 2 do SIWZ, 2.Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia wszystkie warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy na formularzu wg załączonego wzoru nr 3 do SIWZ, 3.aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej- wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert -uprawnienie do występowania w obrocie prawnym, określające formę prawną lub status prawny, miejsce rejestracji oraz siedzibę, itp., 4.wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, tj. od 2006 do 2009r., a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających przedmiotowi zamówienia, tj. zorganizowanie i przeprowadzenie kursów i szkoleń grupowych o takim samym lub zbliżonym profilu kształcenia -na formularzu wg załączonego wzoru Nr 4 do SIWZ, 5.wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności -na formularzu wg załączonego wzoru Nr 5 do SIWZ, 6.opis warunków szkolenia i wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia materiałów, narzędzi i urządzeń -na formularzu wg załączonego wzoru Nr 6 do SIWZ, 7.program nauczania -na formularzu wg załączonego wzoru Nr 7 do SIWZ, 8.zaakceptowany -Wzór umowy- na formularzu wg załączonego wzoru Nr 8/ do SIWZ, 9.ewentualne pełnomocnictwa udzielane przez Wykonawcę..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.lubin.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul.Kilińskiego 25a 59-300 Lubin, pok.207.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2009 godzina 13:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul.Kilińskiego 25a 59-300 Lubin, pok.127.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Szkolenia podopiecznych MOPS w ramach projektu systemowego ,-Aktywność miarą sukcesu- współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Kurs ABC komputera z obsługą internetu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Liczba uczestników- 40. 2.Czas trwania- minimum 30 godzin edukacyjnych -1 godz. zajęć równa jest 45 minutom- realizowanych od poniedziałku do piątku między 8.00 a 15.00, obejmujących nie więcej niż 7 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami, 3.Termin rozpoczęcia: czerwiec/lipiec 2009r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. 4.Cel szkolenia- poznanie podstaw obsługi komputera klasy PC. 5.Zakres- szkolenie obejmuje blok teoretyczno- praktyczny minimum 30 godzin na jedną grupę obejmujący zagadnienia, tj. obsługa programu WORD, systemu operacyjnego Windows oraz Internetu, przez poznanie zasad pracy z komputerem, podstaw środowiska Windows, wykorzystanie edytora tekstu Word oraz poznanie i obsługa programu Internet Explorer, a także drukowanie dokumentów..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.32.00-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Kurs florystyczny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Liczba uczestników- 9. Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej liczby osób, jednak nie mniej niż 6 osób. 2.Czas trwania- minimum 60 godzin zajęć edukacyjnych -1 godz. zajęć równa jest 45 minutom- realizowanych od poniedziałku do piątku między 8.00 a 15.00 , obejmujących nie więcej niż 7 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami, 3.Termin rozpoczęcia- sierpień/wrzesień 2009r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. 4.Cel szkolenia- przygotowanie uczestnika do wykonywania zawodu florysty. 5.Zakres- szkolenie obejmuje blok teoretyczno-praktyczny minimum 60 godzin na osobę obejmujący zagadnienia florystyczne -charakterystyka stanowiska pracy, obsługa klienta, nauka kalkulacji kosztów, przygotowanie do roli dobrego pracownika przechowywanie i pielęgnacja roślin ciętych, zasady doboru kwiatów do kompozycji, tworzenie dekoracji kwiatowych, techniki wiązania kwiatów w ręku, kompozycje w naczyniach, stroiki, ikebany, florystyka okazjonalna..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Kurs gastronomiczny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Liczba uczestników- 13. Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej liczby osób, jednak nie mniej niż 10 osób. 2.Czas trwania- minimum 90 godzin zajęć edukacyjnych -1 godz. zajęć równa jest 45 minutom- w tym ok.40 godzin zajęć praktycznych, realizowanych od poniedziałku do piątku, między 8.00 a 15.00, obejmujących nie więcej niż 7 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami, 3.Termin rozpoczęcia- sierpień 2009r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. 4.Cel szkolenia- przygotowanie uczestnika do wykonywania pracy w gastronomii bądź założenie przez niego własnej działalności gospodarczej. 5.Zakres- szkolenie obejmuje blok teoretyczno-praktyczny minimum 90 godzin na osobę obejmujący zagadnienia gastronomiczne- stosowanie i przestrzeganie przepisów sanitarno- higienicznych i sanitarno-epidemiologicznych w gastronomii z uwzględnieniem dobrej praktyki higienicznej, zasad bezpieczeństwa zdrowotnego żywności i zasad systemu HACCP. stosowanie zasad prawidłowego żywienia; dobieranie surowców i półproduktów do produkcji, dobieranie oraz obsługiwanie maszyn, urządzeń i sprzętu, przeprowadzanie obróbki wstępnej surowców i półproduktów, przygotowywanie półproduktów do dalszej obróbki, dokonywanie obróbki termicznej surowców i półproduktów; sporządzanie różnymi technikami i metodami asortymentu potraw i napojów, planowanie posiłków i układanie prostego menu oraz wykonywanie prostych obliczeń dot. przygotowania potraw i napoi charakterystycznych dla małej gastronomii, porcjowanie, dekorowanie oraz dobieranie dodatków do różnych potraw i ekspedycja potraw, organizowanie i porządkowanie własnego stanowiska pracy zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska, przechowywanie i magazynowanie surowców, półproduktów i wyrobów gotowych w gastronomii, obsługa klienta, tj. kultura obsługi klienta, znajomość dekoracji stołów, znajomość organizacji przyjęć okolicznościowych; podejmowanie prostych działań marketingowych..