eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Turek › Prowadzenie rachunku bankowego oraz udzielenie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-29

Turek: Prowadzenie rachunku bankowego oraz udzielenie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku
Numer ogłoszenia: 144962 - 2014; data zamieszczenia: 29.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej , ul. Poduchowne 1, 62-700 Turek, woj. wielkopolskie, tel. 063 2784550 w. 278, faks 063 2788400.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.turek.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie rachunku bankowego oraz udzielenie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa prowadzenia rachunku bankowego oraz udzielenie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku. 1. Rachunek bankowy bieżący dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku: - otwarcie i prowadzenie rachunku bankowego bieżącego i pomocniczych, - prowadzenie rachunków w złotych polskich, - możliwość realizacji przelewów elektronicznych, - usługa elektronicznego systemu rozliczeń elixir, - możliwość realizacji przelewów w formie papierowej, forma papierowa wówczas, gdy wystąpi awaria systemu bankowego, - możliwość wydruku potwierdzenia przelewów, - możliwość bieżącego poglądu i wydruku historii wykonanych operacji oraz sald na rachunkach za dowolny wskazany okres z systemu bankowości elektronicznej, - możliwość prowadzenia rachunków pomocniczych, likwidacja i otwieranie dodatkowych rachunków pomocniczych w zależności od potrzeb, - możliwość dokonywania wpłat gotówki na rachunek bankowy w kasie na terenie miasta Turku, - możliwość dokonywania wypłat gotówki z rachunku bankowego w kasie na terenie miasta Turku, - posiadanie placówki banku w Turku wraz z możliwością bezpłatnego parkowania i zabezpieczenie bezpłatnego dojazdu do siedziby placówki, placówka winna być otwarta co najmniej od 9:00 do 15:00 w dni robocze od poniedziałku do piątku w Turku, - wydawanie blankietów czekowych, - możliwość lokowania środków pieniężnych z rachunku bieżącego, - możliwość potwierdzenia salda rachunków bankowych i wydawanie zaświadczeń związanych z obsługą bankową, - oprocentowanie środków na rachunku w stosunku rocznym w oparciu o stawkę WIBID 1M aktualizowaną, co miesiąc w pierwszym dniu roboczym stałą w całym okresie prowadzenia rachunku. Odsetki są naliczane i dopisywane do rachunku ostatniego dnia każdego miesiąca za dany miesiąc lub w pierwszym dniu roboczym następującym po ostatnim dniu miesiąca, jeżeli ostatni dzień miesiąca przypada w dzień wolny, - dla obliczenia ceny do oferty należy przyjąć stawkę WIBID 1M z dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, - Wykonawca - Bank zobowiązany jest do udostępnienia i wdrożenia systemu bankowości elektronicznej obsługi bankowej dla 7 stanowisk komputerowych umożliwiającej, co najmniej dokonywanie przelewów, zakładanie i likwidację lokat, uzyskanie informacji o stanie rachunków oraz stałą obserwację obrotów i stanu środków na poszczególnych rachunkach bankowych, podgląd i wydruk historii rachunku, wydruk wyciągów bankowych z potwierdzeniem stanu sald na każdy dzień roboczy, - Wykonawca - Bank zobligowany będzie do dokonania instalacji i wdrożenia systemu bankowości elektronicznej w siedzibie Zamawiającego od dnia 1 czerwca 2014 r., - Wykonawca - Bank winien zapewnić wsparcie techniczne w zakresie transferu danych do systemu księgowego Zamawiającego, - Zamawiający, wymaga, aby bank oprócz dostarczania odpowiedniego oprogramowania i jego uruchomienia zapewnił również wszelkie dodatkowe akcesoria zapewniające bezpieczeństwo pracy użytkowników korzystających z usług aktywnych, a zwłaszcza dla podpisujących przelewy, - sporządzanie i wydawanie opinii bankowej na żądanie Zamawiającego, - bezpłatne przekazywanie potwierdzeń sald i dokonywanych operacji finansowych na każdy dzień roboczy w formie papierowej, - uznanie i obciążenie rachunku w dniu operacji, generowanie wyciągów bankowych z możliwością ich wydruku, - wychodzące z rachunku bankowego środki pieniężne wysyłane przez Zamawiającego w systemie elektronicznej obsługi bankowej do godziny 15:00, są przekazywane do banku Beneficjenta (kontrahenci i inne rachunki Zamawiającego) w dacie zgodnej z datą obciążenia rachunku Zamawiającego, - prowadzenie usługi lokaty, - środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych bieżących będą lokowane bez dodatkowych opłat na lokatach overnight lub oprocentowanie na rachunku bieżącym nie będzie niższe niż oprocentowanie lokat overnight, - wydanie karty wzorów podpisów i podpisu elektronicznego dla użytkowników, - szkolenie pracowników wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi wprowadzonego i zainstalowanego systemu bankowości elektronicznej, - serwis systemu bankowości elektronicznej, - przekazywanie i instalowanie wersji aktualizacyjnych systemu bankowości elektronicznej w okresie obowiązywania umowy we wskazanych przez Zamawiającego miejscach i dogodnych dla niego terminach, - wynagrodzenie za obsługę bankową będzie płacone według stałego ryczałtu w okresach miesięcznych, - ryczałt będzie obejmował wszelkie czynności określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz czynności, do których Wykonawca - Bank jest zobowiązany ustawą Prawo bankowe, - opłata ryczałtowa będzie niezmienna w okresie obowiązywania umowy, - ryczałt za prowadzenie rachunku bankowego