eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie remontu i prac konserwatorskich elewacji frontowej Pałacu Rzeczypospolitej w Warszawie, Pl. Krasińskich 3/5 wraz z przeszkleniem arkadowych podcieni parteru oraz remont dwóch tarasów dachowych drugiego piętra pałacu - powierzchni dachowych przez

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-06-30

Warszawa: Wykonanie remontu i prac konserwatorskich elewacji frontowej Pałacu Rzeczypospolitej w Warszawie, Pl. Krasińskich 3/5 wraz z przeszkleniem arkadowych podcieni parteru oraz remont dwóch tarasów dachowych drugiego piętra pałacu - powierzchni dachowych przeznaczonych do celów konserwacyjnych.
Numer ogłoszenia: 145169 - 2008; data zamieszczenia: 30.06.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Biblioteka Narodowa, Al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6082271, 6082910, 6082624, fax 022 6082910, 6082624.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bn.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie remontu i prac konserwatorskich elewacji frontowej Pałacu Rzeczypospolitej w Warszawie, Pl. Krasińskich 3/5 wraz z przeszkleniem arkadowych podcieni parteru oraz remont dwóch tarasów dachowych drugiego piętra pałacu - powierzchni dachowych przeznaczonych do celów konserwacyjnych..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, odwołanie przysługuje.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu i prac konserwatorskich elewacji frontowej Pałacu Rzeczypospolitej w Warszawie, Pl. Krasińskich 3/5 wraz z przeszkleniem arkadowych podcieni parteru oraz remont dwóch tarasów dachowych drugiego piętra pałacu - powierzchni dachowych przeznaczonych do celów konserwacyjnych. 2. a) Zakres prac remontowych i konserwacyjnych elewacji frontowej obejmuje: - usunięcie odparzonych i rozwarstwionych fragmentów wypraw tynkarskich oraz wykonanie nowych - przeprowadzenie zabiegów grzybobójczych na całej powierzchni elewacji frontowej - wykonanie nowych tynków zewnętrznych - prace konserwacyjne elementów kamiennych - renowacja stolarki okiennej i drzwiowej - renowacja elementów metalowych - wykonanie szklenia arkad podcieni parteru - wymiana obróbek, koszy, rur spustowych i rynien z blachy miedzianej - remont istniejącej instalacji odgromowej b) Zakres prac remontowych tarasów dachowych obejmuje: - roboty rozbiórkowe istniejącej posadzki, pokrycia z papy, izolacji na stropach - prace konserwacyjne elementów kamiennych - wykonanie nowych warstw posadzki i izolacji - wymiana obróbek, koszy, rur spustowych i rynien z blachy miedzianej. Przedmiot zamówienia nie obejmuje dostawy i montażu instalacji odstraszającej ptactwo. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest w dokumentacji projektowej zawierającej program prac konserwatorskich, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarach robót, stanowiących załączniki nr: 9-16 do SIWZ (spis dokumentacji projektowej na ostatniej stronie specyfikacji). UWAGA! Dokumentacja projektowa oraz przedmiary przewidują wykonanie remontu i renowacji przy użyciu wskazanych z nazwy preparatów i produktów. Wykonawca może zastosować inne materiały pod warunkiem uzyskania zgody Stołecznego Konserwatora Zabytków na ich zastosowanie. 4. Do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być zastosowane wyroby, które nadają się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92 poz. 881). 5. Wykonawca udzieli minimum 5 pełnych lat gwarancji na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia liczone od dnia odbioru końcowego odebranych bez zastrzeżeń robót, potwierdzonego podpisanym protokółem odbioru. 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych. 7. Zamawiający na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy żąda od wykonawcy podania w ofercie (w Formularzu ofertowym - zał. nr 1 do SIWZ oraz w zał. nr 6 do SIWZ (Wykaz części, które będą wykonywać podwykonawcy) wykonanie której części robót zamierza powierzyć podwykonawcy. 8. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wykonanie całości przedmiotu zamówienia. 9. Koszty korzystania z punktów poboru energii elektrycznej i wody oraz za ścieki wykonawca będzie ponosił ryczałtem. Wysokość ryczałtu zostanie ustalona przy wprowadzeniu na obiekt. 10. Zamawiający przewiduje wizję lokalną w dniu 09 lipca 2008 r. Zbiórka przed Pałacem o godz. 10:00. ------SIWZ wraz z załącznikami dostepna jest na stronie internetowej Zamawiającego: http://www.bn.org.pl (Ogłoszenia/Ogłoszenia o przetargach)

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Kod CPV wg słownika 2008: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Oryginalny kod CPV: 45.21.23.50 - Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.23.50 - Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 107.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 39 000,00 (słownie: trzydzieści dziewięć tysięcy 00/100 zł).

