eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oborniki › Budowa sali gimnastycznej przy gimnazjum Nr 3 w Obornikach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-06-08

Oborniki: Budowa sali gimnastycznej przy gimnazjum Nr 3 w Obornikach
Numer ogłoszenia: 146189 - 2010; data zamieszczenia: 08.06.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Oborniki, Urząd Miejski w Obornikach , ul. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki, woj. wielkopolskie, tel. 061 6559100; 6559133, faks 061 6559101.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.oborniki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sali gimnastycznej przy gimnazjum Nr 3 w Obornikach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem m. in.: przebudowę i rozbudowę o sale gimnastyczna budynku Gimnazjum Nr 3 wraz z jego zmianą sposobu użytkowania na zaplecze socjalno-sanitarne sali. 2.Obiekt służy celom dydaktycznym i rekreacyjnym dla uczniów Gimnazjum nr 3 w Obornikach, jako sala gimnastyczna z zapleczem socjalno - sanitarnym. Obiekt pełni funkcje obiektu użyteczności publicznej. 3.Obiekt składa się z dwóch budynków, oznaczonych w dokumentacji jako budynek A i B, które połączone są ze sobą łącznikiem. Budynki stanowią w ten sposób jedna całość ze względu na swoja funkcje i przeznaczenie. Budynek A projektuje się na bazie istniejącego budynku szkoły, który zamierza się przebudować oraz jednocześnie zmienić jego sposób użytkowania na zaplecze socjalno-sanitarne sali gimnastycznej. Budynek B stanowi salę gimnastyczną z częścią 2-kondygnacyjną socjalno-sanitarną. Na piętrze znajduje się balkon widokowy. 4.Usytuowanie obiektu - budynek Sali Gimnastycznej z zapleczem socjalno-sanitarnym usytuowany będzie w zespole urbanistycznym stanowiącym zespół szkolny dla uczniów Gimnazjum nr 3. Zespół ten stanowi zamkniętą całość pod względem funkcjonalnym i formalnym. W najbliższym otoczeniu znajduje się Liceum Ogólnokształcące w Obornikach. Budynek A - istniejący budynek Gimnazjum nr 3, który ulegnie przebudowie i rozbudowie - ściana od strony wschodniej całkowicie przylega do granicy działki, natomiast od strony południowej przylega do granicy działki do połowy swojej długości. 5.Lokalizacja obiektu i jego zabudowa - realizacja przebudowy i rozbudowy o salę gimnastyczną budynku Gimnazjum Nr 3 wraz z jego zmianą sposobu użytkowania na zaplecze socjalno-sanitarne sali będzie prowadzona na działce nr 1449/1 przy ul. Piłsudskiego 28 w Obornikach w centrum miasta. Teren projektowanego przedsięwzięcia graniczy od południa i zachodu poprzez działki należące do Gminy z ulicą Lipowa i Piłsudskiego, a od wschodu graniczy z działką prywatną. 6.W skład planowanej przebudowy i rozbudowy Gimnazjum Nr 3 będą wchodzić obiekty: -budynek A - przebudowywany i rozbudowywany istniejący budynek wraz z jego zmianą sposobu użytkowania na zaplecze socjalno-sanitarne sali, powierzchnia zabudowy 254,2m2 oznaczony jako (A), -budynek B - nowo projektowany budynek sali gimnastycznej, powierzchnia zabudowy 616,9m2, oznaczony jako (B). 7.Bilans terenu działki: -powierzchnia całej działki - 4961,0 m2 -powierzchnia działki objęta bilansem - 2009,8 m2 -obiekty projektowane - Budynek A - 254,2 m2 -obiekty projektowane - Budynek B - 616,9 m2 -projektowane schody zewnętrze i pochylnie - 36,1 m2 -dojścia place i chodniki - 725,9 m2 -zieleń - 377,2 m2 8.Istniejący stan działki - rozpatrywany teren działki jest terenem płaskim zniwelowanym o powierzchni 0,4961 ha. Działka położona przy ul. Piłsudskiego 28, jest zabudowana obiektami Gimnazjum Nr 3. 