eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzesko › Dowożenie uczniów do Publicznego Gimnazjum nr 2 w Brzesku w roku szkolnym 2012/2013

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-05-15

Brzesko: Dowożenie uczniów do Publicznego Gimnazjum nr 2 w Brzesku w roku szkolnym 2012/2013
Numer ogłoszenia: 155212 - 2012; data zamieszczenia: 15.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. Janusza Korczaka , ul. Czarnowiejska 44, 32-800 Brzesko, woj. małopolskie, tel. 014 6864090, faks 014 6864090.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pg2-brzesko.strefa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: publiczne gimnazjum.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dowożenie uczniów do Publicznego Gimnazjum nr 2 w Brzesku w roku szkolnym 2012/2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dowożenie uczniów do Publicznego Gimnazjum nr 2 w Brzesku w roku szkolnym 2011/2012. Dzienny dowóz obejmuje około 270 uczniów z miejscowości: a) Poręba Spytkowska (około 90 uczniów), b) Bucze (około 70uczniów) , c) Jasień ( około 110 uczniów). Łączna dzienna ilość kilometrów - około180. Przewidywana liczba dni na realizację usługi - 190dni. Trasy i godziny przejazdów autobusów zostaną przekazane wybranemu wykonawcy po podpisaniu umowy i sporządzeniu planów zajęć w gimnazjum. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w załączniku nr 5 SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • W miarę posiadanych środków Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych, niekorzystnych warunków atmosferycznych, po wcześniejszym uzyskaniu zgody Burmistrza Brzeska na wydłużenie tras dowozów w miejscowości Poręba Spytkowska i Jasień oraz dowozów uczniów na zajęcia pozalekcyjne(na podstawie art. 67 ust.1 pkt5).

