eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi S³awno › Rozbudowa Szko³y Podstawowej i budowa sali gimnastycznej w ¯ukowie, gmina S³awno

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2015-10-20

S³awno: Rozbudowa Szko³y Podstawowej i budowa sali gimnastycznej w ¯ukowie, gmina S³awno
Numer og³oszenia: 152737 - 2015; data zamieszczenia: 20.10.2015
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina S³awno , ul. M. C. Sk³odowskiej 9, 76-100 S³awno, woj. zachodniopomorskie, tel. 059 8106229, faks 059 8107526.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.gminaslawno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Rozbudowa Szko³y Podstawowej i budowa sali gimnastycznej w ¯ukowie, gmina S³awno.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej pn. Rozbudowa Szko³y Podstawowej i budowa sali gimnastycznej w ¯ukowie, gmina S³awno, dz. nr 116/4, 539 i 252 w miejscowo¶ci ¯ukowo, gmina S³awno, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i rozporz±dzeniami wykonawczymi oraz uzyskanie, w imieniu Zamawiaj±cego, pozwolenia na u¿ytkowanie obiektu. 2. Na przedmiot zamówienia sk³adaj± siê nastêpuj±ce roboty objête dokumentacj± projektow±: 1) rozbudowa istniej±cego obiektu szko³y (budynek A1) poprzez budowê nowego budynku czê¶ci dydaktycznej i ³±cznika (budynek B) i budynku sali gimnastycznej (budynek C), 2) rozbiórka istniej±cych budynków: budynek A2 - sanitariat (rozpoczêcie rozbiórki od 1.03.2017 r.), gara¿ i budynek gospodarczy, 3) wykonanie zagospodarowania terenu i infrastruktury towarzysz±cej w tym m. in.: dróg dojazdowych, parkingu, chodników, ma³ej architektury. 3. Z zakresu prac objêtych projektem budowlanym wy³±cza siê: 1) wykonanie placu zabaw z ogrodzeniem (w miejscu projektowanego placu zabaw Wykonawca wykona korytowanie na g³êboko¶æ 10 cm analogicznie jak dla terenów zielonych); 2) zakup i dostawê wyposa¿enia: ³awek szatniowych, zabudowy meblowej sal lekcyjnych, TYP IX.15 tablic korkowych, TYP IX.16 gablot og³oszeniowych, szafek, mebli; 3) wykonanie instalacji kanalizacji deszczowej od punktu SD7 do Sd1 i R, Wykonawca zakoñczy wykonanie na studzience Sd7; 4) wykonanie terenów zieleni, w miejscach projektowanych trawników Wykonawca wykona korytowanie na g³êboko¶æ min. 10 cm z pominiêciem terenu Siedzisko zewnêtrzne rys. A.6.11, które nale¿y wykonaæ zgodnie z dokumentacj± projektow± równie¿ z obsianiem traw±. 4. Na przedmiot zamówienia sk³adaj± siê nastêpuj±ce roboty nie objête dokumentacj± projektow±: 1) zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej zgodnie z wymaganiami dla instalacji fotowoltaicznej o mocy 10 kWp stanowi±cymi za³±cznik do SIWZ; 2) monta¿ konstrukcji do pionowego podnoszenia i opuszczania kotary grodz±cej z napêdem elektrycznym, sterowanej zdalnie pilotem, dziel±cej salê gimnastyczn± na dwie równe czê¶ci, mocowanej bezpo¶rednio do d¼wigara oraz monta¿ kotary siatkowo-tkaninowej nieprzezroczystej; 3) monta¿ tablicy bia³ej w sali komputerowej 1.14. Tablica z wierzchni± pow³ok± akrylowo-poliestrow± o grubo¶ci 25 mikronów (pow³ok± ceramiczn± o grubo¶ci 40 mikronów) z ram± wykonan± z ceownika aluminiowego w kolorze naturalnym, wykoñczona bezpiecznymi naro¿nikami z tworzywa. Wymiary: min. 340x100 cm. 4) monta¿ tablic szkolnych w salach lekcyjnych zgodnie z dokumentacj± projektow±. Tablice kredowe sucho ¶cieralne z pow³ok± akrylowo-poliestrowa o grubo¶ci 25 mikronów (pow³oka ceramiczna grubo¶ci 40 mikronów). Wymiary: min. 340x100 cm. 5. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowi±zany jest do: 1) zapewnienia wykonania planu ewakuacji budynku oraz wyposa¿enia budynku w wymagane projektem i przepisami prawa ¶rodki ochrony przeciwpo¿arowej i oznaczenia ewakuacyjne; 2) zapewnienia wykonania badañ termowizyjnych (kontroli jako¶ci prac budowlanych) przegród zewnêtrznych zgodnie z norm± europejsk± PN-EN 13187 W³a¶ciwo¶ci cieplne budynków - Jako¶ciowa detekcja wad cieplnych w obudowie budynku - metoda podczerwieni po zakoñczeniu etapu 1 (badanie w odpowiednich warunkach atmosferycznych) i sporz±dzenia raportu przez firmê zewnêtrzn± (firma musi zostaæ zaakceptowana przez Zamawiaj±cego); 