eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ciechanów › REALIZACJA PROJEKTU MODERNIZACJI SZCZEGÓŁOWEJ OSNOWY POZIOMEJ I PROJEKTU MODERNIZACJI I ZAŁOŻENIA SZCZEGÓŁOWEJ OSNOWY WYSOKOŚCIOWEJ W OBSZARZE CZĘŚCI GMINm. CIECHANÓW - cz. obrębu ŚRÓDMIEŚCIE, PODZAMCZE, SCALENIE I CHRZANÓWEK, gm. CIECHANÓW - cz. obrębu NIESTUM i PRZĄŻEWO, gm. OPINOGÓRA - cz. obrębu PRZEDWOJEWO, WŁADYSŁAWOWO i CHRZANÓWEK o łącznej powierzchni ok. 2100 ha.



Ogłoszenie z dnia 2014-07-07

Ciechanów: REALIZACJA PROJEKTU MODERNIZACJI SZCZEGÓŁOWEJ OSNOWY POZIOMEJ I PROJEKTU MODERNIZACJI I ZAŁOŻENIA SZCZEGÓŁOWEJ OSNOWY WYSOKOŚCIOWEJ W OBSZARZE CZĘŚCI GMIN: m. CIECHANÓW - cz. obrębu ŚRÓDMIEŚCIE, PODZAMCZE, SCALENIE I CHRZANÓWEK, gm. CIECHANÓW - cz. obrębu NIESTUM i PRZĄŻEWO, gm. OPINOGÓRA - cz. obrębu PRZEDWOJEWO, WŁADYSŁAWOWO i CHRZANÓWEK o łącznej powierzchni ok. 2100 ha.
Numer ogłoszenia: 146465 - 2014; data zamieszczenia: 07.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Ciechanowski , ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów, woj. mazowieckie, tel. 023 6723485, 6725415, faks 023 6722945.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: REALIZACJA PROJEKTU MODERNIZACJI SZCZEGÓŁOWEJ OSNOWY POZIOMEJ I PROJEKTU MODERNIZACJI I ZAŁOŻENIA SZCZEGÓŁOWEJ OSNOWY WYSOKOŚCIOWEJ W OBSZARZE CZĘŚCI GMIN: m. CIECHANÓW - cz. obrębu ŚRÓDMIEŚCIE, PODZAMCZE, SCALENIE I CHRZANÓWEK, gm. CIECHANÓW - cz. obrębu NIESTUM i PRZĄŻEWO, gm. OPINOGÓRA - cz. obrębu PRZEDWOJEWO, WŁADYSŁAWOWO i CHRZANÓWEK o łącznej powierzchni ok. 2100 ha..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: REALIZACJA PROJEKTU MODERNIZACJI SZCZEGÓŁOWEJ OSNOWY POZIOMEJ I PROJEKTU MODERNIZACJI I ZAŁOŻENIA SZCZEGÓŁOWEJ OSNOWY WYSOKOŚCIOWEJ W OBSZARZE CZĘŚCI GMIN: m. CIECHANÓW - cz. obrębu ŚRÓDMIEŚCIE, PODZAMCZE, SCALENIE I CHRZANÓWEK, gm. CIECHANÓW - cz. obrębu NIESTUM i PRZĄŻEWO, gm. OPINOGÓRA - cz. obrębu PRZEDWOJEWO, WŁADYSŁAWOWO i CHRZANÓWEK o łącznej powierzchni ok. 2100 ha. Część A - Realizacja projektu modernizacji osnowy szczegółowej poziomej na obszarze części gm.: -m. CIECHANÓW - cz. obrębów Śródmieście, Podzamcze, Scalenie i Chrzanówek - gm. CIECHANÓW - cz. obrębów Niestum i Przążewo - gm. OPINOGÓRA - cz. obrębów Przedwojewo, Władysławowo i Chrzanówek o łącznej powierzchni ok. 2100 ha. W trakcie prac należy: założyć nowe punkty ziemne i ścienne, adaptować ziemne i ścienne istniejące określone projektem, pomierzyć i wyrównać całą sieć oraz sporządzić dokumentację dla modernizacji szczegółowej osnowy poziomej zgodnie z zatwierdzonym projektem modernizacji osnowy poziomej i aneksem do tegoż projektu, opracowanym przez Przedsiębiorstwo Miernictwa Górniczego Sp. z o.o. z Katowic w roku 2013-2014. Prace dotyczą sieci składającej się z : 1.punkty ziemne - 332 pkt, w tym a) ziemne istniejące adaptowane - 119 pkt, b)ziemne projektowane - 213 pkt, 2.punkty ścienne - 354 pkt, w tym: a) ścienne istniejące - 177 pkt b) ścienne projektowane - 177 pkt. Łącznie sieć osnowy poziomej szczegółowej zawierać będzie 686 punktów ziemnych i ściennych osnowy poziomej szczegółowej klasy III. Szczegółowy opis realizacji projektu modernizacji osnowy poziomej, zakres prac, przewidziane metody i dokładności, wyrównanie sieci oraz pozostałe informacje dotyczące przedmiotu opracowania znajdują się w dokumentach pod tytułami: 1. Opis Projektu Technicznego oraz sprawozdanie z inwentaryzacji osnowy poziomej opracowany przez Przedsiębiorstwo Miernictwa Górniczego Sp. z o.o. z Katowic , aneksowany w r. 2014 i zweryfikowany przez dr hab. inż. Władysława Dąbrowskiego w dn. 03.06.2014 r. stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ oraz dokumentacja projektu modernizacji osnowy poziomej pozostająca w państwowym zasobie geodezyjno - kartograficznym SP w Ciechanowie. 2. Warunki Techniczne z 14.06.2014 r. realizacji projektu modernizacji szczegółowej osnowy poziomej III kl. i projektu szczegółowej osnowy wysokościowej III kl. opracowane przez dr hab. inż. Władysława Dąbrowskiego stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ. Część B - Realizacja projektu założenia i modernizacji szczegółowej osnowy wysokościowej w obszarze jak dla osnowy poziomej wg zatwierdzonego projektu z aneksem opracowanym w r. 2013-2014 przez Przedsiębiorstwo Miernictwa Górniczego Sp. z o.o. z Katowic. Prace dotyczą: - założenia nowych reperów, - adaptacji reperów zachowanych, - włączenia do sieci wysokościowej punktów A osnowy ściennej szczegółowej: pomiaru sieci wysokościowej, wyrównania sieci III klasy, sporządzenia dokumentacji założenia i zmodernizowania szczegółowej osnowy wysokościowej. Sieć składać się będzie łącznie z: 1) punktów wysokościowych III klasy osnowy szczegółowej w postaci 34 reperów, w tym: a) punktów wysokościowych adaptowanych - 10 reperów, b) punktów wysokościowych nowo założonych - 24 repery, 2) punktów wysokościowych III klasy osnowy wysokościowej opartych na tzw. pkt A osnowy poziomej III klasy - 368 pkt A, w tym: a) pkt. istniejących osnowy poziomej adaptowanych jako punkty wysokościowe klasy III - 191 pkt. b) pkt. A nowo założonych jako pkt. ścienne osnowy poziomej adaptowane do sieci wysokościowej klasy III - 177 pkt. Łącznie po założeniu, pomiarze i wyrównaniu sieci wysokościowej III klasy, w przedmiotowym obszarze będzie zlokalizowanych 402 pkt osnowy wysokościowej III kl. Konstrukcję sieci tworzy 65 ciągów o łącznej długości 65 km oraz dwa ciągi kontrolne nr 33 i 48 o długości 1,5 km. Szczegółowy opis projektu założenia i modernizacji osnowy wysokościowej i jego realizacji, zakres prac, metod i dokładności oraz wyrównanie sieci zawiera: 1.Opis projektu technicznego oraz sprawozdanie z inwentaryzacji osnowy wysokościowej opracowany w r. 2013 przez Przedsiębiorstwo Miernictwa Górniczego Sp. z o.o. z Katowic oraz aneksowany w r. 2014 i zweryfikowany przez dr hab. inż. Władysława Dąbrowskiego w dn. 03.06.2014 r. stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ oraz dokumentacja projektu modernizacji i założenia osnowy wysokościowej pozostająca w państwowym zasobie geodezyjno - kartograficznym SP w Ciechanowie. 2.Warunki Techniczne z 14.06.2014 r. realizacji projektu modernizacji szczegółowej osnowy poziomej III kl. i projektu szczegółowej osnowy wysokościowej III kl. opracowane przez dr hab. inż. Władysława Dąbrowskiego stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.50.00 - Usługi pomiarowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 4 000,00 zł. słownie: cztery tysiące złotych. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. Polski Bank Spółdzielczy w Ciechanowie : 32 8213 0008 2001 0005 2663 0007 Na przelewie bankowym należy wskazać tytuł przedmiotu zamówienia Aktualizacja użytków z ponowną klasyfikacją - G.3037.5.3.8. 2014