9.Budynek główny gimnazjum - powierzchnia zabudowy - 985,00 m2 składający się z trzech części wybudowanych w różnym okresie: -południowe skrzydło budynku, tj. cześć najstarsza, wybudowana została w 1873 roku, -część środkowa budynku dobudowano w 1938 roku, -północna część budynku dobudowano w 1987 roku. Budynek główny wybudowano w technologii tradycyjnej z częściowym podpiwniczeniem i poddaszem częściowo użytkowym, posiada trzy klatki schodowe, fundamenty w częściach starszych zbudowane z kamienia a w części nowszej budynku z betonu, ściany zbudowane z cegły ceramicznej. W budynku istnieje instalacja: elektryczna pod tynkowa i na tynkowa, wodociągowa, kanalizacyjna, gazowa, wentylacyjna z urządzeniami w części nieczynna, odgromowa i centralnego ogrzewania. Budynek ogrzewany z własnej kotłowni z piecami węglowymi, ciepła woda z bojlera ogrzewanego kotłem. Odwodnienie dachowe poprzez rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej. W 1987 roku odbudowano komin do centralnego ogrzewania od podstaw. W 1998 roku przełożono dachówkę na części środkowej budynku tj. części najstarszej. 10.Budynek pomocniczy (Budynek A) - wybudowany został 1963 roku. Powierzchnia zabudowy - 236,16 m2. Budynek wybudowany został w technologii tradycyjnej bez podpiwniczenia i bez poddasza użytkowego na fundamentach kamienno-betonowych. Budynek wolnostojący, parterowy, wymurowany z cegły ceramicznej, ze stropem żelbetowym, z dachem trzyspadowym pokrytym papa, przedsionek zewnętrzny pokryty płytą warstwową poliuretanową. Budynek ogrzewany centralnym ogrzewaniem z własnej kotłowni usytuowanej w budynku głównym gimnazjum. Odwodnienie dachowe poprzez rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej. Budynek pomocniczy użytkowany jest jako świetlica i jedno pomieszczenie klasowe. 11.Ocena stanu technicznego - ściany konstrukcyjne parteru z cegły ceramicznej pełnej gr. 45 cm popękane, w złym stanie technicznym; pęknięcia w części dolnej mogą wskazywać na osiadanie słabych fundamentów; pęknięcia w górnej gzymsowej części wskazują na zbyt słaby wieniec ścian parteru lub jego brak całkowity, co może wskazywać wyrobienie gzymsu poprzez wysuniecie po 5 cm cegły ceramicznej: -kominy powyżej dachu z cegły ceramicznej w złym stanie technicznym, -izolacja pozioma ścian fundamentowych jest za nisko umiejscowiona, styka się z poziomem zniszczonej opaski betonowej wokół budynku, a nawet jest poniżej tej opaski - stąd widoczne zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynku zawilgocenia oraz odpadanie tynku, -całość poszycia dachowego wraz obróbkami i orynnowaniem w złym stanie technicznym, -część ściany południowej tego budynku usytuowana jest dokładnie na granicy z działką sąsiednią. Należy przebudować i rozbudować obiekt celem wyeliminowania wszystkich nieprawidłowości i osiągnięcia zamierzonego celu funkcjonalności, estetyki oraz zgodności z przepisami prawa budowlanego. 12.Parametry techniczne budynku: 1)wymiary liniowe budynku: -długość budynku A (istniejącego) - 26,73 m, -długość budynku B (sala gimnastyczna) - 28,22 m, -szerokość budynku A (istniejącego) - 11,55 m, -szerokość budynku B (sala gimnastyczna) - 24,22 m, -wysokość budynku A (istniejącego) od poz. terenu - 7,00 m, -wysokość budynku B (sala gimnastyczna) od poz. terenu - 12,00 m. 2)powierzchnia zabudowy: -łącznie cały kompleks - 871,1 m2 -budynek A z łącznikiem - 254,2 m2 -budynek B (sala gimnastyczna) - 616,9 m2 13.Kubatura budynku: -łącznie cały kompleks - 8369,2 m3 -budynek A z łącznikiem - 1596,9 m3 -budynek B (sala gimnastyczna) - 6772,3 m3 14.Powierzchnia użytkowa: -łącznie cały kompleks - 873,9 m2 -budynek A z łącznikiem - 212,4 m2 -powierzchnia użytkowa - budynek B - parter - 564,5 m2 15.Przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych - obiekt projektuje się jako przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Zarówno Budynek A i Budynek B zostanie wyposażony w pochylnie dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Budynek A wyposażony zostanie w oddzielna szatnie oraz sanitariaty z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych. Budynek B zostanie wyposażony w WC dla osób niepełnosprawnych odwiedzających z możliwością oglądania meczu we wnęce oznaczonej jako 0-23 Strefa Trenera / Sędziego. Wszystkie drzwi i przejścia maja szerokość min. 90cm, wykonane jako bezprogowe. 