eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Miechów › Wykonanie robót dodatkowych niezbędnych do zrealizowania zadania Przebudowa i rozbudowa placu targowego przy ul. Wesołej w Miechowie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-02

Miechów: Wykonanie robót dodatkowych niezbędnych do zrealizowania zadania Przebudowa i rozbudowa placu targowego przy ul. Wesołej w Miechowie
Numer ogłoszenia: 142823 - 2014; data zamieszczenia: 02.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy i Miasta w Miechowie, ul. Sienkiewicza 25, 32-200 Miechów, woj. małopolskie, tel. 041 3830040 w. 19, faks 041 3832378 , strona internetowa www.miechow.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych niezbędnych do zrealizowania zadania Przebudowa i rozbudowa placu targowego przy ul. Wesołej w Miechowie.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres obejmuje roboty dodatkowe polegające na : a) wykonaniu zabudowy skrzynek elektrycznych w wykonanym murze oporowym b) wymianie drzwi szalet na aluminiowe c) wykonaniu dodatkowej balustrady zabezpieczającej przed upadkiem od strony parkingu d) wykonaniu dodatkowego remontu chodników i nawierzchni z masy mineralno - bitumicznej e) wykonaniu tablicy z piaskowca z nazwą Plac Targowy Mój Rynek.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 45.34.10.00 - Wznoszenie płotów 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.34.20.00 - Wznoszenie ogrodzeń .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z brzmieniem art. 67 ust 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: - z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub - wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; II. Dla prawidłowego udzielenia zamówienia dodatkowego w trybie art. 67 ust 1 pkt 5 ustawy Pzp, konieczne jest kumulatywne spełnienie następujących przesłanek; 1)zamówienie dodatkowe udzielane jest temu samemu wykonawcy; 2)zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowalnych; 3)zamówienie dodatkowe polega na wykonaniu usług lub robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym; 4)wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia, przy czym jako odnośnik dla ustalenia tej wartości należy przyjąć wartość realizowanego zamówienia podstawowego bowiem w art. 67 ust. 1 pkt 5 jest mowa o wartości realizowanego zamówienia; 5)wykonanie usług lub robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia przy czym z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów względnie wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; III. Dokonując analizy możliwości udzielenia zamówienia dodatkowego na roboty dodatkowe polegające na : a) wykonaniu zabudowy skrzynek elektrycznych w wykonanym murze oporowym b) wymianie drzwi szalet na aluminiowe c) wykonaniu dodatkowej balustrady zabezpieczającej przed upadkiem od strony parkingu d) wykonaniu dodatkowego remontu chodników i nawierzchni z masy mineralno - bitumicznej e) wykonaniu tablicy z piaskowca z nazwą Plac Targowy Mój Rynek wskazać należy; - W odniesieniu do spełnienie przesłanki wskazanej w pkt 1 powyżej, stwierdzić należy, iż jest spełniona, bowiem planuje się udzielenie zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych tj. BUDKOMPLEX Andrzej Kosturek , Wojciech Nowak Sp. j. , ul. Gazowa, 32-700 Bochnia, z którym zawarta jest 19-02-2014r umowa o zamówienie podstawowe. - Przesłanka wskazana w pkt 2) powyżej jest spełniona ponieważ zamówienie dodatkowe dotyczy elementu stałego robót budowlanych. - Planowane do udzielenia zamówienie dodatkowe polega na wykonaniu robót budowlanych nie objętych zakresem zamówienia podstawowego. Wskazać należy, iż roboty te stanowią roboty dodatkowe, bowiem wykonywane będą na podstawie dodatkowego, nowego projektu na wykonania zabudowy skrzynek elektrycznych w wykonanym murze oporowym oraz dodatkowego zabezpieczenia barierką, Tak więc przesłanka, o której mowa w pkt 3) powyżej jest spełniona. - W celu wykazania spełnienia przesłanki, o której mowa w pkt 5 powyżej wskazać należy, iż; W okresie realizacji zadania inwestycyjnego pn. Budowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Miechów doszło do zaistnienia niemożliwych wcześniej do przewidzenia okoliczności negatywnie rzutujących na możliwość prawidłowego, funkcjonalnego