3) sporz±dzenia ¦wiadectwa charakterystyki energetycznej budynku zgodnie z ustaw± z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2014 r., poz. 1200 z pó¼n. zm.) i Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015 r. w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub czê¶ci budynku oraz ¶wiadectw charakterystyki energetycznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 376); 4) wykonywania czynno¶ci serwisowych i eksploatacyjnych oraz wymaganych przegl±dów okresowych wszystkich zamontowanych urz±dzeñ przez trzy lata (liczone od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego zamówienia bez uwag); 5) wykonania instrukcji u¿ytkowania obiektu w oparciu o zastosowane urz±dzenia i dokonanie przeszkolenia personelu szko³y oraz zapewnienie kontroli wyników i regulacji systemu. Wykonawca jest zobowi±zany dokonaæ pe³nej integracji umo¿liwiaj±cej odczyt poboru energii zgodnie z wytycznymi Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony ¦rodowiska Efektywnego Wykorzystania energii LEMUR Energooszczêdne Budynki U¿yteczno¶ci Publicznej; 6) uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie dla obiektu po wykonaniu ca³o¶ci zakresu robót budowlanych; 7) zapewnienia obs³ugi geotechnicznej i geodezyjnej nad realizacj± robót ³±cznie z geodezyjnym wytyczeniem i inwentaryzacj± powykonawcz±. 6. Zmiany materia³owe w stosunku do dokumentacji projektowej: 1) Materia³: TYP X.1.1. Ogrodzenie wysokie: ogrodzenie w wysoko¶ci 3,5 m obsadzone winobluszczem trójklapowym, panele z prêtów pionowych o ¶rednicy min. prêta pionowego 6 mm, w przypadku dwóch koñcowych prêtów pionowych ¶rednica wynosi 8 mm i poziomych ceowników zimno giêtych o wymiarach 20x5x2 mm; oczko o wymiarach 50x200 mm, szeroko¶æ paneli 2500 mm, system monta¿u przez ¶ruby hakowe do s³upków z otworami monta¿owymi. S³upki 60x40. 2) Materia³: TYP X.1.2. Ogrodzenie niskie: ogrodzenie panelowe w wysoko¶ci 1,8 m, panele z prêtów pionowych o ¶rednicy min. O5 mm i poziomych ceowników zimno giêtych o wymiarach 20x5x2 mm; oczko o wymiarach 50x200 mm, szeroko¶æ paneli 2500 mm, system monta¿u przez ¶ruby hakowe do s³upków z otworami monta¿owymi. S³upki 60x40. Malowane proszkowo na RAL 7016. 7. Etapowanie inwestycji: 1) Nie obowi±zuje opisane w dokumentacji projektowej etapowanie inwestycji. 2) Zamówienie nale¿y wykonaæ w dwóch etapach. a) Etap 1: Wykonanie stanu surowego zamkniêtego z ociepleniem zewnêtrznym i wykonanie instalacji C.O. budynku C i budynku B bez pomieszczeñ ³±cznika 0.27, 0.28, 0.29, 0.30, które s± projektowane w miejscu budynku A2 - sanitariat (rozpoczêcie rozbiórki 1.03.2017 r.). Za stan surowy zamkniêty Zamawiaj±cy uwa¿a wykonanie przegród zewnêtrznych, stropodachu, dachu i warstw izolacji, tak by mo¿liwe by³o wykonanie badañ termowizyjnych. Etap 1 nale¿y wykonaæ do 15.12.2016 r. i rozpocz±æ ogrzewanie budynku w celu jego osuszenia. Koszty ogrzewania budynku w czasie trwania budowy poniesie Wykonawca robót. b) Etap 2: Wykonanie pozosta³ych prac zakresu zamówienia m.in. roboty instalacyjne sanitarne, instalacyjne elektryczne, teletechniczne, wykoñczeniowe, drogowe i uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie do 31.07.2017 r. 8. Informacje o obiekcie: 1) Obiekt zosta³ zaprojektowany jako budynek energooszczêdny: praca uk³adów, urz±dzeñ i instalacji bêdzie monitorowana po oddaniu obiektu do u¿ytkowania. 2) Budynek czê¶ci dydaktycznej - konstrukcja mieszana, szkieletowo-¶cienna ¿elbetowa. Szkielet ¿elbetowy z wype³nieniem z bloczków gazobetonowych. 3) £±cznik - konstrukcja s³upowa ¿elbetowa. Szkielet ¿elbetowy z wype³nieniem z bloczków gazobetonowych. 4) Budynek sali gimnastycznej - konstrukcja szkieletowa ¿elbetowa. Szkielet ¿elbetowy z wype³nieniem z bloczków gazobetonowych. Konstrukcja no¶na dachu: d¼wigary z drewna klejonego i p³atwie drewniane oparte na s³upach ¿elbetowych. 5) Posadowienie obiektu: bezpo¶rednie na ³awach i stopach fundamentowych. 6) Jako zasilanie centralnego ogrzewania, zasilanie nagrzewnic wentylacyjnych i ciep³ej wody u¿ytkowej pompa ciep³a z zespo³em sond gruntowych. W budynku, w wydzielonych pomieszczeniach zaprojektowano wentylacjê mechaniczn± obs³ugiwan± przez centrale wentylacyjne. 