Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2013-04-10
Lublin: Opracowanie 10 Strategii - Rekomendacji Optymalnego Modelu Świadczenia Usług Publicznych Edukacyjnych i Kulturalnych na bazie analiz ilościowych i jakościowych - wywiadów pogłębionych w zakresie realizacji zadań publicznych: oświatowych i kulturalnych z uwzględnieniem partycypacji społecznej w 10 gminach wiejskich województwa lubelskiego: Wisznicach, Rossoszu, Sosnówce, Jabłoniu, Podedwórzu (I grupa: powiaty bialski i parczewski), Dołhobyczowie, Hrubieszowie, Mirczu, Trzeszczanach i Werbkowicach (II grupa: powiat hrubieszowski) wraz z działaniami upowszechniającymi.
Numer ogłoszenia: 141566 - 2013; data zamieszczenia: 10.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Związek Gmin Lubelszczyzny , ul. I Armii Wojska Polskiego 5/3, 20-078 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 444 02 80, faks 81 444 07 29.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgl.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: stowarzyszenie zrzeszające gminy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie 10 Strategii - Rekomendacji Optymalnego Modelu Świadczenia Usług Publicznych Edukacyjnych i Kulturalnych na bazie analiz ilościowych i jakościowych - wywiadów pogłębionych w zakresie realizacji zadań publicznych: oświatowych i kulturalnych z uwzględnieniem partycypacji społecznej w 10 gminach wiejskich województwa lubelskiego: Wisznicach, Rossoszu, Sosnówce, Jabłoniu, Podedwórzu (I grupa: powiaty bialski i parczewski), Dołhobyczowie, Hrubieszowie, Mirczu, Trzeszczanach i Werbkowicach (II grupa: powiat hrubieszowski) wraz z działaniami upowszechniającymi..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opracowanie 10 Strategii - Rekomendacji Optymalnego Modelu Świadczenia Usług Publicznych Edukacyjnych i Kulturalnych na bazie analiz ilościowych i jakościowych - wywiadów pogłębionych w zakresie realizacji zadań publicznych: oświatowych i kulturalnych z uwzględnieniem partycypacji społecznej w 10 gminach wiejskich województwa lubelskiego: Wisznicach, Rossoszu, Sosnówce, Jabłoniu, Podedwórzu (I grupa: powiaty bialski i parczewski), Dołhobyczowie, Hrubieszowie, Mirczu, Trzeszczanach i Werbkowicach (II grupa: powiat hrubieszowski) wraz z działaniami upowszechniającymi. ETAP PRZYGOTOWAWCZY Wykonawca na etapie przygotowania oferty opracuje: propozycję wskaźników efektywności realizacji zadań z zakresu oświaty, kultury i zapewnienia partycypacji społecznej w obu tych obszarach, finansowanych ze środków publicznych oraz Koncepcję Analizy Ścieżki Kariery. Etap 0 Wykonawca przy udziale Zespołu Ekspertów opracuje zakres Strategii/Rekomendacji. Zakres ten powinien uwzględniać następujące elementy: Określenie najbardziej efektywnych sposobów realizacji usług publicznych z zakresu oświaty i kultury realizowanych przez JST i NGO z uwzględnieniem partycypacji społecznej w obu tych obszarach, przy wykorzystaniu zaproponowanych przez Wykonawcę wskaźników efektywności realizacji zadań z zakresu oświaty, kultury i zapewnienia partycypacji społecznej. Określenie optymalnego modelu realizacji tych usług dla każdej gminy z uzasadnieniem wynikającym z przeprowadzonych analiz Próba uogólnienia wyników przeprowadzonych analiz na cały analizowany obszar, znalezienie podobieństw i różnic, określenie analogii. Wnioski z przetestowania nowatorskiego narzędzia: Analizy Ścieżki Kariery. Etap I W pierwszym etapie przygotowawczym do opracowania Strategii/Rekomendacji, Wykonawca przeprowadzi analizy ilościowe mające na celu ocenę efektywności realizacji zadań z zakresu oświaty i kultury, finansowanych ze środków publicznych, oraz weryfikację stopnia zapewnienia udziału mieszkańców (partycypacji społecznej) w kształtowaniu oferty oświatowej i kulturalnej, i korzystania z niej. 1. Analiza efektywności realizacji zadań publicznych w zakresie oświaty. 2. Analiza efektywności realizacji zadań publicznych w zakresie kultury. 3. Analiza stopnia partycypacji społecznej. 4. Z danych zebranych w I etapie przygotowawczym zostanie sporządzony Raport. Etap II II etap przygotowawczy do opracowania Strategii/Rekomendacji: przeprowadzenie pogłębionych analiz jakościowych przy pomocy wywiadów pogłębionych w zakresie funkcjonowania oświaty i kultury oraz udziału mieszkańców (partycypacji społecznej) w kształtowaniu oferty i korzystaniu z niej w zakresie oświaty i kultury, w 10 gminach wiejskich: Wisznicach, Rossoszu, Sosnówce, Jabłoniu, Podedwórzu (I grupa: powiaty bialski i parczewski), Dołhobyczowie, Hrubieszowie, Mirczu, Trzeszczanach i Werbkowicach (II grupa: powiat hrubieszowski). 