płatny będzie w okresach miesięcznych - na koniec każdego kolejnego miesiąca, - Wykonawca - bank nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji za czynności związane z obsługą rachunku bieżącego, rachunków pomocniczych, - zwiększenie lub zmniejszenie ilości operacji, liczby rachunków oraz liczby osób korzystających z instrumentów bankowości elektronicznej Zamawiającego nie wpływa na wysokość miesięcznej opłaty ryczałtowej przez cały okres realizacji umowy, - wartość roczna kontraktu z NFZ około 30 000 000,00 zł, - średnia liczba realizowanych przelewów miesięcznych około 620 szt., - wpłaty gotówkowe rocznie około 130 wpłat, łączna wartość wpłat w ciągu roku około 10 000,00 zł., - transakcje czekowe rocznie około 50 na kwotę ok. 1 000 000,00 zł, - w przypadku wystąpienia awarii systemu Wykonawca zapewni możliwość korzystania z usługi typu teleserwis umożliwiającej telefoniczne uzyskanie informacji o stanie rachunku, dokonywanie innych czynności wynikających z przepisów prawa bankowego związanych z prowadzeniem rachunku, - serwis oprogramowania, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizacyjnych z zapewnieniem obsługi technicznej i informatycznej dla Zamawiającego na podstawie zgłoszenia realizowanego w ciągu 12 godzin, w czasie pracy Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku, - wysokość kar umownych za przekroczenie terminu wdrożenia systemu bankowości elektronicznej u Zamawiającego będzie wyliczona za każdy dzień zwłoki na podstawie stopy odsetek ustawowych, 2. Udzielenie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku: - kwota kredytu do maksymalnej wysokości 1 500 000,00 zł (słownie zł: milion pięćset tysięcy i 00/100), - okres kredytowania - 4 lata (48 miesięcy), - kredyt będzie udzielny w złotych polskich, - płatność zobowiązań z tytułu odsetek od kredytu według stopy procentowej ustalonej na bazie WIBOR 1M powiększone o stałą marżę banku, - spłata kredytu będzie następowała automatycznie z chwilą wpływu środków na rachunek bankowy, spłata odsetek będzie następowała na koniec każdego miesiąca, - poza oprocentowaniem kredytu, o którym mowa powyżej, Wykonawca - Bank nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji związanych z udzielonym kredytem (kwotę prowizji bankowych należy wkalkulować w koszty marży bankowej), - odsetki będą naliczane wyłącznie od kwoty wykorzystanego kredytu, - kredyt będzie z możliwością wielokrotnego wykorzystanie w okresie obowiązywania umowy, tj. każdy wpływ środków na rachunek bankowy zmniejsza zadłużenie z tytułu kredytu i umożliwia ponowne zaciągnięcie kredytu do wysokości przyznanego kredytu, - Wykonawca - Bank nie będzie naliczał prowizji i innych opłat dodatkowych z tytułu udzielenia kredytu, - marża Wykonawcy - Banku będzie niezmienna przez okres obowiązywania umowy, - kredyt zostanie postawiony w pełnej kwocie do dyspozycji Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu umowy i ustanowieniu zabezpieczeń, - ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa w dniu poprzedzającym termin zakończenia obowiązywania umowy, - ostateczny termin spłaty kredytu upływa w ostatnim dniu obowiązywania umowy kredytowej, - Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych kosztów, - w sytuacji, gdy Zamawiający dokona ostatecznej spłaty kredytu przed terminem umownym odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów finansowych, - zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie - weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz cesja należności kontraktu z NFZ na usługi medyczne Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku, - kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, nie dopuszcza się do odsyłania w umowie do regulacji zawartych w regulaminach kredytowania. - kredyt przyznany Zamawiającemu musi być pozostawiony do dyspozycji Zamawiającego, - okres obowiązywania umowy kredytowej równy jest okresowi obowiązywania umowy rachunku bankowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę posiadania zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywania działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe uprawniające do prowadzenia działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe oraz oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożenia przez Wykonawcę oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożenia przez Wykonawcę oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożenia przez Wykonawcę oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożenia przez Wykonawcę oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz ofertowy wg Załącznika nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 2. Wzór umowy/ów, 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik, 4. W przypadku, gdy do realizacji zamówienia zostanie wybrana oferta złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający wymaga złożenia umowy regulującej ich współpracę

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Oprocentowanie środków na rachunku bieżącym - 20

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital.turek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Turku, ul. Poduchowne 1, 62 - 700 Turek.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2014 godzina 09:00, miejsce: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Turku, ul. Poduchowne 1, 62 - 700 Turek - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.