eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zwoleń › Termomodernizacja i poprawa efektywności energetycznej i ekologicznej budynków użyteczności publicznej w Powiecie Zwoleńskim Projekt wspófinansowany ze środków Mechanizmu Finansującego, Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 Program Operacyjny PL04Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-07-21

Zwoleń: Termomodernizacja i poprawa efektywności energetycznej i ekologicznej budynków użyteczności publicznej w Powiecie Zwoleńskim Projekt wspófinansowany ze środków Mechanizmu Finansującego, Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 Program Operacyjny PL04: Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii
Numer ogłoszenia: 147397 - 2016; data zamieszczenia: 21.07.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 92810 - 2016r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Zwoleński, ul. Władysława Jagiełły 4, 26-700 Zwoleń, woj. mazowieckie, tel. 48 6763389 w. 16, 6763779w.26, faks 48 6762520.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja i poprawa efektywności energetycznej i ekologicznej budynków użyteczności publicznej w Powiecie Zwoleńskim Projekt wspófinansowany ze środków Mechanizmu Finansującego, Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 Program Operacyjny PL04: Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie termomodernizacji i poprawy efektywności energetycznej i ekologicznej budynków użyteczności publicznej w Powiecie Zwoleńskim tj: budynku Zespołu Szkół Licealnych w Zwoleniu przy ul. Żeromskiego 34 i budynku przychodni rejonowej SPZZOZ w Zwoleniu przy ul. Aleja Pokoju 5 a także serwis, przeglądy i konserwacja wszystkich instalacji i urządzeń w okresie gwarancji, których serwisowanie i konserwacja są wymagane przepisami i zaleceniami producenta w celu utrzymania ciągłej sprawności i zachowania warunków gwarancyjnych. 2.Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają programy funkcjonalno- użytkowe wraz z załącznikami stanowiące zał. Nr 1 i Nr 2 do SIWZ. 3. Zamawiający niniejsze zamówienia podzielił na dwie części, Wykonawca przystępujący do prowadzonego postępowania, może złożyć ofertę na jedną lub obie części zamówienia: 4. CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA : Termomodernizacja i poprawa efektywności energetycznej i ekologicznej budynku Zespołu Szkół Licealnych w Zwoleniu przy ul. Żeromskiego 34. 5. Zakresem przedmiotu zamówienia objęta jest: 1) Dokumentacja projektowa tj: a) Projekt budowlany (wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę) w zakresie zgodnym z art. 34 ust.3 ustawy Prawo budowlane, sporządzony w 5 egz. Wykonawca dostarczy projekty budowlane dla potrzeb Zamawiającego w 2 egz. w wersji papierowej ( w tym jeden egzemplarz będącym załącznikami do decyzji pozwolenia na budowę) i na płycie CD. Projekt musi posiadać niezbędne uzgodnienia i decyzje. Zamawiający udostępnia posiadane materiały do projektowania tj: Program funkcjonalno - użytkowy wraz z załącznikami stanowiący Zał. Nr 1 (do SIWZ) a Wykonawca winien je przeanalizować i uzupełnić w niezbędnym do projektowania zakresie. Wszystkie materiały niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, jak np. ekspertyzy, badania, inwentaryzacja obiektu, uzyskanie opinii, uzgodnień, pozwoleń i decyzji, w tym pozwolenia na budowę - Wykonawca uzyska własnym staraniem i kosztem. Wszystkie wystąpienia z wnioskami do organów administracyjnych oraz do właścicieli sieci, urządzeń i obiektów w sprawie warunków i uzgodnień dokumentacji projektowej należy przesłać Zamawiającemu do wiadomości. Dokumentacja, tj zaprojektowane systemy, materiały i urządzenia technologie, muszą być uzgodnione z Zamawiającym a Zamawiający udzieli Wykonawcy koniecznych pełnomocnictw. b) Projekty Wykonawcze w formie odrębnych opracowań branżowych, Wykonawca dostarczy projekty wykonawcze dla potrzeb Zamawiającego w 3 egz. w wersji papierowej i na płycie CD. c) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia. Specyfikacja musi uwzględniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego ( Dz. U. z 2013 r. poz.1129) d) Opracowanie przedmiaru robót zawierające zestawienie przewidzianych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalenia cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych z uwzględnieniem wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego ( Dz. U. z 2013 r. poz. 1129) e) Opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji. h) Pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji zadania. 