eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nekla › Remont cząstkowy nawierzchni dróg gminnych na terenie Gminy Nekla w roku 2011

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-01-28

Nekla: Remont cząstkowy nawierzchni dróg gminnych na terenie Gminy Nekla w roku 2011
Numer ogłoszenia: 14246 - 2011; data zamieszczenia: 28.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nekla , ul. Dworcowa 10, 62-330 Nekla, woj. wielkopolskie, tel. 061 4386011, faks 061 4386490.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nekla.eu
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont cząstkowy nawierzchni dróg gminnych na terenie Gminy Nekla w roku 2011.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest remont cząstkowy nawierzchni dróg gminnych na terenie Gminy Nekla w roku 2011. 2.Przedmiot zamówienia został podzielony na cztery części: a.Część I - Równanie dróg gminnych na terenie gminy Nekla poprzez: - równanie dróg równiarką, - uwałowanie walcem ogumionym. b.Część II - Utwardzanie dróg gruzem z recyklingu poprzez: - wykorytowanie, - 15 cm warstwa gruzu z recyklingu, - 5 cm warstwa grysu na zaklinowanie, - uwałowanie walcem stalowym. Zakres zadania obejmuje naprawę nawierzchni gruntowych dróg i ulic oraz poboczy kruszywem betonowym w ilości 8 000 m2 wraz z profilowaniem w ilości 2 km. Zamawiający będzie określał Wykonawcy na bieżąco zakres robót do wykonania wraz z lokalizacją oraz terminami realizacji każdego zakresu zamówienia osobno w formie pisemnej lub ustnej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu robót. c.Część III - Remont dziur za pomocą emulsji i grysów za pomocą remontera (typu PATCHER). Przedmiot zamówienia dotyczy naprawy nawierzchni dróg i ulic grysem i emulsją za pomocą remontera typu PATCHER. Zakres zadania obejmuje 1 000 m2. Zamawiający będzie określał Wykonawcy na bieżąco zakres robót do wykonania wraz z lokalizacją oraz terminami realizacji każdego zakresu zamówienia osobno w formie pisemnej lub ustnej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu robót. Wynagrodzenie płatne będzie wyłącznie za wykonany zakres robót, wskazany przez Zamawiającego, przy uwzględnieniu ofertowych cen jednostkowych określonych przez Wykonawcę. d.Część IV - Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych masą asfaltową na gorąco. - sfrezowanie - uzupełnienie ubytku masą na gorąco z zawałowaniem Przedmiot zamówienia obejmuje frezowanie i naprawę nawierzchni ulic masą bitumiczną. Zamawiający będzie określał na bieżąco zakres robót do wykonania wraz z lokalizacją oraz terminami realizacji każdego zakresu zamówienia osobno w formie pisemnej lub ustnej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu robót. 3.Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: a.Szczegółową Specyfikacją Techniczną (załącznik nr 1). b.Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). UWAGA: 1.Szczegółowy zakres zamówienia zawiera Szczegółowa Specyfikacja Techniczna. 2.Wykonawca winien zapoznać się z dokumentacją przetargową, a zaistniałe ewentualnie nieścisłości lub braki wyjaśnić z Zamawiających na podstawie art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.Ilekroć w szczegółowej specyfikacji technicznej lub w SIWZ wskazano markę lub pochodzenie produktu lub urządzenia, należy przyjąć, że za każdą nazwą jest umieszczone słowo lub równoważne, tzn. że wbudowane materiały, urządzenia itp. będą posiadały (charakteryzowały się) wszystkimi parametrami nie gorszymi niż opisane w projekcie..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przedmiotem zamówienia jest remont cząstkowy nawierzchni dróg gminnych na terenie Gminy Nekla w roku 2011. Część I obejmująca remont dróg gruntowych poprzez równanie dróg równiarką oraz uwałowanie walcem. Część II polegająca na utwardzeniu dróg gruzem z recyklingu. Część III polegająca na remoncie dziur za pomocą emulsji i grysów przy użyciu remontera (typu PATCHER). Część IV obejmująca remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych masą asfaltową na gorąco. Wartość zamówień uzupełniających nie może stanowić więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegać na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Zamówienia uzupełniające mogą być udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.52-0, 45.23.32.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • tj. w ostatnich pięciu latach przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonali co najmniej dwie roboty polegające na naprawach cząstkowych dróg za pomocą: równiarki lub utwardzania gruzem z recyklingu lub emulsji i grysów przy użyciu remotera lub masy na gorąc, których wartość wynosiła 50 000 zł każda. Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w postępowaniu będzie polegać na sprawdzeniu kompletności i zgodności złożonych dokumentów i oświadczeń według zasady spełnia/ nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • tj. dysponują co najmniej: a.dla części I: - jedną równiarką, - jednym walcem ogumionym. b.dla części II: - jedną równiarką, - jednym walcem stalowym. c.dla części III: - jednym remonterem ciśnieniowym (typu PATCHER). d.dla części IV: - jedną frezarką, - jednym termosem asfaltowym, - jednym walcem stalowym. UWAGA: Przy składaniu oferty przez Wykonawcę na więcej niż jedną z części zamówienia należy potencjał techniczny zsumować. Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w postępowaniu będzie polegać na sprawdzeniu kompletności i zgodności złożonych dokumentów i oświadczeń według zasady spełnia/ nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • tj. posiadają kadrę pracowniczą, w skład której wchodzą: a.dla części I: - jedną osobą posiadającą uprawnienia do obsługi maszyn do robót ziemnych - równiarka, - jedną osobą posiadającą uprawnienia do obsługi maszyn do robót drogowych -walec. Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w postępowaniu będzie polegać na sprawdzeniu kompletności i zgodności złożonych dokumentów i oświadczeń według zasady spełnia/ nie spełnia. b.dla części II: - jedną osoba posiadająca uprawnienia do obsługi maszyn do robót ziemnych - równiarka, - jedną osobą posiadającą uprawnienia do obsługi maszyn do robót drogowych -walec. c.dla części III: - jedną osobą posiadającą uprawnienia do obsługi maszyn do robót drogowych - nawierzchniowy remonter ciśnieniowy. d.dla części IV: - jedną osobą posiadającą uprawnienia do obsługi maszyn do robót drogowych -frezarka, - jedną osobą posiadającą uprawnienia do obsługi maszyn do robót drogowych -walec. UWAGA: Przy składaniu oferty przez Wykonawcę na więcej niż jedną z części zamówienia należy potencjał osobowy zsumować.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • tj. posiadają aktualną polisę ubezpieczeniową, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych). Zamawiający wyznacza okres obowiązywania polisy na co najmniej do dnia 15 stycznia 2012 roku. Jednocześnie Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużania polisy w trakcie wyznaczonego okresu ubezpieczeniowego. W przypadku, gdy Wykonawca posiada polisę ubezpieczeniową, której ważność upływa przed wyznaczonym przez Zamawiającego terminem, to dołącza do oferty oświadczenie, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się do przedłużenia polisy na okres wskazany przez Zamawiającego i przedłoży ją Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w postępowaniu będzie polegać na sprawdzeniu kompletności i zgodności złożonych dokumentów i oświadczeń według zasady spełnia/ nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy, 2. Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://nekla.nowoczesnagmina.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Nekli ul. Dworcowa 10 62-330 Nekla.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.02.2011 godzina 08:45, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Nekli - Sekretariat ul. Dworcowa 10 62-330 Nekla.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Równanie dróg gminnych na terenie gminy Nekla.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część I - Równanie dróg gminnych na terenie gminy Nekla poprzez: - równanie dróg równiarką, - uwałowanie walcem ogumionym..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.52-0, 45.23.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Utwardzanie dróg gruzem z recyklingu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część II - Utwardzanie dróg gruzem z recyklingu poprzez: - wykorytowanie, - 15 cm warstwa gruzu z recyklingu, - 5 cm warstwa grysu na zaklinowanie, - uwałowanie walcem stalowym. Zakres zadania obejmuje naprawę nawierzchni gruntowych dróg i ulic oraz poboczy kruszywem betonowym w ilości 8 000 m2 wraz z profilowaniem w ilości 2 km. Zamawiający będzie określał Wykonawcy na bieżąco zakres robót do wykonania wraz z lokalizacją oraz terminami realizacji każdego zakresu zamówienia osobno w formie pisemnej lub ustnej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu robót..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.52-0, 45.23.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Remont dziur za pomocą emulsji i grysów za pomocą remontera (typu PATCHER).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia dotyczy naprawy nawierzchni dróg i ulic grysem i emulsją za pomocą remontera typu PATCHER. Zakres zadania obejmuje 1 000 m2. Zamawiający będzie określał Wykonawcy na bieżąco zakres robót do wykonania wraz z lokalizacją oraz terminami realizacji każdego zakresu zamówienia osobno w formie pisemnej lub ustnej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu robót. Wynagrodzenie płatne będzie wyłącznie za wykonany zakres robót, wskazany przez Zamawiającego, przy uwzględnieniu ofertowych cen jednostkowych określonych przez Wykonawcę..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.52-0, 45.23.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych masą asfaltową na gorąco.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - sfrezowanie - uzupełnienie ubytku masą na gorąco z zawałowaniem Przedmiot zamówienia obejmuje frezowanie i naprawę nawierzchni ulic masą bitumiczną. Zamawiający będzie określał na bieżąco zakres robót do wykonania wraz z lokalizacją oraz terminami realizacji każdego zakresu zamówienia osobno w formie pisemnej lub ustnej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu robót..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.52-0, 45.23.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.