eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-04-12

Poznań: Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe
Numer ogłoszenia: 144722 - 2013; data zamieszczenia: 12.04.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 129746 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Związek Międzygminny "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej", ul. św. Michała 43, 61-119 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 646 74 00, faks 61 646 74 01.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe przy organizacji przetargu na odbiór odpadów komunalnych, o którym mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08.04.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr sp. k., ul. Polna 11, Warszawa, kraj/woj. Polska.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 345000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 424350,00

  • Oferta z najniższą ceną: 424350,00 / Oferta z najwyższą ceną: 424350,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Stosownie do treści art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm. zwaną dalej ustawą PZP, Zamawiający udzielając zamówienia publicznego na usługi o charakterze niepriorytetowym wymienione w załączniku II do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68), może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż te, które wskazane zostały w art. 67 ust. 1 ustawy PZP, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; - poniesieniem straty w mieniu publicznym; - uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Możliwość skorzystania przez Zamawiającego z uprawnień jakie przyznaje art. 5 ust. 1a ustawy PZP, została zatem uzależniona od zaistnienia szczególnych przesłanek powodujących, iż skorzystanie z trybów zapewniających konkurencyjność byłoby z jakichś względów mniej korzystne od udzielenia zamówienia w trybie szczególnym bądź w niektórych przypadkach utrudnione. Główna przesłanką dla wyboru zamówienia z wolnej ręki dla ww. zlecenia są względy celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, czego obiektywnie stwierdzając nie można byłoby osiągnąć stosując inne konkurencyjne procedury. Celem przedmiotowego zamówienia jest otrzymanie przez Związek Międzygminny jednolitych rekomendacji odnośnie ostatecznych zapisów umowy a także SIWZ, które najlepiej zabezpieczą interesy Związku a co za tym idzie mieszkańców. Zasadne jest zatem aby rekomendacje te wynikały ze wszystkich spotkań i rozmów przeprowadzonych w dotychczasowych turach uzgadniania SIWZ. Środki przeznaczone na to zadanie zostaną wydane najbardziej efektywnie jeżeli jego wykonanie zostanie powierzone zespołowi doradców prawnych dotychczas prowadzących uzgodnienia i opracowanie SIWZ oraz umowy na zlecenie Związku. Doradcy prawni kancelarii Wierciński, Kwieciński Behr sp. k. od początku postępowania brali udział w przygotowaniu procedury przetargowej na wybór wykonawców odbierających i transportujących odpady od mieszkańców z terenu Związku. Działania te prowadzili w ramach udzielonego zlecenia. W związku z licznymi zmianami w przedmiocie zamówienia oraz sposobie realizacji istnieje pilna potrzeba doprecyzowania zapisów SIWZ i wszczęcia postępowania przetargowego na odbiór odpadów. Powierzenie przygotowania ostatecznych zapisów umowy i SIWZ pozwoli na sfinalizowanie prac i wszczęcie postępowania przez tą samą grupę doradców. W przypadku udzielenia przedmiotowego zamówienia innym podmiotom lub zastosowania innego trybu udzielenia zamówienia niż zamówienie z wolnej ręki, niemożliwe byłoby przekazanie innym podmiotom posiadanej przez dotychczasowych doradców wiedzy unikatowej - pozyskanej podczas trzech miesięcy pracy. Kończąc prace związane z przygotowaniem postępowania doradcy będą mieli szansę, wziąć odpowiedzialność za przygotowany SIWZ i reprezentować Zamawiającego w ewentualnych sporach przed Krajową Izbą Odwoławczą, co jest bardzo ważne dla Związku. Kontynuowanie współpracy pozwoli, więc na szybkie rozwiązywanie zaistniałych problemów prawnych, bazując na dotychczas zdobytym przez Wykonawcę doświadczeniu i wiedzy, co w sposób oczywisty pozwoli zaoszczędzić czas potrzebny na rozwiązywanie zaistniałych zagadnień oraz zapewni ciągłość zadań będących w toku ich załatwiania. Konieczność wdrożenia potencjalnego nowego Wykonawcy w rozpatrywane przez Zamawiającego zagadnienia, prowadziłoby jedynie do spowolnienia wykonywanych usług prawniczych, obniżenia ich, jakości, a jednocześnie niepotrzebnie angażowałoby pracowników Zamawiającego uniemożliwiając rozstrzygnięcie postępowania na odbiór odpadów przed 1 lipca. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa prawnego w wielu przypadkach znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Reasumując udzielając zamówienia w trybie konkurencyjnym narażamy się na: - z uwagi na zaawansowanie prac nad przygotowaniem postępowania nie pozyskanie doradców z wiedza taką jak dotychczasowi (wiedza pozyskana podczas licznych spotkań i analiz przygotowanych dokumentów), - możliwość zaprzepaszczenia know-how dotychczasowych doradców, - rozmycie odpowiedzialności za opracowanie końcowych dokumentów, - znaczne wydłużenie procedury przygotowania postępowania na odbiór odpadów z nieruchomości (konieczność wdrożenia nowych doradców w zakres zadania oraz konieczność pozyskania niezbędnej wiedzy dot. postępowania), co oznacza nie dotrzymanie terminu 1 lipca 2013 r., - znacznie większe koszty z uwagi na koszty spotkań, koszt dłuższej pracy doradców niezbędny na zapoznanie się z dotychczasowymi materiałami, Ww. zagrożenia wskazują, że zlecając z wolnej ręki dotychczasowym doradcom zadanie pomocy prawnej dla Związku w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbiór odpadów będzie jak najbardziej celowym, oszczędnym i efektywnym wydatkowaniem środków budżetowych, a dodatkowym efektem będzie możliwość świadczenia usług dla mieszkańców od 1 lipca br.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.