6. Roboty budowlano- montażowe i instalacyjne zgodnie z opracowaną i uzgodnioną z Zamawiającym, dokumentacją. Zakres robót budowlanych obejmuje m.in.: a) Branża budowlana: - termomodernizacja obiektów Zespołu Szkół Licealnych, b) Branża sanitarna - budowa nowego źródła ciepła - kotłowni w miejsce zbędnej hydroforni w piwnicy, - kompleksowa wymiana wewnętrznej instalacji CO, - budowa przyłącza gazowego, c) Branża elektryczna - montaż ogniw fotowoltaicznych, - wymiana oświetlenia na energooszczędne typu LED, - wdrożenie systemu zarządzania energią (monitoring zużycia mediów), 7. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, dokonał własnej oceny zakresu wykonywanych robót budowlano-montażowych, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy, w tym budynku, ponosi Wykonawca. 8. Zamawiający na etapie wykonywania przedmiotu zamówienia na żądanie Wykonawcy udostępni Charakterystykę energetyczną budynku Zespołu Szkół Licealnych 9.CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA: Termomodernizacja i poprawa efektywności energetycznej i ekologicznej budynku Przychodni Rejonowej SPZZOZ w Zwoleniu przy ul. Aleja Pokoju 5. 10.Zakresem przedmiotu zamówienia objęta jest: 1) Dokumentacja projektowa tj: a) Projekt budowlany (wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę) w zakresie zgodnym z art. 34 ust.3 ustawy Prawo budowlane, sporządzony w 5 egz. Wykonawca dostarczy projekty budowlane dla potrzeb Zamawiającego w 2 egz. w wersji papierowej ( w tym jeden egzemplarz będący załącznikiem do decyzji pozwolenia na budowę) i na płycie CD. Projekt musi posiadać niezbędne uzgodnienia i decyzje. Zamawiający udostępnia posiadane materiały do projektowania tj: Program funkcjonalno - użytkowy wraz z załącznikami stanowiący Zał. Nr 2 (do SIWZ) a Wykonawca winien je przeanalizować i uzupełnić w niezbędnym do projektowania zakresie. Wszystkie materiały niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, jak np. ekspertyzy, badania, inwentaryzacja obiektu, uzyskanie opinii, uzgodnień, pozwoleń i decyzji, w tym pozwolenia na budowę - Wykonawca uzyska własnym staraniem i kosztem. Wszystkie wystąpienia z wnioskami do organów administracyjnych oraz do właścicieli sieci, urządzeń i obiektów w sprawie warunków i uzgodnień dokumentacji projektowej należy przesłać Zamawiającemu do wiadomości. Dokumentacja, tj zaprojektowane systemy, materiały i urządzenia technologie, muszą być uzgodnione z Zamawiającym a Zamawiający udzieli Wykonawcy koniecznych pełnomocnictw. b) Projekty Wykonawcze w formie odrębnych opracowań branżowych. Wykonawca dostarczy projekty wykonawcze dla potrzeb Zamawiającego w 3 egz. w wersji papierowej i na płycie CD. c) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia. Specyfikacja musi uwzględniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego ( Dz. U. z 2013 r. poz.1129) d) Opracowanie przedmiaru robót zawierające zestawienie przewidzianych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalenia cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych z uwzględnieniem wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w prawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego ( Dz. U. z 2013 r. poz. 1129) e) Opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji. h) Pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji zadania. 