16.Drogi, dojścia, place i chodniki - dojścia, place i chodniki stanowią płyty betonowe pomiędzy budynkiem głównym a pomocniczym. 17.Sieci uzbrojenia terenu: a)sieć wodna - wodę do celów socjalno-bytowych uczniów i nauczycieli Gimnazjum Nr 3 pobiera z wodociągu miejskiego, b)sieć ściekowa - ścieki socjalno-bytowe odprowadzane są poprzez układ studzienek kanalizacji sanitarnej do kanalizacji miejskiej na ulicy Piłsudskiego, ścieki opadowe z dachów odprowadzane są do systemu kanalizacji deszczowej, c)sieć elektryczna - istnieją instalacje elektryczne: -wewnętrzne linie zasilające oraz oświetlenia terenu, -oświetlenie i gniazda wtykowe, -instalacja siłowa, -instalacja piorunochronna, -inne. d)ukształtowanie terenu i zieleni - teren w miejscu lokalizacji istniejących budynków jest terenem płaskim, rzędna ? 0,00 tych budynków znajduje się powyżej poziomu terenu, teren porośnięty roślinnością niską - trawa i wysoką - drzewami. 18.Projektowane zagospodarowanie działki - projektowana przebudowa i rozbudowa o salę gimnastyczną budynku Gimnazjum Nr 3 wraz z jego zmiana sposobu użytkowania na zaplecze socjalno-sanitarne sali, będzie polegać na: -przebudowaniu i rozbudowaniu budynku istniejącego - BUDYNEK A wraz z jego zmiana sposobu użytkowania na zaplecze socjalno-sanitarne sali, powierzchnia zabudowy 254,2m2, -wybudowaniu sali gimnastycznej - BUDYNEK B, powierzchnia zabudowy 616,9m2, 19.Ukształtowanie terenu i zieleni - teren w miejscu lokalizacji jest terenem płaskim, porośnięty roślinnością niska - trawa. Teren w miejscu lokalizacji rozbudowy inwestycji projektuje się nadal jako teren płaski. Projektuje się nową zieleń niską w postaci traw i ewentualnie niskich krzewów. Celem wykonania zieleni jest osiągnięcie poprawnej estetyki wokół zabudowań planowanej inwestycji. 20.Instalacja kanalizacji deszczowej - odprowadzenie wód deszczowych z dachów budynków wykonać należy poprzez włączenie rur spustowych do zewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej. Włączenie rur spustowych do kanalizacji deszczowej wykonać poprze studnie rewizyjne O425. Studnie D8 na włączeniu do istniejącej instalacji kanalizacji ogólnospławnej zaprojektowano jako O1000. Docelowo po rozdzieleniu sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej w ulicy Piłsudskiego włączenie pozostanie - istniejąca studnia zgodnie z warunkami będzie przyłączona do sieci kanalizacji deszczowej. Instalacje wykonać z rur kielichowych PVC łączonych na kielichy z uszczelnieniem uszczelkami wargowymi. Szczegółowe rozwiązania wg p.t. sieci i przyłączy. 21.Instalacja kanalizacji sanitarnej - kanalizacja sanitarna z Budynku A włączona będzie przykanalikiem PVC160 do studni S3. Studnia S3 zgodnie z warunkami zostanie tymczasowo włączona do istniejącej studni kanalizacji ogólnospławnej. Po wykonaniu odrębnej sieci kanalizacji deszczowej w ulicy Piłsudskiego wykonane zostanie przyłącze od studni S3 do studni na sieci w ulicy. Do studni S3 zaprojektowano włączenie odpływu z istniejącej studni kanalizacji zlokalizowanej na terenie boiska szkolnego. Dotychczasowe trasy odpływu pod istniejącym i projektowanym budynkiem będą zlikwidowane. Kanalizacja sanitarna z Budynku B włączona będzie przykanalikiem PVC160 do studni S2 i dalej wewnętrzna instalacja na terenie działki do studni S1. Studnia S1 zgodnie z warunkami zostanie tymczasowo włączona do istniejącej studni kanalizacji ogólnospławnej 54,97. Po wykonaniu odrębnej sieci kanalizacji deszczowej w ulicy Piłsudskiego wykonane zostanie przyłącze od studni S1 do studni na sieci w ulicy. Szczegółowe rozwiązania wg p.t. sieci i przyłączy. Odprowadzenie ścieków bytowych z budynków wykonać należy z rur kielichowych PVC łączonych na kielichy z uszczelnieniem uszczelkami wargowymi. Na instalacji stosować studnie wykonane z prefabrykatów betonowych O1000 zakończone włazem żeliwnym typu ciężkiego. 