1. Pogłębione analizy jakościowe w zakresie oświaty. 2. Pogłębione analizy jakościowe w zakresie kultury. 3. Pogłębione analizy jakościowe w zakresie partycypacji społecznej. 4. Analiza Ścieżki Kariery. 5. Analiza portali internetowych. 6. Raport. Etap III Opracowanie Strategii/ Rekomendacji Optymalnego Modelu Świadczenia Usług Publicznych Edukacyjnych i Kulturalnych w 10 Gminach. Etap IV. Warsztaty upowszechniające. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): Główny przedmiot: 73.11.00.00-6 Usługi badawcze Dodatkowe przedmioty: 79.31.12.00-9 Usługi przeprowadzania badań ankietowych 79.31.11.00-8 Usługi układania ankiet 79.31.13.00-0 Usługi analizy ankiet 79.82.00.00-8 Usługi związane z drukowaniem.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00-6, 79.31.12.00-9, 79.82.00.00-8, 79.31.11.00-8, 79.31.13.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), należycie wykonał minimum 3 usługi polegające na przeprowadzeniu badań lub opracowaniu strategii lub ekspertyz lub analiz. Przy czym każda usługa była przeprowadzona z wykorzystaniem ilościowych lub jakościowych metod zbierania i analizy danych (Wykonawca musi wykazać doświadczenie w przeprowadzaniu zarówno analiz ilościowych jak i jakościowych) oraz zakończona opracowaniem raportu końcowego (lub strategii, lub analizy, lub ekspertyzy). Łączna wartość tych usług wynosiła co najmniej 450 000 zł brutto.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują lub będą dysponować potencjałem technicznym i kadrowym zdolnym do wykonania zamówienia w tym: a) jedna osoba (Kierownik Zespołu badawczego/ Zespołu ekspertów) posiadająca wykształcenie wyższe, która w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert kierowała minimum 3 usługami (badaniami związanymi z opracowaniem strategii lub raportów) o łącznej wartości minimum 450 000, z których każda (każde) było przeprowadzone z wykorzystaniem ilościowych lub jakościowych metod zbierania i analizy danych zakończonych opracowaniem raportu końcowego (lub strategii, lub analizy, lub ekspertyzy). b) jedna osoba wchodząca w skład Zespołu badawczego/Zespołu Ekspertów (specjalista ds. finansów publicznych), posiadająca wykształcenie wyższe i minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym związanym z zarządzaniem finansami publicznymi w JST (w 10 ostatnich latach przed upływem terminu składania ofert) lub wykształcenie wyższe i doświadczenie (w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert) jako autor/współautor minimum 3 raportów końcowych z przeprowadzonych badań lub analiz dotyczących finansów publicznych w JST, tj. twórca wszystkich lub przynajmniej części rozdziałów z raportu końcowego dla badania lub analizy. c) jedna osoba wchodząca w skład Zespołu badawczego/Zespołu Ekspertów (specjalista/ekspert ds. strategii), wykształcenie wyższe, posiadająca doświadczenie polegające na opracowaniu co najmniej 5 dokumentów o charakterze strategicznym (strategie, plany, programy) na poziomie gminy lub powiatu, lub województwa, lub kraju, wykonywanymi w ciągu ostatnich 3 lat. d) jedna osoba wchodząca w skład Zespołu badawczego/Zespołu Ekspertów (specjalista ds. oświaty), posiadająca wykształcenie minimum średnie i minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w JST na stanowisku kierowniczym związanym z zarządzaniem oświatą w JST (w 10 ostatnich latach przed upływem terminu składania ofert) lub wykształcenie wyższe i doświadczenie (w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert) jako autor lub współautor minimum 3 raportów końcowych z przeprowadzonych badań lub analiz dotyczących funkcjonowania oświaty w JST, tj. twórca wszystkich lub przynajmniej części rozdziałów z raportu końcowego dla badania lub analizy. e) jedna osoba wchodząca w skład Zespołu badawczego/Zespołu Ekspertów (specjalista ds. kultury), posiadająca wykształcenie minimum średnie i minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym związanym z zarządzaniem kulturą w JST (w 10 ostatnich latach przed upływem terminu składania ofert) lub wykształcenie wyższe i doświadczenie (w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert) jako autor/współautor minimum 3 raportów końcowych z przeprowadzonych badań lub analiz związanych z uwarunkowaniami funkcjonowania instytucji kultury w JST, tj. twórcą wszystkich lub przynajmniej części rozdziałów z raportu końcowego dla badania lub