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanie co najmniej jednej usługi geodezyjnej w asortymencie Opracowanie projektów modernizacji lub Realizacji projektów osnów szczegółowych poziomych i wysokościowych o wartości co najmniej 40 tys. zł. jedna.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca będzie dysponował co najmniej: a) dwoma zestawami sprzętu geodezyjnego ( odbiornik GPS, dalmierz ) zapewniającymi pomiar szczegółowej osnowy poziomej, b) dwoma zestawami sprzętu geodezyjnego do wykonywania obserwacji w sieci szczegółowej osnowy wysokościowej (niwelatory precyzyjne) gwarantującymi uzyskanie dokładności określonych w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z 14 lutego 2012 r. w sprawie osnów geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych, c) dwoma zestawami sprzętu komputerowego, d) dwoma samochodami.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia: - co najmniej czterema osobami z wykształceniem geodezyjnym, w tym co najmniej dwoma osobami z wykształceniem wyższym geodezyjnym posiadającymi uprawnienia nr 1. Co najmniej jedna osoba z wykonujących prace j.w z wykształceniem wyższym geodezyjnym winna posiadać uprawnienia nr 3, zgodnie z wymogiem § 11 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z 14 lutego 2012 r. w sprawie osnów geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych. Osoba ta wskazana przez Wykonawcę będzie odpowiedzialna za kierowanie pracami i kontrolę jakości prac związanych z modernizacją osnów szczegółowych poziomych i wysokościowych, będących przedmiotem zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien przedłożyć opłaconą polisę, a przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający ,że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 50 000,00 zł. brutto.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://stciechanow.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jak w pkt. I.1).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Ciechanowie , ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów, pokój 108.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.