eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych Muzeum Katyńskiego w budowli i otoczeniu kaponiery w Cytadeli Warszawskiej do sieci elektroenergetycznej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej.



Ogłoszenie z dnia 2013-07-12

Warszawa: Usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych Muzeum Katyńskiego w budowli i otoczeniu kaponiery w Cytadeli Warszawskiej do sieci elektroenergetycznej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej.
Numer ogłoszenia: 142423 - 2013; data zamieszczenia: 12.07.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Wojska Polskiego, Al. Jerozolimskie 3, 00-495 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6295271, 72, faks 022 6295273.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych Muzeum Katyńskiego w budowli i otoczeniu kaponiery w Cytadeli Warszawskiej do sieci elektroenergetycznej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych Muzeum Katyńskiego w budowli i otoczeniu kaponiery w Cytadeli Warszawskiej do sieci elektroenergetycznej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 51.11.21.00 - Usługi instalowania sprzętu do przesyłu energii elektrycznej .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • RWE Stoen Operator Sp. z o.o., ul. Piękna 46, 00-672 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 77005,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 76705,00

  • Oferta z najniższą ceną: 76705,00 / Oferta z najwyższą ceną: 76705,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Podstawę prawną zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki w odniesieniu do zamówienia na usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych Muzeum Katyńskiego w budowli i otoczeniu kaponiery w Cytadeli Warszawskiej do sieci elektroenergetycznej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej stanowi art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z tym przepisem, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. W piśmiennictwie i orzecznictwie z zakresu zamówień publicznych wskazuje się, iż z przepisu art. 67 ust. 1 pkt 1 wynika jednoznacznie, że przesłanka prawna jednego wykonawcy, warunkująca dopuszczalność udzielania zamówienia z wolnej ręki na podstawie tego przepisu ma charakter obiektywny i dotyczy sytuacji faktycznej, w której w danym miejscu i czasie na rynku występuje tylko jeden wykonawca - monopolista, świadczący tego rodzaju szczególne usługi. Przepis ten nie dotyczy natomiast sytuacji w której obiektywnie rzecz biorąc, w danym miejscu i czasie istnieje dwu lub więcej wykonawców mogących świadczyć tego rodzaju szczególne usługi, ponieważ w tym ostatnim wypadku decyzja, któremu z nich udzielić zamówienia powinna być podjęta w innym trybie (konkurencyjnym). Z przyczynami technicznymi mamy do czynienia, gdy świadczący usługi ma monopol naturalny na dany typ usługi. Sytuacja taka może występować np.: w dziedzinie niektórych usług telekomunikacyjnych, usług pocztowych lub innych usług w których wykonawca ma pozycję monopolisty (Prawo zamówień publicznych. Komentarz pod red. Tomasza Czajkowskiego, Urząd Zamówień Publicznych, Warszawa 2007, str. 256, podobnie wyrok SN z dnia 6 lipca 2001 r., III RN 16-01, OSNCP 2001, nr 22, poz. 657). Piśmiennictwo i orzecznictwo wskazuje również, że jako przykład przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze najczęściej wymienia się udzielanie zamówień monopolistom naturalnym (np. dostawy wody z sieci wodociągowej). Natomiast względy techniczne o obiektywnym charakterze, o których mowa w przepisie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy - Pzp muszą być poparte rzeczywistym monopolem danego wykonawcy na uzyskanie od niego zamówienia. Subiektywne przekonanie Zamawiającego, że tylko jeden wskazany przez niego wykonawca daje gwarancję najlepszego wykonania danego przedmiotu zamówienia, nie jest wystarczającym wypełnieniem ww. przesłanki. Konieczne jest bowiem wykazanie, że danego zamówienia nie jest w stanie wykonać żaden inny podmiot. (Małgorzata Stachowiak, Jarosław Jerzykowski, Włodzimierz Dzierżanowski Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Lex 2012, komentarz do art. 67 ustawy Prawo zamówień publicznych; podobnie Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 25 czerwca 2009 r., KIO-KD 16-09, LEX nr 590077). Z kolei do stosowania art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych przy udzielaniu zamówień na sprzedaż i przesyłanie energii elektrycznej odniósł się Komunikat Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki oraz Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 24.04.2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych w zakresie dostaw energii elektrycznej (www.uzp.gov.pl). W komunikacie tym wskazano, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii elektrycznej, brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego. Usługi przesyłania energii elektrycznej odbywają się za pomocą sieci elektroenergetycznej. Jeśli w danym miejscu i czasie istnieje tylko jedna sieć elektroenergetyczna, to przyłączenie instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych może faktycznie nastąpić tylko do tej istniejącej sieci. Przyłączenie się bowiem do innej konkurencyjnej sieci jest faktycznie niemożliwe. Monopol naturalny przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej rozciąga się więc także na usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych do sieci elektroenergetycznej tego przedsiębiorstwa. W tej sytuacji usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych do sieci elektroenergetycznej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej należy również uznać za świadczone w warunkach monopolu naturalnego. Z powyższych wywodów wynika więc, że przesłanka przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych, jest spełniona, jeżeli zamówienie jest udzielane monopoliście naturalnemu, zaś usługi przesyłania energii elektrycznej są świadczone w warunkach monopolu naturalnego, a ponadto monopol naturalny rozciąga się na usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych do sieci elektroenergetycznej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej. Zamówienie objęte niniejszym postępowaniem pozostaje w związku z realizacją inwestycji w postaci przebudowy i adaptacji kaponiery w Cytadeli Warszawskiej na potrzeby Oddziału MWP - Muzeum Katyńskie. Inwestycja ta jest realizowana na podstawie pracy konkursowej, wybranej w konkursie na koncepcję programowo-przestrzenną Muzeum Katyńskiego w budowli i otoczeniu kaponiery w Cytadeli Warszawskiej. Wybrana praca konkursowa jest przedmiotem szczegółowego opracowania w zakresie niezbędnym do jej realizacji. Z dokonanych ustaleń wynika, że w pobliżu kaponiery i pozostałych obiektów przyszłego Muzeum Katyńskiego istnieje wyłącznie sieć elektroenergetyczna należąca do RWE Stoen Operator Sp. z o.o. W związku z tym przedsiębiorstwo RWE Stoen Operator Sp. z o.o. działa w warunkach monopolu naturalnego. W konsekwencji usługi przyłączenia instalacji elektrycznych i urządzeń elektrycznych Muzeum Katyńskiego w budowli i otoczeniu kaponiery do sieci elektroenergetycznej mogą być wykonane wyłącznie przez RWE Stoen Operator Sp. z o.o., gdyż ich przyłączenie jest faktycznie możliwe jedynie do sieci elektroenergetycznej, należącej do tego przedsiębiorstwa. W tej sytuacji zaproszenie do negocjacji na usługi objęte postępowaniem Muzeum Wojska Polskiego mogło skierować jedynie do spółki RWE Stoen Operator Sp. z o.o. Jedną z czynności wykonanych w ramach szczegółowego opracowania wybranej pracy konkursowej było wystąpienie do RWE Stoen Operator Sp. z o.o. o wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci elektroenergetycznej obiektów przyszłego Muzeum Katyńskiego w Cytadeli Warszawskiej. Odpowiadając na powyższe wystąpienie RWE Stoen Operator Sp. z o.o. wydał w dniu 13.02.2012 r. Zamienne warunki przyłączenia gr. III-IV nr NDP-KW-00373-2011. Nakazał w nich m.in. likwidację dotychczasowego przyłącza i wykonanie nowego przyłącza instalacji elektrycznych i urządzeń elektrycznych dla obiektów Muzeum Katyńskiego w Cytadeli Warszawskiej, w tym budowę stacji transformatorowej. Dotychczasowe przyłącze jest bowiem za małe, ma nieodpowiednią moc i nie posiada zasilania rezerwowego. Usunięcie dotychczasowego przyłącza jest również konieczne z uwagi na fakt, iż częściowo koliduje ze ścieżką zwiedzania. W tej sytuacji przyszłe Muzeum Katyńskie nie może więc korzystać z dotychczasowego przyłącza istniejącego w kaponierze Cytadeli Warszawskiej. Nie tylko celowe, ale również konieczne staje się uzyskanie nowego przyłącza, gdyż bez jego wykonania nie będzie możliwa realizacja całej inwestycji. W powyższych okolicznościach zostały spełnione przesłanki zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych, w odniesieniu do zamówienia na usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych Muzeum Katyńskiego w budowli i otoczeniu kaponiery w Cytadeli Warszawskiej do sieci elektroenergetycznej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej, tj. RWE Stoen Operator Sp. z o.o.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.