i użytecznego wykonawstwa robót w zakresie wykonania zadania podstawowego. Wykonanie robót dodatkowych pozwoli na technicznie prawidłowe wykonanie robót przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz wymogu zgodności z celem i zasadami realizacji umowy. Wykonanie robót wymienionych w pkt. III lit a) do e), jeszcze w trakcie realizacji inwestycji ma szczególnie istotne znaczenie dla prawidłowości procesu prowadzenia robót oraz uzyskania zakładanego efektu architektonicznego jak również dla zabezpieczenia wykonalności uprawnień z tytułu gwarancji jakości oraz rękojmi dla robót udzielonych przez ich dotychczasowego wykonawcę. Wykonanie zabudowy skrzynek podyktowane jest koniecznością zagwarantowania bezpiecznego korzystania przez użytkowników z plac targowego. W związku z mogącą zaistnieć kolizją dla ruchu pojazdów poruszających się po placu targowym ze względu na wystające z muru skrzynki elektryczne zachodzi konieczność wpuszczenia skrzynek w płaszczyznę żelbetową muru z okładziną kamienną wraz z wykonaniem zabezpieczenia, izolacji i płyty osłonowej tylnej ściany skrzynek. Mając powyższe na uwadze konieczna jest zmiana przyjętych założeń projektowych. W związku z przeprowadzanym remontem szalet polegającym na zmianie pokrycia dachowego i zabudowaniu elewacji zachodzi konieczność wymiany istniejących drzwi, które w ostatnim okresie uległy zniszczeniu (wyłamany został zamek oraz uszkodzone zostały zawiasy) na drzwi aluminiowe jednoskrzydłowe z prześwietleniem wraz z ościeżnicą, samozamykaczem oraz zamkiem. Dokumentacja projektowa nie zawierała zabezpieczenia przed upadkiem z przestrzeni murku oporowego od strony parkingu. W trakcie realizacji inwestycji w celu prawidłowego zabezpieczenia i przystosowania obiektu do bezpiecznego użytkowania zgodnie z obowiązującymi przepisami wynikającymi z warunków technicznych zasadnym jest wykonanie dodatkowej balustrady, której rozwiązanie projektowe przedstawi autor projektu. Ze względu na zły stan techniczny istniejących chodników wykonanych z płyt chodnikowych o wymiarach 50x50 oraz nawierzchni asfaltowej przylegającej do przebudowywanego placu, które uległy zniszczeniu, popękaniu i deformacji zachodzi konieczność przeprowadzenia ich remontu. Duża ilość ubytków w jezdni stwarza zagrożenie dla przechodniów i użytkowników ruchu. Wykonanie dodatkowego zakresu remontu chodników i jezdni jest niezbędna do prawidłowego wykonania zadania. W opracowanej dokumentacji projektowej nie zostało ujęte wykonanie tablicy zgodnie z wymogiem programowym programu PROW zawierającej napis Plac Targowy Mój Rynek .Koniecznym jest wykonanie takiej tablicy. Zgodnie z wytycznymi Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków tablicę należy wykonać z piaskowca z wygrawerowanym napisem. Konieczność wykonania w-w robot potwierdza Protokół konieczności robót dodatkowych nr 1 z 16-06-2014r . - Szacowana wartość zamówienia realizowanego, zgodnie z Umową na realizację ww. inwestycji, wynosi 1 358 668,55 co stanowi równowartość 321 585,97 euro Szacowana wartość zamówienia dodatkowego opiewa na kwotę 37 233,42 zł netto i jako taka nie przekraczaja równowartości 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Wykonanie robót dodatkowych wynika w szczególności z dążenia do zapewnienia prawidłowej realizacji robót a w dalszej kolejności zapewnienie sprawnej i bezpiecznej eksploatacji budowanego placu targowego. Mianowicie: Opisane powyżej okoliczności pozwalają na przyjęcie, iż wykonanie robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego oraz stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, albowiem wynika ze wskazań służb nadzorujących realizację inwestycji , niezależnych od Zamawiającego. Ponadto również z przyczyn technicznych oraz gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ponadto wykonanie zamówienia podstawowego oraz osiągniecie celu jakim jest stworzenie dodatkowego miejsca handlu dla społeczności lokalnej jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego pozwalającego na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa publicznego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Budkomplex Wojciech Nowak Andrzej Kosturek, Gazowa 10, 32-700 Bochnia, kraj/woj. małopolskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.