11. Roboty budowlano- montażowe i instalacyjne zgodnie z opracowaną i uzgodnioną z Zamawiającym, dokumentacją. Zakres robót budowlanych obejmuje m.in.: a) Branża budowlana: -Termomodernizacja budynku przychodni rejonowej b) Branża sanitarna - kompleksowa wymiana istniejącego źródła ciepła - kompleksowa wymiana wewnętrznej instalacji CO - budowa przyłącza gazowego c) Branża elektryczna. - montaż ogniw fotowoltaicznych - wymiana oświetlenia na energooszczędne typu LED - wdrożenie systemu zarządzania energią (monitoring zużycia mediów) 12. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, dokonał własnej oceny zakresu wykonywanych robót budowlano-montażowych, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy, w tym budynku, ponosi Wykonawca. 13.Zamawiający na etapie wykonywania przedmiotu zamówienia na żądanie Wykonawcy udostępni Charakterystykę energetyczną budynku Przychodni Rejonowej w Zwoleniu. 14.Warunki prowadzenia robót dla Części I i II zamówienia: 1) Zamawiający przekaże Wykonawcy do realizacji plac budowy obejmujący teren określony dokumentacją projektową. 2) Wykonawca zapewni warunki umożliwiające prawidłowe wykonanie robót budowlano-montażowych oraz uwzględni w wynagrodzeniu ryczałtowym wszystkie koszty z tym związane. 3) Roboty budowlane będą wykonywane w czynnych obiektach, a zatem wymaga się szczególnej ostrożności w prowadzeniu prac, w szczególności odpowiedniego zabezpieczenia i osłony w celu uniknięcia szkód w obiektach, utrzymania placu budowy w należytym porządku. 4) Roboty głośne i uciążliwe dla otoczenia będą mogły być wykonywane w terminach uzgodnionych z Zamawiającym. Należy się liczyć z koniecznością wykonania robót w godzinach popołudniowych i wieczornych oraz w dni ustawowo wolne od pracy. 5) Wykonawca będzie zobowiązany do usunięcia wszystkich szkód powstałych w obiektach na skutek prowadzonych robót oraz doprowadzenia pomieszczeń, z których będzie korzystał w trakcie prac do stanu nie gorszego niż przed realizacją. 6) Wykonawca nie ponosi kosztów dostawy mediów ( woda, energia) 15.Wykonawca zobowiązany jest: 1) Sporządzić i uzgodnić z Zamawiającym harmonogram rzeczowo-finansowy prac projektowych przed podpisaniem umowy. 2) Sporządzić i uzgodnić z Zamawiającym, przed podpisaniem umowy, harmonogram rzeczowo-finansowy robót budowlano-montażowych wraz z terminami realizacji. 3) Uwzględnić w projektach uwagi zgłoszone przez Zamawiającego w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 4) Zapewnić, ogrzewania pomieszczeń przez okres grzewczy - w przypadku nie dotrzymania terminu zakończenia robót, niezależnie od przyczyny z obecnych źródeł ciepła. 5) Przyjąć technologię i organizację robót, która zapewni bezpieczeństwo przebywających osób- roboty prowadzone będą przy czynnym budynku, oraz nie spowoduje dewastacji wykonywanych robót. 6) Zapewnić bezpieczeństwo osób przebywających na terenie oraz ochronę mienia. 7) Prowadzić roboty zgodnie z przepisami bhp i ppoż oraz utrzymać plac budowy w należytym porządku. 8) Po zakończeniu robót doprowadzić teren budowy do stanu pierwotnego. 9) Przeprowadzić rozruchy technologiczne z udziałem przedstawicieli posiadających odpowiednie autoryzacje producentów - rozruchy technologiczne muszą być potwierdzane protokołami. 10) Zapewnić Zamawiającemu, wszystkim osobom upoważnionym przez niego, jak też innym uczestnikom procesu budowlanego, dostęp do terenu budowy i do każdego miejsca gdzie w związku z umową będą wykonywane roboty. 11) Systematycznie prowadzić prace porządkowe w rejonie prowadzonych robót budowlanych. 12) Odpady budowlane, gruz i śmieci wywieść na legalne wysypisko. Koszt wywozu wraz z jego utylizacją należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. 13) Po zakończeniu robót i zgłoszeniu obiektów do końcowego odbioru robót Wykonawca zobowiązany jest, wykonać, dokumentację powykonawczą w układzie branżowym wraz z odbiorami branżowymi, próbami sprawdzeniami z wynikiem pozytywnym w 2 egz. w wersji papierowej. 14) Przekazać na dzień odbioru końcowego instrukcję obsługi w 2 egz. w wersji papierowej. 15) Przeszkolić pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi systemów instalacyjnych. 16) Złożyć, w imieniu Zamawiającego, prawidłowy wniosek o wydanie pozwolenia budowę. 