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00 - (1) Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 03.09.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o Sprawdzane będzie posiadanie licencji na wykonywanie drogowego przewozu osób. Ocena polega m.in. na sprawdzeniu: 1)czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, 2)czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano), 3)czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, 4)czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmiotowym postępowaniu, 5)czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona -za zgodność - przez osoby uprawnione lub upoważnione posiadające pełnomocnictwa udzielone przez osoby uprawnione, 6)czy złożone dokumenty są kompletne, Wynikiem przeprowadzenia przez Zamawiającego powyższego badania jest wypełniony druk ZP-14 - ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o Sprawdzane będzie czy wykonawca wykonał przynajmniej trzy zadania podobne, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech usług przewozowych, odpowiadających swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia a polegających na dowozach dzieci do szkół w przewozach specjalnych na co najmniej trzech trasach przewozowych. W wysokości minimum 160.000,00 PLN. każda. Ocena polega m.in. na sprawdzeniu: 1)czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, 2)czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano), 3)czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, 4)czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmiotowym postępowaniu, 5)czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona -za zgodność - przez osoby uprawnione lub upoważnione posiadające pełnomocnictwa udzielone przez osoby uprawnione, 6)czy złożone dokumenty są kompletne, Wynikiem przeprowadzenia przez Zamawiającego powyższego badania jest wypełniony druk ZP-14 - ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o Sprawdzane będzie, czy wykonawca dysponuje odpowiednim taborem samochodowym, tj.: co najmniej pięcioma pojazdami autobusowymi sprawnymi technicznie o pojemności 80 osób oraz autobusem typu mikrobus o pojemności 15-20 miejsc, a pojazdy którymi dysponuje wykonawca posiadają każdy - aktualne ubezpieczenie OC i NW, Ocena polega m.in. na sprawdzeniu; 1)czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, 2)czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano), 3)czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, 4)czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmiotowym postępowaniu, 5)czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona -za zgodność - przez osoby uprawnione lub upoważnione posiadające pełnomocnictwa udzielone przez osoby uprawnione, 6)czy złożone dokumenty są kompletne, Wynikiem przeprowadzenia przez Zamawiającego powyższego badania jest wypełniony druk ZP-14 - ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o Sprawdzane będzie, czy osoba zarządzająca przewozami posiada kwalifikacje potwierdzone certyfikatem kompetencji zawodowych oraz czy wykonawca zatrudniania co najmniej 10 kierowców z odpowiednimi kwalifikacjami do kierowania autobusami wraz z ksero prawa jazdy. Ocena polega m.in. na sprawdzeniu; 1)czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, 2)czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano), 3)czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, 4)czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmiotowym postępowaniu, 5)czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona -za zgodność - przez osoby uprawnione lub upoważnione posiadające pełnomocnictwa udzielone przez osoby uprawnione, 6)czy złożone dokumenty są kompletne, Wynikiem przeprowadzenia przez Zamawiającego powyższego badania jest wypełniony druk ZP-14 - ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o Sprawdzane będzie posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej, w wysokości 100.000,00 zł oraz posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 100.000,00zł. Ocena polega m.in. na sprawdzeniu; 1)czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, 2)czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano), 3)czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, 4)czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmiotowym postępowaniu, 5)czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona -za zgodność - przez osoby uprawnione lub upoważnione posiadające pełnomocnictwa udzielone przez osoby uprawnione, 6)czy złożone dokumenty są kompletne, Wynikiem przeprowadzenia przez Zamawiającego powyższego badania jest wypełniony druk ZP-14 - ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Oświadczenie w trybie art. 22 ustawy Pzp - załącznik nr 1 SIWZ. 2) Oświadczenie w trybie art. 24 ustawy Pzp - załącznik nr 2 SIWZ. 3) Oświadczenie uzupełniającego w trybie art. 24ustawy Pzp - załącznik nr 3 SIWZ. 4) Oświadczenie o akceptacji projektu umowy - załącznik nr 4 SIWZ. 5) Oferta wg wzoru - załącznik nr 7 SIWZ. 6) Wykaz części zamówienia które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - załącznik nr 8 SIWZ . 7) Pisemne zobowiązanie się do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia - załącznik nr 9 SIWZ jeżeli dotyczy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ust 1 zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy oraz określa poniżej warunki takiej zmiany: 1) Obniżenie wartości umowy w przypadku odstąpienia od wykonania części usług przewozowych, które obejmowało zamówienie. Warunkami tych zmian są: - wskazanie usługi, której ze względów ekonomicznych lub technicznych nie mogą lub nie muszą być wykonane, - zgoda obu stron umowy, - zmiany te muszą być korzystne dla zamawiającego. 2) obniżenie wartości umowy w przypadku usług przewozowych zamiennych, wartość umowy zostanie obniżona o róznice wynikające z właściwych wartości wskazanych w formularzu ofertowym.( dotyczy to również zastąpienia autobusu mikrobusem). Warunkami tych zmian są: - wskazanie usług przewozowych zamiennych, w przypadku zmiany organizacji pracy szkoły, które ze względów ekonomicznych mogą być wykonane, - zgoda obu stron umowy, - zmiany te muszą być korzystne dla zamawiającego. 3) Zmiana terminu wykonania umowy. Warunkami takiej zmiany są: - wystąpienie zdarzeń lub okoliczności, których nie można było przewidzieć, a które uniemożliwiają terminową realizację zadania. W szczególności zdarzenia te obejmują jedną z poniższych przyczyn: o zmiana organizacji pracy szkoły, o niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające organizację nauczania w ustalonych kalendarzem roku szkolnego dniach zajęć, o konieczność odpracowania dni nauki w innych dniach niż ustalonych w kalendarzu roku szkolnego. - zgoda obu stron umowy, - zmiany te ze względów ekonomicznych muszą być korzystne dla zamawiającego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pg2-brzesko.strefa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Publiczne Gimnazjum nr 2, ul. Czarnowiejska 44 , 32-800 Brzesko Tel/ fax: 0-14 68 64 090 codziennie w dniach pracy szkoły w godzinach od 8 :00 do 15: 00 e-mail:pg2brzesko@gazeta.pl...

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.05.2012 godzina 12:00, miejsce: Publiczne Gimnazjum nr 2, ul. Czarnowiejska 44 , 32-800 Brzesko w sekretariacie szkoły.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.