analizy; f) jedna osoba wchodząca w skład Zespołu badawczego/Zespołu Ekspertów (analityk danych), posiadająca wykształcenie wyższe i minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym z analizami statystycznymi (w 10 ostatnich latach przed upływem terminu składania ofert) lub wykształcenie wyższe i doświadczenie (w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert) jako autor lub współautor min. 5 raportów lub analiz lub ekspertyz opartych na analizie danych statystycznych i interpretacji danych ilościowych i jakościowych. Zamawiający nie dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji (za wyjątkiem kierownika zespołu ekspertów, który może pełnić równolegle którąś z pozostałych funkcji), tj. jedna osoba może być specjalistą (pełnić funkcję) w nie więcej niż w jednym obszarze. g) min. 5 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: ankieterzy.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w ciągu poprzedniego roku obrotowego wykazali dochód z prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 200.000 tys. zł. W przypadku Wykonawców, którzy wykażą powyższą kwotę w innej walucie niż PLN, zamawiający przeliczy jej wartość według średniego kursu ogłoszonego przez NBP na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych za poprzedni rok obrotowy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Opis wskaźników efektywności realizacji zadań z zakresu oświaty, kultury i zapewnienia partycypacji społecznej w obu tych obszarach, finansowanych ze środków publicznych i opis koncepcji Analizy Ścieżki Kariery.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza zmianę zawartej umowy w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie zamówienia (projektu). 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany umowy, gdy zmiany te są korzystne dla Zamawiającego lub zmiana wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą być dokonywane pod rygorem nieważności wyłącznie w formie pisemnego aneksu, podpisanego przez obie strony.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zgl.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=327&Itemid=74
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Związek Gmin Lubelszczyzny
ul. I Armii Wojska Polskiego 5/3 (I piętro)
20-078 Lublin.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.04.2013 godzina 11:00, miejsce: Związek Gmin Lubelszczyzny ul. I Armii Wojska Polskiego 5/3 (I piętro) 20-078 Lublin.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie związane jest z realizacją projektu: NGO czy JST wybór najlepszego modelu funkcjonowania oświaty i kultury, realizowanego na podstawie umowy nr DPT/BDG-II/POPT/305/12, zawartej w dniu 10.12.2012 r., pomiędzy Ministerstwem Rozwoju Regionalnego a Związkiem Gmin Lubelszczyzny, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Robota budowlana polegająca na realizacji robót związanych z przebudową i remontem pomieszczeń II i III piętra, WOMP CPL-Segment "A" w ramach zadania "Modernizacja infrastruktury wraz z doposażeniem .
- Modernizacja budynku szkoły w Zespole Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
- Przygotowanie i przeprowadzenie certyfikowanego programu rozwojowego dla Pracowników Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego Nr 4
- Usługa zorganizowania turnusu wypoczynkowego dla emerytów i rencistów UMCS w Lublinie nad Morzem Bałtyckim.
- Dostawa ciągnika na potrzeby Ogrodu Botanicznego UMCS.
- Holowanie, przewóz i parkowanie pojazdów, urządzeń, rzeczy i ich części składowych na obszarze oraz poza obszarem działania Prokuratury Okręgowej w Lublinie i jednostek jej podległych.
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Realizacja badania ilościowego (CATI- 3000) i jakościowego (TIDI-100) w ramach projektu badawczego "Świat na miarę seniora - sytuacja osób starszych w Polsce"
- "Wykonanie techniką PAPI lub CAPI badania pn. "Polska Wieś i Rolnictwo 2024."
- Usługa polegająca na przeprowadzeniu badania deficytów kwalifikacyjnych, kompetencyjnych oraz ustaleniu potrzeb szkoleniowych.
- Zakup usługi dostępu do baz respondentów wraz z narzędziem do przeprowadzenia badań metodą CAWI
- Wszczepienie implantów do szczurów w celu oceny degradacji oraz ocena bezpieczeństwa i toksyczności nowego biomedycznego stopu Mg-LPSO
- Wykonanie usługi badania ewaluacyjnego pn. "Wpływ interwencji WRPO 2014+ na zatrudnienie i rynek pracy w województwie wielkopolskim - pomiar 4
więcej: Usługi badawcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.