7) Oprócz podstawowych instalacji elektrycznych zaprojektowano równie¿ instalacjê standardu KNX oraz instalacje teletechniczne i teleinformatyczne. 8) Charakterystyczne parametry budynku: a) kubatura: 10 516,5 m3 b) powierzchnia zabudowy: 1 905,79 m2 c) powierzchnia u¿ytkowa: 2 295,71 m2 d) ilo¶æ kondygnacji: 2 kondygnacje nadziemne w czê¶ci dydaktycznej, 1 kondygnacja nadziemna w sali gimnastycznej i ³±czniku. 9. Zamawiaj±cy uzyska³ decyzje pozwolenia na budowê: 1) nr 220/2013 z dnia 16.05.2013 r., 2) nr 535/2014 z dnia 21.10.2014 r. w sprawie zmiany pozwolenia na budowê nr 220/2013, 3) nr 311/2015 z dnia 17.07.2015 r. w sprawie zmiany pozwolenia na budowê nr 220/2013 i 535/2013. Powy¿sze decyzje zatwierdzaj±: 1) Projekt budowlany na rozbudowê budynku szko³y Podstawowej w miejscowo¶ci ¯ukowo, dzia³ka nr 116/4 obrêb ¯ukowo, gmina S³awno z grudnia 2012 r.; 2) Zamienny projekt architektoniczno-budowlany pn. Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej w miejscowo¶ci ¯ukowo, dzia³ka nr 116/4, 539, 252, obrêb ¯ukowo, gmina S³awno z lipca 2014 r.; 3) Zamienny projekt architektoniczno-budowlany pn. Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej w miejscowo¶ci ¯ukowo, dzia³ka nr 116/4, 539, 252, obrêb ¯ukowo, gmina S³awno oraz zamienny projekt zagospodarowania dzia³ki nr 116/4, 539, 252, obrêb ¯ukowo, gmina S³awno z czerwca 2015 r. 10. Szczegó³owy opis i zakres rzeczowy robót budowlanych Rozbudowa Szko³y Podstawowej i budowa sali gimnastycznej w ¯ukowie, gmina S³awno zawieraj±: 1) Projekt budowlany na rozbudowê budynku szko³y Podstawowej w miejscowo¶ci ¯ukowo, dzia³ka nr 116/4 obrêb ¯ukowo, gmina S³awno z grudnia 2012 r.; 2) Zamienny projekt architektoniczno-budowlany pn. Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej w miejscowo¶ci ¯ukowo, dzia³ka nr 116/4, 539, 252, obrêb ¯ukowo, gmina S³awno z lipca 2014 r.; 3) Projekt budowlany zamienny Rozbudowa budynku szko³y podstawowej w miejscowo¶ci ¯ukowo, Gmina S³awno z czerwca 2015 r.: a) Dokumentacja formalno-prawna; b) Projekt zamienny budynku i zagospodarowania terenu; c) Instalacje sanitarne zewnêtrzne; d) Dolne ¼ród³o ciep³a - pompa ciep³a; e) Instalacje sanitarne wewnêtrzne; f) Instalacje elektryczne wewnêtrzne. 4) Projekt wykonawczy zamienny Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej w miejscowo¶ci ¯ukowo, Gmina S³awno z czerwca 2015 r.: a) Tom 1 - Architektura i projekt drogowy; b) Tom 2 - Konstrukcja; c) Tom 3 - Instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, instalacje niskopr±dowe. 5) Projekt prac geologicznych dla wykonania 27 otworów dla wykorzystania ciep³a ziemi na terenie dzia³ki nr 116/4 w miejscowo¶ci ¯ukowo; 6) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych: a) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - roboty ogólnobudowlane; b) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - roboty drogowe; c) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - instalacje sanitarne zewnêtrzne; d) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - instalacje sanitarne, dolne ¼ród³o ciep³a; e) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - instalacje sanitarne wewnêtrzne; f) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - instalacje elektryczne; g) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - instalacje teleinformatyczne; h) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - instalacje teletechniczne. Dokumenty te powinny byæ wykorzystane do sporz±dzenia kosztorysu ofertowego i zestawienia rzeczowo - finansowego (Za³±cznik nr 7 do SIWZ). Kompletna dokumentacja projektowa i skany decyzji dostêpne s± na stronie internetowej Zamawiaj±cego. 11. Inne wymagania Zamawiaj±cego wobec Wykonawcy w ramach ustalonego wynagrodzenia: 1) projekt wykonania instalacji fotowoltaicznej musi zostaæ wykonany w uzgodnieniu z Autorem Projektu, rozpoczêcie prac instalacyjnych bêdzie mo¿liwe po zaakceptowaniu projektu przez Nadzór Autorski i Zamawiaj±cego; 2) projekt wykonania instalacji fotowoltaicznej musi zostaæ wykonany w uzgodnieniu z Autorem Dokumentacji Projektowej, rozpoczêcie