22.Przyłącze wodociągowe - dla zasilania budynków w wodę zaprojektowano przyłącze wodociągowe PE63 od istniejącego rurociągu PE63 biegnącego przez działkę inwestora. Włączenie zostanie uzbrojone w zasuwę z trzpieniem teleskopowym i skrzynka. 23.Instalacja grzewcza - w celu doprowadzenia czynnika grzewczego z istniejącej kotłowni zlokalizowanej w sąsiednim budynku gimnazjum do projektowanego budynku A zaprojektowano instalacje grzewcza zwymiarowana dla parametrów wody 80/60oC łącząca oba budynki prowadzona pod poziomem terenu, wykonana z rur preizolowanych o średnicy DN65. Szczegółowe rozwiązania wg p.t. sieci i przyłączy. Projektowana jest modernizacja istniejącej kotłowni węglowej w budynku gimnazjum w zakresie wymiany jednego z kotłów oraz wykonania nowego układu pompowego z wyodrębnionym układem wymiennikowym zasilania budynków A i B. Szczegółowe rozwiązania wg projektu wykonawczego.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Zamówienia uzupełniające będą mogły zostać udzielone jeżeli: 1)polegają na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe, 2)zamówienia uzupełniające są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, 3)wartość zamówień uzupełniających nie przekroczy 20 % wartości zamówienia podstawowego, 4)zostaną udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.33.23.00 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.12.00 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.43.21.14 - Roboty w zakresie podłóg drewnianych 45.11.21.00 - Roboty w zakresie kopania rowów 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.11.46 - Instalowanie sufitów podwieszanych 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.26.23.11 - Betonowanie konstrukcji 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 45.21.22.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium, w wysokości: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnia warunek dotyczący wiedzy i doświadczenia tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum dwa zamówienia, których przedmiotem była budowa budynku o wartości każdej z robót co najmniej 2.000.000,00 zł netto.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnia warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj: a)Kierownik Budowy - osoba posiadająca następujące kwalifikacje: -wykształcenie wyższe, -uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, b)Kierownik robót elektrycznych - osoba posiadająca następujące kwalifikacje: -uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji elektroenergetycznych, c)Kierownik robót sanitarnych - osoba posiadająca następujące kwalifikacje: -uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, d)pozostałe osoby (operatorzy maszyn budowlanych, pracownicy wykwalifikowani, pracownicy niewykwalifikowani, kierowcy itp.) - min 15 osób posiadających odpowiednie uprawnienia oraz przeszkolenie w zakresie bhp. Zamawiający nie dopuszcza łączenia (pełnienia) funkcji, o których mowa w niniejszym punkcie przez jedną osobę. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394). Wszystkie wymienione powyżej (w punkcie 4) osoby winny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. Zamawiający dopuszcza zmianę tego wymogu wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia, tłumacz ten winien być biegły w bezbłędnym i jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej tj: a)posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 3 mln PLN, b)posiada ważne i opłacone ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 3 mln PLN

