eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Usługa wzorcowania i przeglądu sprzętu laboratoryjnego z Wydziału Technologii - Laboratorium Drogowego GDDKiA Oddziału we Wrocławiu przez Akredytowane Laboratoria Wzorcujące wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-04-17

Wrocław: Usługa wzorcowania i przeglądu sprzętu laboratoryjnego z Wydziału Technologii - Laboratorium Drogowego GDDKiA Oddziału we Wrocławiu przez Akredytowane Laboratoria Wzorcujące wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji
Numer ogłoszenia: 152114 - 2013; data zamieszczenia: 17.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu , ul. Powstańców Śląskich 186, 53-139 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3347370, faks 071 334 73 63, 367 17 69.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa wzorcowania i przeglądu sprzętu laboratoryjnego z Wydziału Technologii - Laboratorium Drogowego GDDKiA Oddziału we Wrocławiu przez Akredytowane Laboratoria Wzorcujące wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa wzorcowania i przeglądu sprzętu laboratoryjnego z Wydziału Technologii - Laboratorium Drogowego GDDKiA Oddziału we Wrocławiu przez Akredytowane Laboratoria Wzorcujące wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji. Zamówienie obejmuje 14 Części. Przedmiotowe postępowanie jest prowadzone dla 11 Części.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 11.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w sek. III.6 pkt. 1

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w sek. III.6 pkt. 1

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w sek. III.6 pkt. 1

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w sek. III.6 pkt. 1

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w sek. III.6 pkt. 1

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Pzp. 2. Informacja dla Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 2.1. Dokumenty, o których mowa w sek. III.4.3.1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.2. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis pkt. 2.1. stosuje się odpowiedni; 2.3. W przypadku wątpliwości co do treści okumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 3. Wymagania formalne dotyczące składanych oświadczeń i dokumentów. 3.1.Dokumenty (za wyjątkiem oświadczenia wymienionego w pkt. 1 i dokumentów wymienionych w sek. III.4.4), które muszą zostać złożone w formie pisemnej tj. oryginału), należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 3.2.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). 3.3.Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwości co do jej prawdziwości. 5.4.Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski; 4.W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a)oświadczenie wymienione w pkt. 1 powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców; b)oświadczenie wymienione w sek. III.4.2 (Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia) oraz dokumenty wymienione w pkt.3 albo odpowiadające im określone w sek. III.4.3.1) lub 2.2. oraz dokumenty wymienione w sek.. III.4.4. powinny być złożone przez każdego Wykonawcę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. W trakcie realizacji umowy postanowienia umowy mogą ulec zmianom, jeżeli: zmiany będą korzystne dla Zamawiającego lub konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, przy czym zmiany postanowień umowy dotyczyć mogą w szczególności: 1) terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy; 2) regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany; 3) oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy; 4) konieczności zmiany osób, o których mowa w § 7; 5) inne nieistotne zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. 2. Wprowadzenie zmiany postanowień umowy wymaga aneksu sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gddkia.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ w wersji elektronicznej można uzyskać siedzibie Oddziału przy ul. Powstańców Śląskich nr 186, w pokoju nr 203.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.04.2013 godzina 09:30, miejsce: Oferty powinny być złożone w siedzibie Oddziału przy ul. Powstańców Śląskich nr 186, w pokoju nr 106.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część 1 - Usługa czyszczenia i wzorcowania sit laboratoryjnych wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa czyszczenia i wzorcowania sit laboratoryjnych wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji: Łączna liczba sit do wzorcowania - 67 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część 2 - Usługa wzorcowania wag, wzorców masy wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa wzorcowania wag, wzorców masy wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji: Łączna liczba wag do wzorcowania -17 szt. Łączna liczba wzorców masy - 12 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.07.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część 3 - Usługa wzorcowania kul do bębna Los Angeles wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa wzorcowania kul do bębna Los Angeles wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji: Łączna liczba kul do bębna Los Angeles- 22 szt. tj. 2 zestawy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Część 4 - Usługa wzorcowania wahadła angielskiego wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa wzorcowania wahadła angielskiego wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji: Łączna liczba wahadeł angielskich - 1 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Część 5 - Usługa wzorcowania aparatów VSS wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa wzorcowania aparatów VSS wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji: Etap I - termin realizacji do 16-05-2013r; Łączna liczba aparatów VSS - 1 szt. Etap II - termin realizacji do 31-07-2013r; Łączna liczba aparatów VSS - 1 szt. Etap III - termin realizacji do 31-10-2013r; Łączna liczba aparatów VSS - 1 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Część 6 - Usługa wzorcowania czujników pomiarowych wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa wzorcowania czujników pomiarowych wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji: Etap I - termin realizacji do 24-09-2013r; Łączna liczba czujników - 7 szt. Etap II - termin realizacji do 01-10-2013r; Łączna liczba czujników - 7 szt. Etap III - termin realizacji do 15-10-2013r; Łączna liczba czujników - 6 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Część 7 - Usługa wzorcowania prasy CBR wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa wzorcowania prasy CBR wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji Łączna liczba pras - 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Część 8 - Usługa wzorcowania płyty dynamicznej wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa wzorcowania płyty dynamicznej wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji Łączna liczba płyt - 1 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Część 9 - Usługa przeglądu i wzorcowania maszyn wytrzymałościowych wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa przeglądu i wzorcowania maszyn wytrzymałościowych wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji Łączna liczba maszyn wytrzymałościowych - 4 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 16.05.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Część 10 - Usługa wzorcowania testerów pull- off wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa wzorcowania testerów pull- off wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji Łączna liczba testerów pull-off - 2 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 16.05.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Część 11 - Usługa przeglądu aparatu Proctora wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa przeglądu aparatu Proctora wraz z wydaniem Świadectw Wzorcowania opatrzonych symbolem akredytacji Łączna liczba aparatów Proctora - 2 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.43.30.00-9, 50.41.20.00-6, 50.41.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.07.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.