prac instalacyjnych bêdzie mo¿liwe po zaakceptowaniu projektu przez Nadzór Autorski i Zamawiaj±cego; 3) przed wbudowaniem materia³ów Wykonawca jest zobowi±zany wyst±piæ z wnioskiem o zatwierdzenie materia³ów i uzyskaæ akceptacje Nadzoru Inwestorskiego i Nadzoru Autorskiego na materia³ (wzór wniosku opracuje Wykonawca w konsultacji z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego); 4) do Wykonawcy nale¿y przygotowanie i utrzymanie placu i zaplecza budowy, a w szczególno¶ci ich ogrodzenie i dozór, aby zapewniæ bezpieczeñstwo u¿ytkownikom istniej±cej szko³y; 5) Wykonawca jest zobowi±zany zapewniæ u¿ytkownikom dostêp do istniej±cego budynku szko³y w czasie zajêæ szkolnych, wszystkie roboty wp³ywaj±ce na funkcjonowanie szko³y nale¿y wykonywaæ po wcze¶niejszej konsultacji z Dyrektorem Szko³y i Inspektorem Nadzoru; 6) Wykonawca zapewni przygotowanie i utrzymanie zaplecza dla Inspektora Nadzoru: kontener biurowy min. 10 m2 w obrêbie zaplecza budowy; 7) do Wykonawcy nale¿y wykonanie, utrzymanie i rozbiórka drogi dojazdowej do placu budowy przez dzia³kê nr 115 obrêb ¯ukowo (brak mo¿liwo¶ci dojazdu przez teren przyleg³y do istniej±cej szko³y); 8) Wykonawca przewiezie do miejscowo¶ci Brze¶cie i przeka¿e Zamawiaj±cemu czysty gruz betonowy i ceglany pozyskany z rozbiórek; 9) Wykonawca z³o¿y i przeka¿e Zamawiaj±cemu ziemie urodzajn± (humus) z plantowania terenu; 10) Wykonawca przewiezie zdemontowan± nawierzchniê z kostek betonowych i obrze¿y do miejscowo¶ci Brze¶cie i z³o¿y w miejscu wskazanym przez Zamawiaj±cego; 11) Wykonawca zdemontuje i przeka¿e Zamawiaj±cemu infrastrukturê sportow± w obrêbie prowadzonych prac; 12) Wykonawca przed przyst±pieniem do wykonywania robót budowlanych zgodnie z art. 21a. Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. 2013 r., poz. 1409 z pó¼n. zm.), jest obowi±zany opracowaæ plan bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia oraz zaznajomiæ z ni± pracowników w zakresie wykonywanych przez nich robót; 13) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na w³asny koszt i doprowadzi teren do nale¿ytego stanu; 14) Wykonawca robót w miejscach s±siaduj±cych z istniej±c± zabudow± zobowi±zany jest do prowadzenia robót ze szczególn± ostro¿no¶ci±; 15) Wykonawca zobowi±zany jest do takiego prowadzenia robót, aby nie wyst±pi³y uszkodzenia obiektów i infrastruktury, zlokalizowanych na terenie placu budowy i nie podlegaj±cych przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem placu budowy. W przypadku wyst±pienia uszkodzeñ tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowi±zany jest do naprawy uszkodzeñ lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury; 16) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wykona w³asnym staraniem zasilanie placu budowy w energiê elektryczn± i wodê, na warunkach uzgodnionych z gestorami tych mediów; 17) Wykonawca, je¿eli uzna za konieczne, zapewni ochronê mienia znajduj±cego siê na placu budowy, Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za mienie Wykonawcy; 18) Wykonawca zobowi±zany jest zorganizowaæ plac budowy zgodnie z wymogami w³a¶ciwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniaj±cy ochronê powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym tak¿e przez zastosowanie sprawnego i w³a¶ciwie eksploatowanego sprzêtu oraz najmniej uci±¿liwej akustycznie technologii prowadzenia robót; 19) Wykonawca zobowi±zany jest do zagospodarowania odpadów budowlanych wytworzonych w trakcie prac oraz prowadzenia ich ewidencji i uzyskania decyzji zatwierdzaj±cej program gospodarki odpadami; 20) W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zosta³y wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materia³ów i urz±dzeñ, Zamawiaj±cy dopuszcza oferowanie materia³ów i urz±dzeñ równowa¿nych, pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od za³o¿onych w dokumentacji. W przypadku projektowanych rozwi±zañ systemowych Wykonawca zobowi±zany jest do zastosowania odpowiadaj±cych rozwi±zañ systemowych. 