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca ponadto przedkłada: 1)Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 IDW). 2)Dokument potwierdzający wniesienie wadium. 3)Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą Zamawiającego. 2.Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. 3.Zmiany umowy, o których mowa w ust. 1 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4.Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą dotyczyć: 1)zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych, 2)aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, 3)zmiany producenta urządzeń lub wyposażenia, 4)zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych, 5)zmiany terminów wykonania robót budowlanych, 6)zmiany ilości robót budowlanych, usług lub dostaw w stosunku do przedmiaru, pod warunkiem, że wynikają one z dokumentacji projektowej i zasad wiedzy technicznej, 7)rezygnacji z wykonania części robót budowlanych, dostaw i usług, 8)zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo Budowlane lub innych ustawach, 9)zmiany podwykonawców, których udział w realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający. 5.Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 4 wymaga zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny (zatwierdzony przez organ architektoniczno-budowlany - jeżeli wymagają tego przepisy prawa budowlanego) zawierający opis proponowanych zmian, przedmiar i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 6.Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 4 jest złożenie pisemnego wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego: 1)opis propozycji zmiany, 2)uzasadnienie zmiany, 3)obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie wykonawcy, 4)opis wpływu zmiany na terminy wykonania robót budowlanych. 7.Zmiany, o których mowa w ust. 4 mogą zostać dokonane, jeżeli zachodzą i są ich uzasadnieniem niżej wymienione okoliczności: 1)obniżenie kosztu wykonania robót (wynagrodzenia Wykonawcy) lub kosztu eksploatacji (użytkowania) obiektu, 2)poprawy wartości lub podniesienia sprawności ukończonych robót budowlanych, 3)zmiany obowiązujących przepisów, 4)podniesienie wydajności urządzeń, 5)podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót, 6)usprawnienia lub podniesienie walorów zdrowotnych i bezpieczeństwa w trakcie użytkowania obiektu, 7)opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego; lub innemu wykonawcy, zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, 8)zaistnienie nieprzewidzialnych w umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, wyjątkowo niekorzystnych warunków klimatycznych, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach, 9)udzielenie robót dodatkowych koniecznych do wykonania podstawowego zakresu zamówienia, 10)siła wyższa. 8.Podstawę obliczenia kosztów zmiany, o której mowa w ust. 6 pkt 3 w przypadku, gdy zmiany będą wynikać ze zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania odbioru robót stanowi: 1)kosztorys opracowany na podstawie cen jednostkowych oraz danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych przez Wykonawcę do sporządzenia pierwotnego kosztorysu przedłożonego przez Wykonawcę przed podpisaniem umowy, ale nie większych niż ostatnie aktualne średnie ceny publikowane w SEKOCENBUD, 2)projekt zamienny, w przypadku, gdy zmiany będą wynikać ze zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 9.Jednakże Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminów wykonania robót budowlanych i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę. W takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. 10.Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 4 pkt 1-5 i 7 wymaga podpisania aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.oborniki.pl (bip.oborniki.pl)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd miejski w Obornikach ul. J. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki, Wydział Zamówień Publicznych i Pozyskiwania Funduszy, pokój nr 219, II piętro..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.06.2010 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego - sekretariat I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 22.07.2010.

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.