17) Używać materiały i wyroby, do wykonania przedmiotu zamówienia, spełniające wymogi określone w: a) ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.) b) ustawie z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2014 r. poz. 883 ze zm.) c) ustawie z dnia 13 czerwca 2013 r. o zmianie ustawy o wyrobach budowlanych oraz ustawy o systemie zgodności ( Dz. U. z 2013 r. poz. 898 ze zm.) 18) Dostarczyć dokumenty potwierdzające, że wszelkie materiały, systemy, produkty, rozwiązania posiadają wymagane prawem aktualne świadectwa, deklaracje, certyfikaty, aprobaty wydane przez uprawnione instytucje i są dopuszczone do stosowania w Polsce. Wszelkie aprobaty europejskie muszą być tłumaczone na język polski i akceptowane przez krajową jednostkę notyfikowaną. 19) Zapewnić do zrealizowania robót udział kierowników branżowych robót z uprawnieniami budowlanymi i kwalifikacjami zawodowymi uprawniającymi do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 20) Przestrzegać warunków prowadzenia robót zawartych w: a) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych; b) założeniach do technologii wykonania robót zawartych w opisie technicznym; c) dokumentacji projektowej; d) uzgodnieniach z Zamawiającym; e) decyzjach zawartych w dokumentacji projektowej; 21) Pełnić w okresie gwarancji, całodobowy serwis i konserwację wraz z dostarczeniem materiałów eksploatacyjnych, oraz utrzymywać w ciągłej sprawności technicznej urządzenia i systemy. 22) Wykonywać konserwację, serwis i przeglądy instalacji i urządzeń w zakresie i w sposób ustalony instrukcją wytwórcy oraz odpowiednimi przepisami bez wezwania ze strony Zamawiającego. 23) Wykonywać w ramach gwarancji naprawy bieżące i awarie zgłaszane przez Zamawiającego i stwierdzone w trakcie przeglądów. 24) Wszelkie roboty, prace dodatkowe, czynności, materiały, rozwiązania, itd. Nieopisane lub niewymienione w programie funkcjonalno-użytkowym, a konieczne do przeprowadzenia z punktu widzenia prawa, sztuki i praktyki budowlanej, itd. Muszą być przewidziane przez Wykonawcę na podstawie analizy dokumentacji dołączonej do SIWZ. Roboty takie muszą być uwzględnione w cenie oferty. 25) Informacje dotyczące przedmiotu zamówienia w którymkolwiek dokumencie uważa się za obowiązujące. 26). Zamawiający wymaga gwarancji na przedmiot zamówienia nie krótszy niż 36 miesięcy, przy czym Wykonawca może zaoferować dłuższy okres gwarancji z uwzględnieniem zapisów Rozdziału XII. Szczegóły dotyczące gwarancji zawarte są w § 11 projektu umowy. Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, które zostało szczegółowo opisane w Rozdziale XII SIWZ...

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 09.33.11.00 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.33.30.00 - Roboty instalacyjne gazowe 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt wspófinansowany ze środków Mechanizmu Finansującego, Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 Program Operacyjny PL04: Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Termomodernizacja i poprawa efektywności energetycznej i ekologicznej budynku Zespołu Szkół Licealnych w Zwoleniu przy ul. Żeromskiego 34.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.07.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ENERGIA POLSKA S.A, ul. Emilii Plater 53, 00-113 Warszawa,, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1771292,05 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1431893,41

  • Oferta z najniższą ceną: 1431893,41 / Oferta z najwyższą ceną: 1532580,00

  • Waluta: PLN .


Część NR: 2   

Nazwa: Termomodernizacja i poprawa efektywności energetycznej i ekologicznej budynku Przychodni Rejonowej SPZZOZ w Zwoleniu przy ul. Aleja Pokoju 5.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13.07.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SGW Budownictwo Waldemar Stelmach Spółka Komandytowa, ul. Mokra 2, 26-700 Radom, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1203097,60 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 982032,00

  • Oferta z najniższą ceną: 982032,00 / Oferta z najwyższą ceną: 1097291,55

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.