12. Informacje dotycz±ce wynagrodzenia i gwarancji: 1) W ofercie Wykonawca okre¶la wynagrodzenie rycza³towe za wykonanie robót opisanych w za³±czonej dokumentacji projektowej, STWIOR i SIWZ. 2) Wykonawca w wynagrodzeniu rycza³towym musi uwzglêdniæ wszystkie koszty wykonania robót okre¶lonych w dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, a tak¿e koszty wynikaj±ce z zapisów SIWZ. 3) W przypadku wynagrodzenia rycza³towego przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objêtych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia maj± jedynie zobrazowaæ skalê robót budowlanych i pomóc w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego jest on wy³±cznie dokumentem pomocniczym. 4) Na ¿±danie Zamawiaj±cego Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ roboty dodatkowe. Podstawê obliczania kosztów ewentualnych robót dodatkowych stanowiæ bêdzie kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub dane wyj¶ciowe do kosztorysowania przyjête do sporz±dzenia kosztorysu ofertowego Wykonawcy, ceny jednostkowe pracy sprzêtu i materia³ów zaproponowanych przez Wykonawcê, ale nie wiêksze ni¿ ¶rednie ceny SEKOCENBUD dla kwarta³u poprzedzaj±cego termin wykonania robót budowlanych. 5) Na ¿±danie Zamawiaj±cego Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w projekcie). Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nast±pi kosztorysem ró¿nicowym, który stanowiæ bêdzie ró¿nicê pomiêdzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny nale¿y opracowaæ na zasadach okre¶lonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczno¶ci wykonania robót zamiennych zamawiaj±cy pisemnie powiadamia wykonawcê. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania tego pisma sporz±dza kosztorys ró¿nicowy. 6) Roboty zamienne mog± byæ tak¿e wykonane na wniosek Wykonawcy po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiaj±cym gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy wed³ug zasad jak dla robót zamiennych na ¿±danie Zamawiaj±cego. 7) Przewiduje siê tak¿e mo¿liwo¶æ ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane), w sytuacji gdy wykonanie danych robót bêdzie zbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w punkcie 1 niniejszego paragrafu. 8) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu rzeczowego na skutek wprowadzenia robót zamiennych oraz ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane), bez wynagrodzenia i odszkodowania dla Wykonawcy w oparciu o protokó³ konieczno¶ci na podstawie kosztorysu ró¿nicowego przy jednoczesnym zachowaniu tych samych cen i wska¼ników. 9) Wykonawca poniesie wszystkie koszty zwi±zane z realizacj± zadania. 10) Wymagany okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia wynosi minimum 60 miesiêcy od dnia odebrania przez Zamawiaj±cego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protoko³u koñcowego. Zamawiaj±cy wymaga by okres rêkojmi by³ równy okresowi udzielonej gwarancji. Gwarancja obejmuje obiekt z wyposa¿eniem, czyli wszystkimi zamontowanymi przez Wykonawcê urz±dzeniami oraz elementy infrastruktury. 11) Wady, które zostan± ujawnione w termowizyjnej kontroli jako¶ci prac budowlanych bêd± podstaw± do ¿±dania od Wykonawcy ponownego wykonania robót i ponownego wykonania badania termowizyjnego na koszt Wykonawcy. 13. Inne informacje: 1) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zamiany materia³ów i urz±dzeñ przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem ¿e zmiany te bêd± korzystne dla Zamawiaj±cego. Bêd± to np. okoliczno¶ci: powoduj±ce obni¿enie kosztu ponoszonego przez Zamawiaj±cego na eksploatacje i konserwacjê wykonanego przedmiotu umowy, powoduj±ce poprawienie parametrów technicznych, wynikaj±ce z aktualizacji rozwi±zañ z uwagi na postêp technologiczny lub zmiany obowi±zuj±cych przepisów. Zmiany musz± zostaæ zaakceptowane przez Nadzór Autorski i Nadzór Inwestorski. 2) Zamówienie nie obejmuje przystosowania punktu czerpania wody na dzia³ce nr 325/5, o którym mówi pkt. 11 Projektu rozbudowy budynku Szko³y Podstawowej w ¯ukowie z grudnia 2012 roku. Wskazane jest, aby Wykonawca dokona³ wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, w celu uzyskania informacji niezbêdnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty wizji lokalnej poniesie Wykonawca.

