eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › wykonanie instalacji artystycznej z tysięcy wstążek autorsta Jerzego Janiszewskiego w przestrzeni Starego Rynku w Łodzi

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-07-25

Łódź: wykonanie instalacji artystycznej z tysięcy wstążek autorsta Jerzego Janiszewskiego w przestrzeni Starego Rynku w Łodzi
Numer ogłoszenia: 154457 - 2016; data zamieszczenia: 25.07.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 123175 - 2016r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Łódzkie Centrum Wydarzeń, Ul. Piotrkowska 87, 90-423 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 280 79 10, faks 42 280 79 20.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie instalacji artystycznej z tysięcy wstążek autorsta Jerzego Janiszewskiego w przestrzeni Starego Rynku w Łodzi.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: wykonanie plenerowej instalacji artystycznej z tysięcy wstążek wtopionych w przestrzeń urbanistyczną miasta autorstwa Jerzego Janiszewskiego w przestrzeni Starego Rynku w Łodzi w okresie 8 sierpnia - 30 października 2016. Zamówienie obejmuje: a) przygotowanie koncepcji artystycznej instalacji b) realizację techniczną instalacji, jej montaż i demontaż, c) techniczne przygotowanie terenu pod montaż instalacji, d) uzyskanie wszelkich licencji, zezwoleń i zaświadczeń, które należy otrzymać w przypadku montażu instalacji od władz publicznych, samorządowych i innych podmiotów.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.95.21.00 - Usługi w zakresie organizacji imprez kulturalnych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15.07.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Fundacja Urban Forma, Celestynów 8A, 95-035 Ozorków, kraj/woj. łódzkie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 200000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 180000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 180000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 180000,00

