eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Góra › Opracowanie dwóch miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, obręb Chróścina i Borszyn Wielki

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-21

Góra: Opracowanie dwóch miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, obręb Chróścina i Borszyn Wielki
Numer ogłoszenia: 148627 - 2016; data zamieszczenia: 21.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Góra , ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, woj. dolnośląskie, tel. 065 5443644, faks 065/543-26-58.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gora.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie dwóch miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, obręb Chróścina i Borszyn Wielki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie zmian w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego dla miasta i gminy Góra zgodnie z uchwałami przyjętymi przez Radę Miejską Góry i projektem umowy, stanowiącymi załączniki do SIWZ. Jako zmianę planu miejscowego należy rozumieć opracowanie zmian w części tekstowej oraz załącznikach graficznych do obowiązujących planów. Zestawienie powierzchni dla opracowania planów miejscowych: Obręb Chróścina (uchwała nr XXIV 183 16) pow.= 1695.3749 ha Obręb Borszyn Wielki (uchwała nr XXIV 182 16) pow.= 493.4917 ha Łączna powierzchnia do opracowania: 2 188,87 ha Informacje dodatkowe: 1. Informacje o obowiązujących na tym terenie planach miejscowych są umieszczone na stronie internetowej www.gora.com.pl w zakładce SIP (system informacji przestrzennej) 2. Gmina Góra posiada Studium z 2015 r., 3. Zamawiający wymaga podkładów mapowych wektorowych. W załączeniu do SIWZ uchwały o przystąpieniu do opracowań planistycznych wraz z załącznikami graficznymi oraz zestawienie powierzchni dla opracowania planów miejscowych. 3.2. Do zakresu przedmiotu zamówienia wchodzi m.in.: a)Analiza wniosków do planu, b)Opracowanie projektu planu z uwzględnieniem uwag władz gminy. c)Prezentacja projektu planu na posiedzeniu komisji urbanistyczno - architektonicznej. d)Przygotowanie kopii planu do uzgodnień. e)Korekta projektu planu wynikająca z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień. f)Sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko. g)Udział w dyskusji publicznej nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami. h)Rozpatrzenie uwag wniesionych w związku z wyłożeniem projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu. i)Korekta projektu planu wynikająca z rozpatrzenia uwag po wyłożeniu planu do publicznego wglądu. j)Przygotowanie kopii projektu planu do ewentualnych ponownych uzgodnień. k)Korekta projektu planu wynikająca z ponowionych uzgodnień. l)Sporządzenie prognozy skutków finansowych uchwalenia planu ł) Przygotowanie projektu planu do uchwalenia. (także w wersji elektronicznej - płyta CD). Wykonawca winien mieć świadomość, ze w zakresie przedmiotu zamówienia będzie również uzyskanie od Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi decyzji o pozwoleniu na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych (odrolnienie). W razie konieczności Wykonawca dokona aktualizacji Opracowania ekofizjograficznego gminy Góra, stanowiącej załącznik do SIWZ. 3.3. Organizacja podstawowych zestawów podkładów mapowych oraz wypisów z ewidencji gruntów leży po stronie Wykonawcy. 3.4. Zamawiający umieszcza ogłoszenia prasowe zawiadamiające o przystąpieniu do sporządzania projektów planu oraz o wyłożeniu do publicznego wglądu w prasie lokalnej (Przegląd Górowski - bezpłatny miesięcznik samorządu Gminy Góra) raz pod koniec miesiąca i pokrywa koszt powyższej publikacji. W przypadku konieczności opublikowania przedmiotowych ogłoszeń w prasie w innych terminach koszty z tym związane pokrywa Wykonawca. 3.5.Wykonawca odpowiada za przygotowania projektów pism wraz z rozdzielnikiem dot. zawiadomień o przystąpieniu do sporządzenia projektów planu, opiniowania i uzgodnień oraz projektów odpowiedzi na korespondencję dot. przedmiotowych opracowań i przekazanie ich Zamawiającemu, który pokrywa koszt wysyłki powyższych dokumentów. 3.6. Prace projektowe należy sporządzić zgodnie z obowiązującymi dla przedmiotu zamówienia aktami prawnymi, m.in.: - ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2015 r. poz. 199 z późn. zm.) wraz z aktami wykonawczymi. - przepisami szczególnymi dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony przyrody, zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, itd. 3.7.Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia wymaganego rezultatu, odpowiadającego stanowi prawnemu na dzień wykonania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane wyżej, a wynikające z procedur określonych ustawie o planowania i zagospodarowaniu przestrzennym oraz innych przepisach szczególnych niezbędne do właściwego i kompleksowego opracowania dokumentacji projektowej, należy traktować jako oczywiste i uwzględniać w kosztach i terminach wykonanie przedmiotu zamówienia. 3.8. W przypadku zmiany prawa w trakcie wykonywania zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest w ramach niniejszego zamówienia uzupełnić (zmienić) opracowanie stanowiące przedmiot zamówienia o niezbędne czynności merytoryczne i formalne mające na celu dostosowanie opracowań do przepisów obowiązujących w dniu zakończenia wykonywania zamówienia. 3.9. Wykonawca z chwilą wydania przedmiotu umowy przenosi na Zamawiającego wszelkie prawa autorskie. 3.10. Zaleca się aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje (np.: dokonał wizji lokalnej w terenie), które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.40.00.00 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu 71.41.00.00 - Usługi planowania przestrzennego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. W postępowaniu ustanowiono obowiązek wniesienia wadium w wysokości 1000,00 złotych ( jeden tysiąc złotych), 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu na składanie ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu ( przelewem na konto ), - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804) 4. Jeżeli wykonawca wnosi wadium w formie innej niżeli pieniądz, załącza do oferty kopię dokumentu wadialnego, a jego oryginał deponuje w kasie Zamawiającego przed terminem złożenia ofert, tj. przed 03.08.2016 r. przed godz. 12.00. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem PKO BP S.A. 45102052260000620204970226 z dopiskiem wadium w przetargu nieograniczonym na 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium powinno obejmować cały okres związania z ofertą. 7. Za termin wniesienia wadium uważa się datę wpłynięcia środków na konto zamawiającego. 8. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. 9. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z art. 46 ustawy. 10. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niżeli pieniądz, - zapisy dokumentu wadialnego winny zabezpieczać w pełni interes Zamawiającego w zakresie sytuacji zatrzymania wadium, opisanych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 )