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Kurs kosmetyczny ze stylizacją paznokci.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Liczba uczestników- 9. Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej liczby osób, jednak nie mniej niż 7 osób. 2.Czas trwania- minimum 50 godzin edukacyjnych -1 godz. zajęć równa jest 45 minutom- realizowanych od poniedziałku do piątku między 8.00 a 15.00, obejmujących nie więcej niż 7 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami; 3.Termin rozpoczęcia: sierpień 2009r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. 4.Cel szkolenia: przygotowanie uczestnika do wykonywania zawodu kosmetyczki. 5.Zakres: szkolenie obejmuje blok teoretyczno-praktyczny minimum 50 godzin na osobę obejmujący zagadnienia kosmetyczne: eksploatowanie walorów urody; diagnozowanie stanu skóry; korygowanie kształtu twarzy; wykonywanie klasycznego makijażu dziennego i wieczorowego; wykonywanie makijażu fantazyjnego; manicure, pedicure kosmetyczny;zdobnictwo paznokci w tym: akrylem, żelem oraz przedłużanie paznokci;.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Kurs prawa jazdy kat. B.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Liczba uczestników: 12. Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej liczby osób, jednak nie mniej niż 8 osób. 2.Czas trwania: minimum 65 godzin edukacyjnych -1 godzina zajęć teoretycznych równa jest 45 minutom, a praktycznych-60 min.- liczba zajęć teoretycznych i praktycznych dla każdej osoby będzie ustalana indywidualnie przy czym dla zajęć teoretycznych nie może być mniejsza niż 30 godzin w cyklu spotkań 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku, zaś dla zajęć praktycznych nie może być mniejsza niż 35 godzin. 3.Termin rozpoczęcia: lipiec 2009r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. 4.Cel szkolenia: zdobycie przez uczestnika wiadomości, umiejętności i zachowań umożliwiających bezpieczne kierowanie pojazdem. 5.Zakres: szkolenie obejmuje blok teoretyczno- praktyczny. Blok teoretyczny to minimum 30 godzin na osobę obejmujący przepisy ruchu drogowego, techniki prowadzenia pojazdu, zasady udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych, czynności obsługowe pojazdu. Blok praktyczny to minimum 35 godzin obejmujący kierowanie samochodem w ruchu miejskim, kierowanie samochodem poza miastem, wykonywanie manewrów na placu manewrowym. Do ww kursu mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz.U.Nr 217, poz. 1834 z późn. zm.) Zamówienie nie dotyczy organizacji egzaminu państwowego..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Kurs obsługi kasy fiskalnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Liczba uczestników: 17. Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej liczby osób, jednak nie mniej niż 15 osób. 2.Czas trwania: minimum 15 godzin edukacyjnych (1 godz. zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych przez trzy dni w tygodniu od poniedziałku do piątku między 800 a 1500, obejmujących nie więcej niż 5 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami, 3.Termin rozpoczęcia: wrzesień 2009r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. 4.Cel szkolenia: nauka obsługi kas fiskalnych. 5.Zakres: szkolenie obejmuje blok teoretyczno-praktyczny minimum 15 godzin na osobę obejmujący zagadnienia z zakresu kas fiskalnych (podstawowe akty prawne związane ze stosowaniem kas fiskalnych; budowa, zasady działania oraz podział urządzeń fiskalnych; przygotowanie kasy do pracy; sprzedaż, zwrot opakowań, wykonywanie raportów; wystawianie faktury VAT czy rachunku; ćwiczenia praktyczne na kasach fiskalnych; współpraca kas z urządzeniami dodatkowymi, np. czytnikiem kodów, komputerem itp.).
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Kurs magazyniera z obsługą wózków jezdniowych z napędem silnikowym.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Liczba uczestników: 11. Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej liczby osób, jednak nie mniej niż 7 osób. 2.Czas trwania: minimum 50 godzin edukacyjnych (1 godz. zajęć równa jest 45 minutom)realizowanych od poniedziałku do piątku między 800 a 1500, obejmujących nie więcej niż 7 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami; 3.Termin rozpoczęcia: sierpień/wrzesień 2009r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. 4.Cel szkolenia: nauka obsługi wózków jezdniowych oraz przygotowanie do pracy magazyniera. 5.Zakres: szkolenie obejmuje blok teoretyczno-praktyczny minimum 50 godzin na osobę obejmujący zagadnienia niezbędne do podjęcia pracy magazyniera z obsługą wózków jezdniowych z napędem silnikowym, tj. organizacja pracy magazynów spożywczo-przemysłowych; poznanie i obsługa podstawowych urządzeń magazynowych; wiadomości dotyczące budowy, zasady działania i eksploatacji wózków jezdniowych z napędem silnikowym spalinowym i elektrycznym; nabycie umiejętności jazdy wózkami jezdniowymi o różnych rodzajach napędu; nabycie umiejętności operatorskich w transporcie wewnątrzzakładowym, np. układanie palet z towarem, przewożenie skrzyń, butli itp.; nabywanie umiejętności w zakresie bezpiecznego użytkowania butli z gazem w tym ich bezpiecznej wymiany dokonywanej w wózkach jezdniowych z napędem silnikowym;.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.