II.1.5)

V przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych:

  • Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
  • Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ udzielenia zamówienia uzupe³niaj±cego o warto¶ci nie przekraczaj±cej 10 % warto¶ci zamówienia podstawowego zgodnie z opisem podanym powy¿ej

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.40.00.00 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 31.07.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystêpuj±c do niniejszego postêpowania ka¿dy Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 250.000,00 z³ (s³ownie z³otych: dwie¶cie piêædziesi±t tysiêcy z³otych 00/100). 2. Wadium mo¿na wnie¶æ w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 4. Wadium w pieni±dzu nale¿y wnie¶æ na konto Zamawiaj±cego: Bank Spó³dzielczy S³awno Nr 50 9317 00020000 3131 2000 0030 z dopiskiem Wadium na rozbudowê szko³y w ¯ukowie. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieni±dzu za termin wniesienia uznaje siê chwilê uznania kwoty na rachunku Zamawiaj±cego. 6. Kopiê przelewu nale¿y za³±czyæ do oferty. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej ni¿ pieni±dz-orygina³ dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium nale¿y z³o¿yæ przed up³ywem terminu sk³adania ofert w siedzibie Zamawiaj±cego: Urz±d Gminy w S³awnie, ul. M.C. Sk³odowskiej 9,76-100 S³awno - w Sekretariacie, pokój nr 10 (Zamawiaj±cy w tym przypadku nie ¿±da za³±czenia potwierdzenia wniesienia wadium do oferty). 8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób inny ni¿ okre¶lony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie stosownych przepisów. 9. Zamawiaj±cy dokonuje zwrotu wadium zgodnie z postanowieniami art. 46 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. 10. Wadium wniesione w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwróci wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek Wykonawcy. 11. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach okre¶lonych w art. 46 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nienie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny. Ocena spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadê spe³nia - nie spe³nia na podstawie o¶wiadczenia za³±czonego do oferty, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego w niniejszym postêpowaniu

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazaæ wykonanie, tj. zakoñczenie (rozpoczêcie mog³o nast±piæ wcze¶niej) w ci±gu ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie co najmniej: a) 2 (dwóch) robót budowlanych to¿samych z robotami bêd±cymi przedmiotem zamówienia polegaj±cych na budowie lub przebudowie budynków o warto¶ci robót nie mniejszej ni¿ 5.000.000,00 z³ (brutto) ka¿da, w tym jeden z systemem wentylacji mechanicznej, a drugi z systemem ogrzewania niskotemperaturowego zasilanego pomp± ciep³a z sondami gruntowymi (nie dopuszcza siê wykazywania budynków nieposiadaj±cych ¿adnego z w/w systemów, dopuszcza siê wykazywanie budynków posiadaj±cych oba systemy) albo b) 1 (jednej) roboty budowlanej to¿samej z robotami bêd±cymi przedmiotem zamówienia polegaj±cej na budowie lub przebudowie budynku o warto¶ci robót nie mniejszej ni¿ 10.000.000,00 z³ (brutto) z systemem wentylacji mechanicznej i systemem ogrzewania niskotemperaturowego zasilanego pomp± ciep³a z sondami gruntowymi, z podaniem warto¶ci, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania na formularzu lub w oparciu o formularz stanowi±cy Za³±cznik Nr 2 do SIWZ. Dokument nale¿y z³o¿yæ wraz z dowodami dot. najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cymi, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cymi, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone. Ocena spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadê spe³nia - nie spe³nia na podstawie o¶wiadczeñ i dokumentów za³±czonych do oferty, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego w niniejszym postêpowaniu

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nienie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny. Ocena spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadê spe³nia - nie spe³nia na podstawie o¶wiadczenia za³±czonego do oferty, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego w niniejszym postêpowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazaæ na formularzu lub w oparciu o formularz stanowi±cy Za³±cznik nr 3 do SIWZ, ¿e dysponuje osobami: a) 1 osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej, która posiada minimum 5 letnie do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji kierownika robót/budowy na co najmniej jednej robocie budowlanej, w ci±gu ostatnich piêciu lat licz±c od daty wszczêcia niniejszego postêpowania, polegaj±cej na budowie lub przebudowie budynku u¿yteczno¶ci publicznej o warto¶ci robót nie mniejszej ni¿ 5.000.000,00 z³ (brutto), który wymaga³ uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie i pozwolenie to uzyskano (dokumenty potwierdzaj±ce do¶wiadczenie nale¿y dostarczyæ przed podpisaniem umowy); b) 1 osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych, która posiada do¶wiadczenie przy pe³nieniu funkcji kierownika robót/budowy na co najmniej jednej robocie budowlanej, w ci±gu ostatnich piêciu lat licz±c od daty wszczêcia niniejszego postêpowania, polegaj±cej na budowie lub przebudowie budynku o warto¶ci robót nie mniejszej ni¿ 1.000.000,00 z³ (brutto), który wymaga³ uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie i pozwolenie to uzyskano; c) 1 osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ c. o., wentylacyjnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, która posiada minimum 3 letnie do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji kierownika robót/budowy na co najmniej jednej robocie budowlanej, w ci±gu ostatnich piêciu lat licz±c od daty wszczêcia niniejszego postêpowania, polegaj±cej na budowie lub przebudowie budynku o warto¶ci robót nie mniejszej ni¿ 5.000.000,00 z³ (brutto), który wymaga³ uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie i pozwolenie to uzyskano; d) 1 osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane telekomunikacyjne do kierowania robotami budowlanymi, która posiada do¶wiadczenie przy pe³nieniu funkcji kierownika robót na co najmniej jednej robocie budowlanej, w ci±gu ostatnich piêciu lat licz±c od daty wszczêcia niniejszego postêpowania, polegaj±cej na budowie lub przebudowie budynku o warto¶ci robót nie mniejszej ni¿ 1.000.000,00 z³ (brutto), który wymaga³ uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie i pozwolenie to uzyskano; e) 1 osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane drogowe do kierowania robotami, która posiada do¶wiadczenie przy pe³nieniu funkcji kierownika robót na co najmniej jednej robocie budowlanej, w ci±gu ostatnich piêciu lat licz±c od daty wszczêcia niniejszego postêpowania, o warto¶ci robót nie mniejszej ni¿ 200.000,00 z³ (brutto); f) 15 osobami posiadaj±cymi umowê o pracê. Dokument nale¿y z³o¿yæ wraz z: o¶wiadczeniem potwierdzaj±cym, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia i do¶wiadczenie. Ocena spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadê spe³nia - nie spe³nia na podstawie o¶wiadczeñ i dokumentów za³±czonych do oferty, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego w niniejszym postêpowaniu

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • a) Wykonawca musi wykazaæ, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci ³±cznej minimum 1.000.000,00 z³; b) Wykonawca musi wykazaæ wska¼nik bie¿±cej p³ynno¶ci finansowej za ostatni rok obrotowy, tj. za rok 2014, a w przypadku gdy okres dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym okresie, który nie jest ni¿szy od 1,0. Zamawiaj±cy informuje, i¿ wzór na obliczenie wska¼nika bie¿±cej p³ynno¶ci finansowej (dalej w skrócie WBPF), dla potrzeb oceny spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu jest nastêpuj±cy: WBPF = Aktywa bie¿±ce/podzielone przez/ Pasywa bie¿±ce, gdzie Aktywa bie¿±ce to aktywa obrotowe pomniejszone o nale¿no¶ci z tytu³u dostaw i us³ug o okresie sp³aty powy¿ej 12 miesiêcy oraz pomniejszone o krótkoterminowe rozliczenia miêdzyokresowe, a Pasywa bie¿±ce to zobowi±zania krótkoterminowe pomniejszone o zobowi±zania z tytu³u dostawi us³ug o okresie wymagalno¶ci powy¿ej 12 miesiêcy oraz powiêkszone o rezerwy krótko terminowe i krótkoterminowe rozliczenia miêdzyokresowe; Ocena spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadê spe³nia - nie spe³nia na podstawie o¶wiadczeñ i dokumentów za³±czonych do oferty, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego w niniejszym postêpowaniu

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
  • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
  • sprawozdanie finansowe w czê¶ci, a je¿eli podlega ono badaniu przez bieg³ego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowo¶ci, równie¿ opiniê odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego czê¶ci, a w przypadku wykonawców niezobowi±zanych do sporz±dzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów okre¶laj±cych obroty oraz zobowi±zania i nale¿no¶ci - za okres nie d³u¿szy ni¿ ostatnie 1 rok obrotowy, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - za ten okres;
  • informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedk³ada nastêpuj±ce dokumenty dotycz±ce podmiotów, zasobami których bêdzie dysponowa³ wykonawca:

  • sprawozdanie finansowe w czê¶ci, a je¿eli podlega ono badaniu przez bieg³ego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowo¶ci, równie¿ opiniê odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego czê¶ci, a w przypadku podmiotów niezobowi±zanych do sporz±dzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów okre¶laj±cych obroty oraz zobowi±zania i nale¿no¶ci - za okres nie d³u¿szy ni¿ ostatnie 1 rok obrotowy, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - za ten okres;
  • informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± innego podmiotu, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres obowi±zywania gwarancji (nie krótszy ni¿ 60 miesiêcy) - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany postanowieñ umowy na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, które zostan± wyra¿one w formie pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci i mog± nast±piæ wy³±cznie w nastêpuj±cych sytuacjach: 1) W zakresie zmiany terminu i kosztów realizacji przedmiotu umowy w przypadku: a) wyst±pienia okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy w szczególno¶ci: - warunków atmosferycznych odbiegaj±cych od typowych, uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów; - zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami realizacji, tj. warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, jak: wykopaliska archeologiczne, niewypa³y i niewybuchy, nie zinwentaryzowane lub b³êdnie zinwentaryzowane obiekty budowlane; - zmiany bêd±ce nastêpstwem wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego; - zmiany bêd±ce nastêpstwem konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; - zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbli¿onych do organów administracji, w szczególno¶ci eksploatatorów infrastruktury oraz w³a¶cicieli gruntów pod inwestycjê; - niedostêpno¶ci na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji przetargowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku materia³ów lub urz±dzeñ; - zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiaj±cego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotycz±cych realizacji projektu; b) konieczno¶ci ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane) lub wykonania zamówieñ dodatkowych lub zamiennych, nieobjêtych umow± podstawow± niezbêdnych do jej prawid³owego wykonania, wp³ywaj±cych na termin wykonania robót objêtych umow± podstawow±, c) wstrzymania przez Zamawiaj±cego wykonywania robót, d) aktualizacji rozwi±zañ projektowych z uwagi na postêp technologiczny. 2) W zakresie zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa podatkowego w takim zakresie, aby w razie wzrostu obci±¿eñ podatkowych nie uleg³a wzrostowi kwota brutto wynagrodzenia, za¶ w przypadku obni¿enia nale¿no¶ci podatkowych, aby kwota brutto zosta³a zmniejszona o nominaln± równowarto¶æ pomniejszenia nale¿no¶ci podatkowych Wykonawcy. 3) W zakresie zmiany kierownika budowy/kierowników robót bran¿owych, przedstawionego/ych w ofercie - jedynie za uprzedni± pisemn± zgod± Zamawiaj±cego. W przypadku zmiany kierownika budowy/kierowników robót bran¿owych - nowy kierownik budowy/kierownicy robót bran¿owych musz± spe³niaæ wymagania okre¶lone w ofercie dla powy¿szych osób. 4) Wyst±pienia zdarzeñ si³y wy¿szej jako zdarzenia zewnêtrzne, niemo¿liwego do przewidzenia i nie mo¿liwego do zapobie¿enia. 2. We wszystkich przypadkach okre¶lonych w ust. 1 pkt. 1, termin realizacji mo¿e ulec przed³u¿eniu, nie d³u¿ej jednak ni¿ o czas trwania tych okoliczno¶ci. 3. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 1, jest z³o¿enie wniosku przez stronê inicjuj±c± zmianê zawieraj±cego: 1) opis propozycji zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami okre¶lonymi w umowie, je¿eli zmiana bêdzie mia³a wp³yw na wynagrodzenie Wykonawcy, 4) opis wp³ywu zmiany na harmonogram realizacji i fakturowania oraz termin wykonania umowy. 4. Podstaw± obliczenia kosztów zmiany, o której mowa w ust. 3 pkt. 3 w przypadku gdy zmiany bêd± wynikaæ ze zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania odbioru robót, stanowi projekt zamienny oraz kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub dane wyj¶ciowe do kosztorysowania przyjête do sporz±dzenia kosztorysu ofertowego Wykonawcy, ceny jednostkowe pracy sprzêtu i materia³ów zaproponowanych przez Wykonawcê, ale nie wiêksze ni¿ ¶rednie ceny SEKOCENBUD dla kwarta³u poprzedzaj±cego termin wykonania robót budowlanych. 5. Na ¿±danie Zamawiaj±cego Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ roboty dodatkowe. Podstawê obliczania kosztów ewentualnych robót dodatkowych stanowiæ bêdzie kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub dane wyj¶ciowe do kosztorysowania przyjête do sporz±dzenia kosztorysu ofertowego Wykonawcy, ceny jednostkowe pracy sprzêtu i materia³ów zaproponowanych przez Wykonawcê, ale nie wiêksze ni¿ ¶rednie ceny SEKOCENBUD dla kwarta³u poprzedzaj±cego termin wykonania robót budowlanych. 6. Na ¿±danie Zamawiaj±cego Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w projekcie). Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nast±pi kosztorysem ró¿nicowym, który stanowiæ bêdzie ró¿nicê pomiêdzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny nale¿y opracowaæ na zasadach okre¶lonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczno¶ci wykonania robót zamiennych zamawiaj±cy pisemnie powiadamia wykonawcê. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania tego pisma sporz±dza kosztorys ró¿nicowy. 7. Roboty zamienne i dodatkowe mog± byæ tak¿e wykonane na wniosek Wykonawcy po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiaj±cym, gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia wed³ug zasad jak dla robót zamiennych na ¿±danie Zamawiaj±cego. 8. Przewiduje siê tak¿e mo¿liwo¶æ ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane), w sytuacji gdy wykonanie danych robót bêdzie zbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia. 9. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu rzeczowego na skutek wprowadzenia robót zamiennych oraz ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane), bez wynagrodzenia i odszkodowania dla Wykonawcy w oparciu o protokó³ konieczno¶ci na podstawie kosztorysu ró¿nicowego przy jednoczesnym zachowaniu tych samych cen i wska¼ników. 10. Wykonawca nie bêdzie uprawniony do ¿adnego przed³u¿enia terminu wykonania umowy i zwiêkszenia wynagrodzenia, je¿eli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcê - w takim przypadku koszty dodatkowe zwi±zane takimi zmianami ponosi Wykonawca. 11. Powy¿sze zmiany nie mog± byæ niekorzystne dla Zamawiaj±cego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ug.slawno.ibip.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Gminy S³awno, ul. M. C. Sk³odowskiej 9, 76 - 100 S³awno, pok. 63.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 24.11.2015 godzina 09:30, miejsce: Urz±d Gminy w S³awnie, ul. M. C. Sk³odowskiej 9, 76-100 S³awno, pok. 10 - sekretariat.

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.