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże iż w badanym okresie (ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert); opracował w oparciu o przepisy ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2015 r. poz. 199 z późn. zm ) co najmniej dwa miejscowe plany (lub zmiany miejscowych planów) zagospodarowania przestrzennego dla terenu o pow. min. 450 ha każdy. (Zamawiający przy weryfikacji okresu 3-letniego weźmie pod uwagę termin zakończenia świadczenia usługi.) Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi przy zastosowaniu formuły spełnia- nie spełnia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, warunki spełniają wspólnie. 4.1.1 Zgodnie z art. 26 ust. 2 b Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu , potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia . Korzystając z legitymacji, zawartej w § 1 ust. 6 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 19.02.2013 r., poz. 231) Zamawiający w takim przypadku żąda: dokumentów dotyczących : a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Uwaga: ,, Niezależnie od tego, czy wykonawca będzie udowadniał okoliczności dysponowania podmiotu trzeciego tylko przy pomocy jednego dokumentu zawierającego pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego , czy też przy pomocy wielu dokumentów tworzących w całości takie zobowiązanie treść ich powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres okoliczności, które wymieniono powyżej,,. Pisemne zobowiązanie = bezwzględnie wymagana forma oryginału. ,, Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2 b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy ,,.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 )

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 )

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 )

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zgodnie z opisem sposobu spełniania warunku zawartym w pkt. III.3.2.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dokumenty wskazane w pkt. 6 przedmiotowej SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin realizacji - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zmiana terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 4, ust. 1 może nastąpić w przypadku: a) zmian właściwych przepisów szczególnych w trakcie wykonywania przedmiotu umowy, warunkiem dokonania zmiany jest: - pisemny wniosek Wykonawcy o przedłużenie terminu realizacji umowy, zawierający co najmniej: potwierdzenie faktu zmiany właściwych przepisów (w szczególności: wydruk z właściwego dziennika ustaw itp.), wykazanie że zmiana przepisów wymaga dodatkowego czasu na dostosowanie projektu planu do zmienionych przepisów. b) realizacja przedmiotu umowy wymaga uzyskania stosownych uzgodnień i opinii właściwych organów, a z przyczyn niezależnych od Stron niemożliwe było uzyskanie uzgodnień i opinii lub nastąpiła zmiana warunków projektowania przez jednostki opiniujące, uzgadniające lub nastąpiło przedłużenie terminu realizacji swoich czynności ponad przewidziane przez jednostki uzgadniające lub zatwierdzające, w terminach przewidzianych w przepisach prawa, warunkiem dokonania zmiany jest: - udokumentowanie zasadności dokonania zmiany, poprzez przedstawienie dokumentów potwierdzających opóźnienie w wydaniu uzgodnień lub opinii przez właściwe organy. c) konieczności przeprowadzenia ponownych uzgodnień/opinii lub wyłożeń, jeżeli termin pierwszego i drugiego uzgodnienia/opiniowania lub wyłożenia wykracza poza okres 45 dni. d) innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy, które to przyczyny muszą być udokumentowane i każda ze Stron musi je zaakceptować. 2.W przypadkach określonych w ust. 1 Strony ustalą nowy termin realizacji zamówienia. W przypadku zaistnienia przerwy lub przestoju w realizacji prac, okres przesunięcia terminu zakończenia zadania równy będzie okresowi przerwy lub przestoju. 3.Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, wynikająca z przyczyn określonych w ust. 1, zostanie dokonana na podstawie protokołu zawierającego uzasadnienie zmian, podpisanego przez Strony oraz wymaga aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 4.Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia jest możliwa jedynie w przypadku jeżeli obydwie Strony umowy zgodnie uznają, że zaszły okoliczności, o których mowa w ust. 1 oraz wprowadzenie zmian jest konieczne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 5.Warunki zmian : a) inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, b) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Dokładny opis i warunki zmian istotnych zwiera projekt umowy, stanowiący załącznik do siwz.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gora.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, pokój nr 205.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.08.2016 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, pokój nr 101- sekretariat, I piętro budynku..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.