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności gospodarczej Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na podstawie Oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy (zał. nr 2 do SIWZ) złożonego przez wykonawcę, oraz dokumentów potwierdzających uprawnienia wykonawcy do wykonywania działalności gospodarczej, tj. aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert W celu spełnienia tego warunku zamawiający wymaga złożenia dokumentów wymienionych w rozdziale VI ust. 1, 2, 3 i 4 SIWZ. 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: a) wykonali w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - minimum trzy realizacje robót budowlano-konserwatorskich elewacji z elementami kamiennymi w co najmniej 3 obiektach zabytkowych, o powierzchni remontowanej elewacji co najmniej 1000 m2 każda oraz udokumentują, że roboty te zostały wykonane należycie. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na podstawie załącznika nr 4 do SIWZ Wykaz wykonanych robót budowlano - konserwatorskich, wymienionego w rozdziale VI ust. 5 SIWZ, oraz na podstawie dokumentów jednoznacznie potwierdzających, że wymienione w wykazie roboty zostały wykonane należycie (rozdział VI ust. 6 SIWZ). Oferta złożona przez podmioty występujące wspólnie spełnia to wymaganie, jeśli podmioty łącznie wykonały minimum trzy realizacje robót budowlano-konserwatorskich elewacji z elementami kamiennymi w co najmniej 3 obiektach zabytkowych, o powierzchni remontowanej elewacji co najmniej 1000 m2 każda b) dysponują co najmniej: - kierownikiem budowy, który: posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiada kwalifikacje do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub odbył co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych oraz w okresie ostatnich 5-ciu lat przed wszczęciem postępowania, sprawował nadzór nad minimum 3 remontami obiektów zabytkowych, - osobą przewidzianą do prowadzenia prac konserwatorskich, posiadającą uprawnienia do wykonywania prac konserwatorskich i restauracyjnych. Dla oceny spełnienia warunku dysponowania osobami posiadającymi uprawnienia wymagane w ust. 1 pkt. 2 b) zamawiający dokona analizy Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (załącznik nr 3 do SIWZ) oraz załączonych dokumentów (wymienionych w rozdziale VI ust. 7 i 8 SIWZ) potwierdzających m.in. ich kwalifikacje i doświadczenie oraz przewidywany zakres wykonywanych przez nich czynności. Oferta złożona przez podmioty występujące wspólnie spełnia to wymaganie, jeśli podmioty łącznie dysponują wymaganymi w ust. 1 pkt 2 b) osobami. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywanej działalności na kwotę co najmniej 1 miliona zł oraz posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 1 miliona złotych. Dla oceny spełnienia warunku: a) posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 1 miliona zł zamawiający dokona oceny złożonej przez wykonawcę informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek (zgodnie z rozdziałem VI ust. 9 SIWZ). Oferta złożona przez podmioty występujące wspólnie spełnia wymaganie posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 1 miliona zł, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną posiadają łącznie środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 miliona zł. b) ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 1 miliona zł zamawiający dokona oceny złożonej przez wykonawcę polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywanej działalności na kwotę co najmniej 1 miliona zł (zgodnie z rozdziałem VI ust. 10 SIWZ). Uwaga: Oferta złożona przez podmioty występujące wspólnie spełnia wymaganie posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej: - jeżeli każdy z podmiotów składających ofertę wspólną jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 1 milion zł - lub jeżeli z treści dokumentu będzie wynikać, iż ubezpieczyciel będzie ponosił odpowiedzialność za wystąpienie zdarzeń odnoszących się do każdego z wykonawców na kwotę co najmniej 1 milion zł. 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia tj. nie zachodzą wobec nich okoliczności wymienione w art. 24 ust. 1 ustawy. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy (zał. nr 2 do SIWZ) złożonego przez Wykonawcę i wymienionego w rozdziale VI ust 1 SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia na podstawie oświadczeń oraz dokumentów wymienionych w rozdziale VI SIWZ i złożonych wraz z ofertą. ------SIWZ oraz zalecane wzory załączników znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego: http://www.bn.org.pl