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 66 i art. 67. ust. 1 pkt. 1, lit. b, c ustawy PZP, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą, jeżeli usługa może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów oraz w zakresie działalności twórczej lub artystycznej. Łódzkie Centrum Wydarzeń jest samorządową instytucją kultury, której organizatorem jest miasto Łódź. Do jej podstawowych zadań należy organizowanie przedsięwzięć artystycznych, kulturalnych i rozrywkowych o charakterze lokalnym, krajowym i międzynarodowym, w tym krajowych i międzynarodowych festiwali i przeglądów, spektakli, koncertów, wystaw, warsztatów, konferencji, cyklicznych wydarzeń miejskich, jak również wspieranie realizacji i promocji wydarzeń kulturalnych organizowanych na terenie Łodzi. Jednym z celów realizowanych przez Łódzkie Centrum Wydarzeń jest promocja miasta Łodzi w kraju i zagranicą poprzez organizację i wspieranie organizacji wydarzeń artystycznych i kulturalnych oraz innych walorów miasta Łodzi. Łódź posiada znaczący potencjał do rozwoju sektora kreatywnego. Od zawsze postrzegana była jako miasto czterech kultur - rosyjskiej, niemieckiej, żydowskiej i polskiej. To właśnie kultura Łodzi stała się wyróżnikiem postindustrialnego miasta, głównie poprzez rozwój bogatych tradycji filmowych i łódzkiej awangardy. Specyfika usług kulturalnych miasta polega na tym, że są one bardzo zróżnicowane i skierowane do niszowych grupy odbiorców. Nowe pomysły na rozwój kulturalny miasta są zazwyczaj bardzo oryginalne i z reguły efektywnie adaptowane przez mieszkańców. Ważnym wyróżnikiem łódzkiej sfery kulturalnej są między innymi organizowane na terenie miasta renomowane festiwale filmowe, fotograficzne, modowe. W 2010 roku Łódź przyjęła do realizacji dokument strategiczny Strategia zarządzania marką Łódź na lata 2010-2016. Zgodnie z jej założeniami, miasto zamierza promować się poprzez nowoczesną gospodarkę, opartą na kreatywności, niezależną kulturę i artystyczną edukację. Przemysły kreatywne utożsamiane także z przemysłami kultury są stosunkowo nowym sektorem światowej gospodarki. Sektor ten oparty jest na kreatywnych, innowacyjnych i wynikających z talentu działaniach twórców szeroko pojętej sztuki, mediów i projektowania. Według raportu Creative Industries Taskforce z 1997 r. do przemysłów kreatywnych zaliczane są m.in. sztuki performatywne. Z punktu widzenia strategii, najważniejszymi subproduktami miejskimi są kultura, turystyka, gospodarka i edukacja. Na subprodukt kultura składa się dziedzictwo narodowe i produkt kulturalny, które ze względu na specyfikę miasta, wyróżniają Łódź zarówno w skali kraju, jak i Europy. Kultura Łodzi ma charakter offowy, w główniej mierze skupia się na kulturze awangardowej i designu, które niewątpliwie rozwinęły się w mieście na bardzo wysokim poziomie. Przedmiotem zamówienia jest realizacja instalacji autorstwa Jerzego Janiszewskiego przez Fundację Urban Forms, która swoje działania koncentruje wokół szeroko pojętej kultury miejskiej, organizacji, promocji i wspierania niezależnych inicjatyw artystycznych i społecznych. Promuje żywą kulturę i sztukę, która jest przejawem artystycznej kreatywności, ale też narzędziem rewitalizacji społecznej. Głównym narzędziem do realizacji tego celu jest wielkoformatowe malarstwo, tworzone bezpośrednio na elewacjach budynków, które w permanentny sposób zmienia oblicze danej przestrzeni. Realizowany przez fundację projekt Galeria Urban Forms to stała ekspozycja sztuki ulicznej w publicznej przestrzeni Łodzi, na którą składa się blisko 30 wielkoformatowych malowideł - murali - umieszczonych bezpośrednio na elewacjach budynków w centrum miasta. Tworzą one szlak artystyczny dostępny dla wszystkich mieszkańców i przyjezdnych. W 2016 r. we współpracy z cenionym niezależnym grafikiem, Jerzym Janiszewskim, fundacja planuje wykonanie instalacji artystycznej składającej się z tysięcy wstążek. Autor od 1986 r. realizuje plenerowe instalacje z tysięcy wstążek wtopionych w przestrzeń urbanistyczną miasta. W ramach Festiwalu Solidarity of Arts w Gdańsku w 2012 r. przygotował instalację Koncert na wstążki. Od wielu lat wykonuje oryginalne instalacje artystyczne z wycinków papieru, collage. Jego indywidualna wystawa w Waszyngtonie (Charles Krause Reporting Fine Arts) została uznana przez Washington Post za jedną z najciekawszych wystaw w 2012 r. Jerzy Janiszewski zaprojektował m.in. logo strajkujących Solidarność. Znak ten wkrótce stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków graficznych na świecie. W 2011 r. przygotował logo polskiej prezydencji w Unii Europejskiej, w 2012 r. logo Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP, zaś w 2015 r. nowe logo dla Sejmu RP. Jest laureatem m.in. Nagrody Tadeusza Trepkowskiego za Plakat Warszawy (1977), Najlepszy plakat kulturalny Gdańska (1978), Grand Prix Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach (1980), Nagrody specjalnej redakcji Projekt (1981), Nagrody Specjalnej TDC of New York (1982). Odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski (2008). Wykonanie instalacji jest działalnością twórczą i zostanie wykonane w oparciu o autorską koncepcję artysty, do której zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przysługują wyłączne prawa autorskie majątkowe. Stworzona przez Wykonawcę koncepcja instalacji oraz jej wykonanie, ze względu na jedność konkretnej treści i formy, jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83 ze zm.). W związku z powyższym wykonanie instalacji artystycznej z tysięcy wstążek autorstwa Jerzego Janiszewskiego w przestrzeni Starego Rynku w Łodzi w okresie 08.08-30.10.2016 r. zlecono Wykonawcy, który posiada prawo do reprezentowania autora na terenie Łodzi.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.