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy - Załącznik nr 2 do SIWZ. W przypadku złożenia oferty wspólnej Oświadczenie to składa każdy z podmiotów występujących wspólnie. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust 3, zastępuje się je dokumentem, zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 5. Wykaz robót budowlano-konserwatorskich elewacji z elementami kamiennymi w obiektach zabytkowych, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - z podaniem rodzaju robót, ich wartości, dat wykonania i miejsc wykonania potwierdzających warunek określony w rozdziale V ust. 1 pkt. 2a) (zał. nr 4 do SIWZ) 6. Dokumenty jednoznacznie potwierdzające, że wymienione w wykazie roboty zostały wykonane należycie 7. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia oraz doświadczenia a także przewidywany zakres wykonywanych przez nich czynności, potwierdzający spełnienie warunku wymienionego w rozdziale V ust. 1 pkt. 2b) SIWZ (zał. nr 3 do SIWZ) 8. Dokumenty potwierdzające kwalifikacje osób wymienionych w w/w wykazie: - dla kierownika budowy: a) dla osób, które uzyskały uprawnienia budowlane przed 1995 roku - uprawnienia budowlane lub zaświadczenie o wpisie lub decyzję o wpisie do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane, prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego b) dla osób, które uzyskały uprawnienia budowlane po 1995 roku - zaświadczenie o wpisie lub decyzję o wpisie do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane, prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego c) aktualne na dzień składania wniosków zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego d) zaświadczenie wojewódzkiego konserwatora zabytków (konserwatora zabytków miasta wyłączonego z województwa) o kwalifikacjach do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub udokumentowaną, co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych - dokument wystawiony przez ówczesnego pracodawcę - dla osoby przewidzianej do prowadzenia prac konserwatorskich: a) dokument potwierdzający uzyskany tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w zakresie konserwacji zabytków b)zaświadczenie o odbyciu po ukończeniu tych studiów, co najmniej 12-miesięcznej praktyki zawodowej w zakresie konserwacji i badania zabytków; lub zaświadczenie Konserwatora Zabytków o uprawnieniach do prowadzenia prac konserwatorskich w obiektach zabytkowych w zakresie konserwacji rzeźby kamiennej i elementów architektonicznych. 9. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych w wysokości co najmniej 1 miliona zł lub potwierdzającą zdolność kredytową wykonawcy do uzyskania kredytu w tej wysokości, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku oferty wspólnej dokumenty potwierdzające, że podmioty wspólnie posiadają wyżej wymienioną zdolność finansową na co najmniej 1 milion zł. 10. Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 1 miliona zł. W przypadku oferty wspólnej dokument potwierdzający, że każdy z podmiotów składających ofertę wspólną jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 1 milion zł lub dokument z treści którego będzie wynikać, iż ubezpieczyciel będzie ponosił odpowiedzialność za wystąpienie zdarzeń odnoszących się do każdego z wykonawców na kwotę co najmniej 1 milion zł. 11. Dokumenty wymienione w ust. 2-4, 6, 8-10 mogą być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Dokumenty przedstawione w oryginale nie wymagają takiego poświadczenia. Jeżeli osoba składająca oświadczenia lub poświadczająca zgodność dokumentów z oryginałem nie figuruje w dokumencie wymienionym w ust. 2 wykonawca zobowiązany jest złożyć pełnomocnictwo potwierdzające upoważnienie tej osoby do reprezentowania go w niniejszym postępowaniu. 12. W przypadku pełnomocnictwa zamawiający dopuszcza oryginał lub kopię poświadczoną notarialnie. W przypadku oferty wspólnej Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego a pełnomocnictwo dołączają do oferty. ------SIWZ oraz zalecane wzory załączników znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego: http://www.bn.org.pl

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1. Cena - 90
  • 2. Gwarancja na wykonane roboty w pełnych latach - 10

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bn.org.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biblioteka Narodowa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa, Sekcja Planowania i Zamówień Publicznych.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.07.2008 godzina 13:00, miejsce: Biblioteka Narodowa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa, Sekcja Kancelaryjna BN, pokój 283.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.